DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:55

BarbaLala schreef:
De champagne is ook verkocht inderdaad.

Vast niet voor de genoemde 12.000,- euro *\o/*

Letsdunit

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:03

De meeste jonge dieren hebben spoelworm, een wormenkuur met Phyranthel of Fenbendazol werkt daar het beste voor.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:09

dejong_wever schreef:
BarbaLala schreef:
De champagne is ook verkocht inderdaad.

Vast niet voor de genoemde 12.000,- euro *\o/*

Correctie
20.000

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:18

Kabayo schreef:
Correctie
20.000

wat een geld. voor een paard op de markt zou ik echt max 2500 euro uit geven omdat je ze niet echt kan laten keuren enzo. voor 20,000 euro zou ik wel wat meer zekerheid willen hebben en dan moet het paard wel heeeel correct in zijn bouw zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:23

Kermis schreef:
robert45 schreef:
@kermis

Als je een veulen hebt die nooit in handen komt en dan ineens moet vaststaan dan zal die idd gaan springen.

Daarom is het fijner om ze thuis ook al eens te leren vaststaan. Dan heb je het hangen en springen thuis, niemand ziet het en niemand heeft er commentaar op.

Sommige dieren zijn hardleers en doen er wat langer over om het te leren maar uiteindelijk leren ze het wel.

dat paard zat vast met zijn been in het touw. ik snap best dat paarden die niet gewend zijn vast te staan gaan springen. maar dit paard was in totale paniek omdat ie vast zat met zijn been. en dan word er maar een beetje bij gestaan en naar gekeken. niet oké vind ik.
de rest van de filmpjes, ja sneu dat ze moe zijn maar zo staat die van mij ook vaak genoeg.
Ik ben niet tegen paarden markten.
Als je een jaarling hebt die niet gewend is vast te staan laat m lekker thuis. deze is waarschijnlijk verpest voor het leven.

Zoals je kunt lezen, is deze pony door een bokker gekocht, en heeft hij er niks aan over gehouden ;)

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:34

Wij hadden ergens halverwege de ochtend de prijs gevraagd van die champagne, toen was het 6000 ,-

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:41

Zo'n (wildkleur?) bonte Spaanse is uiteindelijk verkocht voor 5250,- aan een dronken man die met in de ene hand een biertje en de andere hand aan het paard zat te rukken en trekken rondliep.. :roll:
Wij hadden drie ezeltjes mee. Waren 400,- per ezeltje geloof ik :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:43

De prijzen voor die Spanjaarden wisselde per vrager en blijkbaar de Engelse kennis ook want ik kon prima Engels met ze spreken. Terwijl een man die naar mij iets vroeg het zowat uit de blonde dame moest trekken kwam geen normaal Engels woord meer uit :D

De zwarte vroeg ze ook steeds iets anders voor

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:41

Ligt er ook aan of je er echt als particulier uit ziet of handelaar. En het ooh die is leuk!! Lief!!! Werkt ook niet echt mee :P

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:44

Dustinlover schreef:
Ligt er ook aan of je er echt als particulier uit ziet of handelaar. En het ooh die is leuk!! Lief!!! Werkt ook niet echt mee :P

Precies nooit te enthousiast zijn , ook al
Ben je dat van binnen wel :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:49

Dat is het ook handelen moet je kunnen, geduld en vastberadenheid zonder te drammen. Het koste mij ook flink wat moeite om er uit te komen maar de fokker had wel door dat ik niet toe ging geven dan word het ook een gunnen of niet. Zit zo'n fijne lijn tussen beledigen en een eerlijke prijs bieden en vragen.
Laatst bijgewerkt door Seven op 19-10-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:51

Wij hebben meerdere malen gehad dat het ons gegund werdt. En ja we zijn particulier. Kennen wel de handel. Directe vragen gesteld. Meer niet. Beetje bluf. Dat shethengstje valk hebben we voor 125 meegenomen. Iemand anders wilde hem ook, maar toen hij ons hoorde gunde hij hem ons en zag hij er vanaf. Later zag hij ons en sprak ons aan. Hij vertelde dat hij er toch al 50 rond had lopen en dat we een nette deal hadden gemaakt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:57

FennyPower schreef:
https://1037againstanimalcruelty.com/418-2/
Kwam deze link tegen.. arme diertjes.. -O-
Welshje op filmpje 1 had ik zou mee willen nemen als ik plek en geld had..

Over vermoeid e dieren vind ik weer echt overdreven door mensen.. eentje ligt had misschien iets langer touwtje moet en hebben de andere sukkelt wat in..

Dat nacht filmpje is gewoon een die nooit heeft vast gestaan en wat wild word waardoor er wat meer mee gaan doen. Niet handig om die zo te laten springen en worstelen op een markt aan een touw waar over heen kan springen en vallen. Ik neem aan dat die later wel tussen hekken of op de wagen is gezet. Lken ook dat die van de moeder af is..
Levensgevaarlijk dat soort situaties maar kan gebeuren.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:03

Kermis schreef:
Wat jullie vinden mogen jullie vinden.
Ja ik zou er heen lopen ja. Straks breekt ie zijn benen nog.
Maar dat ben ik, en ik verander die mening niet.
Als ie nog nooit heeft vastgestaan laat m dan lekker thuis

Dan lig je zelf in het ziekenhuis.. ik wacht ook het juiste moment af opeen gegeven moment stoppen ze wel.. de sprint zo boven op je of trapt. Wel mee eens dat die misschien even thuis had kunnen leren maar dan nog kan dit gewoon gebeuren vreemde omgeving veel paarden.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:15

Ik wilde zelf heel graag gaan, omdat ik voor de toekomst op zoek ben naar een leuke haflinger (veulen,jaarling,twenter).
Ik zag er wel heel wat voorbij komen :j

Kermis schreef:
Wat jullie vinden mogen jullie vinden.
Ja ik zou er heen lopen ja. Straks breekt ie zijn benen nog.
Maar dat ben ik, en ik verander die mening niet.
Als ie nog nooit heeft vastgestaan laat m dan lekker thuis

Super dom van je! Dit kan niet alleen voor problemen bij jou zorgen, maar ook weer extra problemen bij zo'n pony! Getuigt niet echt van heel veel kennis, ook al ziet het er niet leuk uit!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:23

Gub schreef:
Ook wij zijn weer thuis :)

[ [url=m/5Rugqu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had het idee dat er wel eens meer paarden op de markt hebben gestaan, het oogde niet heel vol.

Oh wat een droppie!

Het is maar goed dat ik daar nooit heen ga want ik zou me zo rot voelen om al die schatjes te laten staan.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-10-17 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:28

_Knofje schreef:
Gave pony's zijn er met bokkers mee gegaan en veel zeg!!!

Ik heb ook een veulen gekocht, vermoed dat het zal uitgroeien tot een D maat, Welsh,
donkerbruin met 3 witte benen en een mooie bles! blij mee!

Heb je een foto? Volgens mij was ik helemaal weg van dat beestje op de markt. Het was dat ik er de centen niet voor heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:58

Eilinora schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd of de champagne uiteindelijk nog verkocht is. Weet iemand waar dat dier uberhaupt vandaan kwam?

Nyckle heeft hem bezichtigd dus die weet het misschien wel

Al die paarden kwamen gewoon van 1 stal uit Spanje, tussenpersoon doet veel handel via fb! En ze hadden nu een samenwerking met een transportbedrijf waar ze dus vorige week allemaal al op stal stonden om ze vanaf daar te verkopen of in ieder geval te laten zien. Daar heb ik ze dus ook bezichtigd.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:52

Ik wou graag een extra regendeken kopen.

Mijn vader zei toen dat er voor op de markt bij de kermis nog een kraam stond, daar aangekomen, bleek het 200 grams was. Eigenlijk ook niet erg en pap stemde toe. Want de verkoper had geen 0 grams dekens.

Dus ik vroeg de verkoper, wat moet zo'n deken kosten ik mocht hem voor 45 euro(verkoopprijs was 54 euro, maar ik deed net dat ik dat verkoopbordje niet had gezien) Dus ik zeg, en 2? Nou 90 zei de verkoper?! Hmmm, schijnbaar keek ik heel vertwijfeld naar mijn vader.. Zegt de verkoper, heb je zachte handen? Ik denk huh? Wat wil die? Kijk ik heel dom naar mijn handen, ja die zijn wel zacht..

Steekt hij de hand uit, je mag 2 voor 80 euro hebben.. Toen begreep ik hem pas, en klapte snel de hand erop. Konden we mooi met 2 regendekens met een lichte voering erin naar huis. Ben er zeer blij mee!

Achteraf nooit gedacht dat ik zou handelen bij een kraam, haha..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:59

dejong_wever schreef:

Mijn vader zei toen dat er voor op de markt bij de kermis nog een kraam stond, daar aangekomen, bleek het 200 grams was. Eigenlijk ook niet erg en pap stemde toe. Want de verkoper had geen 0 grams dekens.

Dus ik vroeg de verkoper, wat moet zo'n deken kosten ik mocht hem voor 45 euro(verkoopprijs was 54 euro, maar ik deed net dat ik dat verkoopbordje niet had gezien) Dus ik zeg, en 2? Nou 90 zei de verkoper?! Hmmm, schijnbaar keek ik heel vertwijfeld naar mijn vader.. Zegt de verkoper, heb je zachte handen? Ik denk huh? Wat wil die? Kijk ik heel dom naar mijn handen, ja die zijn wel zacht..

Steekt hij de hand uit, je mag 2 voor 80 euro hebben.. Toen begreep ik hem pas, en klapte snel de hand erop. Konden we mooi met 2 regendekens met een lichte voering erin naar huis. Ben er zeer blij mee!

Haha dat klinkt wel als een hele lieve handelaar. 'Heb je zachte handen' :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:22

dejong_wever schreef:

Mooi verhaal. En niet te duur zeg! :D

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:57

dejong_wever schreef:

Ik voel me vet afgezet nu :+
Ik heb dezelfde deken gekocht voor jawel... 50 euri's :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:57

Hahahaha oeps _O-

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:03

Kleine update over de bonte veulens. De mannetjes moeten van ver komen. Ze hebben gisteren een wormspuit, vitaminespuit en antibiotica gehad en doen niets anders dan slapen en eten. Biks kenden ze niet maar gaat er inmiddels met smaak in.
Afbeelding
Vooral de ene is zo mager. De wormspuit begint gelukkig al goed te werken; veel wormen in de mest.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:10

Jeetje, ze zijn er echt slecht aan toe idd. Schandalig eigenlijk van de vorige eigenaar...
Ik hoop dat ze snel bijtrekken. Die ruggetjes vind ik wel heftig hoor, maar zoals ik al eerder zei, hoop ik dat ze die zelf wat bol trekken vanwege buikpijn.