Welke bokkers zijn er genomineerd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Welke bokkers zijn er genomineerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 09:17

Ik vind het jammer dat dit topic nu een beetje een discussie aan het worden is door 1 misplaatste opmerking.

hangertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:08

Als er al zoveel mensen genomineerd zijn, vraag ik mij af hoe Laurens er straks 30 uit kan kiezen. Zijn er foto's of opnamen gemaakt van de genomineerden of mag iedere genomineerde nog een keer terug komen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:44

Dat vroeg ik me idd ook af. Er zijn er volgens mij al veel meer dan 30 genomineerd met nog een aantal selectiedagen te gaan.
Weet iemand van de genomineerden hoe de procedure verder gaat?

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:25

We zijn al sinds 12 januari gestart met de selectiedagen en zorg maar dat je op je best verschijnt want de televisie camera's leggen alles vast. Als je meedoet rijd je 15 minuten in de ring, samen met twee andere combinaties. Indeling van de dag zal worden bepaald op basis van niveau en deelname met pony of paard. Nadat we alle selectiedagen hebben afgerond, zullen we uiteindelijk met 30 combinaties overblijven. Deze 30 combinaties zullen een persoonlijke uitnodiging krijgen van Laurens om op een selectiedag een individuele proef op eigen niveau te laten zien die ook beoordeeld gaat worden door middel van een protocol, door Laurens. Aan het eind van deze dag houden we 15 combinaties over.

De 15 combinaties die overblijven worden uitgenodigd bij stal Zegwaard met hun eigen paard om een dag door te brengen bij Laurens. Het zal een dag worden waarin 5 groepjes van 3 combinaties een clinic zullen krijgen van Laurens en ondertussen zullen ze ook moeten wisselen van paard. Leuk om te zien hoe de ruiters en amazones omgaan, met een paard dat ze niet kennen.

Laurens gaat zich dan beraden over wie hij als één van de talenten ziet. Dit samen met de stemmen van de kijkers thuis vormt een totaaltelling. Dit zal uiteindelijk resulteren in de laatste 5 combinaties.

De 5 overgebleven combinaties zullen zelf thuis een kür op muziek in elkaar moeten gaan zetten die gereden zal worden op eigen paard op eigen niveau. Wie is er in staat om een mooi geheel, op de maat van de muziek met een goede choreografie in elkaar te zetten? Tevens zullen de combinaties nog een proef moeten laten zien, wederom op eigen niveau. Dit in combinatie met de stemmers thuis en de hulp van een andere toptrainer, die ook plaats zal gaan nemen in de jury, zal uiteindelijk 2 finalisten opleveren.

De 2 finalisten zullen tegen elkaar gaan strijden, maar dit keer niet op eigen paard. De finalisten zullen voorzien worden van een paard dat op hoger niveau is geschoold. Ze worden in de gelegenheid gesteld om onder toeziend oog van Laurens, ieder dat paard te trainen, die ze tot hun beschikking hebben gekregen voor de finale. De paarden zullen ongeveer over dezelfde capaciteiten beschikken, zodat het een zo eerlijk mogelijke strijd zal worden. Als de finale daar is, zullen de ruiters op dit paard een proef moeten laten zien op hoger niveau, ongeacht het niveau van de ruiter zelf. De bedoeling is om de finale op een groot evenement te laten plaats vinden. Om zo ook te kunnen beoordelen of één van deze talenten opgewassen is tegen de druk van een groot concours waar veel publiek bij is en dus ook een grote ambiance heeft. De uiteindelijke winnaar zal de Zegwaard bokaal in ontvangst mogen nemen. Iedere week, een jaar lang in training bij Laurens.

Kortom, deze selectiedagen zitten vol met kansen, waarin talenten ontdekt zullen worden waarvan wij waarschijnlijk het bestaan nog niet wisten. Dus ..“Pak je kans, schrijf je in en wie weet word jij het talent van Laurens van Lieren!”

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:33

Wij zaten, na mijn nominatie, ook te bedenken hoe hij nou precies de beelden na gaat kijken? Er reden namelijk 6 combinaties en die kunnen natuurlijk niet allemaal 15 min. lang gefilmd worden.. wij hadden zo bedacht dat Laurens een klein microfoontje in zn jas had (dat was ook te zien na die tijd) en daar instructies aan de cameraman in door geeft wie er gefilmd moet worden..
Maargoed, ik weet het ook niet hoor! Vond dat wel een beetje vreemd.. volgensmij heeft hij wel een 'protocol' bijgehouden van de mensen die hij genomineerd heeft!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:37

MyFee schreef:
Wij zaten, na mijn nominatie, ook te bedenken hoe hij nou precies de beelden na gaat kijken? Er reden namelijk 6 combinaties en die kunnen natuurlijk niet allemaal 15 min. lang gefilmd worden.. wij hadden zo bedacht dat Laurens een klein microfoontje in zn jas had (dat was ook te zien na die tijd) en daar instructies aan de cameraman in door geeft wie er gefilmd moet worden..
Maargoed, ik weet het ook niet hoor! Vond dat wel een beetje vreemd.. volgensmij heeft hij wel een 'protocol' bijgehouden van de mensen die hij genomineerd heeft!

volgens mij is het inderdaad zo gegaan, ze hadden allemaal oortjes in en communiceerde zo met elkaar
dus denk idd dat laurens de cameraman opdracht heeft gegeven bepaalde combi's meer te filmen

en nog even over dat vooroordeel over shetlanders:
denk dat het moeilijker is om een shet naar niveau te rijden als een dure voorgeprogrammeerde sportpony Knipoog

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:36

Ik denk dat M/Z ruiters meer ervaring hebben, misschien beter met stress om kunnen gaan(door wedstrijdervaring), en hierdoor misschien iets meer kans hebben.
Tuurlijk, als jij talent hebt, heb je dat ook als je B rijdt, maar misschien rijdt je dan nog niet zo lang, en heb je hierdoor nog niet zo'n mooie stille zit, of ben je zo zenuwachtig dat het helemaal niet lekker gaat allemaal.

Dit is natuurlijk vrij algemeen allemaal, hier zijn wel duizenden uitzonderingen op te bedenken, maar ik sta er niet versteld van te kijken dat er vrij veel M/Z ruiters worden genomineerd.

mjamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:50

mijn dochtertje is ook genomineerd in harmelen ze rijd b en op en bijna vier jarige pony die ook nog eens kort onder het zadel is

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:31

mjamk schreef:
mijn dochtertje is ook genomineerd in harmelen ze rijd b en op en bijna vier jarige pony die ook nog eens kort onder het zadel is

Grappig bijna hetzelfde verhaal als het onze! Hoe oud is jou dochter? Ik ben ook meer met haar en haar pony's bezig (zij heeft ook twee D pony's) dan met mijn eigen paard. Het kost giga veel tijd om een kind te begeleiden, en zij is dus ook in Harmelen genomineerd! Hoe laat reed jou dochter?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:38

Zijn er vandaag nog bokkers genomineerd?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:41

Revanches schreef:
Zijn er vandaag nog bokkers genomineerd?

Vandaag was er geen selectie Knipoog Morgen pas Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:42

Sorry hoor.
Doordat ik vandaag vrij had. Had ik echt gevoel dat het zaterdag was.
Toen ik de reactie net plaatste wist ik al dat ik fout zat.
Maar verwijderen was niet meer mogelijk,omdat jij er al meteen op antwoordde.

Excuses hoor.

Iig succes morgen.

mjamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:45

Fidele schreef:
mjamk schreef:

Grappig bijna hetzelfde verhaal als het onze! Hoe oud is jou dochter? Ik ben ook meer met haar en haar pony's bezig (zij heeft ook twee D pony's) dan met mijn eigen paard. Het kost giga veel tijd om een kind te begeleiden, en zij is dus ook in Harmelen genomineerd! Hoe laat reed jou dochter?

mijn dochter is 12 en reed om kwart voor 11 geloof ik
het is eigenlijk leuker om je kind te zien rijden dan zelf rijden
ze heeft nog maar 1 pony de ander is verkocht en ze start nu mijn paardje
en dat vind ik niet erg en hoe oud is die van jou

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:48

Ik heb eigenlijk geen idee of er vandaag nog genomineerde zijn. Maar dat zullen we snel genoeg horen!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:38

Eentje bij mij uit de groep was genomineerd, maar weet nie wie dat was..

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:24

Mjamk@ Mijn dochter is 10 haar pony is bijna vier (in april) en op 12 januari reed zij hem pas twee maanden! Ze heeft nog een 13 jarig pony maar deze is vaker wel dan niet geblesseerd. Die gaan we verkopen en staan in dubio of we weer een andere Z leerpony voor haar zullen kopen!

Het is moeilijk om 2 pony's iedere dag goed te rijden, mijn paard rijden is geen optie, want die is bijna 6 en 1.73 meter! Ze rijdt hem wel maar echt geweldig is dit nog niet!

En idd het is geweldig leuk om op deze manier met je kind en pony's bezig te zijn!

Oh ja zij reed om 10.30, en het is zooooooo spannend dat wachten op de volgende ronde. Nog even 25 maart weten we het! Lijst

Sorry voor dit onderonsje; aan de andere bokkers! Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:37

7 of 12 april ofzo weet je het pas Knipoog Tong uitsteken Er is nog een extra selectiedag bijgekomen Tong uitsteken

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:43

Ow, dus niet op 25 maart meer?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:44

Nope..
Voor die gene die de 12e zijn genomineerd, is het wel extreem lang wachten nu... Bloos!

Edit:
5 april is de laatste selectiedag in Harmelen, dan zal 7 april wel bekend making zijn wie de 30 genomineerden zijn.. en 12 april moeten die in Harmelen komen:
Citaat:
Over de laatste 30 talenten gesproken, er is een datum bekend wanneer en waar zij verwacht worden. De laatste 30 talenten zullen 12 april in Harmelen gaan strijden om een plek bij de laatste 15. Het belooft een spannende tijd te worden, maar voor alle genomineerden zou ik zeggen, houd 12 april 2008 vrij in je agenda.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:55

Pfoe, nog een maand wachten...
Naja, tis niet anders!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:56

Ja klopt, we horen het pas 7 april!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:06

Dan heb je nog even tijd om door te trainen en je nog verder te ontwikkelen. Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:08

je wod gebeld of je door bent he..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:13

Lijkt mij best raar,, wordt je gebeld.. en als ik dat zou hebben (niet dat ik genomineerd wordt) zou het echt zo'n actie zijn dat ik eerst niet door heb dat het van LvL is.. Clown En dan echt doodleuk vragen, waar is dit van dan? Nagelbijten / Gniffelen

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:14

Ik denk dat ik er niks uit krijg Clown (als ik al gebeld word)