Foto's Anky tijdens paard en passie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: Foto's Anky tijdens paard en passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:56

bromfiets schreef:
simodi schreef:

Het blijven bokken vind ik overigens wel een erg heftige schrikreactie ... wegspringen of -rennen lijkt me ene normalere reactie. Zo bokken lijkt eerder op verzet tegen de ruiter of zie ik dat verkeerd ...?

Ben faliekant tegen Anky, maar denk dat je dit toch moet zien als een teveel aan energie van het paard en joligheid. Ik zie op het filmpje geen verzet.

Nou inderdaad vind dat ook een beetje onzin, een paard dat bokt hoeft echt niet altijd op verzet tegen de ruiter te duiden. Veel paarden die veel energie hebben, maken weleens gekke sprongen en zie echt geen verzet tegen de ruiter.

Of het paard nou schrok of niet ergens van doet er niet veel toe, het paard was daarvoor ook al vrij onrustig en inderdaad het lijkt alsof die ergens van schrok. Maar veel mensen hebben hun mening wel klaar, maar ook een topruiter als een Anky, een Tineke Bartels, of een Coby van Baalen maken ook fouten, het blijven mensen... En mensen maken fouten. Fouten is zelfs misschien een verkeerde benaming want ook al heb ik niks met Anky ik snap haar reactie en kan er over dit voorval weinig negatiefs over kwijt omdat ik denk dat als ik in zo'n situatie zat hetzelfde zou hebben gehandeld. Praten is makkelijk, maar als je het zelf meemaakt reageer je vaak anders dan je gedacht had.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:59

speelt ze nou piano of rijdt ze paard?? Clown

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:59

germie schreef:
Ik oordeel verder niet

germie schreef:
Met lichtrijden zat ze voorover vond ik. Ze had ook haar handen vrij breed (waarom doet ze dit niet met doorzitten, ik had het haar anders willen vragen, maar de kans niet meer gehad). Ik kon nou niet zeggen dat ze netjes op het paard zat met lichtrijden.

Sorry Germie maar ik ben van mening dat hier dus echt de beste stuurlui aan wal staan, als er iemand wel wat van anky kan leren ben jij het wel (pavocup groningen 2007 wie stond er onderaan?)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:02

Postbodesiem, waarom haal jij uit naar TS?
TS mag haar mening toch wel geven, en dan zo'n sneer, nee, dat vind ik niet fraai...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:02

Het ziet er idd niet zo netjes uit, maarja, wat wil je. Ze was net gevallen en dan zit je niet meer zo zeker. En ik denk dat ze hem diep laat lopen om hem meer bij haar te houden. Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:24

Quote postbodesiem

Citaat:
Sorry Germie maar ik ben van mening dat hier dus echt de beste stuurlui aan wal staan, als er iemand wel wat van anky kan leren ben jij het wel (pavocup groningen 2007 wie stond er onderaan?)

How low can you go? Rolleyes
De TS haalt toch niet uit naar Anky, ze heeft ook foto's gemaakt en thats it, ze zeikt Anky niet af ofzo hoor, zoals jij wel tegen de TS doet.

En wat maakt het uit of je onderaan stond?! Je hebt meegedaan en daar gaat het om! Stukje ervaring erbij. Maar jij hebt duidelijk nog veel te leren als je zo gaat smijten met dingen vind dat nou behoorlijk zielig.

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:00

Sneu dat ze is gevallen. Maarja kan de beesten overkomen hea! Lachen
Leuke foto's hoor.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:16

xx_roos schreef:
speelt ze nou piano of rijdt ze paard?? Clown

jij kan het vast beter he, tsjonge tsjonge

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:40

Citaat:
En wat maakt het uit of je onderaan stond?! Je hebt meegedaan en daar gaat het om! Stukje ervaring erbij. Maar jij hebt duidelijk nog veel te leren als je zo gaat smijten met dingen vind dat nou behoorlijk zielig.

Gaat weer lekker offtopic, ik zal er zelf ook nog een gooi bovenop doen omdat mensen het kennelijk leuk vinden om mij zwart te maken.
Als je weet dat m'n paard van zeer ver heeft moeten komen (alle bespiering was er af, ze was toen net weer klaar) en de reden weet waarom ik meedeed (puur voor de lol, ik betaal ook gewoon inschrijfgeld en als alleen toppers meedoen kun je zo'n wedstrijd opdoeken). Het inschrijven was ontstaan vanwege aandringen en geinen van een vriendin. Ik was gewoon tevreden, maar kennelijk mag je dat niet zijn. Ik zit zelf ook niet altijd netjes, dat geef ik ook gewoon toe.
Ik heb al vaker hier gezegd dat ik niet oordeel over Anky, maar het valt mij wel gewoon op dat ze niet rechtop zat en de handen breed had. En kennelijk mag je dat niet zeggen. Als ik foto's van mezelf in dezelfde houding hier geplaatst had, dan hadden anderen ook gezegd dat ik niet rechtop zou zitten en m'n handen dichterbij elkaar zou moeten houden. Ook dan staan de beste stuurlui aan wal als je het zo wilt zeggen.

Noortje_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:57

pastel schreef:
Hoewel ik geen fan ben erger ik me kapot aan alle opmerkingen die ik in dit, en het topic wat al op slot is voorbij ziet komen.
Ik heb diep respect voor Anky dat ze nog zo lang heeft kunnen blijven zitten.
Blijkbaar mag een topruiter geen mens blijven en lijkt het erop dat elke gelegenheid wordt aangepakt om zo iemand af te kraken.
Gelukkig is ze er redelijk van af gekomen, ze heeft wel 2 kinderen thuis.
En iedereen die hier zo een mening over klaar heeft probeer zelf maar eens te blijven zitten op een paard die zulke gemene rotbokken geeft.

Ik ben het hier volledig mee eens, een beetje meer respect mag wel!

noortjejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:07

simodi schreef:

Het blijven bokken vind ik overigens wel een erg heftige schrikreactie ... wegspringen of -rennen lijkt me ene normalere reactie. Zo bokken lijkt eerder op verzet tegen de ruiter of zie ik dat verkeerd ...?

Dit ligt gewoon aan het type paard.
En volgens mij is dit niet echt een schrik reactie, Hij is volgens mij gewoon erg jolig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:25

Bij mij doet het filmpje het niet meer?Bij iemand andersnog wel?
Ik vond het toch knap dat ze zo lang bleef zitten.Ik denk dat ik eerder zandgehapt had

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:27

stom dat het filmpje verwijderd is

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:28

renate5 schreef:
stom dat het filmpje verwijderd is

Misschien moest ze? Denk dat je uit het filmpje heel veel kan halen.
De organisatie zei eerst dat het paard schrok toen anky begon te praten. Maardat was dus ook niet zo.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:29

meervoudig olympisch kampioen, nederlandskampioen, en nog zijn er mensen die dan haar kunst van rijden in twijfel trekken?
Eerst haar prestaties verbeteren, dan commentaar geven.
Ik denk dat deze dame dondersgoed weet wat ze doet al ben ik geen Anky fan.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:30

Er was volgens mij ook maar 1 filmpje beschikbaar, want deze stond ook op nieuwssites. (kan me voorstellen dat anky t filmpje niet waardeerd)

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:35

renate5 schreef:
Er was volgens mij ook maar 1 filmpje beschikbaar, want deze stond ook op nieuwssites. (kan me voorstellen dat anky t filmpje niet waardeerd)

Een ander meisje had ook nog een filmpje gemaakt, maar die is zolangzamerhand verwijderd van youtube.. Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:11

Moderatoropmerking:
Ik hou dit topic in de gaten en zolang julie on topic praten en elkaar respectvol behandelen blijft het ook open. Dus hou het met elkaar gezellig. Lachen Tevens kunnen jullie elkaar een PB'tje sturen voor info over de youtube filmpjes. Zo blijft dit topic ook over de foto's gaan. Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:12

Edit. Mod opmerking niet gezien.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-10-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:16

Edit: bericht verwijderd.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 03:03

Ik heb het filmpje wel gezien en ik vind het knap dat ze nog zo lang is blijven zitten... Als die van mij zulke capriolen uithaald lig ik er ook af.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:04

Op zich vond ik het ook knap dat ze nog zo lang bleef zitten, hij sprong echt hoog (op filmpje gezien)!

Het blijft toch altijd maar gissen waarom ze bleef doorrijden, vaak voel je meteen dat je paard mega-fris is en dan denk ik dat je -juist op haar nivo - toch beter eerst kunt longeren (desnoods in die rijbak) dan je leven wagen. Maar zo zie je maar weer, het blijven onvoorspelbare dieren. Misschien was ze dit ook niet van hem gewend?
Ik denk wel dat ze idd gespannen/angstig was aan de houding te zien. Best verklaarbaar, maar dat werkt dan niet echt mee.

Ben het ermee eens dat de reactie op frisheid ook van het type paard afhangt, maar deze ging toch wel behoorlijk lang door met bokken! Idd energie genoeg in dat paard!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:36

Arabesk schreef:
Haar lichtrijden ziet er inderdaad niet uit . En is ze nou wéér van d'r paard gestuiterd?

En dat laag instellen... Lips are sealed

Ik ben wel blij dat ze een cap opheeft, niet alleen voor zichzelf maar ook als voorbeeldfunctie

Mee eens .. Bloos

Ze gaf zelf eigenlijk al toe dat het er niet vriendelijk uit ziet.. waarom doe je het dan Verward
En dat lichtrijden en heel diep instellen deed ze ook al voordat ze eraf viel Vork

Hen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:39

Inderdaad erg diep. Soms heb ik het ook wel eens als je paaard alllerlei kuren had dat je hem iets extra diep zet. Ik probeer het niet uit agressie te doen. Werkt alleen maar averechts vindt ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:42