Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ice_baby

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:19

suc6 joycie... ben benieuwd... zit wel lekker comfortabel a.s. eper....
kben benieuwd naar de fotos...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:26

No_No schreef:
Suzan_bobar schreef:
hahaha of juist wel om erachter aan te crossen :D

Kunnen ze de weg voor je vrijmaken :Y)

Hahaha ik zal er zo'n giga toeter op zetten en een megafoon meenemen: 'maak plaats, vrij baan vrij baan, turboshet komt er aan!' :') _O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:28

Ice_baby schreef:
suc6 joycie... ben benieuwd... zit wel lekker comfortabel a.s. eper....
kben benieuwd naar de fotos...

Heb wel foto's van het exacte model, maar dan in andere kleuren. die hebben sommigen al wel gezien, maar 't duurt nu niet zo lang meer dus jullie mogen mooi wachten op de échte foto's volgende week :D :Y)

Maar comfortabel zitten en rijden, dát zal hij zeker, voor zowel mij als groom :o

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:56

Joyce met Shet: opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats; we hebben ongelofelijke haast!!!!

Ahum, Joehoe Joyce, 4-daagses rijden is recreatie hé? Vertel je dat je paardje ook even vóór je gaat vertrekken?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 12:12

:? IS het geen mendurance4daagse dan? :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:15

Joram schreef:
ik moet nog zien of mij gaat lukken om er te komen qua vervoer. Tenzij iemand nog plekje over heeft in trailer van af Amsterdam.

Onze stal verhuurt een trailer :)
(Den ilp)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:16

Ik heb er ook al zin in :D
Hier is het trainen ook weer begonnen na een blessure.
Heb er echt onwijs zin in!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:18

Sandrina schreef:
Joyce met Shet: opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats; we hebben ongelofelijke haast!!!!

Ahum, Joehoe Joyce, 4-daagses rijden is recreatie hé? Vertel je dat je paardje ook even vóór je gaat vertrekken?

:o? misschien luistert ze er dit jaar wél naar? hahahaha ik hóop het, tegen die tijd is ze zo'n stuiterbal :(:)

Nee maar even serieus; lijkt mij heerlijk als ze net wat minder fel is, vorig jaar hebben we ook wel relaxte stukjes gehad hoor maar kon haar soms ook wel even 'achter het behang plakken', 't is erg vermoeiend voor mij en voor haar als ik haar constant moest inhouden, daar werd ze helemaal gek van. Dan is het afwegen; blijf je quasi-relaxt stappen en draven en ondertussen met al je gewicht in de leidsels hangen of laat je haar regelmatig (gecontroleerd) even gaan als je daar de ruimte voor hebt.
't klinkt misschien leuk, zo'n fel ding, maar dat is het lang niet altijd :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:19

No_No schreef:

_O- wie 't eerst weer bij de finish is :o

@ Zack en Joram: er zullen vast in die omgeving ook wel trailerverhuurbedrijven zitten, maar soms heeft niet iedereen beschikking over een persoon die met trailer mag en kan rijden, dan is het wel handig als je met iemand mee kan liften.
Helaas heb ook ik m'n E-rijbewijs nog niet, wil er wel mee bezig gaan, misschien v/h zomer wel (gaat een stukje makkelijker met ouders die beiden rij-instructeur zijn) maar gelukkig heb ik genoeg personen die dat wel hebben en ook wel willen en kunnen rijden af en toe.

Joram; hier op bokt heeft ook regelmatig een advertentie gestaan van een bokker die vervoer door het hele land verzorgd, slechts tegen km. vergoeding, omdat ze dat zo leuk vond om te doen.... weet zo even niet meer wie en waar ze woont, maar dat is misschien ook wel een idee?

Wat bij ons het lastige is, is dat ik prima een trailer kan huren, maar dat verhuurbedrijf zit ook zo'n half uur/3 kwartier rijden bij ons vandaan. Betekent eerst trailer ophalen, pony inladen en naar Epe, en dan weer een heel stuk terug naar dat bedrijf, en dan zou je dat ook nog weer moeten doen als de pony weer terug moet, hele tijd heen en weer rijden. Ze zijn niet zo heel duur, maar je betaalt er per dag volgens mij wel minimaal 30 euro voor...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:56

@Joycie
Ik heb gewoon vervoer hoor, dus denk dat je het verkeerd leest?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:59

nee; bedoel meer omdat jij op Joram inhaakte, dat jou stal ook trailer verhuurt. maar 't komt idd over in mijn post alsof ik denk dat jij geen vervoer hebt, sorry, beetje warrig getypt :+

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:05

Hihih, nee meer in de zin.
Als alleen de trailer het probleem is en niet de auto etc ;)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:56

oehhh oehhh wat een voorbereidingen allemaal....
heej maar joycie.. is die pony helemaal niet van jouw??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:57

hahaha nee, pony is niet van mij nee :)
alleen het zwart/wit/grijs mormeltje (Switch) uit m'n profiel is 100% van mij, de rest helaas niet.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:05

ow... hahah i didn't know that... jullie zijn wel een leuk stel hoor... hahahah.. wil je het ooit met swicht meedoen??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:10

haha dankje :)
Ja ach eigenaar is al aardig op leeftijd en doet eigenlijk het voeren e.d. nog allemaal zelf; loop daar al zo'n 9 jaar inmiddels, verzorg de pony's, beleer ze, doe opvoeding en training en bij Ot hebben we ook 6 veulens gefokt dus gingen we ieder jaar samen naar een mooie dekhengst kijken e.d.

Nee met Switch ooit meedoen, daar heb ik een hard hoofd in eerlijk gezegd. Hij is stukken kleiner, bol en vooral ehm, liever lui dan moe. Heb hem paar jaar geleden wel eens voor de wagen gehad, maar heb het verder niet doorgezet. Dat zou een leuke pony zijn om een rondje dorp mee te doen, maar verder moet je niet te veel van hem verwachten, daar is hij eigenlijk gewoon net iets te klein voor en zijn karakter past daar niet zo goed bij.
Verder heb ik nu tuig en wagens die hem niet passen, en ben zelf natuurlijk al jaren zeer intensief met Ot bezig, dat intensieve zal met Switch niet zo lukken dus denk dat die overstap mij daarom ook niet zo heel erg trekt.

Al wil z'n verzorgster (m'n 14 jarig buurmeisje, reed Ot eerder ohz., helpt mee pony's trainen, ook als ik voor studie in Grunn zit) hem wel graag een keertje echt voor de kar hebben, zodat zij er ook wat mee kan mennen. Zij gaat vaak mee met mij op de wagen, start ook af en toe een wedstrijdje met Ot en doet het eigenlijk fantastisch :)

Maar ach, dan moet ik eerst ander materiaal hebben, heb nu al m'n geld in de nieuwe wagen en nieuw 2span tuig gestopt.

Edit: denk dat de kans groter is dat ik volgend jaar of het jaar daarop met een 2span in Epe verschijn; ga binnenkort verder met het oppakken en beleren van Cupido, zoon van Ot. Paar keer laten kennismaken in enkelspan en omdat ik straks toch een mooie wagen heb voor 2span en 2span tuig, kan hij verder leren en km.'s maken in het 2span. Moeder en zoon zullen een prachtig span vormen denk ik :o

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:58

ja.. je moet ook niet iets willen vragen van een ongeschikte of onwillige pony.
hij ziet er wel gaaf uit..

gelukkig kun je met de anderen aan de slag..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:07

JoyCiej007 schreef:
haha dankje :)

Edit: denk dat de kans groter is dat ik volgend jaar of het jaar daarop met een 2span in Epe verschijn; ga binnenkort verder met het oppakken en beleren van Cupido, zoon van Ot. Paar keer laten kennismaken in enkelspan en omdat ik straks toch een mooie wagen heb voor 2span en 2span tuig, kan hij verder leren en km.'s maken in het 2span. Moeder en zoon zullen een prachtig span vormen denk ik :o

Dan kan je nog sneller zeker _O-

Zal een leuk gezicht zijn denk ik, die twee shetten voor de wagen! Ze komen voor die tijd nog wel op bokt toch, als span :o Anders moeten we zo lang wachten... ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:13

Hahaha, snelheid maken is wel mooi hoor :D
maar ben nooit zo snel als bokker xElienx; haar gespikkelde monstertjes zijn dan wel íetsje kleiner als Ot maar pfff dát zijn pas écht racekikkers!

Natuurlijk; ik spam bijna alles wel op bokt in itp topics :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:47

jeetje topic loopt hard

shetter rijders vonden jullie het zand pad de dag na de regen
naast die boerderij , pad ogend als een soort of met maanlandschap met echo putten geen ramp ?
moest echt aan jullie denken toen we daar door /om heen reden

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:55

No_No schreef:

Grapjas

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:47

nickyu schreef:
jeetje topic loopt hard

shetter rijders vonden jullie het zand pad de dag na de regen
naast die boerderij , pad ogend als een soort of met maanlandschap met echo putten geen ramp ?
moest echt aan jullie denken toen we daar door /om heen reden

Ik kan me zo even niet voor de geest halen welk pad je nu bedoeld eigenlijk....
was dat op de donderdag, meestal zwaarste dag, dat je over de hei gaat?
Volgens mij waren er wel veel hobbels en kuilen vlak voordat je dat éne zware, kilometers lange pad op kwam.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:07

het was op de straat dag dat we ook stukje bewoonde wereld hadden

op bepaald punt sloeg je af van de harde weg boeren pad in
daar waren om de paar meter erg diepe kuilen vol met water

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:55

oh, de woensdag; hahaha dát vond ik nou een leuke dag, even geen gehobbel over (zwaar) zand, die dag waren we ook erg snel klaar, net als de laatste dag, was ook zo'n fijne route.

Kan me zo even geen pad met kuilen herinneren, hebben we volgens mij dus ook geen problemen mee gehad; als je gewoon in stap over zo'n pad rijdt kun je de meeste gaten wel ontwijken en anders laat ik 1 wiel v/d wagen zachtjes door de kuil gaan, zodat de pony igg niet door de kuil heen hoeft.

Heb hier in de buurt ook een pad met wat van die diepe kuilen; daar rijden we gewoon in stap of draf doorheen en opzich gaat dat prima.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:25

reed achter een midden grote wagen aan met een dtje er voor en daarvoor een wagen met 2 btjes
maar de kuilen waren niet te ontwijken hoor

was geen heel erg lang stuk
vlak erna mooi strak onverhard pad langs een camping oid