Blijf aub leven,geef niet op!! Poeka is niet meer (pag. 19)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

none

Re: Blijf aub leven,geef niet op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:37

Jeetje he Bloos!

Geweldig dat je dit voor deze pony overhebt! Dat het toch zo ver moest komen Scheve mond

Ik jullie er dan ook erg veel succes mee wensen en hopelijk voel hij zich snel weer kiplekker!

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:34

Piep Sas
Ik zet hier ook even men pootje zodat ik kan blijven volgen.

Als ik eerlijk mag zijn vallen de foto's nog mee in het ECHT ziet hij er nog erger uit.

Verder is het wel een lief en nieuwsgierig kereltje. Maar nu zal hij wel flink opknappen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:10

in mijn profiel staat t topic van Angel. Zij zag er ook zo uit, en heeft het helaas niet mogen redden! Dit kwam door een afwijking aan haar darmen. Ik hoop dat Poeky het wel gaat redden! Hij heeft in elk geval al de beste baasjes gevonden die hij zich kon wensen! En zal vanaf nu ieder moment van zijn leven genieten!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:13

Wat geweldig dat jij deze pony opvangt!
Ik heb echt bewondering voor je, alvast heel veel succes Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:03

Ongelovelijk hoe mensen zo'n beestje zo mager kunnen laten worden, ongeacht wat hun dierenarts wel of niet goed heeft gedaan, dit ziet toch iedere leek, dat het zo niet hoort, dan vraag je om verder onderzoek of een andere veearts.....

Maar super dat je hem hebt gekocht!!! hou het in de gaten, wordt vast een mooi beestje! Hij is nog jong, dus hij komt er wel!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 12:28

Je ziet dat hij opleeft,als ik hem op het kleine weidje zet,en hij ziet de andere paarden dan staan zen oortjes recht op en kijkt hij echt met een statig geheven hoofdje.
Zo moedig is deze rakker.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:30

Mijn god, hoe kan iemand een dier zover verwaarlozen!
Ik hoop dat hij het gaat redden.

@TS: echt super van je dat je dit hebt gedaan! Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop. Wat vreselijk zielig zeg! Heel veel succes in ieder geval!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:58

Mooi Savath dat hij zo allert is

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:05

Wát een smerig stelletje kl**tzakken die hem zo verwaarloosd hebben! Stoom uit je oren Echt, heb er gewoon geen woorden voor.
Geweldig dat je dit beestje nog een kans wil geven, ik hoop echt dat hij er bovenop komt, en weer wat vet op zijn ribbetjes krijgt.
Hij is nu gelukkig in goede handen!
Héél erg veel succes met hem TS! Lachen

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:17

Niki_ schreef:
Wát een smerig stelletje kl**tzakken die hem zo verwaarloosd hebben! Stoom uit je oren Echt, heb er gewoon geen woorden voor.
Geweldig dat je dit beestje nog een kans wil geven, ik hoop echt dat hij er bovenop komt, en weer wat vet op zijn ribbetjes krijgt.

Idd, meer zelfs dan in goede handen!
Ik weet zeker dat sommige mensen nu al de moed hadden opgegeven.
Maar gelukkig doet zij dat niet !

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 14:44

Er zijn inderdaad mensen die me gezegt hebben van hem in te slapen,en nog meer mensen die niet snappen dat ik mijn geld aan zoiets geef,die zeggen voor dat geld koop je bijna een gezonde hengst.
Maar laat het nou net poeka zijn waarop mijn oog is gevallen en mijn hart over struikelde.
Binnen een jaartje zeggen we waarschijnlijk: weet je nog hoe hij hier kwam!!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:11

Niki_ schreef:

Helemaal mee eens!
Ik kook van woede nu echt geen woorden voor dit soort mensen. Boos!
Super veel succes, hij komt er vast weer bovenop met al jullie zorg en liefde. Hij heeft nu igg een goed huis.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:47

Tries_en_Faf schreef:
Ongelovelijk hoe mensen zo'n beestje zo mager kunnen laten worden, ongeacht wat hun dierenarts wel of niet goed heeft gedaan, dit ziet toch iedere leek, dat het zo niet hoort, dan vraag je om verder onderzoek of een andere veearts.....

Maar super dat je hem hebt gekocht!!! hou het in de gaten, wordt vast een mooi beestje! Hij is nog jong, dus hij komt er wel!

idd ik vind dat je de vorige eigenaar iets teveel krediet geeft Knipoog
maar super dat je dit doet voor die pony OK dan!

en ik neem aan dat je DA ook even naar de tanden heeft gekeken, kleine ponys worden nog wel eens met een onder of overbeet geboren Pling

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:36

Jezus mina, super hoor om zo'n beestje weer gezond te krijgen. Veel succes ermee.
Verdrietig

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:54

Al de bokkers die Savath persoonlijk kennen verwachten zoiets van haar, een arm mager ponietje of paardje opvangen om hem nog een goed leven te geven. Tevens staat Savath ook altijd open om het team Gestolen Paarden/Belgie te helpen met opzoekingen voor gestolen en gezochte paarden. Wij duimen voor je mee en zeker voor hem, na het pas geleden afscheid van je andere ponie, zal je dit de moed geven om door te gaan en hem alle kansen te geven om een volwaardig prachtig paardje te worden.
Savath je kan altijd op ons rekenen, zoals wij altijd kunnen rekenen op jou, tot dra.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:07

Bedankt adri voor je lieve woorden,net zoals alle andere mensen die ons steunen.

Het doet deugt te weten dat veel mensen het verloop van poeka mee willen volgen.

Ik weet dat ik niet altijd al de opgeknapte paarden kan houden,maar het leuke is dat ik ze bijna allemaal weet staan,behalve eentje die aan een vriendin verkocht was en die ging haar nooit verkopen,en als ze dat wel deed zou de pony terug naar ons gaan.
Wel die heeft mijn vertrouwen geschonden,en dat doet pijn.
Poeka is hier beland omdat ik hem als ruintje voor mijn dochtertje en mij in het koetsje wil beleren,dus hij blijft gewoon bij ons.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:17

Agossie, arm dier... Ik hoop dat hij er weer snel bovenop komt... Wel heel lief dat je hem een kans geeft *Thumbs up* Knipoog

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:52

Geweldig dat je dit doet meid!! Lachen
Hij/zij zal er straks denk ik heel goed uitzien, alle hulp etc krijgt ie dus dat komt vast wel goed!!!

LufBeAuTyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:01

heel veel sterkte!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:11

Heel goed dat je het doet, ik hoop op succes voor je, maar het doet altijd pijn als ik zo'n foto's zie.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:32

super wat je doet!
ik ben ook zo'n type hoor Knipoog
staat nu thuis alleen echt vol dus kan er niet meer aankopen om op te knappen(helaas)
ik volg je topic zeker!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:42

Super idd! En boven die botten zit echt een heerlijk ponietje dat met jou hulp echt wel te voorschijn komt.. Knipoog

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:00

Nogmaals dank voor de steun,ook aan diegene die per pb hebben gestuurd en hun hulp aanboden.
Als hij zo gaat blijven doorgaan denk ik wel dat we de cruciale 14 dagen gaan halen.
Vanmorgen stond hij al aan het poortje vanwaar ik hem het kleine weidje op laat.
Hij hinnikte zelfs schor(hij kan niet luid hinniken of hoesten hoor je ook bijna niet)
Zijn klein mengelingetje van smorgens is nu op een halfuurtje op,eerst deed hij er twee uur over met rustpauzes.

Er is besloten een klein beetje strucomix van cavalor bij te voegen omdat we vrezen dat hij zo niet genoeg ruwvoeder opneemt omdat hij met een paar honderd gram mengeling met slobber al zo lang eet.
Het nog vermoeiend voor hem om contstant te eten aan zijn emmertje.En grazen is ook in tussenpozen met veel rust,ook aan zijn hooi zit hij erg lanzaam te kauwen.

Zijn gebitje is na gekeken en is tip top.
Verder vind ik dat je aan zijn flanken ziet dat er wat knabbels in zijn buikje zit (ze zijn minder ingeslagen).
Zijn darmen rommellen wel zoals donder die ver weg is,maar het is wel een teken dat ze werken,en de mest zijn nu mooie niet te droge bolletjes .
Ik zal dadelijk eens een foto van poeky pllaatsen,dan snap je wat ik in dit ponytje zie,het zouden broers kunnen zijn(alleen is poeky kleiner.)

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:03

Afbeelding

Dit is dus poeky en vandaar de naam poeka aan het arme ventje(ons dochtertje van twee heeft deze beide namen zelf gekozen)
Op stamboom noemt poeky anders

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:08

Ze lijken inderdaad echt als 2 druppels water.
Als Poeka terug helemaal beter is zal het heerlijk zijn om die twee samen te zien rennen.
Je gaat nog heel veel aan Poeka hebben, geloof me!