Internationaal Concours Hippique Eindhoven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Internationaal Concours Hippique Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:24

naja ik ga maar eens naar bed Clown
Twas weer gezellig mensen met wie ik de afgelopen 7 uur ongeveer heb doorgebracht *LOL*

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:31

kyra_1991 schreef:
nr 14 >> 40.000 (aardig bedragje) Tong uitsteken

Dat is zeker een aardig bedragje! Cool
Als mijn Orame nou ook eens....... Dromen Dromen Knipoog

kyra_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:40

hier de hele veiling (17-05-2007) @ CH Eindhoven

dressuurpaarden;
1. Wannago RDP, 2003, ruin (Osmium x Pion x Doruto) €10.500,-
2. N.N., 2004, hengst (Laudabilis x Ad Hoc x Carrera) €23.000,-
3. Verlia,2002, merrie (Gribaldi x Wellington x Cabochon) €20.000,-
4. Zamora, 2004, hengst (Krack C x Farrington x Rechter) €36.000,-
5. N.N., 2004, hengst (Laomedon x Paradox I x Ehrensold) €50.000,-
6. Zip, 2004, ruin (Sir Sinclair x Ferro x Waverveen) €24.000,-
7. Zyranth, 2004, hengst (Riant x Belisar x Nabuur) €24.000,-
8. Wiona G, 2003, merrie (Obelisk x Houston x Formateur) €15.000,-
9. ZZ Top M, 2004, hengst (Turbo Magic x Sambertino x Guco van de Uunckhoeve) €82.000,-
10. N.N., 2003, hengst (Ferro x Democraat x Balzflug) €48.000,-
11. Zodyack, 2004, hengst (Krack C x Jazz x Stuyvesant) €46.000,-
12. Z.O.Z., 2004, merrie (Tolando x Ressort x Variant) €16.000,-

springpaarden;
13. Valencia, 2002, merrie (Athletico x Landgraf I x Fridericus) €19.000,-
14. Valentino, 2002, ruin (Orame x Akteur x Orthos) €40.000,-
15. Valena, 2002, merrie (Tolano 't Riethof x Nimmerdor x Amor) €16.000,-
16. Conlydor, 2002, hengst (Contendro I x Polydor x Paradox I) €26.000,-
17. Bercy van de Worfthoeve, 2001, merrie (Heureka de la Loge x Richebourg x Wendekreis) €17.000,-
18. Cornelis VZ, 2002, ruin (Canabis Z x Voltaire x Godolphin) €48.000,-
19. Lordigo, 2002, hengst (Lordanos x Diskus x Goldstern) €20.000,-
20. Brooke, 2001, merrie (Cappucino van Berkenhoek x Goenland x Melchior) €38.000,-
21. Valk A, 2002, hengst (Contender x Lavaletto x Corofino) € 25.000,-
22. Vratrichta, 2002, merrie (Placido x Wolfgang x Glennridge) €20.000,-
23. Cardoso, 2002, hengst (Cassini I x Linaro x Lord) €27.000,-
24. Ukendy, 2001, merrie (Cavalier x Amethist x Pastrocio) €60.000,-
25. Zalermo, 2004, ruin (Guidam x Derrick x Istanboel) €14.000,-

zozo Haha! Bloos

totaal bedrag: €764.500,-
dressuurpaarden: €394.500,-
springpaarden: €370.000,-

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:44

Wij zijn ook geweest vandaag, vond het erg leuk!

Van het 1e groepje en de 1e helft van de 2e groep was het niveau echt bedroevend slecht. Na de 11e combinatie had nog niet de helft een winstpunt gereden of was zelfs uitgesloten of de proef vrijwillig beëindigd...
Gelukkig schoten de percentages daarna wel de lucht in Lachen

Johan Rockx: Had wel een fijn paard, geen bijzonder dier om te zien, maar zeker geen verkeerd dier. Vind het altijd knap wat hij met zijn paarden doet, weet toch het meerendeel naar de GP te rijden! Ik vond vandaag (met name bij hem zelf) de souplesse wat ver te zoeken.

Patrick van der Meer: Had hem nog nooit met dit paard zien rijden, maar vind hem echt een ongelofelijk sympathieke ruiter! Paard is helemaal niet makkelijk gebouwd, knap hoe hij er mee reed. Helaas slopen er redelijk veel fouten in.

Karin Soek: Dieptepunt van de dag Bloos Paard sprak me al niet aan toen ze de proef begon, had totaal geen aansluiting in zijn lijf en leek erg geïrriteerd, geen sympathiek paard. Ging dan ook behoorlijk in de staak, ik geloof de 1e keer bij het galopaanspringen, en later nog een keer op de laatste AXC lijn, waar ze dus ook werd 'uitgebeld' door de jury.

Rien van der Schaft: Heeft aan Madorijke een erg braaf paard die braafjes doet wat hij zegt. Bij Rien zelf is de souplesse ver te zoeken, en hij zat heel erg met zijn handen te klutsen. Madorijke was de gang ook aardig uit, vooral piaffe (of iets wat daarvoor door moest gaan) was bedroevend. Vond het paard er overigens wel goed uitzien, maar technisch absoluut niet verbeterd.

Kirsten Beckers / Montecristo: Blijft een imponerend en heel sjiek paard om te zien. De proef ging absoluut heel erg netjes, maar wist me niet te boeien. Er 'mist' net iets...

Edward Gal: Gribaldi was echt niet thuis vandaag. Hij toonde meer als een trage trapzak dan als een hete hengst. Hij sloeg dan ook volledig af, geen fijn beeld en gewoon een erg slechte proef. Alles was onrustig, traag, met een slecht achterbeen, en een veel te veel werkende ruiter erop. Plus het gestaak...

Patricia Callaghan: Fijne proef wel. Heb het goed van dichtbij kunnen bekijken, maar zij zit er de hele proef bíjna niet aan met de benen, die liggen constant stil en niet tegen het paard. Ook de teugel is niet meer dan een contact. Heel erg knap dat zij zo op haar zit die proef doorreed. Zag er netjes uit allemaal, maar net niet soepel, vloeiend en imponerend genoeg om echt met de top mee te draaien.

Stephanie Peters / Jeff: Ging in het drafgedeelte echt súper, heel erg netjes en met vooral een heel erg mooie aanleuning. In het galopgedeelte slopen er helaas een aantal fouten in en leek de concentratie wat weg, jammer.

Hans Peter Minderhoud: Super proef, netjes gereden. Snap eerlijk gezegd niet waarom hij niet boven Kirsten en Jazz uit is gekomen, dat is in mijn ogen niet terecht. Fijne proef, sympathiek gereden en een erg fijn paard. Overgangen pi/pa waren nog niet heel erg mooi en af en toe sloop er een klein foutje in de impuls (bv. na een middengalop nét één tandje te ver terug, om hem vervolgens weer naar voren te moeten rijden). Maar dat waren niet meer dan een paar hele kleine storinkjes in het beeld.

Kirsten Beckers / Jazz: Super nette proef. Jazz leek in het begin wat gespannen en kijkerig, maar kwam later heel mooi in de proef te zitten. Toch blijft het achterbeengebruik vaak wat matig, vooral in de pi/pa en de galopwissels. Ook de aanleuning blijft nog altijd een moeilijk punt, hij kruipt heel snel net iets achter de loodlijn.

Alex van Silfout: Súper gereden, helemaal geweldig. Heel erg knap wat hij met dat kleine hete ding doet. Nimbly blijft echt een heel erg fijn paardje, hij heeft zó veel veer en elastiek in zijn lichaam, geweldig. Alex ging er ook helemaal voor.

Anky van Grunsven / Painted Black: Ik was onder de indruk! Had PB al een tijdje niet meer gezien, maar echt ongeloofelijk wat ze van dat paard gemaakt hebben. Hij liep er echt heel erg fijn en lichtvoetig overheen met ook een hele mooie pi/pa tour. Vooral in draf heel erg mooi harmonieus gereden. Pirouettes waren nog niet erg mooi.

Imke Schellekens: Knap gereden! Sunrise stond er fijn aan en maakte bijna geen fouten. De 1e pirouette was niet helemaal mooi. Ook de pi/pa ben ik niet helemaal weg van bij Sunrise, het achterbeen blijft soms wel heel erg ver achter Clown Ook in de overgangen daarin is dat heel goed te zien. Moeder Tineke kon het trouwens niet laten om tíjdens de proef nog wat te helpen: 'Doorrrr blijven rijden!!'

Anky / Salinero: Heel erg mooi om te zien, de onbetwiste winnares van vandaag. Anky was vandaag (zowel met PB als Salinero) de enige amazone die écht íedere pas van haar paard onder controle heeft, die heeft het echt in de vingers. Alles zag er zo mooi rustig, harmonieus en gecontroleerd uit zoals alleen zij dat kan. Echt kippenvel.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:48

Ik mis Edward in je verslag Bettine. Haha!

Leuk verslag trouwens. Ik vond het ook zo gaaf van Alex & Nimbly, na al dat gezeik met die tong. Dat blije hoofd van Alex, super! Ben al fan van dat paard sinds ik hem voor het eerst zag.

Edit: Oh nee, staat er toch wel.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:50

Hihi ik was Edward ook even vergeten, had hem inderdaad nog net even toegevoegd Clown

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:53

Wat leuk, Bettine, om jouw verslag te lezen Lachen . Ik heb er zelf veel te weinig verstand van om al die dingen die jij opnoemt er uit te halen, maar als ik het zo doorlees kan ik me er prima in vinden Ja . De eerste proef die wij zagen was van Rien vd Schaft, daar was ik niet zo kapot van. Bij Alex van Silfhout spatte het plezier er gewoon letterlijk vanaf en ik vond het een erg leuk paard om te zien. Hij ging zo lekker lichtvoetig door de bak!
Wast dat nou dat paard van Patricia (een vos was het) dat zo massaal is en zij zo klein, of heb ik nu de verkeerde amazone voor Clown . Ik vond het iig niet zo'n mooie combinatie.
PB had ik alweer een tijdje niet gezien, maar wat is die vooruit gegaan, zeg, jee... Liep nóg soepeler dan voorheen leek wel. Sunrise en Salinero waren ook geweldig om naar te kijken, en wij waren duidelijk niet de enige die dat vonden, je kon een speld horen vallen *LOL* .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:55

Bij Gribaldi viel mij vooral dat achterbeen heel erg op. In de uitgestrekte draf liep hij maar wat te sloffen, die achterbenen kwamen mee omdat ze er nu eenmaal aan vastzitten, leek het wel.

Wat heb ik toch lekker makkelijk kletsen, trouwens Bloos .

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:56

Patricia is inderdaad die hele kleine amazone Lachen
Combinatie is inderdaad niet heel erg mooi, het spreekt op het eerste gezicht niet echt aan.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:58

Alex moet maar even goed z'n best doen de aankomende tijd voor een plekkie in het team (d'r komt er vast eentje vrij Clown Haha! ).

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:01

Ja dat zou echt SUPER zijn!
Verdient 'ie echt.

Ik zat al te denken.... Misschien zit een podiumplaatst er nog wel in voor hem: Anky zal niet met 2 paarden in de kür mogen starten!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:04

Oja? Wiens plaats denk je Schijnheilig ? Haha!

Bij Anky, en ook wel bij Imke trouwens, zag het er allemaal zo vanzelfsprekend uit, zo makkelijk, zo als vanzelf. Knap is dat als je het er zo uit kunt laten zien.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:07

Bedankt voor je verslag Bettine! Ik heb problemen met filmloop dus heb er echt helemaal niks van gezien!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:11

Goed omschreven @bettine,
Ik vind het wel heel erg jammer voor Gribaldi dat hij zo'n trapzak als ruiter heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:39

Shanna16 schreef:
Bedankt voor je verslag Bettine! Ik heb problemen met filmloop dus heb er echt helemaal niks van gezien!

Ik heb met fraps, filmloop opgenomen... helaas is het een opname met een paar "gaten" erin. Ben hem nu aan het uploaden.

Mijn ava is een voorproefje Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:45

Super van je!
Ben benieuwd.
Zal het morgen dan wel zien, ga nu eerst maar eens naar bed Bloos

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:47

Overigens was mijn beeld van filmloop alleen maar gaten! Clown
Beeld stond vast, volgende beeld dat ik te zien kreeg was een halve ring verder ofzo... schoot niet echt op.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:50

Ga maar rustig naar bed... Doe ik ook....duurt nog even.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 01:19

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:04

Slimmerik, you rule! Knipoog
Ben er vandaag vanaf een uur half 12/12u, samen met Iris_Safarii.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:35

Wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb Slim Rolleyes We kunnen het natuurlijk gewoon opnemen joh Haha!

Ik ga vandaag ook eens proberen Ja

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:17

enig idee hoelaat filmloop weer gaat beginne??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:23

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:37

Ben benieuwd naar Painted Black, die heb ik gister dus gemist.

Dat van Tineke heb ik niet gehoord Haha! Waarom zei ze dat? Imke en Sunrise leken toch vrij voorwaarts Verward

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:51

mm dan doet filmloop t bij mij weer niet:(