Mijn lieve manege pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Re: Mijn lieve manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:11

Mod's verwijder dit hele topic maar.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:12

wattan

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:38

Nee hoor, ik ga echt dit topic niet verwijderen.

Vanaf nu alleen nog ontopic reacties.
Iedereen die offtopic gaat of beschuldigingen / verdachtmakingen uit, wordt hier op aangesproken.

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:16

Leuke pony! Op welke manege staat hij?? Lachen Dat dekje staat hem ook goed.
veel plezier nog met je pony. Haha!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 21:24

Hij staat op manege belvedere.
en het is mijn eigen dekje Haha! gebruik ik voor hem =D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:20

khOuuvnnjOuu schreef:
ik moet zeggen dat hij best mager is.. vind het erg jammer.. gebeurt veel te vaak op maneges

tis wel een harstikke leuk ding..

edit: zijn neusriem zit ook te hoog Knipoog

vind ik best wel een beetje een vooroordeel... tuurlijk.. je hebt wel manege's waar hele magere paarden staan.. maar er zijn ook paarden die heel moeilijk een beetje vet er aan kunnen krijgen.
en er zijn ook genoeg manege's die dikke paarden hebben rondlopen ( en normale ook natuurlijk )

leuk paardje hoor Knipoog

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:54

JorisDy schreef:
onley schreef:
ten eerste staan je foto's hier verkeerd er staan namelijk geen rijfoto's tussen
dus ik heb getemd Bloos
en sorry hoor maar daar zou ik weigeren om op te rijden die witte plek op zijn rug op de laatste foto
komt toch niet door toeval daar.
daar kan ik 2 dingen aan plakken en dat zijn A veel te mager Boos!
en B slecht passend tuig net als dat hoofdstel.
Ik snap dat je als paardenliefhebber op zoiets gaat rijden
wat vandaag of morgen door zijn benen kan gaan omdat het zo mager is.
Dat is mijn mening wil je dit commetaar niet Boos! moet je niet zulke foto's plaatsen
sorry hoor.

Goed dat je je meting uitend. maar toch wil ik iets zeggen, die witte vlek was er al toen die aankwam. en dat is totaal genezen en zie geen rede waarom je daardoor niet kan gaan rijden. Dat van te mager wordt aangewerkt en hij krijgt genoeg hooi en minder biks zodat die minder hard gaat. Met dat hoofdstel heb je gelijk, zou het op de manege zeggen. En trouwens dat die door ze benen kan zakken valt ook wel weer iets mee!

weet je eigelijk wel wat je zegt meer hooi en minderbix van hooi worden ze niet dik want daar zit bijna niks in zou dus gewoon meer bix geven en mischien is kuil beter voor hem want daar worden ze wel dik van.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:01

star_l0ver: weet jij wel wat je zegt?
van biks krijgt hij nog meer energie waardoor hij er nog meer afloopt. Pony krijgt al meer biks als andere pony;s. Biks is meer energie gevend als dik makend. verder krijgt de pony al bergen kuil, wij hebben geen gewoon hooi op de manege

timo_snuffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:13

leuk paard.. maar hij is idd wel wat mager.. niet stom bedoeld hoor.. ik hoop dat hij wel plezier heeft in zn leven, das belangrijker..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:49

uhh geloof ik had mod gezegd : Vanaf nu alleen nog ontopic reacties.
Iedereen die offtopic gaat of beschuldigingen / verdachtmakingen uit, wordt hier op aangesproken.

en een andere mod : Over het dun zijn van het paard is genoeg gesproken.
TS kan hem zelf niet voeren, dus is daar weinig discussie over
.

dus waarom lezen jullie niet even voordat jullie een berichtje plaatsen? of is dit julie manier om meer posts te hebben ofzo?? Clown , k snap anders niet hoe sommigen van julie op hun berichtjes komen.

maar nu een uitdrukkelijke vraag of julie eindelijk eens gewoon kunnen reageren,
want nee het is niet haar eigen pony (dan had ie er heel anders uit gezien)
en nee zij kan m dus niet voeren, (hooi geven kan wel, maar dat gebeurd al)
nee ze kan m ook niet naar de tandarts brengen, (eigenaar weet ervan, zijn verantwoordelijkheid)
en voor de duidelijkheid, foto's zijn momentopnames, zo kan het in het echt anders zijn, dan op de foto lijkt,
en browny heeft een te groot bit, geloof ik dus daarom lijkt het al snel dat hij door de mond word getrokken. (en hij staat niet al te gemakkelijk stil)

browny is gewoon een superlieve pony, die enorm voorwaarts is, een smalle bouw heeft,
en jammer genoeg op een manege staat,

maar de ts kan hier niet zomaar wat aan doen,
en een reactie over dat ze dan maar ergens anders moet gaan rijden, is niet welkom, want hier in de buurt is niet zomaar wat..

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:49

Anneke helemaal met je eens.Pling

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:01

Nou, ik vind het gewoon een leuke pony. Wij hebben er ook een die supermager is, maar ja, die vreet als een dijkwerker en ziet er gewoon niet uit. Dat maakt voor mij niets uit. Als zij het geweldig vindt om te lopen, laat ik haar om de zoveel tijd lekker lopen hoor. Kijk je wel uit met het zadel? Dat kan namelijk niet zo fijn zitten als ze een beetje mager is. Wij hebben een (mega dure) gelpad er onder, maar een extra dekje kan ook helpen. Als dat kan, moet je maar eens kijken of dat netter zit.

En witte plekken op haar rug, dzjie, dat hoeft toch helemaal niets met nu te maken te hebben? Misschien issie wel gewoon vroeger slecht gereden, blij dattie nu zo'n lief ruiter heeft toch?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:42

Browny heeft ook een nieuw zadel gekrege die beter op ze rug ligt. We rijden op de manege nu al weer poosje met Gelpad, volgens mij zelfs bij alle (Manege)paarden. Of we hebben er een bontje onder liggen. volgens mij had Browny dat witte vlekje al ! Clown

Iemand anders sei: leuk paard.. maar hij is idd wel wat mager.. niet stom bedoeld hoor.. ik hoop dat hij wel plezier heeft in zn leven, das belangrijker..

En daar ben ik het mee eens. Browny krijgt genoeg hooi maar word niet dikker, en ach sommige paarden hebben dat gewoon. En zolang Browny vrolijk rond huppeld zie ik het nut er niet van in om er niet meer op te gaan rijden!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:53

Browny heeft ook al zijn dekentje op Pling

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:21

Goed om te lezen dat je naar dat paardje om kijkt ondanks dat het niet van jezelf is. Leuk ook dat je een eigen sjabrak gebruikt op een manegepony Knipoog

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 14:47

Lilian1991 schreef:
Browny heeft ook al zijn dekentje op Pling

YEAHHH Haha!

Kidcatlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:52

Wat een commentaar zeg, haha Vork

Op maneges zie ik juist ook vaak pony's die ietwat aan de dikkere kant zijn...

En dat hij alles er af loopt? Dat lijkt me sterk...ik heb een súper energieke pony die zelfs in haar stal nog veel loopt. Maar ze heeft toch een redelijke buik die er maar niet af wil Haha! Het ligt er dan toch echt aan hoeveel ze te eten en hoeveel beweging ze krijgen

Verder lijkt het me een erg leuke pony Haha! en ze ziet er verder ook niet echt slecht uit ofsow. Veel plezier nog samen!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:17

Weet jij wel wat je zegt?
Zoals we allemaal al eerder hebben gezegt: Die pony is van zichzelf dun! En die pony loopt soms 2 uur. Jouwe denk uurtje, en trouwens het is ook al een oudere pony .
Zoals ook al eerder gezegt is : DIE PONY KRIJGT GENOEG VOER

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:32

Kidcatlover schreef:
Wat een commentaar zeg, haha Vork

Op maneges zie ik juist ook vaak pony's die ietwat aan de dikkere kant zijn...

En dat hij alles er af loopt? Dat lijkt me sterk...ik heb een súper energieke pony die zelfs in haar stal nog veel loopt. Maar ze heeft toch een redelijke buik die er maar niet af wil Haha! Het ligt er dan toch echt aan hoeveel ze te eten en hoeveel beweging ze krijgen

Verder lijkt het me een erg leuke pony Haha! en ze ziet er verder ook niet echt slecht uit ofsow. Veel plezier nog samen!

Ik denk niet dat je dat met elkaar kan vergelijken.
Een manege pony maakt in een week toch gemiddeld wel wat meer uurtjes als jij met je eigen pony.
Daarnaast word deze pony ook gereden door kleine kinderen en zijn spieren bij de pony dus ver te zoeken. En die zal jou pony vast en zeker wel hebben.
Verder krijgt deze pony bijna de zelfde hoeveel heid als wat normaal voor een paard bedoeld is dus de pony krijgt zeker wel genoeg eten.

Verder lijkt het me ook verstandig als iedereen nou eens niet meer reageerd op hoe dun hij is en hoe je dat dikker kan krijgen want dat heeft toch geen zin.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:46

ladypaard schreef:
uhh geloof ik had mod gezegd : Vanaf nu alleen nog ontopic reacties.

en een andere mod : Over het dun zijn van het paard is genoeg gesproken.
TS kan hem zelf niet voeren, dus is daar weinig discussie over
.

dus waarom lezen jullie niet even voordat jullie een berichtje plaatsen? of is dit julie manier om meer posts te hebben ofzo?? Clown , k snap anders niet hoe sommigen van julie op hun berichtjes komen.

maar nu een uitdrukkelijke vraag of julie eindelijk eens gewoon kunnen reageren,
want nee het is niet haar eigen pony (dan had ie er heel anders uit gezien)
en nee zij kan m dus niet voeren, (hooi geven kan wel, maar dat gebeurd al)
nee ze kan m ook niet naar de tandarts brengen, (eigenaar weet ervan, zijn verantwoordelijkheid)
en voor de duidelijkheid, foto's zijn momentopnames, zo kan het in het echt anders zijn, dan op de foto lijkt,
en browny heeft een te groot bit, geloof ik dus daarom lijkt het al snel dat hij door de mond word getrokken. (en hij staat niet al te gemakkelijk stil)

browny is gewoon een superlieve pony, die enorm voorwaarts is, een smalle bouw heeft,
en jammer genoeg op een manege staat,

maar de ts kan hier niet zomaar wat aan doen,
en een reactie over dat ze dan maar ergens anders moet gaan rijden, is niet welkom, want hier in de buurt is niet zomaar wat..

ik wil graag even mezelf quoten!
dus nog een keer deze vraag,
en dus net zo als Breitling zegt :
met dank aan een aantal anderen, die wel gewoon reageren!

tamara_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:50

idd hij is wel mager maar sorry hoor dit is niet op iedermanege zo onze manege paarden zijn moderved:D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:11

Die berichten zijn niet meer teogelaten! De mod's hebben dat verboden!!!
zoals Ladypaard nu al 2 keer herhaald heeft!
zijn jullie dan nog zo BLIND om er over door te gaan.
We zeggen toch niet dat het op IEDERE manege zo is?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:30

al gemeld!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:40

JorisDy schreef:
Die berichten zijn niet meer teogelaten! De mod's hebben dat verboden!!!
zoals Ladypaard nu al 2 keer herhaald heeft!
zijn jullie dan nog zo BLIND om er over door te gaan.
We zeggen toch niet dat het op IEDERE manege zo is?

kan je dat ook gewoon normaal zeggen?
jemig, de ts heeft zelf ook een mond.. Sigaar

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:43

maar die gebruikt ze niet Clown.
Ik rij ook op die manege. en dan kan ik er gewoon niet tegen dat mensen zo reageren. Er word toch al gezegt: Dat ze er niks aan kan doen, dat er wat aangedaan word. Dan vind ik niet dat jullie daar over moeten doorgaan. en geef ik gewoon mij mening wat ik er van vind!