Vreselijk hoe jij je hengst aan trof zeg, ik dacht eerst op de ene foto dat het een uitgemergelde koe was Fantastisch om te zien hoe hij er nu bij staat!
Wat leuk dat er weer geüpdate wordt, heb altijd met plezier meegelezen
Jeetje wat zag die er beroerd uit zeg Hoe is die weer op je pad gekomen?
miccamaaike
Geplaatst: 12-02-25 17:16
Jeetje wat zag hij er uit zeg die Botticelli, wat goed dat je hem terug hebt kunnen kopen. Wat een idioten bestaan er toch in de wereld, heel triest. Het lijkt inderdaad net zo'n koeien ruggengraat zo op die ene foto. Gelukkig al weer een stuk opgeknapt.
Mooi stel heb je rondlopen en leuk dat je weer updates schrijft!
Het is verschrikkelijk hoe je hem aan trof, nog triester is misschien wel dat dit de 2e keer is dat het hem is overkomen Hoe kan je een dier zo behandelen
Oh wat naar om te zien. Super fijn dat hij weer bij jou terug is en weer paard kan zijn. Ik heb jullie in het verleden wel gevolgd maar moet weer even graven, heb je hem nu opgehaald bij diegene waar je hem aan verkocht hebt? Kwam hij toevallig weer op je pad?
Ik heb hem terug gekocht van de man waar ik aan heb verkocht Vanaf dag 1 geprobeerd om hem terug te kunnen kopen, eerst wilde hij hem niet kwijt en later voor een enorm geldbedrag (heb nu nog steeds heel veel voor hem betaald maar prima). Ik heb aangifte gedaan en veel bewijs en verslagen van DA, tandarts en hoefsmid mee gestuurd. Deze week heeft het weder verhoor plaatsgevonden en zal blijken of het een rechtszaak zal worden.
Hij is in 4 jaar tijd totaal niet verzorgd. Heeft altijd op het beton gestaan, geen hoefsmid, geen tandarts niks niet.
Vanmiddag gooi ik Botticelli weer even los om te kijken wat ik van zijn beweging vind. Het zit hem vooral in rechtsachter, in de box draaid hij ook bijna alleen maar linksom (nou ging hij vanmorgen natuurlijk rechtsom). Daarna even met Wijers overleggen voor een tweede behandeling en vanuit daar weer verder kijken.
Botticelli is nog steeds stijf en rechtsachter niet goed. Hij krijgt donderdag een behandeling met bloedzuigers, kijken of dat hem kan helpen. Daarna een tweede behandeling bij Wijers inplannen.
Mocht iemand goede ideeën hebben tegen stijfheid dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Rosalita en Rockabella vandaag voor het eerst een dekje met singeltjes op gedaan, daar werden ze niet warm of koud van. Het begin is gemaakt en vanuit hier rustig verder werken met ze.
Is het echt stijf of is hij kreupel? Spat bijvoorbeeld kan ook een stijf beeld geven.
littleroosie
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-25 13:06
Hij was echt stijf en veel onbalans. Hij heeft drie weken geleden een bloedzuigerbehandeling gekregen en ik heb hem weer aan verschillende supplementen gezet, dat heeft hem goed gedaan. Hij is niet meer stijf en uit balans, maar rechtsachter nog niet goed. Gister is Wijers geweest om hem weer te behandelen, daar had hij vanmorgen wel even last van. Aankomende dagen kijken hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Kira is over een maand uitgerekend, maar staat er al goed bij en de uier is ook al aardig aan het vollopen. Ik denk dat haar veulen misschien wel eerder komt
Wat leuk de updates weer! Ben benieuwd naar het veulen
littleroosie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-25 09:59
Met Botticelli gaat het (nog) niet zoals ik graag zou willen Na Wijers heeft hij echt een paar dagen enorm kreupel gelopen. Is op zich niet het ergste want hierdoor weten we wel dat we hem op zn zere plek hebben behandeld. Na een week ging het stukken beter en vond ik hem bijna weer rad. Tot dat eergister de paarden weer op de wei gingen en het binnen zetten in een andere volgorde ging.. hele onderbeen rechtsvoor dik, wat hij in die 5 minuten binnen heeft gedaan dat hij even alleen stond, geen idee maar dit is wel foute boel. Dus weer terug bij af, met een ander been. Vanavond krijgt hij bloedzuigers therapie en dan pakken we dat been ook mee. Gister had hij ook nog echt pijn, einde van de dag had hij gelukkig al weer meer praatjes en vanmorgen voelde hij zich wel weer de man. Maar dat been is nog heel dik. Gister heeft hij ook lang gelegen in de wei, even zn benen rust gegeven.
Ondertussen zijn we ook met regelmaat met Rosie en Bella bezig en zij doen het zo goed. Inmiddels snappen ze longeren, de stemhulpen en is het zadel met de beugels naar beneden ook geen probleem. Volgende stap is een hoofdstel en aan lange lijnen om er een stuur op te krijgen.
Rosie
Rockabella
En Kira haar uier vanmorgen, die gaat nooit tot 21 april wachten. Ik ga vanavond birth alarm omdoen en de camera erop zetten. Vorige keer heeft ze helemaal niet gekegeld dus het begint nu wel spannend te worden.
Nou met Kira had ik paniek om niks want er is nog steeds geen veulen haha. Sinds vanmorgen wel hars dus vannacht misschien dan? Dan zou ze dus weer precies op de uitgerekende datum bevallen.
Nou met Botticelli had ik blijkbaar ook een beetje paniek om niks. De dag na de bloedzuigers was het been gelijk alweer dun en Botticelli was die dag ervoor ook al niet meer pijnlijk. Van de week begon die ook alweer sprintjes te trekken, bokken en pirouettes te draaien in de wei dus het begin gemaakt met de dubbele longeerlijn. Longeren is niet echt zn hobby en is dan moeilijk voorwaarts te houden, maar het is een begin. Vind hem nog wel erg stijf dus we doen heel rustig aan, kijken of we hem soepeler kunnen maken.
Nou de kleine man heeft niet heel lang op zich laten wachten, gisteravond om 22.30 een hele vlotte bevalling. Drinken was eerst nog even moeilijk maar nu gaat alles goed en ben ik heel blij met Casper.