DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:43

Froukje schreef:
Dat is dus de reden waarom ik zo'n hekel aan Wakker dier en aanverwante stichtingen heb..
Ze blazen allemaal hoog van de toren zonder dat ze enig benul hebben van wat er gebeurd in de wereld.

De hele nacht en dag zonder water en oververmoeid? Kijken die mensen serieus wel rond daar?
Nu ben ik er dit jaar niet geweest maar ik ga er vanuit dat er net als vorige jaren gewoon waterpunten aanwezig waren?

En over de rest zal ik maar zwijgen. :\

Ik ben zelf bezig om de overstap naar veganist te maken en volgde een reeks van deze activistische organisaties op FB, ben lid van veel aanverwante groepen daarover maar wat jij zegt klopt als een bus.
Ze bedoelen het allemaal goed, maar manmanman wat kunnen ze goed overdrijven en alles in het extreme trekken. (Als ik daar meld dat ik paardrijd word ik nog net niet gevierendeeld :') )Ontzettend zonde, want het is inderdaad erg overtrokken en nergens voor nodig.
Ik heb al zooooveel discussie gevoerd ook over waarom ik naar paardenmarkten ga terwijl ik zo anti dierenleed ben, dat kunnen ze maar niet begrijpen. Erg zonde, want al dat drama is nergens voor nodig.
Mensen zijn ontzettend goed in schreeuwen en dramatiseren. Zeker degenen die geen kennis van zaken hebben, helaas.
Maargoed, dat soort mensen zul je altijd houden gok ik.

_Knofje

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:51

Gave pony's zijn er met bokkers mee gegaan en veel zeg!!!

Ik heb ook een veulen gekocht, vermoed dat het zal uitgroeien tot een D maat, Welsh,
donkerbruin met 3 witte benen en een mooie bles! blij mee!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:51

Kermis schreef:
Wat jullie vinden mogen jullie vinden.
Ja ik zou er heen lopen ja. Straks breekt ie zijn benen nog.
Maar dat ben ik, en ik verander die mening niet.
Als ie nog nooit heeft vastgestaan laat m dan lekker thuis

Veel jaarlingen/veulens worden 's nachts (de dag ervoor) opgehaald bij de boer door de handelaar die ze naar de markt brengt.
Mijn kleintje heb ik gekocht met 9 maanden op markt en had totdat de handelaar hem (die nacht) ophaalde bij de fokker nog nooit een halster om gehad.
Heeft er geen trauma aan over gehouden hoor.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 00:07

Vond dit veulen ook wel een vrij heftig geval van 'kennismaken met vaststaan'.. Zo gaat het meestal niet hoor, dit arme dier raakt wel echt compleet in paniek en zou als eigenaar t hart in de keel hebben.. Maar wel erg jammer dat zo n dierenwelzijnsorganisatie (meestal: muggenzifters) dat dan weer precies ziet en gaat filmen. Alsof dat daar de hele dag door gebeurd op de markt.
En die slapende pony's... Man wat een ophef. Dat dier ligt rustig op een dik pak strooisel.. Als ze onrustig zijn is het niet goed, maar als ze op hun gemak zijn en een dutje doen is het ook niet goed. Ze moeten toch wat verzinnen om de markt afschaft te laten worden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 02:56

Had helaas al wat anders te doen, was anders graag gegaan! Misschien dan volgend jaar!

De champagne waar iedereen het over heeft is naar mijn idee trouwens geen champagne maar een pearl+crème, wat wel meer voorkomt bij dat soort paarden. Toch wel een verrassing als je hem voor de fok gebruikt en ineens heel andere kleuren fokt dan verwacht.
Helaas kun je op de markt ook niet even snel kleurtesten hè?!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 03:08

Die champagne werd door de Engels sprekende Spaanse jongedame Isabel genoemd was kleurgetest wat ik begrepen heb

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 05:09

Froukje schreef:
Dat is dus de reden waarom ik zo'n hekel aan Wakker dier en aanverwante stichtingen heb..
Ze blazen allemaal hoog van de toren zonder dat ze enig benul hebben van wat er gebeurd in de wereld.

De hele nacht en dag zonder water en oververmoeid? Kijken die mensen serieus wel rond daar?
Nu ben ik er dit jaar niet geweest maar ik ga er vanuit dat er net als vorige jaren gewoon waterpunten aanwezig waren?

En over de rest zal ik maar zwijgen. :\

Idd heel veel 1000 liter vaten water en er werd geregeld omgeroepen om ze water te geven.
Ik kwam ook heel veel mensen van de organisatie tegen die ook geregeld iemand aanspraken.

Van stress bijna geen sprake,er stonden 2 tinker veulens los naast mama op hun dooie gemakje en 2 friezen stonden elkaar mooi te groomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 05:38

Ik ben benieuwd of de champagne uiteindelijk nog verkocht is. Weet iemand waar dat dier uberhaupt vandaan kwam?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:22

Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd of de champagne uiteindelijk nog verkocht is. Weet iemand waar dat dier uberhaupt vandaan kwam?

Nyckle heeft hem bezichtigd dus die weet het misschien wel

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:28

Weet iemand hier misschien hoe de marktprijs van mini ezeltjes ongeveer is?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:04

Zwarte was verkocht naar Zuidhorn in de buurt champagne naar Groningen wat ik begrepen heb.......

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:22

Getver had Jelske wormen kuur gegeven en nu zitten er super grote wormen in haar mest lijkt wel lintworm? Ook heel dik.

Is dit een goed teken dat die er nu uitkomen??

En kan ik het best Arlo straks weer kuur geven? Dan loopt ie iets in op de vorige kuur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:31

Dat zijn grote spoelwormen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:31

FennyPower schreef:
https://1037againstanimalcruelty.com/418-2/
Kwam deze link tegen.. arme diertjes.. -O-
Welshje op filmpje 1 had ik zou mee willen nemen als ik plek en geld had..

at touw zat zo strak vast dat ik m ook niet snel iets losser kon maken zodat ie gewoon eventjes goed kon liggen. Ik ben degene op het filmpje die hem over zn hoofdje aait en zn touw probeert te verschuiven. Welsh B hengstveulentje. Had geen trailer mee anders had ik hem meegenomen denk ik. Maar heb echt niks aan een Welsh B veulen eigenlijk. Had hem zo graag in een ruime stal met een dikke laag stro gezet zodat hij even goed kon slapen. Heb met de filmer later nog voer en water aan hem aangeboden. Handelaren stonden er bij te kijken maar deden niet zoveel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:32

Brainless schreef:

Oke top, op de markt had ze ook gemest maar geen worm gezien maar voor zekerheid wel gelijk ontwormd verstandig dus.

Rot beesten.
Even kijken of ik vanavond haar kan zien mesten en of ze nog leven.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:42

Sappos schreef:
FennyPower schreef:
https://1037againstanimalcruelty.com/418-2/
Kwam deze link tegen.. arme diertjes.. -O-
Welshje op filmpje 1 had ik zou mee willen nemen als ik plek en geld had..

at touw zat zo strak vast dat ik m ook niet snel iets losser kon maken zodat ie gewoon eventjes goed kon liggen. Ik ben degene op het filmpje die hem over zn hoofdje aait en zn touw probeert te verschuiven. Welsh B hengstveulentje. Had geen trailer mee anders had ik hem meegenomen denk ik. Maar heb echt niks aan een Welsh B veulen eigenlijk. Had hem zo graag in een ruime stal met een dikke laag stro gezet zodat hij even goed kon slapen. Heb met de filmer later nog voer en water aan hem aangeboden. Handelaren stonden er bij te kijken maar deden niet zoveel.

ik dacht je al te herkennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:54

Brainless schreef:

...of inderdaad gewoon lintwormen. Ik denk dat je ze moet zien om dat te kunnen beoordelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:59

safina schreef:
Brainless schreef:

...of inderdaad gewoon lintwormen. Ik denk dat je ze moet zien om dat te kunnen beoordelen.

Lintwormen zijn plat en breed (en kort), niet dik en lang/groot.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:07

Paard zoekt baas heeft ook een blog gemaakt na hun post op facebook dat ze 2 shetten gekocht hadden.
Als je het leest pfff stelletje penny's daar.
En de reactie's zijn zo mogelijk nog erger

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:09

leestmee schreef:
Paard zoekt baas heeft ook een blog gemaakt na hun post op facebook dat ze 2 shetten gekocht hadden.
Als je het leest pfff stelletje penny's daar.
En de reactie's zijn zo mogelijk nog erger

Ja dat vind ik echt een van de meest rare instanties qua paarden. Vooral omdat die meid die alles een beetje regelt op haar persoonlijke instagram zegt dat ze ''14 paarden'' heeft. Volgens mij is het gewoon populair doenderij }:0

Edit : Dat was misschien wel een beetje off topic hahaha

Janine goed dat je haar ontwormd hebt! toen ik in 2006 mijn eerste pony van de markt haalde zat ze ook vol wormen. Ze kan alleen nog maar meer opknappen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:31

Adoptiebedragen zijn soms nog beste prijzen.
Je betaald de normale marktwaarde en je wordt nooit eigenaar.
Ze vroegen voor een simpel bereden c pony (14/15 jaar) 1750 E adoptiekosten.

Hier een draver van 12 voor de adoptie! prijs van 1100 E.
Dan is het dus geeneens jouw paard.
https://www.paardzoektbaas.nl/adoptie-p ... en/97-zito

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:38

Ik denk geel lintworm wel de dikte maar veel langer. Wilde de mest bal uit elkaar prikken maar toen zat het helemaal onder het zand als ik nieuwe vind kan ik wel foto maken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:46

Ik ga paard zoekt baas ook maar eens op zoeken. :’)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:51

De champagne is ook verkocht inderdaad.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:53

Janinevv schreef:
Getver had Jelske wormen kuur gegeven en nu zitten er super grote wormen in haar mest lijkt wel lintworm? Ook heel dik.

Is dit een goed teken dat die er nu uitkomen??

En kan ik het best Arlo straks weer kuur geven? Dan loopt ie iets in op de vorige kuur.

Spoelwormen, even aparte pasta voor vragen bij je dierenarts.