Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:32

Renske1987 schreef:
Kijken jullie wel eens naar Cesar Milan? Die heeft eigenlijk dezelfde insteek als Gert bij paarden. Jij bent de leider en je leeft in het hier en nu. Er is geen plek voor het verleden want het paard leeft ook in het hier en nu. Jij bepaalt wat wel en niet oke is. Steigeren en staken is noooooit!!!' Oke. Punt

Haha dat zeg ik ook altijd, de insteek van Milan is bijna 100% rechtstreeks naar een paard te vertalen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:33

Nynke1 schreef:
:')

Het paard is overigens al 7 volgens mij...En Enkel M1 of M2? geklasseerd..

Z klaar betekend in mijn ogen nog niet dat hij Z heeft gelopen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:33

Nynke1 schreef:
Het is nogal een verschil om je punten voor het Z te hebben en ook daadwerkelijk Z klaar zijn. Dit paard is overduidelijk niet klaar om in het Z gestart te worden, lijkt me dat iedereen dat wel kan zien.

En Geerke meen je dat nu van het "in de rug ploffen"? Jij verwacht dat je op zo'n paard netjes rechtop kan zitten, boobs vooruit en handjes mooi stil en naar voren kan hebben?

Op de momenten dat het paard wel normaal loopt, of normaal galoppeerd ,vind ik hem ook in de rug ploffen hoor.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:34

Cassidy schreef:
Nynke1 schreef:
:')

Het paard is overigens al 7 volgens mij...En Enkel M1 of M2? geklasseerd..

Z klaar betekend in mijn ogen nog niet dat hij Z heeft gelopen.

Als je ff een pagina terug leest zie je dat ik precies hetzelfde zeg.

Mousmous

Iemand vroeg of er wel eens paard was, in dit geval pony, die gewoon helemaal in orde was, niets te kort kwam en dit gedrag vertoonde. Nou, hierbij een filmpje dat aangeeft wat een pony voor ondeugende streken uit kan halen, zijn ruitertje van 6 jaar er talloze keren vanaf mikt en dan er zeer relaxed bij staat, zelfs uitkijkt dat hij niet op het jochie gaat staan. Hij gaat zelfs op een gegeven moment liggen, jochie valt eraf, en gaat lekker liggen rollen met zadel en al. Even voorstellen, zeer ondeugende Ed.
Hij schijnt ook zijn goede dagen te hebben trouwens, is ook ergens een filmpje van.

http://www.youtube.com/watch?v=aUaP0t5IUnM
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 04-04-13 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

chikohaa schreef:
Renske1987 schreef:
Kijken jullie wel eens naar Cesar Milan? Die heeft eigenlijk dezelfde insteek als Gert bij paarden. Jij bent de leider en je leeft in het hier en nu. Er is geen plek voor het verleden want het paard leeft ook in het hier en nu. Jij bepaalt wat wel en niet oke is. Steigeren en staken is noooooit!!!' Oke. Punt

Haha dat zeg ik ook altijd, de insteek van Milan is bijna 100% rechtstreeks naar een paard te vertalen.

Er is een keer een uitzending geweest met Cesar Milan en Pat Parelli. Zo mooi om te zien hoe ze beiden dezelfde principes hanteren, met als enige verschil het begrip van de manier waarop een hond of een paard reageren....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:35

maar heeft wel de oefeningen van de z onder de knie toch?
Overbelasting komt vaker voor dan we denken hoor.
En vaak bij het oefenen van zijgangen.

Caatje87

Colway schreef:
Renske1987 schreef:
Oh en nu is het paard weer te jong... Sjonge.. Ga alsjeblieft een Shetlander kopen en ermee wandelen ofzo

Dat zegt ze toch niet? :+

Pffffffff jezus waren de lange tenen en de zwartwit hersenen in de aanbieding?

Misschien had ik er een knip oog bij moeten zetten. Want het was half een grapje.

zoutenootjes

senna21 schreef:
Geerke: dat wordt in het filmpje ook door Gert benoemd. (niet helemaal letterlijk, maar de strekking wel)
Met het paard buitenritten maken... goed voor lijf en mind.

Gert doet dit ook. Hij neemt het paard lekker mee naar buiten. Heeft hij met dit paard ook gedaan. De eigenaresse wist niet wat ze zag. Gert ging erna naar buiten met dit paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:36

chikohaa schreef:
Renske1987 schreef:

inderdaad....de eigenaar leren hoe hij of zij met het dier om moeten gaan. ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:36

Mousmous schreef:
Iemand vroeg of er wel eens paard was, in dit geval pony, die gewoon helemaal in orde was, niets te kort kwam en dit gedrag vertoonde. Nou, hierbij een filmpje dat aangeeft wat een pony voor ondeugende streken uit kan halen, zijn ruitertje van 6 jaar er talloze keren vanaf mikt en dan er zeer relaxed bij staat, zelfs uitkijkt dat hij niet op het jochie gaat staan. Hij gaat zelfs op een gegeven moment liggen, jochie valt eraf, en gaat lekker liggen rollen met zadel en al. Even voorstellen, zeer ondeugende Ed.
Hij schijnt ook zijn goede dagen te hebben trouwens, is ook ergens een filmpje van.

Dit is natuurlijk helemaal niet grappig maar moest er toch heel hard om lachen

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:37

Cassidy schreef:
Er is een keer een uitzending geweest met Cesar Milan en Pat Parelli. Zo mooi om te zien hoe ze beiden dezelfde principes hanteren, met als enige verschil het begrip van de manier waarop een hond of een paard reageren....

Dat vond ik nou weer de minst interessante aflevering, maar ik vind Parelli ook niets :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:37

Renske1987 schreef:
Oh en nu is het paard weer te jong... Sjonge.. Ga alsjeblieft een Shetlander kopen en ermee wandelen ofzo

Dat zegt ze toch niet? :+

Pffffffff jezus waren de lange tenen en de zwartwit hersenen in de aanbieding?[/quote]

Misschien had ik er een knip oog bij moeten zetten. Want het was half een grapje.[/quote]

grapje?Ik vond het een super idee!Ik morgen wandelen hoor! :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:38

Ed moet naar Gert!

Of we moeten allemaal voor hem bidden

Caatje87

Ja Geerke en dit doet Gert ook. Maar jij bent het niet eens met de manier.

Caatje87

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Haha leuk Geerke! Ieder zijn ding ;)

Anoniem

Colway schreef:
Ed moet naar Gert!

Of we moeten allemaal voor hem bidden

Ed kan beter naar Cesar :')

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:39

Ik vind Ed wat klein voor Gert ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:41

Ga je nou serieus Cesar Millan vergelijken met Gert van het Hof? Dat is echt appels met peren vergelijken :n
Dan heb je het echt NIET begrepen.

Ra_chel

Mousmous schreef:

filmpjes ken ik idd ook , pony heeft duidelijk in de gaten hoe hij het makkelijkste onder het werk uit kan komen , wat hier ook aan bijdraagt denk ik , is dat dit gedrag van de pony gewoon geaccepteerd wordt , heb ook een filmpje voorbij zien komen met een ander ruitertje erop ,en dan doet de pony dat niet , pony weet exact hoe het spelletje werkt , hoppa, kindje dr af ,ik hoef niet te werken ,en krijg ook geen straf , onder het werk uitkomen is juist de beloning. (en hij weet dus ook bij wie hij dat wel en bij wie hij dat niet kan doen)

Collie2008

Air schreef:
Ga je nou serieus Cesar Millan vergelijken met Gert van het Hof? Dat is echt appels met peren vergelijken :n

Wat zijn de verschillen en overeenkomsten dan volgens jou

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:42

Jezus Colway, diehard :')

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:43

Colway schreef:
Air schreef:

Wat zijn de verschillen en overeenkomsten dan volgens jou

Jaa!! Goede vraag. Misschien krijgen we nu een keer antwoord. Want ben zo benieuwd naar de wijsheid die air nu de hele tijd voor zichzelf lijkt te houden ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:43

Nynke1 schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:44

Nynke1 schreef:

Ik zet 5 euro op Colway :))