Van onschuldig kuchje, naar...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 22:43

Denken Jullie trouwens dat het voldoende is als ik Lucky 1x per dag bijvoer? normaal kreeg hij sochtends 3/4 schep biks en 3/4 schep muesli en savonds 3/4 biks en 3/4 muesli door 1 weking van seniores priores heen geschept en dan natuurlijk beide keren flink wat hooi.
Zat te denken om de ochtendvoeding weg te laten en hem alleen zijn avondvoer te geven. (dat zal al een uitdaging worden aangezien zijn vriendin ook wel wat lust _O- )

MaritB

Re: Van onschuldig kuchje, naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:47

Wij voeren elke avond 3 paarden in de weide, 1 is altijd eerder klaar dan de rest maar met een zweepje gaat het prima hoor :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:12

Heb je niet de mogelijkheid om hem eventjes apart te zetten met z'n bak slobber ?

Al is het maar buiten de wei en buiten bereik van z'n nieuwe meissie ...
't Zou zonde zijn als de prille liefde verstoord zou worden door enige vorm van voernijd ;)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:39

Vanmiddag ga ik even voeren als Michel mee is, dan kan Luck zijn eten geven als ik zijn vriendinnetje even aan de kant hou.
Ben net trouwens heerlijk bij beide koppeltjes geweest en het gaat zo super goed. Luck en zijn vriendin zijn zo gek met elkaar en ze staat hem de hele tijd te likken. Poow en Puk gaan ook goed, poow is blij dat ze eindelijk eens de baas is _O- .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:53

Wat lief, je zou het bijna zo laten ... <3

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:01

Ik vind het super leuke foto's maar krijg wel steeds de kriebels als ik zie hoeveel JKK er op je kleine weitje staat.
Vind je dat niet eng?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 13:07

We gaan het er vanmiddag uittrekken :j , de andere helft van de wei is al JKK vrij. Zolang het in de grond staat eten ze het niet, het risico is er pas op het moment dat je het er uit haalt en ze er bij zouden kunnen.
Het lijkt overigens erger dan het is, enkel in het achterste randje staan wat planten, toevallig zijn de foto's daar steeds gemaakt := .

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:09

Misschien een tip,niet eruit trekken maar bij elke plant een hand CAS kunstmest gooien,is het binnen 4 dagen dood en komt het ook niet meer terug,
Met eruit trekken blijf je aan de gang is mijn ervaring

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 13:12

Het viel mij inderdaad ook al op dat het elk jaar stug terug kwam ondanks dat we alles er elke zoveel weken uit trekken -O- , bedankt voor je tip :j .

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:39

Ik zou hem gewoon lekker 2 keer bijvoeren als mogelijk kan hij ff goed bijtrekken! Ziet er goed uit zo!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 22:27

Het bijvoeren is goed gegaan maar is wel even een onderneming. Ik ga een paar dagen aankijken hoe hij het doet met 1x bijvoeren en onbeperkt gras. Anders kan ik altijd nog naar 2x gaan.

Zijn ademhaling is trouwens heel netjes en niet benauwd ondanks dat hij vandaag meer in de zon heeft gestaan dan normaal.

Nog even een foto van vanavond in het avondzonnetje voordat ik zo lekker ga slapen :)) .
Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn overigs zwaar in love... druk murmelen als de ander een meter verderop gaat eten en Luck staat nogal te "luchten" met zijn ding, dat doet hij normaal bijna nooit _O- .

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 20:34

Weer even een update :) , het bijvoeren gaat erg goed. Ik kan de emmer over het draad eten en Luck staat dan rustig te eten terwijl zijn vriendinnetje op een afstandje blijft kijken.
Ook heb ik het idee dat hij al ietsje voller begint te worden :j . Doordat ik nu 1x per dag bijvoer heb ik besloten om te kijken hoe hij het op een halve dosis medicatie zou doen (normaal 2 zakjes poeder per dag en nu 1 zakje) , en hij lijkt het goed te doen op een halve dosis.

Wel heb ik vandaag mijn kleine teen gebroken en de teen ernaast zwaar gekneusd wat nogal pijnlijk is dus het is best een onderneming om er nu 4 te doen :)) .

Ik heb vandaag de camera weer even meegenomen en zal even een paar foto's uploaden :) .

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:21

Bij deze weer wat foto's :D .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jesse is vriendjes met onze logé :))
Afbeelding

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:26

Het ziet er gezellig uit! Balen van je teen zeg, het zit je weer niet mee.. Wat heeft Luck toch een super vriendelijke blik in zijn ogen!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:26

Fijn dat het beter gaat met Lucky! Hij ziet er echt goed uit, complimenten voor jou :)
Wel balen van je teen zeg, beterschap! Mooie foto's ook weer, en Jesse is zooooo schattig!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:27

Cuteness overload!!!
Wat fijn dat Luck zo goed gaat :)
Jesse is echt té schattig, ook met de logé.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 21:29

Bedankt voor jullie leuke reacties weer :D .
Ik zit nu braaf met mijn pootje omhoog, snap wel dat sommige mensen nu met krukken zouden lopen := .

Voor de Jesse "fans" nog een van hem in het hooi vanavond :)) .
Afbeelding

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:32

Aaaaaah die oogjes!! <3

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:41

Ik ben oppasouder dusse als je nog iemand zoekt :D haha maar wat ziet je paard er goed uit ! fijn hoor alleen beetje jammer van je teen kan je nog wel even last van hebben , zit je in het gips ?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:57

Hoe kun je nu je teen weer breken!? Oh oh oh... Nou, beterschap hoor. Ik heb ooit mijn grote teen gebroken en heb daar gewoon mee doorgelopen, omdat ik (als kind) niet geloofd werd. := Maar sansodemineraalwaterstraal wat doet dat zeer.

Luck gaat echt met sprongen vooruit, zeg! Super hoor! Je ziet zijn ribben bijna niet meer! :oo Geweldig hoe hij is opgeknapt. :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:01

Nou uhhh :') , we hebben een nieuw bed en ons oude bed staat uit elkaar gehaald achter de gordijnen van de slaapkamer omdat ik hem nog moet verkopen. Als je dan na een brakke nacht met je slaperige hoofd richting de wc wil lopen en vergeet dat die daar staat dan stoot je je heul hard _O- . Zo hard dat mijn teen binnen no time 3x zo dik en helemaal blauw was := . Het doet inderdaad nondeju veel pijn :') . Ik heb letterlijk op 1 been al jankend door de slaapkamer staan springen toen ik hem voelde krakken :') .

Tootje, haha Jesse is nogal eenkennig en op mama gericht :)) . Ze hebben het ingetapet, gips kan niet met een kapoette kleine teen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:05

Oh! Dus na die actie was het hele huis wakker? Man, wat kun je dan ineens vloeken, hè... Pas nu wel op dat je hem niet nog een keer stoot. Dat heb ik dus wel gepresteerd toen, vrij kort na de eerste keer... Gelukkig is je teen ingetapet. Meer kunnen ze inderdaad niet doen. Een kleine teen gaan ze niet in het gips zetten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 22:08

Gelukkig was de rest al wakker := . Met koken tikte ik perrongelijk al ergens tegen aan en kon toen wel weer gillen. Hij zit nu aan de zwaar gekneusde teen vast getapet dus ik loopt aardig met mijn kiezen op elkaar door het huis heen. (om dan maar over trapstrompelen met Jesse op mijn arm te zwijgen.)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:23

sterkte hoor ik heb twee jaar geleden mijn middenvoetsbeentje gebroken heb er in totaal 3 maanden mee rond gestrompeld eer ze er achter waren heb dan wel nog 4 weken in het gips gezeten maar phoe dat deed zeer , sterkte !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:31

Sterkte met je teentje, Ilse :(:)

Maar paard en zoon zien er geweldig uit *\o/*