Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:10

marijeD schreef:
Vandaag iemand gehad van de dierenbescherming deze meneer heeft een kaartje gegeven dus hij was echt van de dierenbescherming hij is gekomen omdat ze vrijdag een telefoontje hebben gehad over een wit paard dat voor in de circel staan en die moest broodmager zijn. Deze meneer was heel vriendelijk en ik heb hem even mee genomen naar het witte paard voor in de circel en de deken er even af gehaald deze man begon te lachen en zei doe de deken er maar snel weer op. Ik moest er ook nog wel een beetje om lachen want ze is drachtig dus rond en ook een beetje te dik. Hij heeft alles goed bevonden en snapt dat ik er nou wel moe van word dat de 3e langs is geweest. Deze man neemt ook contact op met de man die de vorige keer is geweest en was het volkomen met mij eens. Hij heeft alles gecontroleerd tot aan de paspoorten en de entingen aan toe wat allemaal goed was en hij heeft het keuringsrapport van de vorige x ingezien en als er nu nog iemand komt dan hoef ik diegene niet meer het erf op te laten maar zijn nummer geven zodat ze hem kunnen bellen en dan krijgen ze te horen dat alles goed is.

Nou, dat is wel goed nieuws!!
Wat een onzin en wat een nare mensen heb je toch ook... die het leuk vinden om te stalken....
DIE mensen moeten ze in beslag nemen en opsluiten... :j

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 20:16

Deze meneer was het helemaal met mij eens dat de paarden elke dag minimaal 2 tot 4 uur naar buiten moeten om de benen te strekken ook als er modder is en hij gaat contact op nemen met die man van de dierenpolitie. En hoe hij had gereageerd naar mij toe vond hij niet professioneel. Hij wil mij niet vertellen wie er gebeld heeft alleen dat diegene niet uit het dorp zelf komt maar ik krijg wel al een vermoeden wie het wel is. Dus ik ga er nou iets op bedenken om daar achter te komen dus als iemand een tip heeft is dat altijd welkom.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:19

21deees schreef:
Ts wat super dat iemand het nu voor je opneemt.. hoopt dat de klager eindelijk kapt met deze onzin

Inderdaad dit is super.. Fijn dat deze meneer ook het gesprek met zowel de klager als de vorige controleur aan gaat. Hopelijk krijgt de vorige controleur gelijk een preek over hoe je paarden houd.. Dat je paarden vooral niet moet ophokken om een beetje modder..

edit; typefout
Laatst bijgewerkt door flitzz op 30-01-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:35

*\o/*

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:41

Heel bijzonder dit...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:58

Fijn dat er iemand langs is gekomen die wél verstand van zaken heeft. Geeft toch wel wat rust denk ik, vooral nu je eventuele volgende controleurs naar hem kan doorverwijzen... Komen alle meldingen telkens van dezelfde persoon?

AmonRe

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:48

Goed nieuws zeg, moet een fijn gevoel zijn!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:52

super nieuws is dit zeg helemaal goed:-))
hoop alleen dat het nu klaar is met die gene die zo loopt te klagen krijg het idee dat die gene jou een hak wil zetten snap zulke mensen niet!!
ik hoop dat je erachter komt wie het is heb daar niet echt tips voor.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:54

Volgens de DA kun je beter een paard in de modderwei zetten dan de hele dag op stal.
Modder of niet, zijn energie moet eruit!

Wel heel prettig van die 3de!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:05

@TS: Fijn dat het nu toch zo gegaan is dat er, zoals al gezegd, iemand is die wel ziet hoe het hoort en de belangen van de paarden gewoon goed kan inschatten. Fijn dat hij bovendien het gesprek aangaat met de DP-controleur en met de klager als ik het goed begrepen heb. Ik denk dat - mocht het veel voorkomen dat de DP of DB ge- of misbruikt wordt om persoonlijke vetes uit te vechten - dat het dan wel zover zal komen, dat degene die dat doet, zoals waarschijnlijk in jouw geval straks voor de kosten mag opdraaien of een proces verbaal krijgt of zoiets. Dat zou ik niet meer dan terecht vinden. Ik heb het dan niet over 1 onterechte melding, maar als er sprake is of lijkt van een hetze, tsja laat ze dan deze persoon maar aanpakken.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:21

Is er iemand van de Dierenbescherming of van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming geweest? Dat maakt nogal wat uit, daarom ben ik hier benieuwd naar.... :j

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:40

goed nieuws ts!
hopen dat de aanklager te horen heeft gekregen dat hij/zij het helemaal mis heeft, en dat diegene niet weer onnodig gaat bellen!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:52

Citaat:
Ik denk dat - mocht het veel voorkomen dat de DP of DB ge- of misbruikt wordt om persoonlijke vetes uit te vechten - dat het dan wel zover zal komen, dat degene die dat doet, zoals waarschijnlijk in jouw geval straks voor de kosten mag opdraaien of een proces verbaal krijgt of zoiets.

Bij mijn weten mag je in Nederland instanties bellen tot je een ons weegt - het zou goed zijn als idd al die 'klachten' geregistreerd worden en dat notoire bellers daarop afgerekend kunnen worden.

Volgens een ambtenaar die ik eens sprak, zijn 99% van de klagers bij gemeenten mensen die verkapt burenruzies proberen uit te vechten.

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:19

wanneer je melding maakt kun je dit alleen doen als je al je gegevens geeft, dit puur voor de administratie en inderdaad om terug te kijken of je meerdere meldingen gedaan hebt, om bij vragen nog contact te kunnen opnemen etc. Officieel mogen ze een klacht niet aannemen als men weigert gegevens te geven.
Of die dan helemaal correct zijn ( makkelijk natuurlijk valse naam en adres etc) is een 2de.
Word wel lastig als je op de hoogte wil blijven en je bent je valse gegevens zelf vergeten.
Er moet nog veel gesleuteld worden aan het dp /db /aid / lid etc handelen.
Mijn ervaring is ook erg negatief zowel met paarden als met honden, het is jammer en te hopen dat dit snel veranderd. Ook vind ik dat er qua dieren en oplichting ( verborgen gebreken etc ) andere regels moeten komen. Nu moet je eerst een dier kopen, bewijs hebben van en dan kun je er pas wat mee. Terwijl er zat mensen zijn die weten van ernstige gebreken en er niets mee kunnen omdat ze niet de ( nieuwe) eigenaar zijn. Als je het dan meld onder het mom van verwaarlozing, onthouden van zorg etc kunnen ze er ook niets mee.
Erg sneu, voor zowel de paarden als een eventuele nieuwe eigenaar.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:43

Tjonge ik zie dit topic nu pas. Ik ken TS en weet hoe haar paarden er bij staan en ik kan je vertellen dat ze er zeer netjes bij staan. De mijne hebben er in de natte periode wat slechter bij gestaan. Maar helaas zitten wij hier op veengrond en zodra er teveel water valt is het 1 grote modderbende en die van mij stonden op stukken er toch dieper in dan die van TS. Maar ik vertik het om ze binnen te houden. Die paar uur in de modder overleven ze wel en daarna voor de nachten weer lekker binnen op stal. Niet te druk maken hoor Marije ben wel blij voor je dat de laaste het met je eens was. Gelukkig is er nou vorst. Die van mij staan eindelijk weer op het land.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:08

Jeetje, wat oneerlijk zeg! gelukkig dat het nu wel goed is!
Als ik zo lees hoe de situatie van je paddock en paarden is, zou ik juist zeggen, onwijs goed!
Ik heb 2 verzorgpaarden gehad. 2 Haffie's van dezelfde eigenaresse, en ik moet zeggen, dat als je in de winterperiode in die bak zou stappen, dat je tot aan je knieen in de modder staat, en de stal best wel heel smerig is (De paarden zijn btw wel helemaal gezond en goed op gewicht enz.) maar dan zou ik eerder zeggen dat daar klachten over zouden zijn..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:23

randalinpony schreef:
Citaat:
Ik denk dat - mocht het veel voorkomen dat de DP of DB ge- of misbruikt wordt om persoonlijke vetes uit te vechten - dat het dan wel zover zal komen, dat degene die dat doet, zoals waarschijnlijk in jouw geval straks voor de kosten mag opdraaien of een proces verbaal krijgt of zoiets.

Bij mijn weten mag je in Nederland instanties bellen tot je een ons weegt - het zou goed zijn als idd al die 'klachten' geregistreerd worden en dat notoire bellers daarop afgerekend kunnen worden.

Volgens een ambtenaar die ik eens sprak, zijn 99% van de klagers bij gemeenten mensen die verkapt burenruzies proberen uit te vechten.

Wat veel mensen niet weten is dat als je onterecht een noodnummer belt, zoals bv 112, dan is dat wel degelijk strafbaar. Als de nummer traceerbaar zijn, dan worden ze beboet. Als 144 dezelfde waarde van een noodnummer heeft, dan automatisch dus ook, maar dat zal niet want er zit geen 1-2-3 prioriteit aan vast.
Maar als er melding is gemaakt op een adres en het blijkt valse melding te zijn dan wordt dat bijgehouden in het systeem..de volgende dag zal een zelfde melding niet opgevolgd worden, maar als er toch met tussenpozen herhaaldelijk gebeld wordt voor 1 adres, dan weer wel..

Ach laat ze komen, laat ze kijken, als het goed is, is het goed, op een gegeven moment ga je ze allemaal kennen, geef ze koffie met die koude dagen en fris op hete dagen, maak een kletsje, kan nooit kwaad om je netwerk uit te breiden..... ;)

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:37

Mijn paard staat ook 24/7 buiten en krijgt 2 x te eten en nog eens 2x water. Ze is nog wat mager door de wormen maar word goed bijgevoerd ze mogen van mij best bellen xd alleen er staan bij mij paarden op een stukkje bosgrond niet van mij en ik ken die boer. Ik zou hem best willen aangeven maar ik ken hem iets te goed (Niet positief) en hij mij. Dus moet ik het maar aan iemandnanders overlaten xd er komen wel vaak mensen naar mij toe dat ik iets aan die paarden moet doen. Maarja ik spreek de eigenaar vaak zat daarover xd

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:12

Mooi dat het allemaal opgelost is, ik denk dat iemand je idd probeert zwart te maken.
Ik ben met kerst naar een lezing geweest van iemand van de inspectiedienst. Hij zei dat het allemaal nog heel erg wennen is voor de mensen van de dierenpolitie, ze hebben natuurlijk nog niet echt praktijk ervaring. Alles is nieuw en dan gaat zoiets niet helemaal vlekkeloos natuurlijk. Als er proces verbaal op gemaakt gaat worden, word er voor zover ik begrepen heb, altijd iemand van de inspectiedienst bij gehaald. Dat is bij jou nu gebeurt dus, en die heeft gelukkig ingezien dat de paarden goed verzorgd worden.
Overigens zei hij dat het absoluut geen mishandeling is als een pony bv dag en nacht buiten staat, een shet met een dikke vacht bv kan daar prima tegen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:12

Bij ons kwam de wijkagent en niet de dierenpolitie zoals ik eerst dacht,wijkagent heeft duidelijk geen verstand van paarden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:36

russel schreef:
Ik weet niet meer hoe dat zat, had het te maken met het grotere risico dat paarden hebben omdat de schades veel groter kunnen zijn dan bv bij kleine huisdieren?

Wij hebben de 'familiale verzekering'.
Pony's vallen er sowieso onder ( maatje shet zeg maar), paarden en grote pony's tot een maximum van 5.

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:51

Ik denk dat iedereen het hier mee eens is dat je paarden best wel even de wei of paddock in mogen ook met dit weer !
jij zit toch ook niet de hele dag in de kamer ? ;)
En daarbij , als je ze uit de paddock of modder haalt , gewoon even de benen eventueel goed afspuiten om mok te voorkomen,

:(:)

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:15

verana schreef:
Tjonge ik zie dit topic nu pas. Ik ken TS en weet hoe haar paarden er bij staan en ik kan je vertellen dat ze er zeer netjes bij staan. De mijne hebben er in de natte periode wat slechter bij gestaan. Maar helaas zitten wij hier op veengrond en zodra er teveel water valt is het 1 grote modderbende en die van mij stonden op stukken er toch dieper in dan die van TS. Maar ik vertik het om ze binnen te houden. Die paar uur in de modder overleven ze wel en daarna voor de nachten weer lekker binnen op stal. Niet te druk maken hoor Marije ben wel blij voor je dat de laaste het met je eens was. Gelukkig is er nou vorst. Die van mij staan eindelijk weer op het land.

Liever 1 keer onterecht controle dan 1 keer te weinig.....

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1599271

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:37

Goed nieuws!
al maak ik me er wel wat zorgen over nu het allemaal zo in het nieuws is. waar gaat het heen? moeten we straks onze paarden 24 uur per dag op stal houden?