KNHS instructieweken 2013 pony's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:43

@ Titineee; Wat leuk zeg! Er zit dus nu ook 1 in Almere? Ik ben ook al eens in Zaandam geweest. Voor ons zijn ze alle twee even ver (heb ik zonet even op google.maps gezien).
Succes met je oefenparcours!

@ Maud; Jeaah, kan ik weer wat lezen :p En je hebt een leuke vakantie zeg! Veel succes met de Rabotrainingen, lijkt me echt zo gaaf!
Eigenlijk is het Debora zonder h xD

@ Ayleen; Bij mij is er idd ook goede concurrentie. Maar misschien denken ze dat ook wel van jou! Ik vind je namelijk hartstikke leuk rijden. Ik wist niet dat het kon in de dressuur, weer naar een klasse terug gaan. Maar misschien was ze L1 HC gestart?
Heel veel succes! Gaat vast goed komen! *\o/*

@ Dilay; Tuurlijk lukt dat wel met een haflinger, dat lukt net zo goed als met een ander ras pony. Als je maar plezier hebt, gewoon voor jezelf lekker rijden en dan zie je de punten/uitslag daarna wel! Veel succes!

Wat mij opvalt is dat iedereen begin januari nog selectie wedstrijden heeft. Ik heb hem 1 december al gehad, waar ik 3e met 195 punten ben geworden. Dus ik denk dat ik een grote kans heb om door te gaan, want er komen denk ik 24 deelnemers op de Regio kampioenschappen, er zijn 2 selectiewedstrijden, dus ik denk dat de beste 12 van elk doorgaan? Maar er is bij ons in januari ook nog 1, maar daar ga ik niet heen...

Dilay_Romy

Re: KNHS instructieweken 2013 pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:21

Ja bij ons zijn de paarden afgelopen weekend geweest!.
De pony's moeten pas in januari

Ik heb net nog op romy gereden maar ze was volgens mij boos whahaha.
altijd als ik er ff een vriendin op laat dan wilt ze de volgende dag niet meer luisteren whahahaXD
Dus dat word denk ik maar ff geen ander eroplaten.
Maar aan het eind liep ze goed en liep ze ook zonder moeite schouderbinnenwaarts!

Maar het is niet zo dat ik geen vertrouwen heb hoor;p ik bereid mezelf alleen voor dat het waarschijnlijk niet gaat lukken(Als het dan wel lukt is het natuurlijk extra leuk!)
maar dat betekent niet dat ik er met een gevoel heen ga van nouja het lukt toch niet dus dan doe ik ook niet mijn best(niet dat jullie dat denken!) maarjaa positieve instelling is er(vooral zoals het nu gaat) maar we gaan van het ergste uit dan kan het natuurlijk alleen maar meevallen!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:37

Wij hadden eigenlijk ook 1 december laatste selectie wedstrijd, maar dan hadden we er maar 2 (waarvan de beste telt) en in een kring verder hadden ze er 5 dus nu hebben ze vorige week besloten er nog een te doen en hebben we er 3 (waarvan de beste 2tellen).

Debora, haha sorry ik had eerst een meisje in mijn klas en dat schreef je wel met een H.

Haha volgend mij is fr concurentie overal wel groot, in iedere klasse zijn er wel 1 of 2 hele goede denk ik.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:16

@ Dilay; super dat het op het laatst goed ging! Wat grappig dat je haffie dat heeft, nadat er iemand anders op heeft gezeten :P.

@ Maud; geeft niets hoor :P. Hahaha, dat klopt wel hoor. Maar er steken altijd mensen bovenuit, die gewoon echt goed rijden en vaak ook goede prestatie's neerzetten. Maar meestal mag de helft door naar de regio kampioenschappen, dus zo groot is het niet, haha.

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:24

Ja er zijn indd altijd mensen die of heel goed kunnen rijden of gwn een heel goed paard hebben! of allebij
maarja aan de andere kant ik heb dan bijv. met romy als ik dan van ze win mag je wel trots zijn!.

@debora ja ik weet ook niet wat dat is hahaha alleen als mijn instructeurs erop hebben gereden is ze fijn.
Terwijl mijn vriendin gwn normaal heeft gereden whahahaXd maarjaa ik weet niet dat word maar gwn geen andere mensen erop zetten gehhe

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:36

Als op Ollie iemand amders heeft gereden (geen instructeur ofzo maar iemand uit de ponyclub bijv.) wil hij daarna ook niet meer luisteren, dat komt omdat zij niet streng op hem zijn (dat moet bij Ollie om hem aan het lopen te houden).
Bij raspoetin maakt het niks uit heeft 2 jaar geleden een meisje van 9 op gereden (haar pony was kreupel dus kon een tijd niet rijden) en rassie was B dressuur en zij ook maar ging super. Ook toen wij hem weer meer gingen rijden was hij nog percies hetzelfde qua hulpen :)

Die mensen heb je idd altijd, maar ook als je het seizoen niet super hebt gereden is er vaak nog kans dat je toch naar de regio mag.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:40

Jaa we gaan gewoon knallen op de selecties! :)
Wij hebben geen kringen meer dus alles is gelijk bij elkaar, maar 12 deelnemers in de B cat. DE vind ik echt heel weinig! Geen idee hoe ze het regelen met wie er door mogen enzo. Dat moet ik nog opzoeken.

@Dilay haha aparte haf heb je! Wel lekker dat je het rijden lekker heb afgesloten!
Heb je een foto van hoe je nu met haar rijd? Ben wel benieuwd naar :p

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:48

Alamo die is best braaf onder het zadel, ook als er iemand anders opzit. Hij gaat alleen niet zo snel over de rug lopen, doet zijn hoofd wel naar beneden, maar heeft dus een valse knik. Maar je merkt daar niet heel veel van, omdat hij heel lekker zit. Ik merk het natuurlijk wel in de stap, draf, maar soms in de galop denk ik na een rondje; wacht eens even, volgens mij probeert hij onder het werk vandaan te komen. Maar dat merk je soms niet snel, omdat hij lekker zit!

Laten jullie vaak anderen op je pony of niet? Ik eigenlijk niet, heel soms te uitstappen, maar nooit om 'echt' te rijden. (zit vast tussen mijn oren, ik denk dat Alamo daarna niet meer lekker loopt :P)

Ayleen; dat zijn inderdaad niet zoveel... Zijn er dan maar 10 deelnemers in jullie hele provincie? (welke provincie trouwens :P)

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:01

Nouja ik was nooit zo moeilijk met andere erop te laten(meestal reden ze toch beter dan dat ik deed dus verpesten deden ze hem niet)
ik had alleen altijd een vriendin die altijd heel hard ging lachen als ie ervandoor ging en dan had ik die dag daarna weer last van!.
Maar dat is echt al 2 jr geledenhahaha.

Maar nu ik alweer voel dat het toch niet zo fijn is doe ik het ook maar niet meer hoor want anders blijf ik aan t tobbe
Morgen kan ik niet rijden want ze krijgt vanavond een prik dus kijken of ze woensdag weer opgeknapt is!

@ ayleen jaa daar was ik ook echt heel erg blij mee
ondanks dat het niet heel goed ging had ik zoiezo wel goed gereden want sinds die priveles gaat het zo goed!

Jaahoor is goed moet ik eventjes een goede foto maken want ik kan nu alleen binnen rijden dus is er best wel slechte belichting maar ik kijk wat ik voor je kan doen!:D
Maar verwacht niet te veel hoor:P

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:12

10 voor een hele provincie is niet veel, bij ons proberen ze volgens mij gewoon in iedere klasse een volle ring te krijgen (in de hogere klasses mag ook bijna iedereen gaan omdat er niet zo veel zijn).

bij ons komen er bijna geen andere op de pony's. mijn instruvteur heeft er in 1,5 jaar tijd 2 keer op Ollie gezeten (1 keer lukte het mij gewoon allemaal niet en 1 keer omdat ik pww had maar toch naar almelose ruiterdagen ging). dan heeft 2 jaar geleden dat meisje op Raspoetin gereden (wij reden hem toen bijna nooit en zij had niks te rijden, ze rijdt overigens wel heel netjes en vriendelijk) en dan hadden we laatst een keer pony wisselen in de ponyclub. vriendinnen mogen hooguit uitstappeen terwijl ik ernaast loop. (op onze manege hebben ze het eigenlijk liever niet en anders zo veilig mogelijk).

ben net lekker een rondje gaan uitrijden met Ollie! heerlijk even in de frisse wind!

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:17

Maud ja het is echt lekker om uit te rijden nu!.
romy heeft alleen heel snel las van haar longen en aangezien ze nu meer zweet kan ik der niet van binnen naar buiten mee nemen:(.
Maar lekker voor jou en ollie ook voor de ontspanning van Ollie!

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:21

Ik laat eigenlijk nooit andere op Ragazzio, alleen als het echt niet anders kan.

13 doen er mee inclusief mij. Volgens mij is mij ooit verteld dat je iets van 58% moest hebben, maar dat is nieteens een wp..
12 januari is nog een selectie misschien doen er dan wel veel meer mee. Geen idee 12 tegenstanders is echt weinig!

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:24

Jaa 12 voor een selectie is niet veel nee!.
Maar misschien komen er nog wel wat mensen bij?(ik zeg ook maar wat haha)
Ik ga naar s kijken of mijn startlijst eral is! ik denk het niet want het duurt nog 2,5 week! maarja.
Ik ben benieuwd tegen hoeveel mensen ik moet!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:13

Wij zijn in het M2 voor de selecties met zn 3en (waarvan ik sowieso geen regio start) terwijl ze een kring verder met een stuk of 7 zijn! Maar 12 voor de DE B is echt niks! Bij ons zijn er ringen van minimaal 25 in de B. Laatst was er zelfs een reserve lijst! (30 man in de ring + 5 op reserve lijst)

Met Ollie buitenrijden is niet echt ontspanning voor beide (stresskikkerrrrrr) maar merk toch dat het af en toe fijne afwisseling voor hem is.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:37

welshfan97 schreef:
Haha das waar! Daarom heb ik bokt op een ander email adress gezet. Als je in een beetje drukke week gaat zijn de huiskamertopics soms gewoon niet bij te houden. Bij ons hadden ze ook een whattsapp groep gemaakt, maar dicht bij kamp als ik dan 1,5 uur niet keek had ik 100 berichtjes! Was wel gezellig!
Wat leuk dat dekje!ik heb geen roze maar heb wel een knal gele (was vorig jaar kanarie!)

Maak er maar gerust 300 van hoor :=

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:42

Bij mij komt er ook eigenlijk niemand op. In de tijd dat ik hem heb, heeft zijn vorige berijdster er nog eens op gereden en mijn zus een paar keer (in de tijd dat ik niet goed durfde). Voor de rest een paar kinderen te uitstappen...

Ik vind het zo jammer dat wij thuis niet leuke uitrijd mogelijkheden hebben... En als er een leuk (en rustig!) plekje is, zijn er zulke vee roosters...

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:44

@ maud
Oo das wel jammer dan! bij die van mij licht het er een beetje aan wij hebben tweee schelpen paden 1tje heel dicht bij en 1tje veerder weg.
maar de gene dichtbij vind ze best wel eng hihi.
Maarjaa verder heb ik geluk dat die van mij met buitenritten(in de buurt) wel een koele kikker is!
Dat is dan ook het enige whahaha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:07

Haha belly richting kamp zeker!

Wij hebben ook liever niet andere erop rijden, zoals dat meisje tha pony wordt nuet gebruikt zij kan op dat moment niet rijden en rijdt zeer vriendelijk dus dan kan het wel (wel altijd onder toezicht van instructeur geweest).

Jammer dat er bij jullie zo weinig uitrij mogelijkheden zijn, op kamp is wel een hele leuke buitenrit! Met alleen maar zand paden, super fijn!
Uitrijden kan hier ook bijna niet en omdat Ollie bang is moet er altijd iemand mee op de fiets dus kan alleen berhard met berm zijn. Ik ga altijd langs de snelweg af bij ons (is weg, dan berm, dan bergje van 1,5 meter en dag snelweg) das wel fijn rijden (gek genoeg zijn voorbij rijdende auto's geen probleem).

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:08

iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar! {:)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:29

welshfan97 schreef:
iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar! {:)

*\o/*
Jij ook!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:35

Afbeelding

:D

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:59

Ik wil zo'n kerstset, met kerstmuts, rendieroren, halster, dekje, bandages en uitrijdeken :+
Afbeelding

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:55

Titineee schreef:
Ik wil zo'n kerstset, met kerstmuts, rendieroren, halster, dekje, bandages en uitrijdeken :+
[ Afbeelding ]

Ja die is echt gaaf ik heb wel de rendieroren,, Maar voor een pony vallen ze heeeel groot uit,, Hihihihi

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:19

Bedankt. Iedereen ook een fijne kerst & een gelukkig nieuwjaar!

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:22

MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!
Afbeelding