Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:20

abeltje_xx schreef:
Weet iemand trouwens wat er met deze is gebeurd? ik vond het zo'n leuk ding :D
[ [url=m/gz5bS2.jpg]Afbeelding[/url] ]

He dat is alsgoed is appie hengst van opa van vriendin van me die ze mee hadden genomen met nog een paar paarden/pony's. Maar weetniet wat ermee is gebeurd :')

Letsdunit

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:31

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:37

Donja schreef:
die liep op het terrein bij de vrije balies, liep een vrouw mee (om half 8), toen ik rond 12 uur wegging, liep zij er nog steeds mee

Had ze toevallig verschillende kleuren onderin der haar? Want vriendin stuurde me in de middag wel nog een snap van die appie dat die als laatste overgebleven was.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:33

dovish schreef:
Weet iemand wie de handelaar was met de hele rij (kleine) tinkertjes tegen de brood/koffie tent aan? Ze zagen er op het oog behoorlijk goed en verzorgd uit. Er zat een hele leuke kleine, mega-brede schimmelpony tussen. Die werd rond een uur of negen verkocht en volgens mij door een andere handelaar weer verder verkocht. Echt een leuk diertje!

Maargoed, iemand een idee wie de handelaar van de tinkers is?

special horses uit ede stond ook met een aantal paarden op de markt. hun hebben ook vaak tinkers misschien waren dit de mensen die je bedoelt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:35

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:46

_Caithlynn schreef:
[ Afbeelding ]

Ik had ook interesse in deze maar geen eigenaart te vinden

[ Afbeelding ]
ik was ook verliefd op deze alleen stond die al bij export. Iemand toevallig idee waar die heen is?

jeetje wat ziet die bovenste er uit als een pony die ik ken had hij toevallig een witte vlek op zijn hoofd en een witte vlek op zijn neus?

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:04

_Caithlynn schreef:
[ Afbeelding ]

Ik had ook interesse in deze maar geen eigenaart te vinden

[ Afbeelding ]
ik was ook verliefd op deze alleen stond die al bij export. Iemand toevallig idee waar die heen is?

Jeetje de bovenste pony lijkt op onze pony! Alleen heeft onze pony 4 witte beentjes, een heel klein kolletje en een wit vlekje op dr neus.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:13

Bedankt voor de tips over de tinkerhandelaar!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:21

robert45 schreef:
Als de eigenaar niet in de buurt is kan het paard of verkocht zijn of de eigenaar wil hem niet verkopen.

Wij zetten ze ook altijd vast en laten ze dan staan zonder dat wij in de buurt zijn.

Met welk doel ga je dan met je paard naar een paardenmarkt?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:22

sorry als ik eroverheen heb gelezen :o
is de prachtige spanjaard uiteindelijk verkocht en zo niet weet iemand waar ik contact kan opnemen met de eigenaar?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:26

antje_vip schreef:
robert45 schreef:
Als de eigenaar niet in de buurt is kan het paard of verkocht zijn of de eigenaar wil hem niet verkopen.

Wij zetten ze ook altijd vast en laten ze dan staan zonder dat wij in de buurt zijn.

Als ze verkocht zijn op de markt, bedoelt Robert denk ik Antje.

Renate, special horses (De Koning?) is mij ook niet opgevallen eigenlijk, waar stond hij? Die bij de tent was Hidding uit Emmen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:26

antje_vip schreef:
robert45 schreef:

Soms neem je dieren mee en dan weet je dat er bijvoorbeeld een bevriende handelaar komt uit het buitenland. Dan kom je elkaar ergens op de markt tegen en je loopt even naar je dieren toe en je verkoopt ze zo.

Of dieren zijn alleen als groep te koop omdat je dan zowel een paar goeden als een paar minder goeden verkoopt. Anders blijf je met de mindere dieren zitten.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:11

daiswees schreef:
is de prachtige spanjaard uiteindelijk verkocht en zo niet weet iemand waar ik contact kan opnemen met de eigenaar?

Deze staat hoogstwaarschijnlijk in Zwolle, bij Stal Buitengewoon ;)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:23

renskesanne schreef:
Donja schreef:
die liep op het terrein bij de vrije balies, liep een vrouw mee (om half 8), toen ik rond 12 uur wegging, liep zij er nog steeds mee

Had ze toevallig verschillende kleuren onderin der haar? Want vriendin stuurde me in de middag wel nog een snap van die appie dat die als laatste overgebleven was.

is die overgebleven? watraar, ik vond het zo'n geweldig leuk ding, ik dacht dat die wel met iemand mee was gegaan.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:41

Grappig om te lezen dat veel zo gecharmeerd zijn van DE spanjaard en toch niemand hem wilde kopen. Looks aren't everything.

Ik ben nog erg benieuwd naar de shire en andere grote koudbloed foto's.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:48

abeltje_xx schreef:
renskesanne schreef:

is die overgebleven? watraar, ik vond het zo'n geweldig leuk ding, ik dacht dat die wel met iemand mee was gegaan.

Weet niet zeker... Kan het wel vragen haha had wel gehoord van der dat het echt een schat van een beest is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:02

Het is dat ik nu het geld niet heb maar anders had ik de gok oo de Spanjaard wel gewaagd! Wat een leuk dier om te zien. En hij zag er best lief uit op de foto's..

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:44

Hagar_Helga schreef:
Grappig om te lezen dat veel zo gecharmeerd zijn van DE spanjaard en toch niemand hem wilde kopen. Looks aren't everything.

er heeft een tijdje een grote bruine shire bij ons aan het touw gestaan tegenover de koffie en brood tent.
Heeft iemand enig idee van wie deze is geweest? hij stond tussen onze handelspony's dus hebben hem uiteindelijk een eindje verderop neer gezet. Hij is ook ongezien weer meegenomen.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:31

nontie schreef:
daiswees schreef:

Deze staat hoogstwaarschijnlijk in Zwolle, bij Stal Buitengewoon ;)

Hij staat inderdaad bij stal Buitengewoon in Zwolle. Erg leuk dier!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:22

De spanjaard had ik graag meegenomen maar omdat ik er al n paar heb leek het me niet verstandig financieel gezien.

Hij staat nu hij stal Buitengewoon in Zwolle maar geen idee wat ze er nu voor gaan vragen. (de handelaar vroeg €2500) Hij wordt hoogstwaarschijnlijk deze week nog geruind hoorde ik.

Erg lief karakter en hij was al zadel en ruitermak maar moet nog wel verder worden opgeleid uiteraard. Hij liep prachtig!! Hoop echt dat hij n fijn huisje krijgt met n rustige lieve ruiter, heerlijk dier!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:25

Hagar_Helga schreef:

Tja, centen hè :Y) Anders had ik hem én die leuke appaloosa meegenomen :o :D

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:59

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:06

Die krijgen lang de kans om rustig aan elkaar te wennen....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:42

Je haalt de woorden uit mijn mond karev

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:14

Pffft, belachelijk.. Nou, misschien dan maar beter dat ze hem verkoopt, ze heeft blijkbaar weinig paardenverstand. Diertje is ergens anders beter af. Hopelijk vraagt ze er geen belachelijke prijs voor en dat die snel verkocht is.