Hoe braaf is een 4 jarig hengstje?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Hoe braaf is een 4 jarig hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:38

*ziet nu pas het veulen*

Ik vind je een beetje tegenstrijdig... Aan de ene kant ben je té 'voorzichtig' met je paard door een jong veulen al peesjes aan te doen, en aan de andere kant ben je absoluut niet voorzichtig bezig wat betreft het galoperen op straat maar vooral het laten springen (HOOG) op zo'n ontzettend jonge leeftijd....

Echt belachelijk die foto in je profiel... En ja, dit is geheel offtopic, maa rik vind het HEEL jammer dat je denkt dat je het allemaal zo ontzettend goed weet, en ondertussen harstikke stom bezig bent.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:49

idd tegen strijdig. Benen van een veulen beschermen met peesjes en de benen van een jonge pony vergallen op de weg. Kun je net zo goed geen peesjes om doen als je hem met 3 jaar toch weer kapot gaat rijden Lachen

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:53

Euhm.. Braaf is hij zeker wel ! Haha!
maar mooi ook hoor Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:14

Meiden, zo kan ie wel geloof ik..... Nors opkijken

Ik schrik ook van die foto met het veulen over de sprong, maar verder vind ik het hier weer typisch bokt... een kliekje arrogante meiden die met elkaar meel*llen.

TS is niet echt handig in het verwoorden van haar mening en schiet (logischerwijs) in de verdediging. Jullie kunnen niet weten hoe zij in haar koppie de eventuele tips en adviezen tot haar neemt. Ik denk dat het verstandiger is om de commentaren te beperken en zeker vwb het galopperen over de weg, de klap aan pezen/gewrichten, levensduur politiepaarden, etc... want ik lees hier echt talloze onzinnige dingen waaruit ik alleen maar kan halen dat de meesten maar wat uit hun mouw schudden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:22

snowdon schreef:
...maar verder vind ik het hier weer typisch bokt... een kliekje arrogante meiden die met elkaar meel*llen...

Doe even normaal zeg....

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:25

Letizia schreef:
snowdon schreef:
...maar verder vind ik het hier weer typisch bokt... een kliekje arrogante meiden die met elkaar meel*llen...

Doe even normaal zeg....

Nou idd beetje netter zeggen mag ook wel hoor Verward
Kliekje arogante meiden sorry hoor, dat kan je ook anders zeggen.

Neem aan dat je niet al die arrogante meiden persoolijk kenet, dus hbeje nu al een vooroordeel:?
En ik noem het niet meelullen, het gebeurt wel, maar er zijn genoeg die hetzelfde denken hoor.
Dus die niet meelullen maar hun eigen verhaaltje hebben neergezet heb ik ook ergens gedaan in dit topic.
En ja als idereen zowat dezelfde mening hierover heeft word dat nogal vaak herhaald ja Tong uitsteken.

Maar ik vind wel dat je het er op een andere maniet neer had kunne zetten.

Naja ik had men mening al gegeven, dus dit gaat nogal offtopic zometeen denk ik:P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:00

leuk paardje zeg!
dat galoppeeren over de weg, tsja ik zou het niet doen.
en dan kijk ik in je profiel,en zie ik dat er een veulen over een redelijk hoge hindernis springt! dat vind ik niet normaal!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:01

Citaat:
TS is niet echt handig in het verwoorden van haar mening en schiet (logischerwijs) in de verdediging. Jullie kunnen niet weten hoe zij in haar koppie de eventuele tips en adviezen tot haar neemt. Ik denk dat het verstandiger is om de commentaren te beperken en zeker vwb het galopperen over de weg, de klap aan pezen/gewrichten, levensduur politiepaarden, etc... want ik lees hier echt talloze onzinnige dingen waaruit ik alleen maar kan halen dat de meesten maar wat uit hun mouw schudden.

Moderatoropmerking:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Alles is ondertussen wel gezegt over het galloperen over het asfalt, hier wil ik dus ook geen berichten meer over zien, evenals berichten over foto's uit het profiel van de TS. Dat is absoluut niet relevant.
Daarbij komt, dat ik verwacht dat hier een normale conversatie gevoerd kan worden, zonder mensen meteen uit te maken voor van alles en nog wat. Graag vanaf nu ontopic dus.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:02

wat kunnen wij hier nou ontopic op reageren,
het ís toch zo!
dan moet ze maar niet zulke foto's plaatsen

ja sorry hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:17

Bij mijn weten staan er meerdere foto's in de beginpost van de TS. Daar valt ook op te reageren Knipoog

Verder is het heel simpel, alleen on-topic reacties zijn toegestaan. Punt.

liesbeth23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:17

leuk paard

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:20

ach k ga wel over op pb dan.
tevens heb ik ook gezecht dat ik het een leuke pony vind

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:21

Berdien schreef:
Bij mijn weten staan er meerdere foto's in de beginpost van de TS. Daar valt ook op te reageren Knipoog

Verder is het heel simpel, alleen on-topic reacties zijn toegestaan. Punt.

alle opmerkingen over die euhm ene foto(mag het niet bij nam zeggen van de mod) zijn toch Ontopic??? tips?? enzo..
Bokkers onderbouwen het zelfs, Dat daar misschien dingen in staan die misschien niet helemaal kloppen kan maar dat is dan wat diegene heeft geleerd en met de beste bedoeling er neer zet en volgens mij niet om de ts onderuit te halen oid maar juist om te helpen of te waarschuwen..

@ts leuke pony!!!!! superbraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf zo te zien kan je trots op zijn

Succes er verder mee Ja

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:23

Wat een schattige pony! En hij is echt wel braaf , je kan zo op hem liggen enzoo ! Wat lief Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:41

Citaat:
Ik schrik ook van die foto met het veulen over de sprong, maar verder vind ik het hier weer typisch bokt... een kliekje arrogante meiden die met elkaar meel*llen.

Normaal meng ik mij niet in topics als deze, waarin een discussie is ontstaan over wat wel- en niet goed is... maar nu toch maar wel een keer.

Allereerst; er is niks arrogants aan om iemand uit te leggen wat voor schade ze doet aan haar paard(en). Volgens mij is het juist goed bedoeld.
Dat het overkomt als een aanval begrijp ik best, maar volgens mij heeft iedereen het beste met de TS en haar paarden voor.

Daarnaast; wat een boel tegenstrijdigheid. De bokkers hier maken volgens de TS ''watjes'' van hun dieren, en veulen van de TS loopt met beenbescherming?? Hoe vreselijk hypocriet.

Hoe je het ook went of keert; Een veulen een dergelijke sprong laten maken (want daar schrok ik nog het meest van) is gewoon NOT DONE. Zelfs niet voor een keertje. TS is duidelijk ervaren, dus ze zou echt beter moeten weten. En wáárom?? Wat is het nut ervan in vredesnaam?? Het is zonde van je veulen, het zal zich maar blesseren... ze vergeeft het zichzelf vast nooit als dit veulen opgroeit tot een kreupel paard.
Zelfde geld voor het galopje op de weg.

Ik heb zelf honden. Een hond mag ook geen sprongen maken voor ze 1,5-2 jaar oud zijn (afhankelijk van de grootte van de hond). Natuurlijk mag een hond van 8 maanden best een keer een proefsprongetje doen. Niks mis mee. Maar dan wel op NIVEAU... de balkjes op een hoogte waar je met gemak overheen stapt. En natuurlijk mag je een hond van 1 jaar best leren hoe hij/zij in en uit een auto kan springen, of hoe je een trap op- en af loopt. Maar lieve hemel... als je je dier vroegtijdig versleten wil, moet je het vooral elke dag en lekker hoog gaan doen!

En dat is dus wat ik ook denk met het veulen. Potentieel bekijken? Ik vind het persoonlijk niet eens nodig, maar vooruit. Maar dan wel op niveau. Een sprongetje waar je gemakkelijk overheen stápt, en eenmalig!

Dit vind ik gewoon doelbewust je dier in de vernieling helpen, sorry. TS lijkt me een verstandige, ervaren meid. Helaas geeft ze niet graag fouten toe en gaat ze ook gewoon door met haar manier van doen. Zonde. Als het mijn paarden geweest waren, zou ik even goed geschrokken zijn en beseft hebben dat ik het in het vervolg beter anders kan doen... in het belang van mijn geliefde dieren.

En tot slot voor de TS zelf; Wat een brave hengst is dat. Echt waar. Fijn dat het zo'n knuffel is, ik vind het persoonlijk heerlijk als paarden zo lekker betrouwbaar zijn. Lachen

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:01

@ L0rdJ: Eerst geef je kritiek/ advies aan de TS, dan zeg je dat iedereen maar op moet houden commentaar te geven en dan doe je het zelf weer!!! Sorry hoor maar das echt wazig. Moet je ook nie zeggen dat je er overop houd.

@nikkiej_86: Ben het helemaal met je eens Haha!

Jolliegirl schreef:
ach k ga wel over op pb dan.
tevens heb ik ook gezecht dat ik het een leuke pony vind

Waarom nu weer over de pb? Het is nu toch wel duidelijk wat iedereen vind.

Sorry, maar moest het ff kwijt.. Haha.. Sommigen kunnen er maar niet overop houden. Het is nu allemaal wel 10 keer gezegt en herhaalt!! Ik vind echt dat je een superleuk beestje hebt!!! Echt braaf voor een 4-jarige hengst! Echt een lieverd.. Moet zeggen dat je hondje er ook mag wezen Knipoog
Nog veel plezier met je hengst Haha!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 14:35

Iedereen voor de tips enzo bedankt.
Over het verder commentaar ga ik niet in want dan onstaat er weer een discussie...

Op Pb overgaan vind ik een beetje sneu.

Melissaa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:51

Leuke merrie Vingers aflikken Vingers aflikken

Melissaa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:58

Echt fantastisch!!!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:23

Tancreda4 schreef:
*ziet nu pas het veulen*

Ik vind je een beetje tegenstrijdig... Aan de ene kant ben je té 'voorzichtig' met je paard door een jong veulen al peesjes aan te doen, en aan de andere kant ben je absoluut niet voorzichtig bezig wat betreft het galoperen op straat maar vooral het laten springen (HOOG) op zo'n ontzettend jonge leeftijd....

Echt belachelijk die foto in je profiel... En ja, dit is geheel offtopic, maa rik vind het HEEL jammer dat je denkt dat je het allemaal zo ontzettend goed weet, en ondertussen harstikke stom bezig bent.

Helemaal mee eens
dat veulentje die springt in je profiel

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:26

Lin4Life schreef:
Iedereen voor de tips enzo bedankt.
Over het verder commentaar ga ik niet in want dan onstaat er weer een discussie...

Op Pb overgaan vind ik een beetje sneu.

ik wil dit topic niét verzieken! tevens zijn die pb's flink offtopic.
dáárom.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:45

Nicole10 schreef:
Wist je dat galopperen op de straat echt heel slecht is voor de gewrichten? Aangezien het asfalt totaal niet meebeweegt zoals bijvoorbeeld zand of gras, krijgt het gewricht steeds een ongelofelijk schok. Je moet je voorstellen dat het ongeveer 4 keer het gewicht is.. Als dat op 1 been komt wordt je niet blij denk ik..

Verder vind ik het super goed dat je m aan zoveel laat wennen! Wordt hij lekker mak van, maar dat is hij al zo te zien Knipoog

Super leuk paardje !!

Ik wilde dit ook typen, maar Nicole10 heeft het al voor me gedaan! Knipoog

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:01

Melissaa_x schreef:
Leuke merrie Vingers aflikken Vingers aflikken

ROFL

Ik hoop dat je wat met de tips gaat doen.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:08

Lin4Life schreef:
Jups, hij loopt heel veel buiten, en zijn hoeven gaan niet kapot of wat, slijten allen iets meer dan in de bak.

Het is ook slecht voor de benen Knipoog

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:46

nikita_love schreef:
een paard voor de wagen laten ze ook niet galoperen hoor Knipoog niet op asfalt in elk geval Knipoog die stappen en draven altijd...maarja Lin, ik vind het wel een super beestje!

O jawel hoor, ik laat ze voor de wagen wel galoperen. En zo nu en dan ook op het asfalt een klein stukje, zeker niet lang en zeker niet vaak.