Paard en Koets, wie gaan? (Boktmeeting op alle dagen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Paard en Koets, wie gaan? (Boktmeeting op alle dagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:40

Maar je zou bij de uitnodiging wel kunnen vragen wat voor bodem er is en of hij bijv net voor jullie show gesleept kan worden of dat jullie de show er vantevoren al op aan kunnen passen. Maar ik denk dat degenen na jullie geen last van de harde bodem meer hadden Haha! Hij was vast goed losgewoeld. Ik denk dat de menners juist blij met de bodem waren. Er doen natuurlijk ook veel verschillende disciplines mee.
Maar misschien dat ik volgend jaar dus kan komen kijken en aanmoedigen.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:41

DendroFleur schreef:
...Maar ik denk dat degenen na jullie geen last van de harde bodem meer hadden Haha! Hij was vast goed losgewoeld. Ik denk dat de menners juist blij met de bodem waren...

Dat was net het probleem: hoe meer er op die bodem gereden werd, hoe harder hij werd. Het was gewone aarde (met zelfs nogal veel stenen in). Aarde wordt aangereden, zand wordt omgewoeld...

Bart.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:02

het is voor zo'n evenement idd lastig om de bodem ideaal te krijgen, daar gaat een hoop tijd en geld in zitten, iets dat ze dus niet hebben..
de een wil de bodem hard hebben, de ander juist weer los.. als je dit per act aan moet gaan passen, is dit onbegonnen werk.

in deurne deden we met grote springwedstrijden eerst slepen, daarna met een wals door de bak om alles zo hard mogelijk te krijgen, was de wedstrijd dan na 4 dagen afgelopen, ging de eg er weer doorheen om het los te maken voor de dressuurlessen.
maar dit was dan met een permanente bodem..

bij zo'n evenement laten ze 10 tot 20 cm zand over het beton heen storten, trekken het vlak, gaan er met een wals over en 3 dagen later wordt het weer opgehaald..

en die stallen, je kan weinig anders kwa tijdelijke stallen, je moet bijna blij zijn dat de paarden in een hal staan en niet in een tent buiten in een weiland die vol water staat.

en ik heb de gezelligheid van de avonden wel gemist, heb het vorrig jaar erg gezellig gehad, tot jullie gingen slapen (lees: ik de deuren moest sluiten) rond een uur of 11.. dan was het heeel lang wachten totdat er weer wat op gang kwam.. en ik ff kon slapen Tong uitsteken

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:06

Maar de baan was nu gewoon een beetje gevaarlijk..
Ik lag zondagochtend onderuit met losrijden terwijl die van mij echt wel stevig op de voeten staat.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:15

Citaat:
het is voor zo'n evenement idd lastig om de bodem ideaal te krijgen, daar gaat een hoop tijd en geld in zitten, iets dat ze dus niet hebben..
de een wil de bodem hard hebben, de ander juist weer los.. als je dit per act aan moet gaan passen, is dit onbegonnen werk.

Ideaal wordt het nooit in tijdelijke pistes... Dat is een vaststaand feit. Geld kan eventueel door sponsoring gevonden worden.

Citaat:
in deurne deden we met grote springwedstrijden eerst slepen, daarna met een wals door de bak om alles zo hard mogelijk te krijgen, was de wedstrijd dan na 4 dagen afgelopen, ging de eg er weer doorheen om het los te maken voor de dressuurlessen.
maar dit was dan met een permanente bodem..
bij zo'n evenement laten ze 10 tot 20 cm zand over het beton heen storten, trekken het vlak, gaan er met een wals over en 3 dagen later wordt het weer opgehaald..

Ik doe elk jaar 4 "Salon du Cheval's" in Wallonie en daar krijgen we altijd een zand/geotex piste. En het budget is daar heel miniem... En toch lukt dat.

Citaat:
en die stallen, je kan weinig anders kwa tijdelijke stallen, je moet bijna blij zijn dat de paarden in een hal staan en niet in een tent buiten in een weiland die vol water staat.

Over de stallen op zich heb ik niet geklaagd, wel over het feit dat we er 1 te kort hadden en dat we 's avonds, heel kort na onze laatste show, reeds onze paarden uit de boxen moesten halen. Die stallen zelf zijn zeker voldoende om een paard een weekendje in te laten. Beweging krijgen ze genoeg in de pistes... :p