Wedstrijdblunders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Wedstrijdblunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:58

haha je paarden vergeten Clown vet grappig

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:08

Toen ik nog bij de ponies reed heb ik wel een paar blunders gehad ja:
Langs de ring van een indoor kerstconcours stonden bij iedere letter grote bloemstukken. Zag er allemaal heel stoer uit. Dus ik hobbel mijn ring binnen en halverwege de proef moest ik in stap overgaan; wat doet mijn pony, die zet zijn tanden finaal in zo'n bloemstuk!!! Lekker voor schut dus. Ik ben hikkend van het lachen verder gereden en de jury heeft de rest van mijn proef met de tranen in zijn ogen de proef beoordeelt. Als commentaar stond erbij: jury heeft in tijden niet zo gelachen!

Met deze zelfde pony reed ik ook wel eens een terreinrit. Hartstikke leuk altijd, want de echte sgw is wat te moeilijk voor mij (heb echt nul, nul springtalent en pony trouwens ook). Zelfs bij zo'n terreinrit mocht je voor alternatieven kiezen als je het te eng/hoog vond. Ik (scheitert die ik ben) vond 1 hindernis echt te hoog dus had van te voren al besloten het alternatief te kiezen (in een bochtje om de hindernis, zichzagend tussen de bomen door). Mijn pony (een dikke rus) deed keurig wat ik wilde en dook het alternatief in, maar...... we pastten niet!! We waren te breed! Twee flinke gaten in mijn rijbroek thv mijn knieen en mijn pony nam ondertussen nog wat struikgewas mee voor onderweg!

Tijdens de opening van Breda Hippique mocht ik een aantal jaren geleden met de Zwitserse vlag rijden. (dan rij je voor het zwitserse team door de hoofring en presenteer je ze voor de hoofdtribune) Daarna moesten alle vlagruiters in een rij opstellen vooraan. Diezelfde vreetzak uit de verhalen hierboven vond dat stilstaan in de houdi ng maar niets en besloot halverwege te willen grazen. Ik liet dat niet toe natuurlijk en hield de teugels goed strak met in mijn andere hand nog steeds die vlag. Mevrouw leek het dan wel handig om door de knieeen te gaan en zo bij het gras te kunnen!!! Lekker voor banketstaaf voor de hoofdtribune, en ik kukelde er nog bijna af ook!

Met deze pony hebben we altijd heel veel gelachen, vooral door haar onverzadigbare honger

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:36

Wat een geweldige pony moet dat zijn xD

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:44

nog niet zulke erge mee gemaakt Clown
paar keer verkeerd gereden enz...

en een keer was het bij B of E afwenden X halthouden....
ging ik op X staan groeten.... Nagelbijten / Gniffelen Clown

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:56

ik reed bij C-X braaf binnen in arbeidsdraf,... euh toen dacht ik... normaal gesproken rijd ik de jury toch altijd tegemoet??
dus snel afwenden en nog een keer binnenrijden maar nu bij A-X Lachen...

Of natuurlijk de peesbeschermers vergeten uit te doen, heb ze een keer tijdens t losrijden nog mogen uitdoen en ook 1x kwam de jury er na de proef pas achter (lucky me)

Verder is mn paard wel eens de ring van een ander ingesprongen waar ik hem (nadat de rijdende ruiter gepasseerd was) weer netjes in stap uitgereden heb..

van die stomme dingen maak je mee ja.

eurohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:51

wat een blunders allemaal Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:10

hehe my god.. die pony van mamabird is echt geweldig zeg!

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:58

al een paar jaar geleden gebeurt.Tong uitsteken
Pony op hol springt dwars over alle witte hekjes heeen, door iederen zijn proef door oeps Bloos

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:54

Op een manege pony had ik al een groot deel van mijn proefje gehad en toen zei mijn voorlezeester opeens iets waar ik nog nooit van gehoord had Bloos! was beetje in paniek maar oke Tong uitsteken ik ben maar gaan stappen op de binnenhoefslag en moest ik verder rijden toen heeft ze het na de proef nog even uitgelegd oeps Tong uitsteken

Samantha_CPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:36

Pff.. Ik heb er al zoveel gehad Tong uitsteken.
De ergste was nogwel dat ik een proef bij mijn eigen manege moest rijden.
We hadden allemaal dikke lol en toen ik moest rijden moest naast mij een vriendin rijden en daaraast ook een vriendin.
Dus zeg maar, Ring 1; Vriendin, Ring 2; Vriendin, Ring 3; Ik En Ring 4 een andere jongen waar we normaal de grootste lol om hadden.
Dus toen ik in ring 3 moest rijden ging mijn zus in ring 2 staan voor te lezen voor mijn vriendin, En mijn moeder voor mij.
En toen gingen ze naar elkaar lopen schreeuwen en deden een wedstrijdje wie er het hardst boven uit kwam. Tong uitsteken
En ik lag zo erg in een deuk dat ik elke keer verkeerd ree, Als ik liks moet ging ik rechts enzo...
Toen moest ik later ook nog bij de jury komen want hij kon het niet waarderen in een M proef Tong uitsteken

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:44

Rockyboy: dat vind ik flauw dat ze wedstrijdje gaan doen terwijl je proef rijd Haha!

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:19

Standaard blunder; proef uit mijn hoofd geleerd en zo druk bezig met een moeilijk onderdeeltje uit de tweede proef dat ik dat stuk op de een of andere manier alvast in de eerste proef deed. Ongeveer drie manoevres verder kwam ik bij. 'Euh? Bij B? Hmmm. Ik zit bij E. Eehh....'. De tweede proef las mijn voorleester voor voor een Oostindisch doof kind van rond de vijf. Haaallllttt hooouuudden en grooeeeten. Ze vroeg nog net niet of ik 't wel begrepen had. Dat was zo knetter leuk dat ik hikkend van de lach 2 winstpunten voor de tweede bij elkaar gereden heb.

Ook leuk; zonlicht op de boarding wanneer je de A-C lijn op moet om te beginnen (oude proeven). Mijn merrie was er niet langs te timmeren, dus na ongeveer vier keer aanrijden verschijnt daar een grinnikend hoofd uit het raampje die me vertelt dat ik rustig de tijd kan nemen omdat ik niet begonnen was. Dit klinkt als omkoping, maar ik kon de man wel zoenen. Heb daarna ontspannen een proef kunnen rijden op een kleine merrie die vervolgens als een wat merkwaardige ballerina alle streepjes zonlicht op de bodem heeft lopen ontwijken.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:24

Mijn blunders: met Sörli, ehm, ben een paar keer bokkend de ring uitgevlogen Afbeelding Heb er ook wel een 'foto' van: http://www.mijnalbum.nl/Foto=HFT6LIYH
En een keer gingen we afgroeten, ging allemaal heel netjes totdat meneer met de ene voorhoef op de andere ging staan en die andere er niet meer onderuit kreeg Haha!

En een paar jaar terug, voor het eerst met mijn toen 3 jarige paard (ondertussen al lang verkocht) op wedstrijd. Heb volgens mij alles gedaan in die proef behalve het goede Clown Halthouden, tja dat werd dus op twee benen uitgevoerd. Ben drie keer over de bordjes gesprongen en in de galop hebben we heel wat bokkesprongen gekregen. Middendraf betekende vol gassen en halsstrekken was nog erger Bloos

Samantha_CPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:58

@ Bokkiej; Was eigenlijk wel leuk, Mijn vriendin en ik moesten eigenlijk die dag naar schoolkamp.
We waren dus helemaal opgelaten en waren s'middags opgehaald van kamp en na de wedstrijd zouden we weer terug gaan.
Ik kon er zelf vreselijk om lachen en al die serieuse proefen... Tong uitsteken
Deze mocht er wel bij van mij, De tweede proef heb ik netjes hersteld en had toen wel goede punten..
Dus dat was nog wel mooi Tong uitsteken

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:01

in de barage de laatste hindernis niet rijden maar die daar naast Gaaaap !

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:04

rihathy schreef:
haha ik heb eens een keer in een van mn eerste wedstrijden, tijdens e afwenden daarna arbeidstap en enkele seconde halthouden gegroet, ik was toen zo zenuwachtig!!! daarna hebben we in een deuk gelegen toen we de film terugkeken, haha gelukkig stond er niks op t protocol erover en had nog mooi een 8 voor het halthouden Haha!
dus toch nog wel tevreden over de proef Tong uitsteken

ik heb dit ook een keer gehad Clown

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:48

Paard vergeten heb ik nog niet meegemaakt. Wel singel vergeten. En das ook knap lastig.

Op bokt was ook iemand die een keer de hele trailer was vergeten. Had ze wel de paarden erop gezet. Kwam ze aan op concoursterrein moest ze parkeren bij de gewone auto's. Eh... toen kwamen ze erachter dat ze geen trailer achter zich hadden. Weet even niet meer wie dat was.

Ik heb een keer met Julius bij bestgaande rijpony in Ermelo alles in rengalop gedaan. Knap banketstaaf. Ik stond dus achteraan want tja die stap en draf willen ze ook zien. Toen de ereronde begon, galopeerde Julius meteen naar de eerste plaats. Weer een volte gereden maar meneer vond dat ie voorop hoorde. En toen iedereen de baan uitmoest zodat nr 1 nog een rondje kon doen, stopte hij ook niet. Uiteindelik is de nr 1 de baan uitgegaan en heb ik nog enkele rondes gegaloppeerd. De showbal.

Tja de ring kwam uit in het strodorp en ik vond het geen strak plan om zo het strodorp in te galopperen.

Julius met B springen was soms ook niet meer goed te suren. Hij sprong namelijk alles wat voor z'n neus kwam. In de barrage dacht ik nog vlug voor een hindernis door te kunnen. Gevolg: Een oxer van de verkeerde kant gesprongen....

Met Karan heb ik ook al eens de hele B proef in galop gedaan. Jury vond het iets te onrustig. Haha!

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:14

toen ik net 9 jaar was geworden, had ik na een paar jaar op een ander zijn pony's gereden, toch eindelijk een wedstrijd met mijn eigen pony. Cool
De pony was iets te groot voor mij, maar het inrijden ging prima.. het binnenkomen ook, totdat ik moest groeten, en de pony gras ging eten... en dat bleef doen... Haha!
Ik kon hem niet meer vooruit krijgen, en ben uiteindelijk na vele tranen er maar afgesprongen en de baan uitgelopen Bloos

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:15

Hihi,, een keer onder de springproef stuurde ik dat paard helemaal vastberaden LANGS de hindernis, was gewoon helemaal erbij hoor dat was echt dom!

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:47

toen ik met anka voor de eerste keer een wedstrijd met witte hekjes had, moest ik een B-E-B volte in gallop maken en toen is ze over de hekjes gesprongen.
dus toen ben ik omgedraaid en terug gesprongen en heb daarna gewoon mijn volte afgemaakt net of er niks gebeurd was.
op mijn protocol stond je paard heeft de dressuur nog niet helemaal onder controle maar kan wel goed springen Tong uitsteken.

een andere wedstrijd met anka ging er in de wei naast de wedstrijdbak een paard vandoor terwijl ik net k-x-m van hand moest verranderen in middendraf, dus toen moest anka natuurlijk ook meedoen en die ging er dus ook vandoor, en gaf een paar bokken, toen hong ik op haar nek, maar ik wou er niet afvallen want dan was in gediscwalificeerd dus toen bleef ik maar hangen en toen ze stopte ging ik weer rechtopzitten en heb netjes mijn proefje uitgereden.
toen stond op mijn protocol bij k-x-m van hand verranderen paard verruimt te veel en ruiter zit te ver voorover Knipoog

en andere keer toen ik nog op de manege reed moest ik tussen k-a-f aangalloperen en bij die hoek zat een deur en net toen ik ging aangalloperen zwaaide iemand die deur open, toen ging het paard er vandoor en lag ik ernaast,
maar dat paard liet zich niet zomaar weer vangen dus toen kwam de jury uit de auto om me te helpen met vangen Tong uitsteken.

_charissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:15

ik was ook op wedstrijd met mijn top tinker Haha!
en ik had echt een blundel vond ik zelf dan... ik reed rechts inplaats van links... Frusty en toen was ik helemaal van streek dus bij het weiken ging ik het 1e stukje ook de verkeerde kant op Nagelbijten / Gniffelen egt dom ... mrjah kan gebeuren Haha! Knipoog

ik rij nu L1 en moet nog 1 puntje en op de laatste 2 wedstrijden sprong hij in de verkeerde galop aan... nou dat vind ik ook een afgang als je al in de L1 zit... Clown

maar verder gaat alles helemaal top Go jij! Go jij! Kusje Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:20

Euhm.... das wel al heel lang geleden....
Met een springwedstrijd de verkeerde volgorde van hindernissen springen. Clown
Met een dressuur wedstrijd gewoon heel andere figuren en gangen rijden dan wat er voorgezegd werd. Was gewoon helemaal op van de zenuwen. Bloos

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:32

Ik ben wel eens tijdens een buitenwedstrijd zo de ring van de buurvrouw ingevlogen (waren ringen met alleen letters en geen hekjes) volte gereden bij de buuv en toen weer netjes terug m'n eigen ring in Haha!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:40

Ik heb zooo vaak blunders op concours...
Ik rijd regelmatig een bordje of hekje omver. Bloos
Of ben ik zo geconcentreerd aan het rijden dat ik ook bij E of B de verkeerde kant op ga. óók als de voorlezer van te voren nog zegt: LET OP, LINKERhand!
En een keer dat de voorlezer zei: E afwenden, x halthouden en groeten... Voorlezer en ik allebei de slappe lach, rest van de proef werd knudde Haha!
Stond er als commentaar: Amazone mag niet met de voorlezer praten...
En ik heb ook nog ergens een video van één van mijn eerste (en laatste Bloos ) B springparcoursen, Gaat heel netjes, en ineens bij hindernis 8 zie je mij NAAST het paard over de hindernis gaan. Heel erg.
Of dingen vergeten en dat pas merken als je al bijna bij concours bent: Laarzen, rijjasje, cap, enz...

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:49

-Ik reed lekker mn proefje.. E-afwenden, B-rechterhand.. ja hoor montana gaat weer links Nagelbijten / Gniffelen kijk in mn vriendin aan die aant voorlezen was.. lach helemaal dubbel.. wend ik weer af bij de E, deze keer wel B rechterhand.. had geen aftrek of commentaar gekregen, naja ook makkelijk Tong uitsteken

-Ook echt leuk: waren ze de losrijbak aan het spuiten omdat die heel droog was onder mijn proef.. nou waar is mijn pony bang voor, je raad het al, water.. dus wou ze niet op de hoefslag.. Nagelbijten / Gniffelen

-Ging met iemand mee, kijken op wedstrijd.. jaa.. wij opzadelen.. uhh tjáa singel vergeten Vork

-Ook een keer gezien, meisje reed d'r eerste proefje, echt heel zenuwachtig.. nee onder de proef.. gaat die stil staan om even naast de bak een paar grasspietjes te eten.. kind helemaal huilen.. vond echt zielig

-Vriendin rijd ik galop E-B-E grote volte.. en ja hoor.. paard gaat gewoon op zn dode gemakkie naar het deurtje toe.. gaat ze keihard zitten lachen Nagelbijten / Gniffelen