'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:07

Ik kan evt de brochure mailen. (heb m net even gedownlaod)
Moet je even je mailadres pb-en.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:08

Jeetje wat een verhaal zeg
Hoop dat je paardje er niks ergstigs er aan over houdt.
Sterkte

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:12

Anderhalfpaards vind ik sowieso beter voor paarden die moeilijk laden, maar wij maken op wedstrijd regelmatig mee dat ze draaien etc. Daarom hebben wij de knoop ook nog steeds niet doorgehakt. Maar misschien dat het voor Voice een oplossing kan zijn, dan kan ze iig zeker ruim verstappen. Dan kun je ze nog steeds langs 1kant vastzetten. Ik hoop dat die rug gewoon stijf is en dat ze hem daarom zo spant, zijn er fotos gemaakt? Of wilden ze eerst zo even aankijken?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:13

Geluikkig laad mijn paard erg makkelijk in onze tweepaards-trailer zolang ze rechts mag staan en met het schot scheef.. Wij hebben juist een probleem als mijn merrie met een ander paard in de trailer moet, dat doen wij dus niet meer..

Sterkte met je paardje..

ps.. Je kunt ook van een tweepaardstrailer het schot scheef zetten, hier bij ons heb je zelfs hele buizen voor een tweepaardstrailer...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:18

In een tweepaards hebben ze dan wel weer héél erg veel ruimte, wat in mijn ogen aanmoedigt te gaan draaien etc. Maar het kan wel een tijdelijke oplossing zijn voor het opnieuw op de trailer laten lopen etc. Ik hoop iig dat Voice fysiek en mentaal goed opknapt, die trailer komt later wel weer.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:29

Jeetje wat een verschrikkelijke ervaring zeg. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid over haar herstel.
Ik heb ook zo'n onrust stoker in de trailer, maar die wilt absoluut geen 1,5 paards trailer in. Ik heb dus bewust voor een twee-paards trailer gekozen. Maar voor mijn eigen gemoedsrust heb ik er wel een camera in gehangen. Dat is echt ideaal!
Heel veel sterkte met je paard!

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:30

ach jeetje meid!!!!

Ik voel met je mee Ach gut ik kreeg echt een brok in mn keel .
Ik hoop dat alles goed zal komen met haar.

Ik wens je veel sterkte en steun toe.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:33

camera willen wij ook sowieso (laten) installeren, omdat Oak ook nogal stommelt, we nemen aan dat hij verstapt maar je weet dat tenslotte nooit. Dan ben ik ook weer geruster. Ik ben nogal bang om met de auto en trailer mee te rijden, zeker als we in een dorp rijden, met voorrang van rechts etc. Ben altijd blij als we op een rijksweg of snelweg rijden. En pas gerust als we goed en wel geparkeerd zijn.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:36

De camera gaan wij ook zeker nemen, omdat je dan gewoon weet of je moet ingrijpen of niet. Wij dachten nu gewoon dat ze onrustig was, en zijn daarom doorgereden!

Needje ik pb je mijn e-mail even!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:40

Ik zou precies zo gereageerd hebben, er zijn er zoveel die vaak verstappen. Wij denken dat oak zo vaak op rust gaat staan en weer normaal. Maar hij kan net zo goed de bilstang losmaken, dat is ook al enkele keren gebeurt. En dan ben je met een camera gewoon "veiliger" op weg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:44

Hij is verstuurd Double. Hoop dat ie aankomt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:46

double schreef:
Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.

Hier kan ik dus heeeeeeeeeeel boos om worden Boos!

Zo werkt dat niet bij paarden. Je zou je wel iets meer kunnen verdiepen in het wezen paard zeg! En had je dit ongeluk kunnen voorkomen en had je geweten dat het geen trucje was of klieren, maar was je meteen gaan kijken.

Stoom uit je oren

ik zal wel weer half bokt over me heenkrijgen, want als paarden een ongeluk hebben gehad mag je alleen maar 'oh en ah wat zielig zeggen'
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-01-08 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:48

Nou zeg doe eens rustig, je kan het ook anders opvatten zoals jij nu doet. Verward Misschien bedoelt ze niet dat het paard het met opzet deed, misschien bedoelt ze wel dat zo'n incident vaker voor kan komen. Daar wel eens over nagedacht. Verkeerde woordkeuze van Double misschien, maar je kan ook normaal reageren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:50

Misschien een verkeerde woordkeuze, maar hij zit bij mij wel in het hele erge verkeerde keelgat

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:51

Ja Arabesk op de snelweg even snel gaan kijken in de trailer, welk paard rammelt niet in de trailer. Ik hoop dat alles goed herstelt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:52

Ja ik ga wél kijken als ik iets hoor, daarom koop ik ook alleen maar trailers met een deurtje aan de rechterkant.

Vluchtstroken zijn er niet voor niets!

Maar erger nog vind ik het idee, dat een paard iets expres zou doen zodat het zijn zin zou krijgen. Zo denken paarden helemaal niet, de meest gemaakte en de meest cruciale fout die gemaakt wordt in de omgang met paarden. Door die aanname zijn al zoveel ongelukken gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-01-08 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:53

Als je een hoop gerammel in de trailer hoort ga je toch kijken? Vooral als je paard niet vaker in de trailer heeft gestaan? Dat is toch normaal? En ik neem aan dat de rit niet meteen op de snelweg begon? Kan me trouwens niets schelen als het op de snelweg is. Daar heb je namelijk ook een vluchtstrook.

Toevallig heb ik mijn paarden vandaag vervoerd, hoorde ook een hoop gerammel en ben direct gestopt. Gelukkig was er niets aan de hand. Heb ze even geaaid en toen weer rustig verder gereden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:02

arno8 schreef:
Als je een hoop gerammel in de trailer hoort ga je toch kijken? Vooral als je paard niet vaker in de trailer heeft gestaan? Dat is toch normaal? En ik neem aan dat de rit niet meteen op de snelweg begon? Kan me trouwens niets schelen als het op de snelweg is. Daar heb je namelijk ook een vluchtstrook.

Toevallig heb ik mijn paarden vandaag vervoerd, hoorde ook een hoop gerammel en ben direct gestopt. Gelukkig was er niets aan de hand. Heb ze even geaaid en toen weer rustig verder gereden.

ik zou toch niet graag op de vluchtstrook staan met mijn trailer met paard erin
als het ff kan doorrijden naar daar waar het veilig is.
wat wilde je beginnen dan als het fout is en je staat op de snelweg op de vluchtstrook? helemaal niets lijkt mij.......levensgevaarlijk!

ik hoorde mijn pony ook herrie maken toen ik uit Gelderland kwam ,maar ben toch doorgereden naar een veilge plek, gelukkig was er niks[ was het hooinet]
maar waar de auto`s langsscheuren kan je toch de klep niet open maken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:03

Goh Arabesk, jij kunt ook een beetje overreageren. Vera bedoelt dit waarschijnlijk helemaal niet zo, en niet iedereen denkt en voedt zijn paard zo op als jij en Arno8! En voor zover ik hoor van Vera (exeigenaar van mijn paardje) is Voice een paard dat heel intelligent is, en eerlijk is eerlijk, ik zou net zo reageren als zij. Je kan haar misschien verwijten dat ze niet meteen gestopt zijn, maar je kan ook lezen dat er staat dat ze hele stukken rustig stond en het daarna pas begon toen ze al op de snelweg waren. En ieder paard verstapt wel een paar keer dus op het eerste zicht zou ik ook niet uitstappen om te gaan kijken. Mijn paard zou er een spelletje van maken, "Als-ik-verstap-stoppen-ze-en-krijg-ik-aandacht". Kan goed aannemen dat Voice dit ook snel door zou hebben en dat Vera daardoor gewoon doorreed, zoals menig ander persoon ook zou doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:05

Citaat:
Als-ik-verstap-stoppen-ze-en-krijg-ik-aandacht". Kan goed aannemen dat Voice dit ook snel door zou hebben en dat Vera daardoor gewoon doorreed, zoals menig ander persoon ook zou doen.

Dat bedoel ik nou dus No Cheer

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:08

Arabesk schreef:
Citaat:
Als-ik-verstap-stoppen-ze-en-krijg-ik-aandacht". Kan goed aannemen dat Voice dit ook snel door zou hebben en dat Vera daardoor gewoon doorreed, zoals menig ander persoon ook zou doen.

Dat bedoel ik nou dus No Cheer

Ik denk dat we die discussie beter op een andere keer voeren. Vera heeft zo al genoeg om haar hoofd, dit gediscussier kan ze missen als kiespijn. Wat niet wil zeggen dat ik niet bij mijn standpunt blijf en het niet "aandurf"

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:11

Jaren geleden hebben wij iets soortgelijks meegemaakt, alleen 10x minder erg. We waren met mijn ponietje op weg naar een wedstrijd, hoorde mijn vader ineens een klap in de trailer. Even getwijfeld, stoppen of doorrijden. Toch maar even kijken. Ja hoor, pony kon niet bij het hooinet, probeerde met zijn voet erbij te komen, kwam vast te zitten en gleed onderuit, hij had zichzelf ongeveer opgehangen. Als we door waren gereden hadden we op het wedstrijdterrein waarschijnlijk een dode pony aangetroffen. Nu kwam hij er met een fikse snee op zijn neus vanaf. Was gelukkig op een rustig weggetje, maar pony is de trailer niet uitgeweest. We zijn rustig weer naar huis gereden, pony heeft er gelukkig geen angst voor de trailer aan over gehouden. Maar wij gaan dus altijd even controleren als we iets abnormaals horen vanuit de trailer!! Je weet het maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:12

Het natural-clubje heeft ook weer wat te doen Cool

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:19

Daar heeft het helemaal niets mee te maken, kom op he.

Het is en blijft natuurlijk heel naar dat het paard zo ongelukkig terecht is gekomen en daar is achteraf toch weinig meer aan te doen. Hopelijk blijft de schade beperkt.

Vera81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:26

Hoi Vera,

Heel veel sterkte meid, verschrikkelijk wat er gebeurd is.

Jammer dat er toch altijd weer mensen zijn die denken dat ze "jezus" zijn en zulk soort (let op) "ongelukken" hadden kunnen voorkomen!!! Arabesk voel jij je vooral aangesproken! Zo'n meid voelt zich al verschrikkelijk, en heeft zichzelf waarschijnlijk al duizend keer afgevraagt waarom ze niet eerder even is gaan kijken! En jij wrijft het er allemaal nog even erger in! Je mag best je mening geven, maar dat hoeft niet op zo'n manier!

Ik hoop dat alles goed komt.....

Groetjes Vera