[WN] 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mehlika

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:33

Dat had Ik wel al begrepen Knipoog Nu de organisatie nog Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:27

handig die 'draaien'
zo zou je dus ook even een niet WRAN jury kunnen nemen voor jeugd onder de 10 jaar Pling

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:34

Jos schreef:
handig die 'draaien'
zo zou je dus ook even een niet WRAN jury kunnen nemen voor jeugd onder de 10 jaar Pling

Nou dat lijkt me niet. Tenzij bij leadline (waar de paarden vast zitten aan een volwassen begeleider) denk ik niet dat je een jury vindt dit dat gaat jureren. Maar dit schrijf ik volledig op persoonlijke titel.

Deze 'draai' is alleen ingegeven door de wetenschap dat de nieuwe regels WEL voorzien in een walk & jogklasse. Bij mijn weten voorzien de nieuwe regels niet in aanpassing van de jeugd naar een jongere leeftijd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:35

Maar je kunt natuurlijk een bixieproef uitschrijven Jos. Leuk dressuurzadeltje, leuke dressuur-orun-jury. Ja theoretisch kan dat.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:40

je laatste antwoord snap ik niet zo.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:57

Jos schreef:
je laatste antwoord snap ik niet zo.

Was een dressuurmatig antwoord, Jos. Gewoon negeren.

Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:29

Precies Xono. Gewoon negeren idd. Want dressuurjury's heb je niks aan bij westernwedstrijden. Ik geef eigenlijk alleen maar aan dat het volgens het regelboek van de KNHS mag vanaf 6 jaar (dat zijn de bixieproeven... een soort vaardigheidsproefjes voor jonge kids). Western heeft zoiets niet. Alleen de leadline is een mogelijkheid voor kinderen jonger dan 10 op het moment. En leadline is geen officieel onderdeel bij de WRAN. Wel bij de paints dacht ik (uit het hoofd).

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:02

ik ben er denk ik uit Pling
je krijgt dan een een C show met toegestane D onderdelen.
dus eigenlijk een D show met punten
C en D maken eigenlijk niet zo veel meer uit, alleen voor de de erkende onderdelen wel, want bij C krijg je punten en bij D niet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:47

Jos schreef:
C en D maken eigenlijk niet zo veel meer uit, alleen voor de de erkende onderdelen wel, want bij C krijg je punten en bij D niet.

Nee ,je krijgt een C show waar de organisatie onderdelen toevoegt die niet mogen.
Organisaties moeten beter weten vind ik.
Maar omdat (zoals Anya al heeft geschreven) de wran wel gaat voorzien in walk and jog onderdelen en vaak de niet erkende onderdelen op de een of andere manier aan de aandacht zijn ontsnapt (bij aanvraag voor goedkeuring)kun je bij die shows kiezen voor een tussen oplossing (omdat er al deelnemers zijn) die oplossing is (zie Winschoten) duidelijk vermelden dat het gaat om een onderdeel dat geen deel uit maakt van de wran show.
Voor de toekomst ben ik als lid van de wran van mening dat de regels gehandhaaft dienen te worden en men op een C show alleen erkende onderdelen mag uitschrijven.Men moet gewoon wachten op de nieuwe regelgeving en er van uitgaan dat de wran ook gebaat is bij het vergroten van het aanbod door toevoeging van walk and jog onderdelen bij alle type shows.
Nogmaals organisaties dienen de regels te kennen en ik snap dus niet zo goed waarom men doet alsof dat niet zo is.
Voor de zeer nabije toekomst ben ik absoluut voor het invoeren van walk and jog onderdelen(inhand trail en leadline ook) binnen de wran met aangepaste regels.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:05

Jos net zoals De Lutte geen D-wedstrijd kan zijn omdat we geen reining uitschrijven in een ongeschikte bak en daarom een oefenwedstrijd is geworden, kan een C-wedstrijd geen walk en jog, naturtrail, leadline e.d. uitschrijven. Dat is alleen toegestaan bij d-wedstrijden. Omdat het al doorgegeven is, moet je iets doen.. gegeven de nieuwe regels kun je zeggen: het gaat door, maar het is géén onderdeel van de wranshow. Alternatief is dat de wedstrijd niet wordt goedgekeurd. Daar is ook niemand bij gebaat. Dus of je schrijft een D-wedstrijd uit... met die onderdelen. Of je schrijft een c-wedstrijd uit. Zonder die onderdelen. Tot de nieuwe regels er zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:24

Wat zit dat allemaal ingewikkeld in elkaar zeg

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 01:24

trail in hand is er kent bij de wran en mag men uitschrijven uiteraard nog zonder puntentelling.
helaas valt walk en jog klasse hierbuiten en dat moet jezelf ook weten mehlika, dit mag gewoonweg niet.
wat wij kunnen is bij de volgende vergadering dit meenemen om het ook voor puntentelling te krijgen erkend c.
bijv walk en jog class jeugd, beginnende beginners volwassenen.
en bijv jog en walk class 3 years old, omdat men nu verplicht dat paard/ponys vanaf 4 jaar pas mee mogen doen met rijonderdelen.
dus van mij kant wil ik dit doorgeven op papier bij de volgende vergadering.
ook trail in hand all ages van maken rijdt men onder het zadel dan mag je geen hand in tral starten.

hopelijk zo duidelijkerder uitleg.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:29

RGERRITS schreef:

hopelijk zo duidelijkerder uitleg.

Nee niet echt Tong uitsteken Maar ik waag een poging te begrijpen wat je schrijft

In hand trail is geen onderdeel van een C show met of zonder punten.
En wat de walk an jog klasses betreft,je wil de leeftijd van het paard verlagen???
Denk dat het eerder omhoog moet.Walk and Jog is een onderdeel voor beginnende ruiters en niet specifiek voor jonge paarden.
Maar goed dit topic gaat niet over deze onderwerpen.
Maar je uitleg is alles behalve verhelderend Cool

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:15

Toen Blaze het me uitlegde snapte ik het , maar ik vind het niet echt een duidelijkerDER uitleg Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 08:54

Maarreee ... de IHT blijft dus wel die dag? Maar dan niet voor punten?

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:59

in hand tral blijft. geen walk en jog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:36

Ik heb me startkaart vrijdag aangevraagd, nu krijg je ook een bevestiging. Hoelang duurt dat dan want ik heb nog niks in mijn mailbox.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:41

Ik heb dus verleden week een startkaart aangevraagd en nog niks gehoord.
Ik ben ook benieuwd hoor.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:35

Blaze schreef:
Jos schreef:

Nee ,je krijgt een C show waar de organisatie onderdelen toevoegt die niet mogen.
Organisaties moeten beter weten vind ik.

Waar staat dat het niet mag?

Naar keuze van de organisator kunnen op D wedstrijden onderdelen uitgeschreven worden voor deelnemers zonder officieel startnummer (“beginnende beginners”). Onder deze onderdelen kunnen zich ook Trail aan de Hand, Walk and Jog Pleasure en –Horsemanship etc. bevinden. De organisator bepaalt welke deelnemers en welke paarden in deze onderdelen startgerechtigd zijn. De WRAN houdt geen registratie bij van de deelname en/of uitslagen van deze onderdelen.

Er staat hier niet dat op C wedstrijden geen niet-wran erkende onderdelen uitgeschreven mogen worden. Er staat alleen dat op D wedstrijden onderdelen uitgeschreven mogen worden die niet wran erkend zijn en zonder startnummer verreden mogen worden. De deelnemers op C wedstrijden moeten gewoon een startnummer hebben.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:15

Ja dat had ik wel gedacht dat het nu op die manier wordt gebracht.
Maar weet je wat ,het zal me een zorg zijn ,als de wran niet in staat is zijn regels duidelijk te formuleren en iedereen ze lekker zo hanteerd zoals het het beste uitkomt dan is dat ook een manier en ga ik me niet meer verdiepen in oude regels of na denken over nieuwe.
Weer een pagina over op mijn site Cool

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:43

JA IK DOE OOK MEE!!! Haha! Haha! Haha! Heb vrij gekregen, ging met veel pijn en moeite maar het is gelukt. ( Regina kun je niet gewoon op zondag een wedstrijd organiseren? Bloos hoef ik niet elke keer mijn baas te bedreigen Haha! Clown )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:24

@blaze en peppysan: het staat heel duidelijk in de regels. Die onderdelen mogen uitgeschreven worden op een D-show. Niet op een C-show.

Aan de andere kant @blaze als een zekere regelcommissie terecht komt met regelwijzigingsvoorstellen waarbij walk en jog klassen worden geintroduceerd, dan is het weer logisch dat mensen daarop gaan anticiperen. Dat maakt het nog niet goed binnen de huidige regels, maar het is wel begrijpelijk. Het geeft i.i.g. aan de de regelcommissie het goed had met de indeling in die klassen en een walk en jogklasse toe te voegen. Er is kennelijk zoveel vraag naar/behoefte aan, dat de nieuwe regels bij voorkeur niet eens afgewacht worden.

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:50

Ik doe ook mee Knipoog Dit is mijn eerste wedstrijdje met Okie en we starten beginners reining en horsemanship Tong uitsteken

Groetjes Danielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:01

Anya schreef:
@blaze en peppysan: het staat heel duidelijk in de regels. Die onderdelen mogen uitgeschreven worden op een D-show. Niet op een C-show.

Aan de andere kant @blaze als een zekere regelcommissie terecht komt met regelwijzigingsvoorstellen waarbij walk en jog klassen worden geintroduceerd, dan is het weer logisch dat mensen daarop gaan anticiperen. Dat maakt het nog niet goed binnen de huidige regels, maar het is wel begrijpelijk. Het geeft i.i.g. aan de de regelcommissie het goed had met de indeling in die klassen en een walk en jogklasse toe te voegen. Er is kennelijk zoveel vraag naar/behoefte aan, dat de nieuwe regels bij voorkeur niet eens afgewacht worden.

Ik denk dat je dat inderdaad postief moet zien, als steun van je achterban OK dan! Misschien prematuur omdat het nog niet zover is, maar zeker positief!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:31

Anya schreef:

Waarom spreek jij mij erop aan??? Ik weet wat er in de regels staat en heb dat ook aangegeven.

Anya schreef:

Natuurlijk hadden wij het goed Cool
En als op de ALV gewoon was besloten om de nieuwe regels te accepteren en na uitwerking te laten ingaan was er gegarandeerd al regelgeving op papier geweest die walk and jog of inhand trail mogelijk maakten op een C show.
Maar de nieuwe regels moesten eerst nog breed besproken worden(komt ook niets van) en dat was niet mijn idee.
Dus het is gewoon onzin om nu te vertellen dat omdat een commissie bepaalde voorstellen heeft gedaan een organisatie dan maar onderdelen moet toevoegen die alleen op een D show mogen.
Ik vind het ook nogal vreemd dat de wran hierop geen stelling neemt.Maar wel blijkbaar oogluikend die onderdelen toelaat.
Nogmaals ik juich het toe als morgen regels komen voor walk and jog onderdelen en dat men ze mag uitschrijven op een C show.
Maar zoals het nu gaat vind ik dat de wran in gebreke blijft.