Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Miss_Montana schreef:Lieke schreef:Ach, als hij echt zo mini is, dan kan hij toch best doorgaan voor een hond? Ik vind het ook heel raar. Tuurlijk zijn de regels er niet voor niets, maar veiligheid gaat voor (daar zijn de regels toch ook voor gemaakt), maar dit is gewoon burgertje pesten.
Joh TS! Waarom doe je hem de volgende keer niet een riem ipv een halster om? En blijven volhouden dat het een hond is hé?!
rozahorse schreef:Volgens mij mag je met een paard niet op een 80 km weg.
Dat zou toch van de zotte zijn.
Dus dat er een auto tegen je pony aanknalt met 80 is minder erg dan een fietser.
Wat je zegt ze moeten is naar de veiligheid kijken en niet naar de regels.
Zazoo schreef:Nogal flauw dit. Ik stond met mijn paard op een pensionstalling ide ook aan een 80km-weg lag. Wij gingen natuurlijk ook altijd over het fietspad, en niemand heeft daar ooit last mee gehad.
Moest je nadat je de boete kreeg op de weg gaan lopen dan?
Citaat:Runningkawa: dat klopt, je mag het overige verkeer niet opzettelijk hinderen, of gevaarlijke situaties veroorzaken, maar volgens hen was daar geen sprake van, want 'u bent een bestuurder, daardoor hoort u op de hoofdweg te lopen. Daarbij komt dat alle bestuurders zich aan elkaar aan moeten passen, en dat er dus ook geen gegronde reden is aan te nemen dat er gevaarlijke situaties ontstaan'
nathalie2302 schreef:Ik begrijp dat het verhaal volgens de wet helemaal zal kloppen maar vind persoonlijk dat deze agent zich wel mag schamen.
Ik rij met een tweespan shetlanders ook over het fietspad (klein stukje tot aan het bos en ik steek ook de 80km (en daar rijdt men vaak heel wat harder) over via het fietsstoplicht....ik vind het anders gewoon levensgevaarlijk (en dat ligt niet aan de pony's want daar kun je spreekwoordelijk een bom onder afsteken) en ook als we gaan wandelen moet ik er niet aan denken om over de drukke weg te lopen!
Ik vraag me ook werkelijk af hoe de reacties van automobilisten zouden zijn als je het wel doet....ze hebben blijkbaar al haast genoeg (aangezien de meesten zeker harder dan 80km rijden op deze weg)...dus kan me voorstellen dat er niet bepaald positief gereageerd zou worden op een shet op de weg!
slimmerik schreef:nathalie2302 schreef:Ik begrijp dat het verhaal volgens de wet helemaal zal kloppen maar vind persoonlijk dat deze agent zich wel mag schamen.
Ik rij met een tweespan shetlanders ook over het fietspad (klein stukje tot aan het bos en ik steek ook de 80km (en daar rijdt men vaak heel wat harder) over via het fietsstoplicht....ik vind het anders gewoon levensgevaarlijk (en dat ligt niet aan de pony's want daar kun je spreekwoordelijk een bom onder afsteken) en ook als we gaan wandelen moet ik er niet aan denken om over de drukke weg te lopen!
Ik vraag me ook werkelijk af hoe de reacties van automobilisten zouden zijn als je het wel doet....ze hebben blijkbaar al haast genoeg (aangezien de meesten zeker harder dan 80km rijden op deze weg)...dus kan me voorstellen dat er niet bepaald positief gereageerd zou worden op een shet op de weg!
Ik woon in een paardrij-rijke en koetsrijke omgeving en je ziet hier beiden gebeuren: zowel op het fietspad als op de 80 km weg. Eerlijk gezegd zijn er nog nooit ongelukken gebeurd op de 80 km weg met koetsen en ruiters. Moet wel zeggen dat er meer koetsen dan ruiters gebruik maken van het autogedeelte.
ktink schreef:Als je met een duitse dog loopt mag je niet op de weg..
Maar loop je met een kipje móet je op de weg.. (mochten mensen dit doen)