[WN] WEG uitslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BBB

Re: WEG uitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:53

1. USA 665.0
2. Canada 664.0
3. Italy 656.0
4. Germany 655.5
5. Switzerland 651.5
6. Belgium 650.5
7. Great Britain 643.5
8. Brasil 640.0
9. Austria 639.5
10.Sweden 638.0
11.Israel 635.0
12.France 624.0
13.Netherland 615.0 Slapen
14.Slovakia 607.5
15. Czech Republic 598.0

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:06

Rietveld schreef:
Als ze er echt klaar voor waren en de berichtgeving is juist...waarom had hij dan een "miniem" bloedspoortje? Ik vind dit niet echt een goede promotie voor het westernrijden...

Ik denk dat JUIST Rieky een supergoede promotie is voor nederland ZIJ isde enige van NL die ECHT mee zou kunnen komen denk ik , ik zeg niet dat de anderen niet goed zijn maar Rieky is VERUIT de beste vind ik, daarbij, als je zon kanon onder je hebt is t niet gek dat je per ongeluk een klein bloedspoortje hebt, dat is zo gebeurd met die snelheden en als er zoveel op t spel staat! Vooral met haar superharde spins!!! Kan me goed voorstellen dat ze bijv. met t stoppen van de spin haar binnen spoor er iets te hardin heeft gehad ofzo. Echt superjammer!! Had het haar echt gegund!! Helemaal omdat JUIST zij zon ontzettend relaxte en rustige rijstijl heeft ipv die ''van dik hout maakt men planken'' methode van enkele andere nederlanders, duitsers, italianen en andere landen. RIeky was er iig ZEKER klaar voor!!! Echt jammer!!!

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:31

mcqh, helemaal mee eens!!!! Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:46

Met alle respect voor de anderen, maar ik denk ook dat Rieky onze grootste kanshebber was voor zondag. Eeuwig zonde, ik gunde het haar enorm!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:55

Rietveld schreef:
Als ze er echt klaar voor waren en de berichtgeving is juist...waarom had hij dan een "miniem" bloedspoortje? Ik vind dit niet echt een goede promotie voor het westernrijden...

Ondanks dat ik denk dat Rieky degene was die mee zou hebben kunnen komen ben ik het met Rietveld eens.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:12

het is knap als je durft te zeggen dat rieky er niet klaar voor was! zij heeft al vele meerdere keren bewezen dat zij weet waar ze mee bezig is! een ongeluk zit in een klein hoekje. je zult haar nooit zien rukken of plukken op een paard! zij rijd altijd erg verstandig!!!! Knipoog en had het zeker verdient om in de finale mee te rijden....

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:45

Ik heb het niet over wel of niet verdienen. Maar een bloedspoor rijd je niet zomaar aan je paard...

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:27

Een n.s. vind ik een grote schande , dus ik sluit me bij Rietveld aan.

Als ik de selectie had mogen maken, had die er toch heel anders uitgezien, maar ja, de beste stuurlui staan aan wal hè Nagelbijten / Gniffelen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:37

of rieky & paard klaar waren weet ik niet, maar het is wel een feit dat het erg slechte reclame is voor de westernsport! Het enige wat mensen lezen over hoe nederland het gedaan heeft bij de reining is bloedspoor, en dan denken ze genoeg te weten...
western staat al bekend als een ruige paardonvriendelijke tak van sport, dat is nu ook nog eens bevestigd!

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:52

ja inderdaad zoals er al gezegd wordt: de beste stuurlui staan aan wal! Nagelbijten / Gniffelen

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:56

Mijnelmo, dit heeft niets te maken met de ' Beste stuurlui staan aan wal' . Ik denk dat Rieky met al haar ervaring een voorbeeldfunctie heeft. Zeker binnen Nederland. (dit wil overigens niet zeggen dat ze een voorbeeld is voor mij) en als je dan een no score rijdt op een wedstrijd die ook nog international en divers (drerssuur, springen etc) van samenstelling is, dan ben je in mijn nederige mening, verkeerd bezig.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:49

Ik ben het met MijnElmo eens, Rieky was er klaar voor. Tja dat 'bloedspoor' zoals dat genoemd wordt klinkt weer erg dramatisch, zoals ik begrepen heb stelde het nog minder voor als een horzelbeet. Maar ja erdoor is erdoor en hoort niet dus een no-score is dan de enige conclusie. Een no-score kan iedereen overkomen, er waren er meer waarvan de score naar een no-score werd gezet.
Ik denk dat Rieky inderdaad een van de weinige hier in NL is die dit nivo aan kan. Hoogstens Jurgen, die heeft bij een vorige wedstrijd laten zien dat hij ook een hoge score neer kan zetten en Wendy die met Tissy niet voor niets in het A-kader zit. Maar een score van 192 en 209 op een dergelijke wedstrijd vind ik toch wel een erg laag want let wel, een score van 192 en 209 zijn dus scores van resp. gemiddeld 64 en 69,5, scores die hier bij de rooky gereden worden! Je kunt je afvragen of NL dan uberhaupt wel klaar is om als landenteam naar zo'n show te gaan als je niet vier ruiters hebt die in elk geval hoger dan 70 scoren.

Maar goed ik heb genoten gisteren van alle deelnemers. Het viel me vooral op hoe geweldig de Amerikanen met hun paard omgingen. Ze werden overduidelijk direct na de proef uitbundig beloond, en bovendien stapte de ruiters vervolgens af wat nog eens een extra beloning voor het paard wil zeggen. Echt super! Ik kijk weer uit naar zondag, jammer dat Rieky en Jurgen niet mee doen, maar ik ga juichen voor de amerikanen en canadezen Haha!

edit: score aangepast.
Laatst bijgewerkt door Jolande op 02-09-06 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:56

Wat veranderen die muggen toch razendhard in olifanten! Van een miniem bloedspoortje naar een aderlating....

Door huilebalken als deze zal het inderdaad enorm traag gaan met de promotie van de westernsport!!
Mijn paard had van de week ook een miniem bloedspoortje omdat m,n wieltje niet goed draaide en ik denk, nee, weet zeker dat het niet bij iedereen zonder bloed, zweet of tranen verloopt! Oja, m,n paard leeft nog steeds...

@huilebalken, God verhoede dat jullie ooit in dezelfde situatie belanden (in de topsport bedoel ik en ik betwijfel het)! Jullie zouden het niet overleven, vrees ik! GET REAL!

Rieky, Jurgen, An en Jolande waren daar maar toch! En zullen zeker weten hun best hebben gedaan!! Cool Misschien kan een beetje respect geen kwaad...

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:26

Precies Equinecoach, helemaal mee eens. Ik wil aan mijn vorige verhaal dan ook nog toevoegen dat ik niet denk dat Jolande vdV en Angelique niet hun best hebben gedaan, absoluut niet! Ik geloof vast dat ze het onderste uit de kast gehaald hebben om daar een voor hun zo goed mogelijke score neer te zetten. En inderdaad petje af dat ze er naar toe zijn gegaan om Nederland te vertegenwoordigen, ik zou het niet kunnen! Maar waar ik op wilde doelen in mijn vorig verhaaltje is dat soms je best doen gewoon niet genoeg is. Bij wedstrijden als deze op dit nivo gaat het niet om je best doen en kijken wat je score wordt, maar om het neerzetten van een topprestatie, weten dat je op het zelfde nivo zit als de andere deelnemers en je kunt ook meten met de andere deelnemers. Kijk naar een land als Duitsland, dat land had twee afvallers na de keuring waardoor dus twee reserve ruiters moesten in hun plaats rijden en nog rijden ze super scores en worden ze vierde. Een prestatie op trots op te kunnen zijn.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:35

Rieky, Jurgen, An en Jolande waren daar maar toch! En zullen zeker weten hun best hebben gedaan!! Cool Misschien kan een beetje respect geen kwaad...[/quote]

zo is dat! helemaal mee eens maar blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om van een mug een olifant te maken! ipv dat we trots zijn op "onze" ruiters die erg hun best hebben gedaan voor ons allemaal! OK dan! en dat een ongeluk in een klein hoekje zit.... ja dat was gewoon erg jammer. maar mensen met verstand van paarden weten gewoon dat rieky SUPER haar best doet voor haar paarden
en zeker wel weet waar ze mee bezig is! mijn man is al 25 jaar spring ruiter van beroep en ook daar gebeuren die dingen op wedstrijd. alleen is het dan niet zo dat je daarvoor gediskwalificeert wordt....
jammer genoeg in de western wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:40

Ik heb het idee dat Jolande vd Valk normaalgesproken ook hoger rijdt dan de score die ze nu neerzette. Om dan maar gelijk te zeggen dat ze er niet klaar voor is gaat mij wat ver...

Je kan je afvragen hoe het met de sport in NL gesteld is als er maar vier ruiters zijn die de score halen? Dat is trouwens ook niet helemaal waar, want die ruiters zijn er wel, alleen moet het in combinatie met hetzelfde paard zijn, dacht ik. Dat paard moet dan maar net fit zijn, en geen juniorpaard zijn.... als ik het goed onthouden heb.

@EC: Tijd voor een check van je spullen Knipoog

Overigens, zonder sporen rijden kan toch ook? Of zeg ik nu iets heel geks?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:41

mijnelmo schreef:
mijn man is al 25 jaar spring ruiter van beroep en ook daar gebeuren die dingen op wedstrijd. alleen is het dan niet zo dat je daarvoor gediskwalificeert wordt....
jammer genoeg in de western wel.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Hoe l*llig ik het ook voor Rieky vind (naar mijn mening is zij een goede, vriendelijke ruiter), ik vind het goed dat deze regel er is. Jammer genoeg is die er bij het springen nog niet...

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:44

maar ik zeg ook niet dat het bij de western ook moet kunnen! integendeel ik zou willen dat ze er bij het springen en dressuur ook zo mee om zouden gaan! dan zou er niet meer zo op de western sport
worden neer gekeken....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:49

Dan zijn we het weer met elkaar eens. Haha!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:07

In mijn eerste bericht stond ook, indien de berichtgeving juist is. Er werd gesproken over een miniem bloedspoortje..Nu mogen jullie mij een watje, huilebalk etc vinden, maar ik snap niet dat mensen zichzelf goed kunnen praten als ze bloed, hoeveel of hoe weinig dan ook, aan hun paard hebben gereden. Je hebt dermate hard gecorrigeerd met je spoor dat je door de huid heen bent gekomen. Het staat nu op de KNHS site vermeld...goede reclame!

@ Equinecoach: Dus topsport moet maar inhouden dat het allemaal mag? En dat wij "gewoon volk" onze mond moeten houden als we dit lezen..Kom op nou! Boos!

moonsking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:54

ik geloof niet dat iemand de overtuiging had dat het nederlands team een medaille zou behalen in de reining. wel hadden we (realistisch) gehoopt dat er ruiters met een individuele score door konden naar de finale. helaas bleken daarvoor de scores te laag.
kan gebeuren, iedereen heeft zn best gedaan.

heel jammer is dat we daardoor niet mee konden liften op de media-aandacht, ik bedoel nederlandse tv, die er wel degelijk was ivm andere successen (groeps of individueel) van nederland.
op de duitse televisie hadden ze een geslaagd intro over westernrijden/reining en het ontstaan ervan. een gemiste kans helaas voor het nederlandse publiek om kennis te maken met de reiningsport.

een ware anti-reclame vind ik toch echter een no-score! deze ruiter is geselecteerd op basis van individuele prestaties. ik vind dit echter een individuele blamage, aangezien zij al meerdere malen een no-score ontving op (buitenlandse) wedstrijden om dezelfde reden.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:07

nou moonsking dan heb je het toch verkeerd! ik kom wekelijks bij haar op stal en het is mij nooit ter ore gekomen of opgevallen dat een paard doorgeprikt was. maar ik laat jullie verder lekker de boel afzeiken en stoor me er verder niet aan! dus ga vooral je gang en veel plezier! Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:54

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:10

een ongelukje zit in een klein hoekje. ik ben ervan overtuigd dat rieky op zo'n wedstrijd niet dusdanig haar paard gaat rijden dat ze haar paard "doorprikt" ( ik geloof zeer zeker op geen enkele wedstrijd ) wanneer men er niet bij is geweest en het niet heeft gezien kan men in mijn ogen iemand niet veroordelen.ook al mag je diegene niet of bent het niet eens met haar manier van rijden.ook op de engelse wedstrijden zie je nog steeds dingen die ook niet altijd netjes zijn. waar vroeger bondsvertegenwoordigers nog een oogje in het zeil hielden dus daar wordt niet meer zo gecontroleerd.maar ik ben het er wel mee eens dat dit geen goede reclame voor de westernsport in het algemeen bij veel mensen die toch al snel denken dat het een cowboyspelletje is

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:10

een ongelukje zit sowieso in een klein hoekje, mijn paard heeft bijv. ook maar een dun huidje, daar ben ik per ongeluk ook wel eens doorheen gegaan terwijl ik er normaal toch nooit doorheen zit, burnt starlight ook dus geen wonder denk ik dan maar.

Daarbij in de engelse sport heb je idd lang niet zovaak bloed als in de westernsport, daar zie je wel de striemen van de zwepen meer staan! Dat is dus ook niet zo geweldig paardvriendelijk, de ruiters en aanhang, publiek houd er iig zijn mond meer over ipv van een mug een olifaqnt te maken, dat is nl ook niet echt een goede promotie. Wat er op de w.e.g. gebeurd is is voor anderen als de westernruiters helemaal geen promotie want die horen er toch niks van, volgende keer beter, je kan naturlijk ook WEL van een mug een olifant maken waardoor anderen het wel horen dus DAN PAS word het slechte promotie denk ik.