ladyzwien schreef:ik was er ook, sommige hengsten vielen mij zwaar tegen moet ik zeggen.
vondt tjunske super springen, en vondt universeel geweldig
vondt het wel erg leuk
Welke hengsten vielen je tegen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ladyzwien schreef:ik was er ook, sommige hengsten vielen mij zwaar tegen moet ik zeggen.
vondt tjunske super springen, en vondt universeel geweldig
vondt het wel erg leuk
Dees schreef:Leeroy zal vast komen...
Hoop dat ie nu door iemand anders gereden wordt zodat wel eens echt kunnen zien wat voor paard het is. Die blonde amazone kan dat niet, die doet de hengst tekort.
Gitta1977 schreef:Naar mijn bescheiden mening rijdt ze hem te strak en pakt ze hem voor volledig vast waardoor Universeel ook 'verstrakt' en zo loopt. Zodra zij 'lange teugel' geeft gaat ie ineens veel losser door het lijf bewegen... Johan Hamminga deed dit de hele tijd, steeds voor loslaten en hij ging er echt 10x beter van lopen...
Niet iedereen zal er doorheen kunnen/willen kijken denk ik en wellicht scheelt dat ook nog dekkingen en dat zou zonde zijn. 'Men' gaat toch ook af op sportprestaties en in de HC vond ik hem niet optimaal gepresenteerd...
Ik doe het haar niet na hoor, op zo'n jonge hengst, maar het viel me gewoon zo op in Zuidbroek en Den Bosch... Johan Hamminga bevestigde alleen mijn beeld van deze hengst, namelijk dat de beweging er echt wel in zit maar er onder de vaste amazone niet altijd uit komt...

Dees schreef:Als eigenaresse van hengst Leeroy moet ze dan maar in haar oren knopen dat haar hengst een betere ruiter nodig heeft om op te vallen. Ze rijdt hem 'naar beneden in kwaliteit'.
Verandering van ruiter zou nog wel eens wat dekkingen kunnen opleveren. Hoeveel vind zij zichzelf waard als ruiter, en dat uitgedrukt in euros. Dat is een afweging die zij moet maken.
Zelf willen rijden kost euri's, zo simpel is het
En eh.. les nemen kost ook euri's. Maar les is iets wat ze zeker nodig heeft.
MOet zeggen, het ging afgelopen week al een stukje beter dan begin maart, en dat was alweer een heel stuk beter dan vorig jaar. Toch, dame in kwestie: de stijgbeugels een stukje hoger en de teugeltjes een stukje langer, dan lijkt het 'windsurfen te paard' al een stukje vriendelijker.
Ik dacht altijd dat die hengst van Post was, maar hij zal er wellicht 'slechts' ter dekking staan.

Dees schreef:Ben geweest...
Leeroy werd al iets beter voorgesteld dan de laatste keer dat ik hem gezien heb. Zijn nafok lijkt goed. Vind het een mooie hengst
Royal Dance liet zich rijtechnisch niet zien onder Niels Bax. Misschien wel omdat op het voorterrein nog even 'de puntjes op de spreekwoordelijk i zijn gezet'. Jammer, zo levert het geen dekkingen op vast. Wel heb ik iets anders gezien in Royal Dance - dat is een HELE BRAVE hengst. Zo zat het hoofdstel niet naar wens en hebben ze dat naast de vrachtwagen, buiten, eraf gehaald en opnieuw omgedaan. Hij verzette geen pas en liet het braaf gebeuren. Dan ben je dus echt wel een goudeerlijk paard. DAT is de kwaliteit die Royal Dance kan brengen in de fokkerij, en een fokker met een sterk bewegende merrie die wel een mooi model wil, fokt met Royal Dance zeker niet achteruit.
Mijn eigen Royal Dance komt uit een bijkans levensgevaarlijke Amethist x Amor merrie, en wat ben ik gelukkig met het resultaat.
Het bewijs van een braaf beest:
Dees schreef:En eh.. les nemen kost ook euri's. Maar les is iets wat ze zeker nodig heeft.
MOet zeggen, het ging afgelopen week al een stukje beter dan begin maart, en dat was alweer een heel stuk beter dan vorig jaar. Toch, dame in kwestie: de stijgbeugels een stukje hoger en de teugeltjes een stukje langer, dan lijkt het 'windsurfen te paard' al een stukje vriendelijker.
Ik dacht altijd dat die hengst van Post was, maar hij zal er wellicht 'slechts' ter dekking staan.
Dees schreef:Nee, ben zelf geen knappe ruiter en geef geen euri's uit aan les.
MAAARRRRRR: ik pretendeer dan ook niet een goedgekeurde hengst te willen rijden in hengstshows.
Als je een hengst op zo'n show toont onder het zadel, met als doel op zo'n manier reclame te maken om veel dekkingen te scoren....
dan moet je behoorlijk kunnen rijden.
DAT is wat ik zeg. Het niveau van de amazone is aardig genoeg voor een regionaal concours. Maar niet om reclame mee te maken.
Zo tevreden?
oversized schreef:Tssssss waar slaat dat nou weer op!!! Doe het eens zelf!!! Dat meisje traint al jaren bij Stal Laarakkers en werkt daar ook dus dat met dat lessen zal wel een beetje meevallen hoor!!!
Ik neem aan dat jij zelf een enorm talent bent en erg veel euri's uitgeeft aan de opleiding van zowel jezelf als je paard zodat daar in ieder geval niemand anders op hoeft te zitten dan jijzelf!!
Sorry maar van dit soort opmerkingen kan ik knap pissig worden. Mensen die enorm veel denken te weten over andere mensen terwijl dus blijkt dat dat absoluut niet zo is!! Kom eens uit die hoge boom van je!!!

oversized schreef:Zou het misschien ook kunnen zijn dat ze zelf met haar eerste verdiende euri's misschien wel een paardje heeft gekocht met als doel om er fijn mee te rijden en dat na een paar jaar datzelfde paardje ineens toch wel heel veel potentie lijkt te bezitten als dekhengst....
Natuuuuuuuurlijk wil ze dan graag haar eigen paard rijden!!!! En of ze de potentie heeft om enorm veel dekkingen te scoren......... ze wil iig graag haar paard laten zien. En de ECHTE kenner kijkt heus wel verder dan alleen naar de amazone die er op zit. (Lees met name de eerdere geplaatste posts mbt Universeel waarin duidelijk werd gezegd dat men al had verwacht dat de hengst meer potentie had dan wat de amazone eruit haalde.) Wie ben jij dan om de amazone aan te vallen op haar manier van voorstellen en het uitgeven van euri's aan lessen??