Breghje schreef:Dat is de ellende, je weet nooit hoe zoiets loopt. Mijn avatar is ook niet uit het niets ontstaan, mijn paard heeft een hernia over de volledige lengte van de koliekoperatie wond gekregen, pats boem open. Van binnen, dus van buiten heeft ze een keurig (bobbelig, handbreedte breed) streepje, maar van binnen vermoed ik dat het er net zo uitzag als bij jou ongeveer. Ze heeft dus ook een hangbuik eraan overgehouden, die gaat ook nooit meer weg: naar beneden scrollen voor de foto waar ze staat te grazen met bloot buikje [MD] Breghje één jaar na de koliekoperatie. Nu is er littekenweefsel gevormd waardoor er bruggen zijn ontstaan en er geen ingewanden meer in de ruimte kunnen zakken, maar het gebruik van haar buik blijft ze moeilijk vinden.
Ik heb een osteo/fysio, chiro ed op haar los gelaten, dat heeft heel erg goed geholpen om haar weer op de rit te krijgen, bontje om de singel en vooreerst niet te vast singelen enzo. Nu zit haar wond een stuk verder naar achteren, maar toch.. Even om je een beetje op te beuren, want ik hobbel ondertussen alweer een paar jaar rond.
Jou paard hebben ze natuurlijk helemaal opengemaakt om bij de darmen te kunnen komen. Dus dan zijn die spieren doorgehaald.
De schimmel heeft mazzel dat het alleen huid was.
Ik denk (al ben ik geen DA) dat wanneer het dicht is de zwelling ook weggaat en dat je er later niet veel meer van zal zien.
Wel vraag ik mij af of het eventueel mogenlijk zal zijn om die bult cosmetisch te laten verwijderen als hij zou blijven.
Verder vind ik het wel goed genezen.