Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:33

om 21.00, grote bruine, en ik heb een grijs jasje aan.

edit foto toegevoegd
Afbeelding

Petrichor

Re: Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:17

Nou straks weer naar de ruiterdagen, lekker weer hebben we erbij. :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:20

FairLady_ schreef:
ik moet vanavond rijden in 3 en 4

Dan rij je vanavond tegen mijn zus! Ga eens opletten of ik je zie. :D

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:28

wie is je zus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:28

Petrichor schreef:
FairLady_ schreef:
ik moet vanavond rijden in 3 en 4

Dan rij je vanavond tegen mijn zus! Ga eens opletten of ik je zie. :D

Hoe laat moet jouw zus?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:38

is er ook bekend welke fotograaf er op het terrein aanwezig is?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:44

Ik zal de volgende keer een stempel meenemen. Eens kijken of hij humor heeft XD

Nienke, moet jij ook rijden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:47

Niene87 schreef:
is er ook bekend welke fotograaf er op het terrein aanwezig is?

Fototrailer uiteraard.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:49

19.30 & 19.45. :j

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:58

thnx

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:15

Weet iemand waar en wanneer de uitslag bekend is voor degenen die door mogen naar de finale? En hoe veel mogen er ongeveer door? Ik kan dat nergens vinden.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:43

Vandaag in de L1 weer mee gereden, 176 vond ik er magertjes gejureerd, was meer waard. En 186, was goed. :)

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:10

Ik begon maandag met een ramp van een proef (153 punten), en zei steeds als we iedere dag maar een beetje vooruit gaan, en dat doen we gelukkig!
De tweede dag had ik 173 en 177, al een stuk fijner gereden maar nog te veel foutjes helaas, gister 183 en een 5e plaats, en vandaag 1e proef 192 en een 5e plaats en 2e proef 179, had daar wel net een winstpuntje verwacht, al was het ook niet heel spectaculair, mn paard raakte een beetje op. Maar we hebben de stijgende lijn te pakken, en ik had van te voren nooit verwacht dat ik op het podium terecht zou komen!
Morgen en zaterdag allebei nog een proef dus ik ben benieuwd! Voor degene die me nog zien rijden, zwart paard en beige rijjasje, roep maar een keer hoor! :)

Jullie doen het allemaal goed zie ik, leuk!! :D
En die puntenverschillen, of gevoel en punten die niet kloppen, dat herken ik! Maar het blijft inderdaad een jury sport.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:33

Tja, daar staan de ARD om bekend...

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:34

@Lisanne, ik stond gisteren bij de foto's te wachten en diegene voor mij was foto's aan t kijken van een paard en toen dacht ik nog, hé die lijkt erg op Polansky zeg, volgens mij is dat Lisanne. Toen ik je naam zei reageerde t meisje niet. Geen idee wie het dus was, maar nu je zegt beige jasje, waren dus wel jouw foto's!

Fijn dat je de stijgende lijn te pakken hebt!
Die van mij was gister nogal onder de indruk van de entourage maar heeft zich keurig gedragen :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:14

demo_love schreef:
Net weer een ochtendje geschreven. Wel een lastig jurylid hoor. >;) Ik heb welgeteld 1x een 8 op mogen schrijven. En ik had beter carbonpapier kunnen leggen onder de tekst: 'moet meer verruimen'. :+

Als jurylid zeg ik vaak: Ik had graag een stempel gehad. Vaak zie je dezelfde problemen.
Jammer dat je het als 'lastig jurylid' ziet.
Wie weet had dat jurylid wel gelijk. :)

Morgen jureer ik de M2, en zaterdag een grote Z1 ring.

Ik denk dat ik graag tenminste twéé stempels bij me kan hebben! ")

Het eerste stempel zou dan kunnen zijn met het woord 'lengtebuiging'. Want dat is echt vaak een probleem.
TIP! als een travers gereden wordt van mij als jurylid af, en ik zie het buitenoor, dan is dat standaard een onvoldoende. Want de voorhand rijdt dan niet recht op de hoefslag.

En voor het tweede stempel kies ik het woord 'impuls'. Want na een aantal dagen proeven rijden is de puf er bij de ruiters en paarden vaak uit. Helaas kan ik daar als jurylid geen rekening houden. Ik moet beoordelen wat ik zie, niet wat 'zou kunnen'. Sorry.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:17

bertie schreef:
demo_love schreef:
Net weer een ochtendje geschreven. Wel een lastig jurylid hoor. >;) Ik heb welgeteld 1x een 8 op mogen schrijven. En ik had beter carbonpapier kunnen leggen onder de tekst: 'moet meer verruimen'. :+

Als jurylid zeg ik vaak: Ik had graag een stempel gehad. Vaak zie je dezelfde problemen.

Ik denk dat ik graag tenminste twéé stempels bij me kan hebben! ")

Het eerste stempel zou dan kunnen zijn met het woord 'lengtebuiging'. Want dat is echt vaak een probleem.
TIP! als een travers gereden wordt van mij als jurylid af, en ik zie het buitenoor, dan is dat standaard een onvoldoende. Want de voorhand rijdt dan niet recht op de hoefslag.

En voor het tweede stempel kies ik het woord 'impuls'. Want na een aantal dagen proeven rijden is de puf er bij de ruiters en paarden vaak uit. Helaas kan ik daar als jurylid geen rekening houden. Ik moet beoordelen wat ik zie, niet wat 'zou kunnen'. Sorry.

Wat een leuke en eerlijke reactie zeg :)

Misschien dat ik dit weekend ook nog kom en eventueel wat fotos schiet :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:44

xAnnouk schreef:
bertie schreef:

Ik denk dat ik graag tenminste twéé stempels bij me wil hebben! ")

En voor het tweede stempel kies ik het woord 'impuls'. Want na een aantal dagen proeven rijden is de puf er bij de ruiters en paarden vaak uit. Helaas kan ik daar als jurylid geen rekening mee houden. Ik moet beoordelen wat ik zie, niet wat 'zou kunnen'. Sorry.

Wat een leuke en eerlijke reactie zeg :)

Misschien dat ik dit weekend ook nog kom en eventueel wat fotos schiet :D

Oohhh, wat leuk dat je dit ziet als een 'leuke en eerlijke reactie'. *\o/*
Ik zeg toch niets raars, en jij vind dat leuk? HUH? :roll:

Wil je mij ook op de foto zetten, in het juryhokje? *\%/*
Alle fotografen vergeten de juryleden ..

Vrijdag vanaf 16:15 M2
Zaterdag vanaf 9:15 Z1

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 21:16

Bertie dan kom ik zaterdag bij jou rijden in het Z1! Misschien dat je je het nog herrinnert van vorig jaar. Heb toen in het M2 gereden waarbij jij wel leuk jureerde maar diegene in de andere ring echt heel laag zat...

Vandaag maar even een leermoment gemaakt van mijn proef. Meneer vond het wel een keer goed met die proeven dus liet me in sommige onderdelen even in de steek. Vooral in de uitgestrekte draf zo heel vervelend aangalloperen omdat hij niet aan het been loopt. Als je ze dan niet even flink voorwaats duwt blijven ze er tegenaan hangen. Gelukkig kon ik aan het commentaar van de jury zien dat ze snapte waarom ik het deed :) had 196 dus dat viel nog mee voor een "prutsproef"
Laatst bijgewerkt door LK_2312 op 19-06-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:16

Bertie dan jureer je morgen mijn paard met z'n ruiter en zaterdag mij!

Ik heb vandaag het Z1 gewonnen met mijn pony.. Echt zo ongelofelijk trots! Gisteren was hij ook al 2e! Had ik nooit durven dromen!!

Heb vandaag L1 afgemeld met mijn jonkie, hij zag er erg moe uit dus even rust!!

Springen ging super, tot de laatste hindernis. Ik wilde hem op groot afdrukken maar paste helaas echt niet, rijfout. Hij maakt een pas bij daardoor een balk. Maar wel 81 stijlpunten! Top paard :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:22

klumpertje schreef:
Bertie dan kom ik zaterdag bij jou rijden in het Z1! Misschien dat je je het nog herrinnert van vorig jaar. Heb toen in het M2 gereden waarbij jij wel leuk jureerde maar diegene in de andere ring echt heel laag zat...

Ja ik herinner wel dat je in de ring zat.
Géén idee meer hoe je toen reed. :o
Zeg, je gaat toch niet slijmen he? _O-
Ik jureer wat ik zie, en probeer dat zo goed mogelijk van commentaar te voorzien. In dressuurtermen.
Ik hoop dan altijd maar dat mensen de dressuurtermen begrijpen. :+

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:26

liesen schreef:
Weet iemand waar en wanneer de uitslag bekend is voor degenen die door mogen naar de finale? En hoe veel mogen er ongeveer door? Ik kan dat nergens vinden.

Je kan tussendoor de stand opvragen. Van alle klasses is het vrijdag na de laatste proef bekend. Van de z1 zaterdagse.

Ik had vanmorgen in het z2 twee hele fijne proeven. Helaas in de eerste net geen winst maar toch een gedeelde 2plek met 203. Tweede proef ook 2e met 210.

In het B had ik een kleine dondersteen. Net teveel spanning en afwerkingsfouten. Maar ik mag niet klagen met de 2e keer in de ring. Gisteren is die helaas hartstikke ondergewaardeerd. Vandaag terecht gepunt.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:27

klumpertje schreef:
Vandaag maar even een leermoment gemaakt van mijn proef. Meneer vond het wel een keer goed met die proeven dus liet me in sommige onderdelen even in de steek. Vooral in de uitgestrekte draf zo heel vervelend aangalloperen omdat hij niet aan het been loopt. Als je ze dan niet even flink voorwaats duwt blijven ze er tegenaan hangen. Gelukkig kon ik aan het commentaar van de jury zien dat ze snapte waarom ik het deed :) had 196 dus dat viel nog mee voor een "prutsproef"

Weet je, ik erger me aan het idee dat een paard iemand 'in de steek' kan laten.
Zo zitten paarden gewoon niet in elkaar.
Het ligt ALTIJD aan de ruiter.

Dus niet: 'het paard was niet aan het been' maar: 'ik kreeg het paard niet goed aan mijn been'.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:30

x_tico schreef:
Bertie dan jureer je morgen mijn paard met z'n ruiter en zaterdag mij!

Ik heb vandaag het Z1 gewonnen met mijn pony.. Echt zo ongelofelijk trots! Gisteren was hij ook al 2e! Had ik nooit durven dromen!!

Heb vandaag L1 afgemeld met mijn jonkie, hij zag er erg moe uit dus even rust!!

Springen ging super, tot de laatste hindernis. Ik wilde hem op groot afdrukken maar paste helaas echt niet, rijfout. Hij maakt een pas bij daardoor een balk. Maar wel 81 stijlpunten! Top paard :D

tot morgen en zaterdag!
Ik noteer geen namen, dus weet niet wie je bent, en ik wil dat ook niet weten, want ik wil gewoon vrij kunnen oordelen.
Het is leuk als je later nog even langskomt, als ik over het terrein zwalk. :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:35

Het is zó leuk om in Almelo te jureren! <3
Ik kom zelf uit Almelo, en heb op de Bosrand mijn eerste rijlessen gehad. Na een jaar kreeg ik mijn eigen paard, en werd lid van de Looleeruiters.
Heb meegedaan aan de eerste Almelose Ruiterdagen. *\o/*
Oh, memories .. <3