neeeeeeeeeeej :'( Foto's pagina 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: neeeeeeeeeeej :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:08

Jeetje Agnes,.... wat een verhaal Ach gut
Ik wens je heel veel sterkte!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:12

ik heb via pm contact met iemand met ervaring met t zelfde ziektebeeld. volgens haar ben ik er vroeg achter gekomen en is dat sowieso gunstig. ook omdat er in haar beweging (nog?) niks te merken is... ik hoop dat ze gelijk heeft!

die dystrofische kant. tsja die zat er al. pijn doet het ook echt wel, maar minder dan ik had verwacht. t doet nu iets meer pijn dand att al deed, maarja het lag natuurlijk al open en toen werd mijn nagel ook weggedrukt enzo... dat veroorzaakte ok al extra pijn naast die dystrofie...

ik hoop dat morgen het verband er af kan/mag en dat ik dan lekker kan douchen, want mijn hele voet zit onder het bloed. echt vies. maja. ik mag het eerste verband er absoluut niet afhalen omdat ze bang zijn dat het dan weer gaat bloeden omdat de druk weg is dan...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:16

Het zit je toch ook niet mee he!

Hopelijk kunnen ze Indi helpen om er bovenop te komen. En wil je voet ook een beetje genezen nu.

Sterkte!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:31

sjit wat naar zeg! gedver!
heel erg veel sterkte met je pootje en indie Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:33

dank iedereen voor de berichtjes hier en via pm. doet me toch goed:)

ik ben vanochtend trouwens naar indi geweest. die was even vrolijk als altijd en kwam mooi op me af rennen. ze was alleen erg beledigd toen haar emmer muesli wegwaaide uit de wei. demn, wat een wind! hihi. om t goed te maken heeft ze weer een bijnakuubskist vol hooi gekregen;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:40

ach, je verwent haar Vork Haha!
fijn dat ze vrolijk is, dan heeft ze blijkbaar niet erg veel last van haar ziekte.
ik hoop dat je alles onder controle krijgt met aangepast voer en (hopelijk niet al te veel) medicijnen Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:56

dat is het hele probleem. ze oogt totaal niet ziek en lijkt nergens last van te hebben. hooguit dat ze zo mager is steeds, en soms kijkt ze idd wel droevig uit haar ogen en is het boven haar ogen ook wat ingevallen. maar allert enzo is ze wel...

ik heb even verder gezocht op epsm en pssm (schijnt t zelfde te zijn???) en dan kom ik uit op een suikerarm, zetmeelarm, en vezel en vetrijk rantsoen... iemand ideeen daarover? ik kom uit op marstrall vito steeds via google...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:30

heb je alweer met de veearts gesproken dan??

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:31

Het kan geen kwaad om zowieso Vito te voeren, dan heb je in elk geval al een suiker en zetmeelarm dieet. Ook oppassen met appels, kuilgras e.d. Lees anders ook dit topic eens door: [WN-FA] Interessant nieuws over PSSM daar staan een hoop ervaringen en links van interessante sites wat betreft PSSM.
Succes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:34

die link had ik idd al bekeken.

@ellepel: nee nog niet. wil eerst even weten hoe laat ik maandag kan gaan rijden (ivm hulp) en dan kan ik gelijk doorgeven hoelaat hij moet komen om bloed te prikken. maar de namen die hij noemde en alle waardes komen overeen met dat epssm...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:37

ja dat klopt inderdaad,op engelse sites word je overspoeld door informatie daarover, in nl is er zowat niks te vinden.

http://www.easterndrafthorse.com/Health/tieup.htm

als je engels een beetje goed is staat hier goed info. Knipoog

ben benieuwd wat de verder aanpak nu gaat worden

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:39

mijn engels is helaas niet zo goed als het om ingewikkelde teksten gaat. maar in het nl kun je ook een hoop vinden hoor. pssm, espm of epssm op google intikken en je komt op een hoop...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:40

ohw ja haha ik zat al helemaal in het engels te kijken Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:47

ik kon er weliets uithalen hoor, maar ben altijd bang dat ik in t engels net t belangrijkste mis;)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:40

Tjonge het zit je inderdaad niet mee.
Ik zat op het andere topic over PSSM mee te lezen en kom nu pas hier terecht.
Wat je zonder dierenarts al voor je paard kunt doen is een voedingssupplement geven met hoge dosering vitamine E en onderstuenend iets als bv musclefit van Pavo. Geen krachtvoer, veel hooi en bv zemelen met een handje reform muesli geven waar je echt een stevige scheut (langzaam opbouwen over de komende dagen naar 150ml) zonnebloem of andere olie aan toe voegt. Verder kun je ook iets geven om de nieren te ondersteunen omdat die het zwaar krijgen door die hoge bloedwaardes.

Heel veel succes en sterkte voor jullie alle twee!!!!!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:32

Adrienne schreef:
Tjonge het zit je inderdaad niet mee.
Ik zat op het andere topic over PSSM mee te lezen en kom nu pas hier terecht.
Wat je zonder dierenarts al voor je paard kunt doen is een voedingssupplement geven met hoge dosering vitamine E en onderstuenend iets als bv musclefit van Pavo. Geen krachtvoer, veel hooi en bv zemelen met een handje reform muesli geven waar je echt een stevige scheut (langzaam opbouwen over de komende dagen naar 150ml) zonnebloem of andere olie aan toe voegt. Verder kun je ook iets geven om de nieren te ondersteunen omdat die het zwaar krijgen door die hoge bloedwaardes.

Heel veel succes en sterkte voor jullie alle twee!!!!!!

Hai, hier spreekt de verzorgster van indi. Knipoog
Indi krijgt al vit E, maar dat kan volgens mij nog wel opgevoerd worden. Verder krijgt ze nooit krachtvoer, wel muesli (weet niet van welk merk). Ze krijgt zoveel mogelijk hooi, en over de muesli gaat al langere tijd een flinke scheut zonnebloemolie. Bedankt voor de adviezen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:52

idd. olie krijgt ze al. muesli is van subli met een hoop melasse. gelukkig bijna op. ik ga over op martall vito waarschijnlijk, tenzij ik nu nog wat beters kan vinden...

muesli kreeg ze altijd heel weinig, maar omdat ze zo mager werd ben ikjuist heel veel gaan geven. nu dus weer minder...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:54

dorientjuh schreef:
Hai, hier spreekt de verzorgster van indi. Knipoog
Indi krijgt al vit E, maar dat kan volgens mij nog wel opgevoerd worden. Verder krijgt ze nooit krachtvoer, wel muesli (weet niet van welk merk). Ze krijgt zoveel mogelijk hooi, en over de muesli gaat al langere tijd een flinke scheut zonnebloemolie. Bedankt voor de adviezen!

heejeh... verzorgster van indi Knipoog muesli is ook krachtvoer Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:54

Haha, ja das waar. Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:21

ach je bent blond, goed excuus dus Knipoog

update over mij: ik wil douchen!!!!!!!!!! nog 1 nachtje en dan mag het. gelijk t verband er allemaal af. ben benieuwd hoe het er straks uit ziet en of het inderdaad gestopt is met bloeden...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 01:01

bah! tenen bloeden weer. en net nu ik juist alweer 2 uur met mijn poot omhoog zit!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:27

Gaat ook niet echt lekker zo, Agnes.
Kan het toevallig aan je medicijnen liggen? Ik weet niet of en welke je neemt, maar
medicijnen kunnen van invloed zijn op het doorbloeden van wondjes.
Heeft men hechtingen geplaatst? Meidje, zorg goed voor jezelf! Neem anders even
contact op met het zkh., ik vind dit best lang duren, het nabloeden.

Wanneer je vandaag weer naar Indi gaat, geef d'r veel liefs en duizend dikke knuffs!
Helpt aaaaaaaaaaaaaaaaaaltijd Haha! .

Sterkte hoor!

x,
Vlindie

(ps. Ben je bij Kemerink geweest? Knipoog )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:10

je mag wel een flinke biefstuk naar binnenwerken om je ijzer weer een beetje op peil te krijgen!!!hoe is het nu?en met je paard(nou ja...dat gaat ook niet zomaar over jammergenoeg...)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 10:25

met indi gaat t gewoon t zelfde. zal ook niet snel veranderen. ja ene keer minder mager dan de andere keer. verder merk je niks aan haar.

met mij gaat t opzich goed. ik houd me goed. laten we t zo zeggen. t verband is er vanochtend afgegaan. t bloedde als n rund! zh gebeld, die wilde nog even een dagje aankijken... moet weer mijn voeten omhoog houden...tis wel maar 1 voet die zo bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:46

Potverdikkie dat begint lang te duren Ikenindi. Voel je je niet slap, als je zo lang bloed verliest?
Voorzichtig zijn met jezelf hoor!