een moeilijke beslissing.. laten gaan of weer doormodderen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: een moeilijke beslissing.. laten gaan of weer doormodderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:57

Ik denk dat je een heel wijs besluit hebt genomen. Heel veel sterkte

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:02

Heel veel sterkte voor vandaag! Je hebt gekozen naar wat je hart zei!

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:07

Veel sterkte meis, je paardje zal je uiteindelijk dankbaar zijn. Je bent een goed baasje voor Kas, en dat weet hij vast.
Hij mag nu naar een plekkie waar hij altijd zonder pijn kan rennen en gekken, eindeloze weilanden met het heerlijkste gras...
Neemt niet weg dat het voor jou erg moeilijk is. Nogmaals veel sterkte, we denken aan je.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:15

Ik leef met je mee, ik weet hoe het voelt als je voor je paard moet beslissen. Het kan je wanhopig maken.

Je hebt zoveel voor hem over gehad. Ik heb ook de foto's gezien van hoe hij eruit zag toen je hem weer had gevonden en hoe je hem een paar maanden later weer helemaal in conditie had. Je bent dol op Kas, je hebt alles voor hem over en ook nu doe je het beste voor hem. Maar wat een moeilijke beslissing.

Heel veel sterkte!!!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:19

Allereerst: Heel veel sterkte gewenst de komende tijd. Het zwaarste moment van houden-van.

Daarnaast nog even een aanvulling op wat eerder genoemd is:
Rendac heeft een service, waarbij je paard op een door jou afgesproken tijdstip wordt opgehaald op het erf. Je hoeft je paard dan dus niet aan de openbare weg te leggen. Er komt een speciale jeep met een paardetrailer voorrijden. In deze trailer heeft men een soort slede gebouwd, waarmee men het paard op een nette manier de trailer in laat "glijden".

En wat betreft het vechten tegen het gebruikte middel:
Het is tegenwoordig prima mogelijk om een paard op een rustige manier uit zijn lijden te verlossen. Een bekwaam dierenarts weet op welke manier ieder middel moet worden toegepast. Bij het ene middel moet je namelijk wel verdoven, bij het andere juist niet, omdat dit het middel tegenwerkt. Overleg van tevoren goed met je dierenarts over hoe je het gedaan wilt hebben. Niet elke dierenarts kiest uit zichzelf de paard-vriendelijkste methode.
Meer hierover op de bokt-wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Overlijden

Ik hoop dat je in je omgeving steun vindt, en leef met je mee.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:28

meis, heel erg veel sterkte!
Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt voor kas.
Ik denk aan je vanavond Ach gut

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:47

Ik vind dat je heel goed alles overdacht heb, en inderdaad de beste keuze heb gemaakt. Mijn petje gaat hievoor af.

Heel veel sterkte vanavond, het wordt moeilijk en verschrikkelijk , maar ik denk dat je jezelf wel aan kan kijken hierna. In plaats van hem door jouw emotie een heel oplap pad laten bewandelen

Ik heb je topics altijd gevolgd, schrok wel van deze, anderzijds, het is weer een ervaring, verdrietig of niet, je zal er altijd wijzer en sterker uit komen

sterkte meisje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:33

heel, heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Ik vind het een goed en dapper besluit!! XX

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:44

Een heel moedig besluit!
Heel veel sterkte vanavond en de komende tijd!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:50

Meid wat een verschrikkelijk verhaal. Het lijkt me afschuwelijk om die beslissing te moeten nemen. Een tijd geleden is een close familielid van me heel erg ziek geworden. Al gauw bleek dat er niets meer aan te doen was, en toen werd het wachten op de dood. Ze wist echter van geen opgeven. Euthanasie was geen optie. Tot het einde toe heeft ze gevochten. En het was verschrikkelijk. Ze had pijn, ze werd mager... Zo'n leidensweg wens je je vijand nog niet toe, laat staan iemand (of iets) waar je om geeft.

Bij mensen zijn er allerlei wetten en regels die ervoor zorgen dat, zolang die persoon nog 'bij verstand' is, er niemand beslissing kan nemen over euthanasie. Dat betekende in ons geval dat ze een afschuwelijke lijdensweg heeft gehad, omdat ze zelf geloofde dat ze er wel weer bovenop zou komen. Haar gevecht is nutteloos geweest. Gelukkig kunnen we dieren tegen zichzelf in bescherming nemen, en voorkomen dat ze onnodig lijden, ookal zouden ze zelf de vechtlust nog hebben gehad om door te gaan.

Ik wens je heel erg veel sterkte vanavond, want het zal misschien heel zwaar worden. Je hebt een goede beslissing gemaakt, uit liefde voor je paard, en als je paard over die mooie eeuwige weides loopt, en lekker kan galopperen wanneer hij wil, zonder pijn te voelen, zal hij je dankbaar zijn dat je zo dapper geweest bent.

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:00

Ans schreef:
Heel erg bedankt voor jullie reacties, echt super!
Hiermee weet ik ook dat de beslissing die ik gemaakt heb de juiste is, ook al heb ik wel wat schuldgevoel omdat ik voor Kas moet beslissen.

Ben vanmorgen met mijn vriend bij Kas geweest, ondanks zijn pijn blijft ie stug volhouden en doorlopen.. ik zie alleen in zijn hoofd en lichaam al meer rust, niet meer drammerig en speels en die zielige oogjes kijken me vragend aan wat er gaat gebeuren.
Ik laat mijn grote vriend naar de eeuwige groene weides gaan en verlos hem van zijn kwalen en pijn.
Enige waar ik bang voor is, is dat ie tijdens het moment van inslapen er tegen gaat vechten Verdrietig

Vanavond rond 22.00 komt de dierenarts om hem in te laten slapen in de wei, ik neem een witte roos mee die ik op zijn lichaam leg en neem een stukje van zijn o zo herkenbare zwart met witte staart mee.
Ik zie wel of ik er in de toekomst nog iets mee ga doen, maar zou spijt krijgen als ik het niet doe.

Ik vond dit idd een hele goede tekst, bedankt ervoor:

"Giving up doens't always mean your weak, sometimes it means your strong enough to let it go"

Ik zal mijn lieve maatje vreselijk missen, maar ben blij dat ie nog een fijne zomer thuis heeft kunnen genieten...

jammer dat je me niet hebt geantwoord om steffi laarse te bellen...daar staan dus paarden die volgens zeggen niks meer in ghet leven hebben ..maar zo vrolijk als ze daar lopen..met allerlei aandoeningen ataxie, tumor...etc.
maar las dat je besluit is genomen...en ik hoop dat je het kunt verwerken, ik heb nu al 3 paarden laten inslapen in mijn leven en..mis ze nog elke dag, maar koliek is iets waar je als mens niets meer mee kunt.
sterkte....met jou kas, laat hem maar naar de eeuwige jachtvelden gaan...als het niet lanfer gaat xxx

myrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:34

Hé Ans,

Heb je hele topic en je reacties gelezen. Moedige beslissing van je !!!!!
Ben vanavond ook op stal en hopelijk kan ik je wat bijstaan (mocht je daar behoefte aan hebben)
Kas heeft een supertijd bij je gehad en niemand is zo goed voor hem geweest als jij

Groeten
Karen

Ps: die foto waar Kas wordt aangevallen in de bak,dat is dat loeder van mij die hm aanvalt Bloos

SugarPlum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:05

Enorm veel sterkte gewenst vanavond..
Je hebt de juiste keuze genomen, Kas zal je hoe dan ook dankbaar zijn..
Nogmaals, Enorm veel sterkte gewenst!

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:23

Ik lees dat je een keuze hebt gemaakt. Wil je dan ook laten weten dat ik het heel
erg dapper van je vind!!! Het valt niet mee om deze keuze te hebben moeten maken.
Maar ik denk dat het wel het beste is voor Kas... hoe moelijk het vanavond ook gaat worden..
Hou je sterk meid!! Ik denk dat Kas je dankbaar zal zijn... Huilen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:30

Heel veel sterkte!!!

Je hebt het enige besluit genomen dat fair is tegenover je paard....... Hoe moeilijk ook, maar wel heel eerlijk en in het belang van je aard Ach gut

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:34

Ontzettend bedankt voor alle reacties!
Het moment komt steeds dichterbij en jank me een ongeluk..
Het is zo ontzettend niet fair dat mijn grote doorzetter dit moet overkomen...
Zal em ontzettend missen, maar weet dat dit de juiste en enige beslissing voor em is.
Ben vanmiddag nog bij em geweest en de pit is er ook bij em uit..
Voor de laatste keer zijn brok gegeven, zijn stal gemest en kuil gegeven.. raar idee..

"Kashmir je bent een topper! Van jou is er geen tweede!
Blijf tot je laatste zucht bij je en zal je koesteren in mijn hart!"

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:35

Sterkte vanavond, het is de juiste beslissing, hij hoeft geen pijn meer te hebben. Ach gut Zit hier met tranen in m'n ogen, het is de grootste nachtmerrie van elke paardeneigenaar.

Nogmaals veel sterkte toegewenst vanavond! Ach gut

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:36

Gewoon lekker janken, laat het maar gaan.... Het moet er toch uit Ach gut
Kas zal je dankbaar zijn voor je moeilijke maar dappere besluit Ja

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:50

Sterkte vannavond! Ik vind het heel moedig van je dat je deze (juiste) beslissing hebt genomen....
Over het laten inslapen: het is al gezegd, maar ik wil het voor de zekerheid even herhalen....zorg ervoor dat ie de juiste spuiten krijgt. Ik heb geen ervaring met het laten inslapen van een pony/paard, maar wel met een hond en die wilden ze in eerste instantie gelijk de "dodelijke injectie" geven. Absoluut niet toestaan, want dan kunnen ze ertegen gaan vechten.
Liever eerst bv een verdovingsspuit zodat ie rustig wordt, dan een narcosespuit zodat ie gaat liggen en slapen en dan pas de dodelijke injectie. Zo heb ik m'n hond laten gaan (wel helaas zonder verdovingspuit) en dat is ontzettend "mooi" en vredig verlopen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:54

Ans, heel veel sterkte straks meisje Ach gut.

Het is niet niets wat je nu moet doormaken. Maar het is de beste oplossing voor je paardje. Je paardje zal je er dangbaar voor zijn. Nogmaals sterkte en kracht toegewenst!!! Ach gut

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:09

Heel veel sterkte straks Ach gut , heel sterk van je dat je deze beslissing durft te nemen! Denk dat kashmir blij mag zijn met zo'n baas die zoveel om hem geeft ! Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:19

Heeeeel veel sterkte vanavond &de komende tijd!
dit is wat je niemand gunt, je hebt een goede keuze gemaakt! Ach gut

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:31

ontzettend veel sterkte!
je hebt echt de juiste keus gemaakt........ Ach gut

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:21

Hey Ans,

Ik ben net nog ff bij Kas geweest en ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt. Heb hem nog even een laatste aai gegeven Lachen lief paard....

Veel sterkte de komende tijd Ach gut

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:28

Lieve, lieve Ans,

Phoeh ik heb het er al moeilijk mee... hoe moet jij jezelf nu wel niet voelen. Je weet zelf dat je er goed aan doet. Die lieve schat verdient het om pijnloos verder te gaan. Voor jou komt nu de pijn van het missen.
Wat een enorm goed gevoel moet het je geven dat je hem teruggevonden hebt en dat je hem nog een paar geweldige maanden hebt kunnen geven.

Enorm dapper zijn jullie beiden. Ik ben vanavond in gedachten bij jullie. Hou je haaks meid. Toppertje !!!! Ach gut