Equitana Indoor 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:43

Kirania schreef:
germie schreef:
Het lijkt inderdaad kleiner geworden. De plattegrond van 2 jaar terug kun je met google nog vinden en is dezelfde als nu, maar met bovenverdiepingen.
Equitana is sowieso klein vergeleken met Boot. Daar 27 hallen. In 1 dag kom je er daar niet door.

Wat is Boot? Of klink ik nu heel blond? :')

Is er een specifieke reden dat er zo weinig mensen op zondag gaan?

Boot is een hele grote watersportbeurs, met ook heel veel boten. Dat is jaarlijks in Essen en echt absurd groot. Ze hebben ook 1 grote hal met duikspullen, maar ook visspullen elders, kayaks, en ook de hele dure schepen die een normaal mens nooit kan betalen (maar je mag ze wel bekijken en er ook op en in, soms schoenen uit, soms met slofjes).

Maar Equitana is kleiner geworden, nog niet de helft van Boot qua oppervlakte. Ik vind Equitana eigenlijk altijd al erg compact. De hallen boven waren altijd wel het leukst. Beetje krapper, beetje benauwd, maar met de goedkoopste standjes. Ik hoop dat er gewoon minder shows zijn en meer standjes.

Als ik door de week wil moet ik vrij nemen. Dan ga ik liever in het weekend, daarom dus nu ook zaterdag.
Er is nog 1 plekje over in de auto.

Perryx

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:04

Is het echt zo veel kleiner geworden dan de indoor 2 jaar terug? Veel minder kraampjes?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:43

Nou niet te snel in paniek raken hoor. We zullen ons heus wel gaan vermaken.

Je kan de equitana niet vergelijken met een watersportbeurs. En ook niet met andere beurzen die daar gehouden worden. We hebben het over twee totaal verschillende beurzen!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:49

Feit is dat het groter is dan horse event en enkele andere beursen die ik ken :Y)
Na 1 keer bijna geplet te zijn in het weekend besloten alleen nog maar doordeweeks te gaan. Voordeel van mijn werk is dat ik eigenlijk altijd wel vrij krijg als ik in januari of februari al vrij vraag (wat ik in dit geval heb gedaan in combinatie met mijn vakantie) en dat ik altijd 1 dag doordeweeks vrij ben op mijn huidige rooster.

(ik heb nogal een grote zone om mij heen waar ik liever geen mensen in heb en ik kan wel personen erin verdragen maar niet voor langere tijd en zeker niet als dit betekend dat ik niet kan doen wat ik wil, wil soms ook gewoon "lucht" hebben)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:49

Drico schreef:
Is er iemand in de omgeving van midden-nederland of Arnhem die op een doordeweekse dag nog gezelschap zoekt voor een dagje Equitana? :Y)

Ik wil misschien woensdsg of donderdag gaan!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:02

ratjelover schreef:
Ik kan er helaas niet bij zijn dit jaar.
Mocht iemand mijn 2 kaarten voor maandag 11/03 willen overnemen dan hoor ik het graag!

Kaarten zijn weg.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:04

Ik denk inderdaad dat je niet bang hoeft te zijn dat je niet genoeg gaat zien. Het is nog steeds erg groot :) Ik ga ook altijd naar equitana open air en zelfs daar kan ik me een hele dag goed vermaken, terwijl dat toch een heel stuk kleiner is!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:23

chamion schreef:
Feit is dat het groter is dan horse event en enkele andere beursen die ik ken :Y)
Na 1 keer bijna geplet te zijn in het weekend besloten alleen nog maar doordeweeks te gaan. Voordeel van mijn werk is dat ik eigenlijk altijd wel vrij krijg als ik in januari of februari al vrij vraag (wat ik in dit geval heb gedaan in combinatie met mijn vakantie) en dat ik altijd 1 dag doordeweeks vrij ben op mijn huidige rooster.

(ik heb nogal een grote zone om mij heen waar ik liever geen mensen in heb en ik kan wel personen erin verdragen maar niet voor langere tijd en zeker niet als dit betekend dat ik niet kan doen wat ik wil, wil soms ook gewoon "lucht" hebben)

Ik heb daarom een rugzak bij me. Veel handiger dan die irritante trollies, maar als mensen duwen, dan duwen ze niet op mij.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:55

Als iemand t leuk vind te meeten op equitana, gezellig! Ga alleen namelijk Haha. Hoeft geen hele dag te zijn. Paar uurtjes ook leuk.

Weet iemand of je op dag zelf ook tussendoor buiten kan met stempeltje zoals vaak is bij evenementen?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:42

darkadia schreef:
Als iemand t leuk vind te meeten op equitana, gezellig! Ga alleen namelijk Haha. Hoeft geen hele dag te zijn. Paar uurtjes ook leuk.

Weet iemand of je op dag zelf ook tussendoor buiten kan met stempeltje zoals vaak is bij evenementen?

welke dag ga je?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:55

Alvast even geld gaan schuiven van spaar- naar betaalrekening. :D

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:05

Moest iemand vervoer zoeken, ik heb nog 2 plekjes vrij vanuit Maaseik (grens Belgisch Limburg). Ik ga deze zaterdag :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:17

Lang leve bokt! En dan met name miss lizje, slechte info van de knhs maar nu toch eens wat aan m’n lidmaatschap gehad ;)
Ik ga maandag lekker spienzen!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:22

Bagheera_206 schreef:

Same O:)
Ik denk aan 150 wel genoeg te hebben voor een cap en western beugels... Toch?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:31

Flynnieman schreef:
Moest iemand vervoer zoeken, ik heb nog 2 plekjes vrij vanuit Maaseik (grens Belgisch Limburg). Ik ga deze zaterdag :)

Ik ook, al moet ik vanaf Roosendaal. Scheelt wel parking kosten. Hoe laat willen je vertrekken en weer richting huis?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:11

Maddoxx schreef:
Bagheera_206 schreef:

Same O:)
Ik denk aan 150 wel genoeg te hebben voor een cap en western beugels... Toch?

Ik heb iets meer geld geschoven. :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:15

Hahaha Bagheera is van plan goed met geld te smijten op de equitana _O-
Je onderschrift is trouwens heerlijk actueel :')

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:34

Maddoxx schreef:
Hahaha Bagheera is van plan goed met geld te smijten op de equitana _O-
Je onderschrift is trouwens heerlijk actueel :')

Wij zijn er ook bijna klaar voor. Wij gaan de 12e smiddags weg, chillen in onze airbnb en gaan dan 13/14 de beurs op en dan s avonds terug.

Ik heb nog wel heel wat meer geschoven... maar heb ook wel een lijstje...
Ik zoek;
- donkerbruin s&t hoofdstel
- bruine cap met nieuwe veiligheidsnorm
- 2 aparte bitten
- als t heel gunstig is, bruine rijlaarzen(niet nodig maar wel gewenst)
- snoepjes
- rijbroeken
- en al het andere wat ik tegenkom wat me wel aanstaat...

Maar ik vermoed dat ik nog niet met de helft thuis kom haha...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:41

Nou dat is inderdaad wel wat! Succes!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:42

Ik neem vooral voldoende contant geld mee, gedoe dat je soms niet kan pinnen mooi voorkomen en waar gepind kan worden pin ik wel om 't contant bij te houden.

Ik heb een nogal lange lijst dus die bespaar ik hier even. Weet niet eens of ze 't uberhaupt hebben allemaal :))

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:44

Ik heb gewoon geen lijstje en niks nodig :+
Maar ja je weet nooit waar je tegen aan loopt he

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:54

Ik maak een lijstje zodat ik niet vergeet waar ik iig naar wou kijken, geheugen van een goudvis namelijk. :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:04

Ik heb ook een lijstje in mijn mobiel gemaakt. En neem ook contant mee voor als ik niet kan pinnen. Heb nog geen bedrag bedacht eigenlijk.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:01

Wij gaan 2 doordeweekse dagen! Hotelletje geboekt en gezellig met moeders 2 dagen shoppen haha! Hier al een aardig lijstje verzameld, maar ik raak altijd een beetje afgeleid en kom altijd met veel te veel extra spullen thuis hahah!

We hebben er in elk geval zin in!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:32

Heb geen cent meer eigenlijk, net paard weer laten scannen :D mooie is dat ie helemaal okidoki is.

Had een cap op het lijstje, maar locale ruitershop had er 1 die op mijn rare hoofd paste ( bij mij passen die krengen zelden) en voor 45 euro koopje!

Dus nodig...
Dressuurzweep, handschoenen, leuke frontriem, lange regenjas voor op het paard. Laatste ga ik voor rest zal wel, niet metden nodig en met het weer in NL il ik ook wel eens droog van a naar b.