100.000 boktleden-meeting?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 100.000 boktleden-meeting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:25

Ik denk dat er zowiezo 2 personen moeten zijn die even de leiding nemen, of 3.
Waar personen die willen helpen, terrecht kunnen en zodat het allemaal wat overzichtelijker word.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:26

iepsel schreef:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wie gaat dat financieren? Ik begrijp dat er entree moet worden betaald, vrij logisch, maar de investering zal toch van te voren moeten worden geregeld. En WAT wordt er precies georganiseerd? Komen er stands? Gaat het lijken op een mini Horse Event? Met misschien Clinics (van Bokkers natuurlijk), demonstraties? Of een mega BBQ?

Inderdaad. Er moeten ook mensen zijn die bereid zijn het bedrag voor te schieten en dan maar hopen dat jullie uit de kosten komen. Wie gaat dat doen?
Ofwel moeten er heel veel sponsors gezocht worden natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:27

iepsel schreef:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar wie gaat dat financieren? Ik begrijp dat er entree moet worden betaald, vrij logisch, maar de investering zal toch van te voren moeten worden geregeld. En WAT wordt er precies georganiseerd? Komen er stands? Gaat het lijken op een mini Horse Event? Met misschien Clinics (van Bokkers natuurlijk), demonstraties? Of een mega BBQ?

We zijn nu eerst naar een goede plek aan het kijken ( Walibi? ) Alvorens we dat allemaal gaan regelen met de sponsers etc. Denk dat al je vragen later nog wel iets duidelijker worden. We kunnen nu wel alles gaan regelen wat betreft de investering, maar stel je voor als we niet eens aan de plek komen.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:28

Mijn moeder helpt ons zowieso met het financiele gebeuren! Ze zal trouwens niet veel voor schieten ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:39

Ik heb trouwens ook gehoort van een evenementen vergunning, hoe zit het daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:40

Evenementen organiseren
Als u een evenement wilt organiseren dan heeft u daarvoor een evenementenvergunning nodig. Behalve deze vergunning is er mogelijk ook een ontheffing artikel 38 van de Drank- en Horecawet noodzakelijk, een gebruiksvergunning brandveiligheid, en bij het gebruik van een toiletwagen een lozingsontheffing afvalwater.

Het aanvragen kan schriftelijk, of via dit dit aanvraagformulier. Een schriftelijke aanvraag bevat in ieder geval de volgende gegevens:

uw persoonsgegevens en die van uw vereniging
locatie, datum en tijdstip van het evenement
aantal deelnemers/bezoekers
omschrijving en reikwijdte (landelijk, provinciaal, lokaal) van het evenement
gegevens over entreegelden, beslotenheid en frequentie van het evenement (jaarlijks, halfjaarlijks)
gegevens over het schenken van alcohol (tappunten, verstrekker alcoholhoudende dranken)
gegevens over noodzakelijke voorzieningen als dranghekken, toiletwagens, verkeersborden et cetera
situatieschets
Voor grote evenementen (waarbij een oppervlakte in gebruik wordt genomen van meer dan 500 m2) dient de aanvraag zes maanden van te voren worden ingediend, voor kleinere evenmenten is twee maanden voldoende. De gemeente gaat na of het evenement niet samenvalt met andere evenementen. Ook worden adviezen ingewonnen bij politie en brandweer en zonodig bij VVV, het parkeerbureau, de ambulancedienst en NUON.

Leges evenementenvergunning:

Klein evenement: € 85,80

Groot evenement:€ 300,-.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:40

het zal een heleboel werk worden, maar met heel veel hulp van bokkers, moet het grotendeels toch wel geregeld kunnen worden Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:45

Manonx schreef:
het zal een heleboel werk worden, maar met heel veel hulp van bokkers, moet het grotendeels toch wel geregeld kunnen worden Schijnheilig

Dat denk ik ook.

Attractieparken
Beursgebouwen
Bioscopen
Buitenlocaties
Clubs en discotheken
Congres- en vergadercentra
Hotels
Industriële locaties
Kastelen, land- en herenhuizen
Kerken en kloosters
Musea
Partycentra
Restaurants
Schepen en rederijen
Schouwburgen en theaters
Sportaccommodaties
Strandpaviljoens
Tenten
Treinen

Ik zit even te zoeken op locaties waarvan hetvolgende word gevraagt 'locatie', hiervan is buitenlocatie een must natuurlijk.

Vervolgens het aantal bezoekers, 0 tot 50, 51 tot 100 , 101 tot 200, 201 tot 500 , 501 tot 100 , en 1000 en meer. Wat moeten we verwachten, 1000 en meer? Nadat we iedereen een BP hebben gestuurt met een uitnodiging?

Ik heb in Utrecht gezocht, daar is alleen Strand Oog in Al een buitenlocatie, waar tot 1500 mensen kunnen komen.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:48

wat gaat het hier weer hard !!

Ik heb nog niks gehoord van bart.. daar zullen we nog even op moeten wachtend dus.

Ja misschien als we een plaats hebben gevonden al een datum prikken.. en dan een topic openen met hoeveel mensen dan kunnen komen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:55

Zo dit is ook met een sneltreinvaard aan het gaan.. Lachen
Ik ben erg benieuwd naar walibi.. Knipoog

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:55

*Word een beetje vervelend.. *
Ik begrijp dat niet iedereen het hele topic door wil lezen alleen om dat reacties te plaatsen met wat we willen doen en "ideeën" bedenken die allang in het lijstje staan is niet echt handig. Zo wordt het alleen maar onduidelijker.
Misschien moeten we een mod vragen om de samenvatting in de opening te zetten zodat we dat in elk geval niet meer hebben?

En evenementenvergunning moet je inderdaad hebben, maar we kunnen eigenlijk alles pas regelen als we echt toestemming hebben van Bart en weten wáár we het houden..

Dat zijn nu de eerste dingen die geregeld moeten worden, natuurlijk is het handig om alles te benoemen maar we moeten ons daar nu nog niet teveel op concentreren..

Eerst de plaats en het geld, dan komt de rest vanzelf Lachen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:58

Of plaats af en toe even een samenvatting? om de aantal pagina's even eentje, dan hoef je niet volle 30 pagina's te lezen, maar enkel bijv. de laatste 5. Dat moet toch wel te doen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:00

Ik vind het nu echt een beetje een rommeltje, welke personen hebben de leiding? Kijken of de ideeen behaalbaar zijn? Je kan wel alleen maar gaan focussen op walibi maar ik zal daarnaast ook even doorzoeken.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:02

Nou, opzich is het geen rommeltje behalve alle "oh wat leuk" berichten.

Ik heb alles netjes op papier (okee, in een bestandje Clown ) staan..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:04

Citaat:
We kunnen natuurlijk wel discussiëren over waar we het moeten/kunnen doen, maar ik denk dat we dat beter uit kunnen gaan zoeken.
Zonder plaats geen evenement.

En verder, nog één keer alles op een rijtje..

Bokt EVENT.
* Plaats dit is voor nu het belangrijkst, zonder plaats weten we niet waar we rekening mee moeten houden, het handigst zou een groot weiland o.i.d zijn.
* Sponsoren
* EHBO
* Vermaak

-geluidsinstallaties
    - springkussen
    - mechanische stier
    - discussie hal
    - iets voor de nietbokkers die uitstekende bestuurders zijn (Lees: verplicht worden om bokkers te brengen) koffiehoek o.i.d?

*Clinics van bokkers?
    Bijvoorbeeld
    - Kür op muziek
    - vrijheidsdressuur
    - springen
    - soort bixie iets?
    - Western
    - Mennen
    - Rassendefilé(?)
    - Natural Horsemanship
    - etc.

*Catering
*stoelen/tafels
*wedstrijd om de bokt trofee?
*Fotograven
*Advertenties
*Vrijwilligers

Dingen om sponsoren te zoeken zijn tot nu toe
* Bedrijven die profijt hebben van bokt (misschien ook met kraampjes?)
* Goed doel erbij betrekken, vaak krijg je dan veel sponsoring.

Het moet inderdaad in de zomer.
En in 'centraal' Nederland. (Waarschijnlijk dus Utrecht of omstreken).
Natuurlijk moeten we rekening houden met het land van de boer, en natuurlijk ruimen we het weer allemaal netjes op.
Als we grond ter beschikking krijgen zal het ook echt wel goed geregeld worden met de boer.
Anders komen we uit op een evenemententerrein..
Land kaaltrappen valt denk ik nog wel mee aangezien we het in de zomer plannen.

en een poll heeft nog niet veel zin omdat de plannen allemaal nog maar in een beginstadium zijn. zo te lezen is er animo voor, dus als we eerst alles goed uitwerken e.d kunnen we daarna een poll starten.

Daarnaast denk ik dat we wanneer we een plaats hebben toestemming moeten vragen aan Bart of whatever, wij kunnen het wel heel blij 'bokt-event' noemen, maar misschien mag dit helemaal niet.

Dit is wat we tot nu toe hebben.
En daarbij dat er geinformeerd is bij het Walibi-evenemententerrein en we nog altijd wachten op reactie van Bart..
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 11-12-08 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:04

maar in de openings post is het niet zo makkelijk denk ik ..want er komen steeds updates.. dus dan zou dat iedere keer veranderd moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:06

Oke haha.
Is Walibi de enige optie op dit moment? En voor hoeveel personen is die plek, en wat voor een grond?
Aangezien ik hier een aantal locaties voor me heb liggen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:07

Dat klopt, maar als we het grootste plan daarin hebben staan.. krijgen we niet van die reaties als deze..

Citaat:
Ik vind dit topic nu pas...maar wat is nu de bedoeling? wat gaat er gebeuren? kan het niet echt makkelijk vinden in die 30 pagina's Bloos ...
wel een leuk idee zo'n grote meeting, ik zou ook wel op een manier mee willen helpen ermee Lachen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:07

ztugwell schreef:
Oke haha.
Is Walibi de enige optie op dit moment? En voor hoeveel personen is die plek, en wat voor een grond?

Dat staat ook allemaal al in het topic..

Edit:

Evenemententerrein Walibi World beschikt over een capaciteit van 2.500 tot 60.000 personen.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:09

ztugwell schreef:
Oke haha.

wattan ? Vingers aflikken

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:13

x_Rebecca schreef:
Evenemententerrein Walibi World beschikt over een capaciteit van 2.500 tot 60.000 personen.

Dat moet voldoende zijn... Nagelbijten / Gniffelen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:16

dat dacht ik ook wel ja.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:18

Dat ligt eraan waar de vraag naar is, een stuk gras, zand, steen, etc?
Moet er een gebouw bij zijn of alleen een stuk land. Etc.
De hoeveel heid mensen waar ik aan moet denken, zal max 10 000 genoeg zijn of moet ik toch op meerdere gaan rekenen?

Heb hier bijvoorbeeld een stuk voor ongeveer 10 000 personen, met asfalt en stukken grasland.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-08 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:20

het officiele plan is op een grasveld (waarschijnlijk mooi weer.. ) dus hoef je ook niet echt een gebouw hebben..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:22

hebben we al een officieel plan? Clown