Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:53

Ik woon in Haaksbergen :))

Almelo is wel mooi starten op zand, maar ik ga er eigenlijk nooit naartoe. Ben er ooit een keer gestart :=
Ernie; allebei is zeker een duur grapje. Met alleen startgeld ben je er nog niet.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:16

Almelo ben ik dit aar geweest met anderen.
Super gezellig! Aangezien ik ook in limboland woon is het voor mij ook een stuk maar als mn jonkie braaf is op de trailer zeker een overweging voor mij!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:01

Almelo is hier om de hoek en haaksbergen is ook goed te rijden voor mij, heel misschien dat we almelo starten is beetje afhankelijk van hoe het allemaal uitkomt met school e.d.

Trouwens gene die dan stalling moeten regelen en voor zichzelf ook slaapplaats probeer eens te informeren bij omliggende dorpjes e.d. Almelo zelf vind ik nog best duur qua stalling en ook bij de grotere stallen betaal je al snel best een vermogen, terwijl er in de omliggende dorpen zat kleinere pensionstallen zijn die echt niet duur zijn. Ook zou ik gaan kijken naar kleinere campings waar ook paard gestald kan worden. Weet er heel misschien trouwens nog wel 1, maar geen idee hoe ze precies qua prijzen zitten en qua bezetting (of je eigen caravan mee moet nemen of niet)... Bij interesse voor meer info dan graag even pb'en, dat ga ik niet open en bloot op bokt zetten. Dan slaap je bij je paard in de buurt en je bent goedkoper uit dan wanneer je paardlief op een (grote) pensionstal zet en zelf in een hotel ofzo gaat zitten.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:21

_Marinke_ schreef:
Almelo is hier om de hoek en haaksbergen is ook goed te rijden voor mij, heel misschien dat we almelo starten is beetje afhankelijk van hoe het allemaal uitkomt met school e.d.

Trouwens gene die dan stalling moeten regelen en voor zichzelf ook slaapplaats probeer eens te informeren bij omliggende dorpjes e.d. Almelo zelf vind ik nog best duur qua stalling en ook bij de grotere stallen betaal je al snel best een vermogen, terwijl er in de omliggende dorpen zat kleinere pensionstallen zijn die echt niet duur zijn. Ook zou ik gaan kijken naar kleinere campings waar ook paard gestald kan worden. Weet er heel misschien trouwens nog wel 1, maar geen idee hoe ze precies qua prijzen zitten en qua bezetting (of je eigen caravan mee moet nemen of niet)... Bij interesse voor meer info dan graag even pb'en, dat ga ik niet open en bloot op bokt zetten. Dan slaap je bij je paard in de buurt en je bent goedkoper uit dan wanneer je paardlief op een (grote) pensionstal zet en zelf in een hotel ofzo gaat zitten.

Als je iets voor Haaksbergen toevallig ook zou weten hou ik me aanbevolen. Almelo vind ik te lang plus dan zitten we midden in het hooi en stro ben ik bang en da vindt manlief niet zo leuk als ik dan wegga. We lopen dan over met het werk eind september is alles voorbij en dan willen we best wel een paar daagjes gaan.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:46

Ik wil met springen misschien meerdaagse wedstrijd wel gaan doen,
met dresduur eigenlijk niet. Ben echt veel meer springruiter :o

Dressuur is echt voor erbij en in t begin mooi om beetje wedstrijd ervaring op te doen.
Aangezien dressuur wedstrijden veel rustiger zijn.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:56

Wauw 'mijn' jonkie ging vandaag super! Alleen dat bokken met aangalopperen moet er echt uit. Dat doet ze altijd de eerste keer zowel rechts als linksom, ik hoop dat het een fase is.
Meerdaagse wedstrijden doe ik niet, al is er 1x per jaar hier in de buurt en Ruiterweek en daar start ik altijd 2 dagen, maar niet achter elkaar.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:29

Mooi dat het goed ging Olympus_

Mijn jonkie gaat van de week even wat minder.... Ze is heel erg druk als je erop zit, als je er naast loopt is er niets aan de hand. Hierdoor is de stap in het begin echt waardeloos, al werd het vandaag wel beter. Ook is ze best wel nukkig op sommige momenten en dwaalt haar hoofd ergens in de lucht haha :P Vandaag had ik dus maar wat langer gereden (kan ze wel prima aan) en uiteindelijk ontspande ze wat en ging het wel wat beter.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:44

Je kan op Almelo ook paar dagen gaan. Je hoeft niet hepe week.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 07:50

_Marinke_ schreef:
Citaat:
[Starts Januari:]

Wie - Wanneer - Waar
Frenka - 5e - Zeeland
Yvank_ - 6e - Emmen
Aukelizzy ( Ignofor ) 6e - Assendelft ( kringkampioenschappen klasse L2 )
Fairlady_ - 12e - Rijssen B HC
Aukelizzy ( Chapeau ) 13e - Heemskerk (L1)
Cath_16 - 13e - Laren
NoekAa_ - 13e - Pijnacker
Madelein - 13e - Nieuw Vennep
xlisza - 19e - Eersel
Ernie061111 - 20e - NDT Beek (startnr. 24)
Ernie061111 - 25e - PSV Ten Eijsden Beek (startnr. 19)
meliss1812 - 26/27- WWNA Apeldoorn
Tita - 27e - Nieuwegein
_Marinke_ - 27e - Raalte

Citaat:
[Starts Februari:]

Wie - Wanneer - Waar
meliss - 1/2 - wezep
Tita - 10e - Kaatsheuvel
_Marinke_ - 10e - Haarle
Tita- 16e- Groot-Ammers

Citaat:
[Starts maart:]

Wie - Wanneer - Waar
Tita - 3e- Bavel

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:12

Gisteren les gehad, nou volgens mij had ze het vuurwerk nog in de hoeven zitten!
Had me handen er vol aan.

Wel lekker afgesloten :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:55

Gisteren voor het eerst bij ons in die bak gereden! Wat deed ze het super rustig voor haar doen op een nieuwe omgeving!!
Kreeg alleen even te horen dat ze geen spieren had... Tja 4jaar weinig kunnen rijden dan is het lastig om veel spieren te hebben.
Moet er dus wel beetje om lachen. Maar we gaan er dit jaar tegen aan

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:02

Ik ben gisteren ook weer op de rug van m'n jonkie geklommen. Lees dat veel paarden druk waren, pff die van mij had er ook zo'n last van! Eerst maar gewoon met lange teugel laten lopen en flink rijden in de hoop dat ze vanzelf wel weer terug komt en dat gebeurde gelukkig. Wel na 35 minuten, maargoed. Toen nog 5 minuten in de ontspanning kunnen rijden en daarna vond ik het ook wel weer mooi geweest. Zaterdag maar even een nieuwe poging wagen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:12

Olympus_ schreef:
Wauw 'mijn' jonkie ging vandaag super! Alleen dat bokken met aangalopperen moet er echt uit. Dat doet ze altijd de eerste keer zowel rechts als linksom, ik hoop dat het een fase is.
Meerdaagse wedstrijden doe ik niet, al is er 1x per jaar hier in de buurt en Ruiterweek en daar start ik altijd 2 dagen, maar niet achter elkaar.

Misschien komt het door een ongemak dat ze bokt?

Kan zelf op het moment helemaal niks. Met het werk een nieuwjaarswandeling gemaakt. En ipv de gepland 6 km zijn het er 15 geworden.. Nu dus allemaal blaren. Kan alleen maar op sokken lopen -O-

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:17

jeetje, dan ben je zo'n 3 uur aan de wandel geweest en zo te lezen zonder fijne/goede wandelschoenen/sokken. Hopelijk heb je er snel minder last van.

Meerdaagsewedstrijden heb ik ook nog nooit gereden. Haaksbergen/Almelo is me te ver weg.
Mijn dame heeft gisteren nieuwe schoenen gekregen, loopt er weer netjes bij

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:53

Gisteren gereden met mijn draakje! En warempel... Hij was best braaf! Dit geeft me wel weer positieve energie om weer door te pakken!

Vorige week vond draakje het nodig om met vier benen tegelijk rond te bokken en raar te doen... Haha, dus blij dat ik hem nu van te voren even de kans heb gegeven om wat bokkensprongen te maken in de longeerbak!

En ik weet ook dat hij het heerlijk vind om grond werk te doen, dus mijn goede voornemen is om minimaal 1x per week weer intensief te grondwerken!

Jullie goede voornemens wat betreft het rijden/bezig zijn met paard?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:19

Ik heb precies hetzelfde. Mijn goede voornemen is ook om met jonkie minimaal een keer in de week grondwerk te doen en een keer in de week buitenritje.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:35

mijn goede voornemen is vooral niet te vergeten om te genieten van mijn guppekop.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:52

grondwerk ook gedaan maar probeer ik 1x per week ik ga altijd eerst 10 min stappen en dan de piste in, mevr let echter niet op mij die gaat altijd 10min uit haar plaat..bokken druk doen.
Dan is ze moe en luistert ze een beetje naar mij en ik maar denken...zo doen we goed :D

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:16

Monster_Tos, het kwam vanuit ongemak inderdaad. Dat ongemak is weggenomen, maar het bokken heeft ze zich eigen gemaakt. Het neemt af, maar geleidelijk. Ze moet wennen dat het geen pijn (meer) doet als ze moet galopperen. Ongemak kwam vanuit het zadel, dat was scheef. Nu ligt er een ander zadel op, wat uiteraard gecontroleerd is. Ook de tandarts is erbij geweest :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:21

Hier is het goede voornemen om 1 keer per week (minimaal, zal in de zomer hopelijk vaker gaan) om naar het bos te gaan. Is wel een wat langere buitenrit maar wel lekker veel heuveltjes en not forget de diepe zandkuil. Dat is zo gaaf om te doen, gewoon lekker boscrossen eigenlijk. :)

We hebben een prachtig natuurgebied pal naast de stal met echt super fijne lange zandpaden, maar helaas dus niet echt bos... Daarvoor moet ik toch stukje verder gaan rijden maar nog wel goed te doen overigens. Wil dat dus echt 1 keer in de week minimaal doen, merk aan paardlief dat ie het ook wel lekker vind.

En ondanks dat het een echte dressuurknol is wil ik toch proberen om 1 keer in de week, 1 keer in de 2 weken, keer wat sprongetjes mee te pakken. Hoeft niet hoog of veel maar als toevoeging van de training en afwisseling. Daarnaast wil ik tijdens de gewone trainingen ook vaker balkjes mee pakken. Tijdens het longeren bijvoorbeeld.

En vooral GENIETEN!!! :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:29

Citaat:
[Starts Januari:]

Wie - Wanneer - Waar
Frenka - 5e - Zeeland
Yvank_ - 6e - Emmen
Aukelizzy ( Ignofor ) 6e - Assendelft ( kringkampioenschappen klasse L2 )
Fairlady_ - 12e - Rijssen B HC
Aukelizzy ( Chapeau ) 13e - Heemskerk (L1)
Cath_16 - 13e - Laren
NoekAa_ - 13e - Pijnacker
Madelein - 13e - Nieuw Vennep
xlisza - 19e - Eersel
Ernie061111 - 20e - NDT Beek (startnr. 24)
Ernie061111 - 25e - PSV Ten Eijsden Beek (startnr. 19)
meliss1812 - 26/27- WWNA Apeldoorn
Tita - 27e - Nieuwegein
_Marinke_ - 27e - Raalte (1 proef)
Fairlady_ - 27e - Raalte

Citaat:
[Starts Februari:]

Wie - Wanneer - Waar
meliss - 1/2 - wezep
Fairlady_ - 9e - Haarle ( oefenrubriek L1)
Tita - 10e - Kaatsheuvel
_Marinke_ - 10e - Haarle (1 proef)
Tita - 16e- Groot-Ammers
_Marinke_ - 23e - Markelo (2 proeven)

Citaat:
[Starts maart:]

Wie - Wanneer - Waar
Tita - 3e- Bavel
Fairlady_ - 17e - Raalte
_Marinke_ - 24e - Mariënheem (2 proeven)

Leuk trouwens Fairlady dat we direct al kunnen meeten in Raalte! :D
Heel misschien dat ik trouwens met die oefendressuur ook nog wel in Haarle ben, als ik vriendin kan overtuigen dat ze dan mee moet doen (die wil dan overigens ook L1 oefendressuur doen.. :') ) Alleen de 17e sla ik wel over, begin maart is bij ons erg druk met verjaardagen dus dan maar even niet. :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:34

Ik wil het liefst niet op een locatie terug komen, tenzij ie heel goed is.
Tot nu toe moet ik nog de locaties gaan ontdekken ben dus 3x gestart en een locatie ga ik dus niet meer heen...terwijl ie praktisch om de hoek is.

Ben verbaasd dat er nog niet zoveel paasconcoursen zijn.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:40

Waarom wil je niet terugkomen dan?

Mijn auto kan geen trailer trekken en hoewel ik wel mijn E heb en een auto kan regelen rij ik ook bijna nooit met trailer en vind ik het nog erg spannend. Ik ga meestal onder de man(vrouw) naar een locatie in de buurt, die maandelijks wedstrijden organiseert maar ja 1 keer per maand is eigenlijk een beetje weinig voor mijn oudere merrie dus dan moet ik helaas toch nog op reis.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:46

Maar waarom wil je alleen op een locatie terug komen wanneer die heel goed is?? Om paardlief vooral veel te laten zien of? Want als een locatie verder prima is dan kom ik daar gerust terug hoor. ;)

Locaties ontdekken moeten we hier ook nog, maar dat komt van zelf wel goed. :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:26

Ja kom alleen op locaties terug waar het gewoon goed sfeer is, en organisatie.
Ik heb in deze regio gewoon elke week ontzettend veel keus dus wil eigenlijk alleen voor de beste gaan.
Van de zomer wil ik het liefst starten op grote concoursen overigens verwacht ik daar heel veel problemen met mijn gup vandaar ik niet de oversteek naar de L1 ga maken

Acquoy is twijfelachtig grote bak kan daar voorin los rijden, wel vervelende route er naar toe, geldprijzen..
Dordrecht-dubbeldam was gezellig maar niet in de zomer want ligt voetbal-veld ernaast
Sliedrecht wil ik niet meer starten, 2e bak zo slecht, organisatie is niet aanwezig..vieze bende.

Dus nog geen favoriet hier :D
Nu staan er 5 wedstrijden op de planning alle stukje rijden maar met dubbele binnenbak, en een wedstrijd heb ik geen bevestiging gekregen dus mocht ik daar wel gaan starten dan start ik daar ook niet meer.