bromfiets schreef:simodi schreef:
Het blijven bokken vind ik overigens wel een erg heftige schrikreactie ... wegspringen of -rennen lijkt me ene normalere reactie. Zo bokken lijkt eerder op verzet tegen de ruiter of zie ik dat verkeerd ...?
Ben faliekant tegen Anky, maar denk dat je dit toch moet zien als een teveel aan energie van het paard en joligheid. Ik zie op het filmpje geen verzet.
Nou inderdaad vind dat ook een beetje onzin, een paard dat bokt hoeft echt niet altijd op verzet tegen de ruiter te duiden. Veel paarden die veel energie hebben, maken weleens gekke sprongen en zie echt geen verzet tegen de ruiter.
Of het paard nou schrok of niet ergens van doet er niet veel toe, het paard was daarvoor ook al vrij onrustig en inderdaad het lijkt alsof die ergens van schrok. Maar veel mensen hebben hun mening wel klaar, maar ook een topruiter als een Anky, een Tineke Bartels, of een Coby van Baalen maken ook fouten, het blijven mensen... En mensen maken fouten. Fouten is zelfs misschien een verkeerde benaming want ook al heb ik niks met Anky ik snap haar reactie en kan er over dit voorval weinig negatiefs over kwijt omdat ik denk dat als ik in zo'n situatie zat hetzelfde zou hebben gehandeld. Praten is makkelijk, maar als je het zelf meemaakt reageer je vaak anders dan je gedacht had.