Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 19:27

*\o/* Groen licht van de smid! Paardje is behandeld voor haar stralen en de hoefscheur. Moet wel goed bijgehouden worden. Straks komt er een ijzertje onder. Vandaag wat gelongeerd en 10 min op haar gestapt.Conditie is alleen zoek.. :? Mn "nieuwe" zadel uitgeprobeerd, was perfect! :j

nobbygaard:
Super dat je weer vooruit gaat! Hopelijk kan je snel weer te paard klimmen!

Zack

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:28

Topper no no :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:48

Nobbygaard: wat fijn om te horen, en nu idd hopen dat het allemaal goed blijft gaan!

NoNo: Ook erg fijn nieuws, super!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:39

Gister trouwens madame weer even ingespannen. Was erg heet, vond dat nogal vreemd, 4 maanden niets gedaan, 2 weken geleden hup ingespannen en heerlijk rustig gereden, en gister was ze dus weer helemaal hyper. In 't begin ging het nog wel aardig, wel paar keer met aandraven even terug moeten fluiten, ze wilde meteen wegspurten. Na een flinke galop kon ik er echter niets meer mee; normaal stappen was er niet meer bij, dat was alleen maar een soort half stap/drafje, soort snelwandelen, laatstaan draven want dan schoot ze gewoon weg.
Heb haar zelfs meerdere keren met haar hoofd tegen een boom moeten parkeren, want ze pakt dan gewoon het bit vast, zet haar hals erop en negeert hardnekkig zowel m'n leidsels als m'n stem.
Pfff was hard werken.... echt typisch; na 4 maanden geen kik geven, maar gaan we dan voor de 2e keer, valt er niet meer mee te rijden := :roll:

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:09

Hahah leuk is dat je :+
Goed trainen dus ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:17

Joyce: Ben je het "Stapknopje" onderweg verloren?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 09:44

JoyCiej007 schreef:
Gister trouwens madame weer even ingespannen. Was erg heet, vond dat nogal vreemd, 4 maanden niets gedaan, 2 weken geleden hup ingespannen en heerlijk rustig gereden, en gister was ze dus weer helemaal hyper. In 't begin ging het nog wel aardig, wel paar keer met aandraven even terug moeten fluiten, ze wilde meteen wegspurten. Na een flinke galop kon ik er echter niets meer mee; normaal stappen was er niet meer bij, dat was alleen maar een soort half stap/drafje, soort snelwandelen, laatstaan draven want dan schoot ze gewoon weg.
Heb haar zelfs meerdere keren met haar hoofd tegen een boom moeten parkeren, want ze pakt dan gewoon het bit vast, zet haar hals erop en negeert hardnekkig zowel m'n leidsels als m'n stem.
Pfff was hard werken.... echt typisch; na 4 maanden geen kik geven, maar gaan we dan voor de 2e keer, valt er niet meer mee te rijden := :roll:

En dat voor een shetlander! Je zou denken dat het juist heel simpel is om ze weer terug te nemen! Is dus eigenlijk een belg in een klein lijfje _O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:26

@ Sandrina; ja denk 't.... was nergens meer te vinden igg.... het turbo-knopje bleef helaas hangen, denk zeer ernstig technisch mankement, toch maar even terug naar de fabriek voor de zekerheid!

@ Nono: hahaha nou idd vergis je niet! ze kan écht heel sterk zijn helaas, dan moet je zo'n beetje gaan 'zagen' om haar terug te krijgen. ;) niet altijd even fijn, voor haar niet en voor mij ook niet.....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:29

Hahahaha ik had vandaag hetzelfde hoor! Wat heeft die pony een energie!!! Tijd dat ie weer volop aan het werk gaat, want dit wordt lachen strax voor het karretje hahahahaha Dan haal ik je nog in JoyCiej!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:40

Suzan_bobar schreef:
Hahahaha ik had vandaag hetzelfde hoor! Wat heeft die pony een energie!!! Tijd dat ie weer volop aan het werk gaat, want dit wordt lachen strax voor het karretje hahahahaha Dan haal ik je nog in JoyCiej!

:P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:32

JoyCiej007 schreef:
@ Sandrina; ja denk 't.... was nergens meer te vinden igg.... het turbo-knopje bleef helaas hangen, denk zeer ernstig technisch mankement, toch maar even terug naar de fabriek voor de zekerheid

Zo zie je dat terugschakelen helemaal zo makkelijk niet is. Heb je nog garantie? ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:45

Ik hoop het? ben garantiebewijs kwijt volgens mij....
achja en anders ruilen ze maar voor een ander hoor!

(hahaha nee, zou haar voor geen goud kwijt willen natuurlijk) :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:26

JoyCiej007 schreef:
Ik hoop het? ben garantiebewijs kwijt volgens mij....
achja en anders ruilen ze maar voor een ander hoor!

(hahaha nee, zou haar voor geen goud kwijt willen natuurlijk) :D

En ik die gekke griet van mij ook niet; ook al is soms het 'stapknopje' zoek.
Geeft wel een stukkie karakter aan!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:19

zeker weten dat houd het boeiend. Ik wil mijn aap ook nooit meer kwijt. Hoe moeilijk meneer soms ook is. Enneh dat stapknopje valt geloof ik buiten garantie bij aankoop hahaha want ook ik ken dat probleem.... Ben gek op dat soort werklustige paarden. Liever zo dan continu aan moeten sporen. Alhoewel ik toen Boobs nog bereden werd, wel eens verlangde naar een rustig buitenritje whahahaha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:26

dan kan ik gezellig met jullie mee praten,
want mijn pony heeft oook geen stap knop buiten...
(binnen vaak ook niet :P)
maar wel een enorme turboboost knop :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:24

Hoe heerlijk dat we zomaar een baldzijde vol kunnen schrijven doordat onze paarden er vreselijk zin in hebben! Ze hebben de lente in hun hoofd en verheugen zich misschien wel op heerlijke buitenritten. Ik in elk geval zeker!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:11

Hahaha ik ook!! Vind dit ook een heerlijk topic, want net wat je zegt,... het is een teken dat de paarden er zin in hebben :D wat wil een mens nog meer?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:54

hahaha, ja inderdaad: paarden hebben er zin in, mensen ook, dus laat die lente maar komen :D

Nog niets van Kraay gehoord, wacht nog even rustig af en anders bel ik morgen even..... ben zó benieuwd! Hoop dat m'n vader eind deze week wel tijd heeft om hem samen op te halen; ben t/m donderdag nog in Grunn voor m'n studie, dus zou hem op z'n vroegst vrijdags kunnen ophalen....

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:04

Hej, je zou je kar toch krijgen op de 15e?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:43

JoyCiej007 schreef:
hahaha, ja inderdaad: paarden hebben er zin in, mensen ook, dus laat die lente maar komen :D

Nog niets van Kraay gehoord, wacht nog even rustig af en anders bel ik morgen even..... ben zó benieuwd! Hoop dat m'n vader eind deze week wel tijd heeft om hem samen op te halen; ben t/m donderdag nog in Grunn voor m'n studie, dus zou hem op z'n vroegst vrijdags kunnen ophalen....

Als je auto en trailer of aanhanger hebt, zou ik ook evt met je mee kunnen rijden ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:29

Vandaag lekker in mn uppie naar buiten geweest..
Was echt heeeeeeerlijk!
Zack had er ook zin in dus we hebben eigenlijk het grootste gedeelte in de galop gehad.

hij was niet eens heel erg bezweet oid! dus we zitten goed :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:38

dat zweten zegt niks...
die pony van mij zweet al zonder dat hij iets gedaan heeft, gewoon omdat hij zich ernstig snel opfokt en druk maakt ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 02:44

Thanx voor het aanbod Suzan! auto en aanhanger hebben we wel, maar mag de auto van m'n ouders niet zomaar uitlenen helaas ;) nu maar hopen dattie wel in de aanhanger past, maar dat zal wel.

@ Sandrina: hahaha, de week van 15 maart, kan dus nog de hele week. maar ik ga morgen denk ik even bellen, want moet natuurlijk ook even met m'n pa afspreken en de aanhanger regelen, is van eigenaar van Ot. Is wel handig als ik dat alvast even kan afspreken
:D morgen weet ik dus hopelijk meer!!!

@ Zack: mooi dat het zo fijn ging vandaag! Zweten, tsja zegt bij de 1 meer dan bij de ander, die van mij zweet nu ook niet zo, ik let meer op de ademhaling en evt. hartslag, denk dat dat stuk betrouwbaarder is. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:19

mee eens...
ik let nu ook veel meer op de hartslag en de ademhaling...
maar ook op de temperatuur ;)
zweten doet hij toch wel...
al heb ik dat paard nog zo goed getraind, hij begint al te zweten binnen de eerste 10 minuten...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:54

@MDH
Ik ken mijn paard goed genoeg om te weten waar ik op moet letten!