BIT-talentendag 2 januari - clinic Adelinde Cornelissen wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Re: BIT-talentendag 2 januari - clinic Adelinde Cornelissen wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:11

Ik zou me dolgraag in willen schrijven, maar ik vrees dat dit nog iets te hoog gegrepen is voor ons... :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:18

Ja. Dus.
Ik mag niet..
Is er iemand die langs beilen komt en een plekje over heeft in de trailer?
Dat ik met die mee kan rijden?

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:29

Gaaf initiatief, zeker leuk dat zo'n event een keer in het Noorden van het land wordt gehouden!

Is er nog meer informatie over deze dag beschikbaar? Op dit moment is het principe voor mij nog niet geheel duidelijk.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:45

Washinton, het is een vrij drukke maar ook hele leuke dag! Je moet 15 minuten met nog een hele boel anderen in de hoofdpiste rijden voor Adelinde, en zij geeft dan opdrachten die iedereen moet doen. Ze kijkt hierbij naar elke ruiter en geeft cijfers voor de manier waarop je rijdt. Hierna, of hiervoor, heb je een uurtje waarbij je getest wordt door het eco-coach team waar Adelinde ook bij traint. Je krijgt training in (als het hetzelfde is als vorig jaar) Core/rompstabiliteit (balans), Coördinatie(loopscholing), Uitstraling (ballet) en Weerbaarheid (boksen). Dat uurtje is super leuk, want je merkt dat alle oefeningen erg nuttig zijn voor wat jij op je paard doet.
Deze scores worden bij elkaar opgeteld en dan is diezelfde dag ook de halve finale (nogmaals, als het hetzelfde gaat als vorig jaar), dan moet je weer 15 minuten met je paard voorrijden bij Adelinde, en deze keer vraagt ze je waar je op traint en geeft ze je wat aanwijzingen, ze kijkt hoe je deze oppakt en hoe je er mee omgaat.

Nogmaals, allemaal onder voorbehoud, kan zijn dat ze het programma t.o.v. vorig jaar veranderd hebben :)

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:42

Bedankt voor de informatie! Klinkt in mijn oren als een geslaagde middag, ga dit zeker overwegen :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:14

Ja ik vond het zelf een hele leuke dag de vorige keer! Daarom denk ik er aan om weer te gaan, haha :D

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:17

Ik heb het vorig jaar ook gedaan , met erg goede cijfers , was alleen verekte slecht in balet :+ als het dichterbij was geweest was ik zeker weer gegaan, ik moest gewoon om half 7 weg van stal sochtends ik denk niet dat mijn ouders dat weer doen :')

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:31

Nu ben ik toch wel benieuwd wat voor cijfers je dan had TessJazz ;p

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:02

Aah wat leuk dat het weer is, hier nog twijfel of ik wel moet gaan. De vorige keer knapte er iets bij mijn ribben tijdens de core rompstabiliteit oefeningen, ik ben met veel pijn door gegaan, alles gedaan wat de rest deed maar ben er alsnog op afgerekend. dat vond ik wel erg jammer maar ik vond het al met al wel een hele gave middag.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:29

Oh dat klinkt niet helemaal gezond Juul := Mag hopen dat je toen al wel gereden had?

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:55

Toen had ik alles rond de 7 en een 8
En bij dat sporten weet ik het niet meer..
Dat balet was iniedergeval een drama, :')

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:15

Haha ik scoorde juist het beste op ballet! (heb het briefje er weer even bijgepakt :') ) Boksen was bij mij een drama :=

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:29

paardenmiep schreef:
Washinton, het is een vrij drukke maar ook hele leuke dag! Je moet 15 minuten met nog een hele boel anderen in de hoofdpiste rijden voor Adelinde, en zij geeft dan opdrachten die iedereen moet doen. Ze kijkt hierbij naar elke ruiter en geeft cijfers voor de manier waarop je rijdt. Hierna, of hiervoor, heb je een uurtje waarbij je getest wordt door het eco-coach team waar Adelinde ook bij traint. Je krijgt training in (als het hetzelfde is als vorig jaar) Core/rompstabiliteit (balans), Coördinatie(loopscholing), Uitstraling (ballet) en Weerbaarheid (boksen). Dat uurtje is super leuk, want je merkt dat alle oefeningen erg nuttig zijn voor wat jij op je paard doet.
Deze scores worden bij elkaar opgeteld en dan is diezelfde dag ook de halve finale (nogmaals, als het hetzelfde gaat als vorig jaar), dan moet je weer 15 minuten met je paard voorrijden bij Adelinde, en deze keer vraagt ze je waar je op traint en geeft ze je wat aanwijzingen, ze kijkt hoe je deze oppakt en hoe je er mee omgaat.

Nogmaals, allemaal onder voorbehoud, kan zijn dat ze het programma t.o.v. vorig jaar veranderd hebben :)

Weet niet of het hier al genoemd is maar heb je toevallig enig idee waar je meer informatie kan vinden en eventuele opgave voor dit jaar?

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:06

Hahaha bij mij was alles met sport een drama. zonde, want het rijden ging erg goed. Ik vind het jammer dat ze de sporttest doen meetellen, dat heeft weinig met talent voor paarden te maken vind ik.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:29

Ik ben ook van plan om me in te schrijven, moet ik ook meteen afrekenen? En komt er per niveau een winnaar of 1 winnaar uit alle niveaus (denk dat ik geen schijn van kans maak, maar toch :P). Het lijkt me in ieder geval wel heel erg leuk om te kijken waar ik nog aan kan werken.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:38

Uit alle niveaus komt 1 winnaar. Ja de kans is heel klein maar eht is wel heel erg gezellig!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:44

Onze dochter heeft vorig jaar meegedaan met haar pony.
Op het rijden allemaal 8en,helaas telde het sporten 2 keer mee en mocht ze net niet overrijden.

Ik meende dat je op de dag zelf moest betalen maar wij hadden ook een box gehuurd misschien ben ik daar ook wel mee in de war.
1 winnaar uit alle niveau`s.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

Top! Ik ga me vanavond dan inschrijven voor de zaterdag. :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:50

Meer info en opgave voor dit jaar is hier te vinden: http://www.bitmagazine.nl/word-jij-het- ... it-talent/
Ik vind het wel goed dat die sporttest meetelt, want alles wat je daar moet doen voegt naar mijn idee echt wat toe aan je paardrijden en het is natuurlijk om te kijken hoe jij mentaal in elkaar zit. Ben jij bereid eens uit je comfort zone te stappen en eens wat anders te proberen en je daar volledig voor in te zetten en vol te houden. En het is geen geheim dat Adelinde heel erg focust op conditie en skills naast je rijden, gezien ze zelf ook heel veel traint naast het rijden.
Naar mijn idee moet je dit jaar meteen via ideal betalen, je kan ook opgeven of je een box wil huren of niet, allemaal via de link hierboven!

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:54

Kon niet wachten dus heb me net ingeschreven, ik moest meteen afrekenen via ideal.

Zin in!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:38

Ik heb vorig jaar ook meegedaan. Leuk voor een keer maar niet nog eens.
Scoorde toen op het rijden ook hoge cijfers (8en) maar met een longontsteking redde ik het sporten daarna niet meer. Bij het boksen kon ik écht niet meer, en die vent maar schreeuwen tegen me. Was niet zo leuk...
Dus net 2 punten te kort om over te mogen rijden.
Ben wel naar de finale wezen kijken. Er werd vooraf aan de finale ook nog getest op motivatie, toekomstvisie, algemene presentatie enz...

Heb nog wel nagedacht over die clinic van Emmelie, maar 85 euro voor een kwartiertje aandacht (half uur met 2) vind ik even te veel...

Veel plezier en succes voor de mensen die dit jaar wel meedoen :D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:40

Royaltjuh schreef:
Ik heb vorig jaar ook meegedaan. Leuk voor een keer maar niet nog eens.
Scoorde toen op het rijden ook hoge cijfers (8en) maar met een longontsteking redde ik het sporten daarna niet meer. Bij het boksen kon ik écht niet meer, en die vent maar schreeuwen tegen me. Was niet zo leuk...
Dus net 2 punten te kort om over te mogen rijden.
Ben wel naar de finale wezen kijken. Er werd vooraf aan de finale ook nog getest op motivatie, toekomstvisie, algemene presentatie enz...

Heb nog wel nagedacht over die clinic van Emmelie, maar 85 euro voor een kwartiertje aandacht (half uur met 2) vind ik even te veel...

Veel plezier en succes voor de mensen die dit jaar wel meedoen :D

Ja dat is zeker veel geld Anneloes!!
Muriël had het er ook over om die clinic te doen maar ze zei niet hoeveel het koste hahahahaha.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:37

Ik deed vorig jaar ook met een clinic mee. Die talentenjacht vond ik toen al erg duur en de kans dat je naast de pot piest is heel groot. Voor dit jaar pas ik.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:10

het lijkt mij ook super leuk! ook ik heb nog twijfels of ik mee wil doen.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:20

Ik was er vorige x ook bij. Eens maar niet weer, ik reed met een springzadel, want ja ik had niks anders niet echt geld over zegmaar en aangezien mijn springpaard besloten had niet te kunnen springen gaan dressuren. Zelf had ik het idee te laten zien dat ook spring ruiters dresuurmatig netjes voor de dag konden komen. Na een reeks minder fijne opmerking ( Verkeerde dag/ring? waar is je dressuurzadel) en uiteindelijk de opmerking op de coupon dat het een dressuur competitie was en dat ik de volgende x maar met een dressuur zadel moest komen, was t voor mij wel klaar ;)
Jammer want ik sta juist erg open en positief tegen over kritiek etc maar hier kon ik niet zo veel mee.

In uiteindelijke finale stonden ek pony ruiters en een aantal ruiters die met andere paarden zware tour hebben gereden (50+) dan is het niet zo zeer een talenten jacht in mijn ogen.