Ik wil ook graag meedoen aan de PAVO CUP, maar weet er eigenlijk zo goed als niets vanaf.
Wanneer kan je je inschrijven en waar worden de voorselecties gehouden? Ik wil graag meedoen met mijn dan 5 jarige Gribaldi. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Wanneer kan je je inschrijven en waar worden de voorselecties gehouden? Ik wil graag meedoen met mijn dan 5 jarige Gribaldi.
Heb je een foto van je 5-jarige Gribaldi? 
Sjuimpje schreef:Ik hoop mee te doen met een dan 5 jarige Negro.
En als we toch al zover vooruitdenken: in 2010 met 2 vierjarige van Special D en Santano
VValar schreef:Ik zal wel met een zweepje staan te wieberen langs de kant wanneer jij langs komt. Je weet wel, voor dat beetje extra effect
daantjuhhh schreef:VValar schreef:Ik zal wel met een zweepje staan te wieberen langs de kant wanneer jij langs komt. Je weet wel, voor dat beetje extra effect
Nog extra hulp nodig?? Ik kan natuurlijk mijn klompjes aantrekken en een spandoekje meenemen!
hananya schreef:daantjuhhh schreef:Nog extra hulp nodig?? Ik kan natuurlijk mijn klompjes aantrekken en een spandoekje meenemen!
Oh, dat wordt vast lachen...![]()
Komen jullie ook naar Exloo?
dacht bij kwpn paardendagen
Quir schreef:Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.
Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.
Ik vind dat er weinig verschil in zit, eigenlijk.
Wijken vind Verle namelijk moeilijker dan schouderbinnenwaarts en halsstrekken op een volte 15 meter is ook makkelijker dan op 20m!![]()
Blij dus dat ze dan 5 jaar is.
VValar schreef:Quir schreef:Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.
Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.
Ik vind dat er weinig verschil in zit, eigenlijk.
Wijken vind Verle namelijk moeilijker dan schouderbinnenwaarts en halsstrekken op een volte 15 meter is ook makkelijker dan op 20m!![]()
Blij dus dat ze dan 5 jaar is.
Behalve de oefeningen verwachten ze ook dat een 5-jarige veel meer bevestigt door de baan heen loopt dan een 4-jarige. Een 5-jarige moet al in de oprichting lopen en moet echt al goed op het achterbeen zijn om goed te kunnen schakelen. Dat verwachten ze veel meer dan van een 4-jarige, en dat is ook veel moeilijker en vereist meer kracht en soeplesse.
Verona vindt het nogal moeilijk om terug te komen, maar daar kan ik dan mooi mee gaan oefenen. Ik vind het ook al een leuke ervaring om mee te doen.