[foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:33

ik vind het er echt vreselijk uitzien.
ik VOND lingh een erg mooi paard.. maar hoe hij de laatste tijd loopt, en wordt gereden. verschrikkelijk.

rug helemaal weggedrukt, en maar met die voorbenen zwaaien. daarbij wordt de stang onderhand door zijn mond getrokken.

daarbij vind ik edward helemaal niet zo netjes rijden.. tenen als kapstokken.
nee, ik ben het volledig met CGJ12 eens. dit is geen dressuur meer zoals deze hoort te zijn.

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:08

CGJ12 schreef:
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik hem 3(?) jaar geleden in Nijmegen (LT) nóg veel beter vond.
Toen mocht ie tenminste nog bodem dekken in de uitgestrekte draf. Nu is het alleen nog maar voorbeengezwaai, en dat lijkt met de week erger te worden. Rijtechnisch is het vast allemaal super, maar ik zie toch echt stukken liever een LT-uitgestrekte draf dan een ZT-(lees "prik") uitgestrekte draf........
(ik weet het: nu krijg ik gelazer met Wim Ernes..... )

2003 liep ie zware tour:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimmb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:24

VValar schreef:
Super beest! Ben er helemaal weg van. Het was een mooie
show
en het meerendeel vh publiek vind dat spectaculaire voorbeen prachtig om te zien op zo'n show. Inclusief ik. Imponerend front, dan ben ik zelfs heel eventjes geneigd niet naar zijn achterbenen te kijken.. Maar zonder die beste achterhand krijg je die benen ook niet in de lucht, netzomin je succesvol op GP niveau zult kunnen presteren. Die pirouettes waren echt niets op aan te merken. Kwam zo best tot dragen, super! Geef mij ook maar een klein linghetje!

Als je de schouderspieren flink traint dan heb je geen achterhand meer nodig om de voorbenen de lucht in te krijgen. Dan heb je idd een leuk front
En waarom rijdt een topruiter zijn paard ineens heeeel anders (show) dan op een "normale" dressuurwedstrijd?? lijkt me vrij onlogisch (vooral voor het paard)
Dus slechte dag of niet van de ruiter, je mag er dan best kommentaar op geven ..... (en nee ik kan idd niet zo rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat we niet weten hoe het moet; tussen doen en weten , zit het verschil)(maw je mag dus ook wel commentaar geven op topruiters)

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:27

Wouter die foto's geven een heel ander beeld dan de foto's die geplaatst zijn. Hier loopt hij tenminste nog bij elkaar.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:14

Wouter24 schreef:
2003 liep ie zware tour:

Wouter......... ik had het over 3(?) jaar geleden..........
Kan wat mij betreft 2001 of 2002 zijn geweest.
In ieder geval toen ie de LT won. Toen vond ik 'm geweldig.......
Voor mijn part was het 1997, 1998, 1999 of zelfs 2000. Ik ben niet zo goed met jaartallen.....

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:02

Op die foto's van 2003 vind ik het een veel vriendelijker beeld, stangteugel hangt nota bene door.
Alleen op de laatste foto zie je druk op de stang, maar lang niet zoveel als ik vrijdag zag.
Hij lijkt op de foto's hierboven ook beter z'n achterhand kwijt te kunnen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:19

Stennisje schreef:
Alleen op de laatste foto zie je druk op de stang,

Jij ziet, jij ziet, wat ik niet zie...........
Geen poep praten.
Oók op die foto ligt de stang vrij. Als je dat al druk noemt kun je beter met een bitloze optoming gaan rijden.....

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:31

CGJ12 schreef:
Wouter......... ik had het over 3(?) jaar geleden..........
Kan wat mij betreft 2001 of 2002 zijn geweest.
In ieder geval toen ie de LT won. Toen vond ik 'm geweldig.......
Voor mijn part was het 1997, 1998, 1999 of zelfs 2000. Ik ben niet zo goed met jaartallen.....

Oudere foto's heb ik niet, was meer om jou stelling visueel weer te geven

Vond hem toen ook fijner

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:49

Wouter24 schreef:
Oudere foto's heb ik niet, was meer om jou stelling visueel weer te geven

Vond hem toen ook fijner

Stukken.
Zonde dat hij nu zo gereden wordt.

Suzanne F.

Re: [foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:06

Die foto´s tonen een stuk beter en vriendelijker. En Eddie zit er een stuk beter op!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:21

Gal volgt nu de forceermethode van Janssen en daar zijn zowel het paard als de ruiter niet bepaald mee vooruit gegaan

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:03

arie53 schreef:
Gal volgt nu de forceermethode van Janssen en daar zijn zowel het paard als de ruiter niet bepaald mee vooruit gegaan

Hoho Arie.
Volgende de Telegraaf mag dat nu....... en als de Telegraaf het zegt, dan is het waar..........

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:24

CGJ12 schreef:
Oók op die foto ligt de stang vrij. Als je dat al druk noemt kun je beter met een bitloze optoming gaan rijden.....

Helemaal mee eens.
Jeetje wat een verschil zeg die fotos, lijken wel twee verschillende paarden.
Op de oudere fotos loopt hij inderdaad veel beter bij elkaar..
Waarom in een keer zo'n verandering('verslechtering' eigenlijk) om het maar zo te noemen?

Zadel is echt Ziet er niet uit nee, lijkt wel zo'n hele goedkope zadelmarkt zadel , die zweetbladen zo naar voren..En dan rijdt je ZT (?) Wat moet je met een veelzijdigheid gerichte zadel??

Echt jammer van het paard, kan zo veel..
Die stang is echt erg in de eerste fotos..

Over dat commentaar over ' het kan niet ontspannen zijn, want het moet flitsend zijn' ben ik dus niet mee eens.
Paard kan al super flitsend zijn, maar met zo'n spanning wordt hij dus niet flitsender
Echt jammer...Edward kan super rijden, maar dit is gewoon jammer, als ik hem zou ik me best schamen als ik de verschil zag tussen de LT en de ZT...

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:27

zo,n hengstenshow geeft ook iets extra,s en je zit er niet op dus je kunt ook niet oordelen of het nodig was,als het zo was

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:32

Dan vraag ik me af wat Lingh wel deed dat ie zoveel stang 'nodig' was.
' Hij wil niet verzamelen, misschien wel als ik de stang nog meer bij neem..'

Edward en de rest moeten gewoon de paarden goed voor elkaar hebben. Tuurlijk komt er iets meer spanning tijdens zo'n 'show' maar het moet niet zo erg worden. Vind ik.

Het ziet er gewoon niet uit, die beeld. Tuurlijk moet een hengst flitsend zijn, maar dit is niet flitsend, dit is gewoon niet de boel bij elkaar en gewoon een beetje ' neppen' ' want dat hebben de mensen toch niet de gaten'. En als er zo hard geklapt werd zoals ze hier zeggen, dan hebben de mensen dat inderdaad niet in de gaten. En dat is jammer.

Je zult van bijna iedereen die daar zit te horen krijgen hoe goed ze wel niet zijn, en hoeveel verstand ze welniet hebben..Nou nou..dan vraag ik me inderdaad af hoe het nou gaat aflopen met de dressuur..als dit ZEER GOED is..

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:34

missmiekie schreef:
Ik blijf het een gaaf paard vinden, jammer dat ie de hele kür de stang er zo flink aan had staan en dat het persé zo ''extra'' moest zijn, dat er daardoor spanning ontstond.

Jij hebt al opgeschreven wat ik dacht

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:56

CGJ12 schreef:
Stennisje schreef:
Alleen op de laatste foto zie je druk op de stang,

Jij ziet, jij ziet, wat ik niet zie...........
Geen poep praten.

Skitter schreef:
CGJ12 schreef:

Helemaal mee eens.

Mijn oprechte excuses had te snel gekeken, keek alleen naar de stang, die door de hoek van de foto wat aangespannen leek.
Als ik naar de teugel kijk zie ik dat er eigenlijk geen druk op kan staan.

Mag ik weer van de brandstapel af?

Maar het verschil met vrijdag is duidelijk, vraag me af wat de reden is om zo te rijden.
Steeds meer mensen kijken verder dan dat voorbeen en na het LDR-drama (voor zover dat echt afgesloten hoofdstuk is) is men nog kritischer.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:58

wat mij heel erg opviel, is dat er geen 1 hengst met slof werd losgereden!!! dat was vorig jaar wel anders...

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:04

CGJ12 schreef:
Ik ben razend benieuwd wat onze ArieAfbeelding hier van vindt.......

haha

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:06

ik vind het een leuk paard ..
de foto;s zien er niet heel fijn uit vind ik..

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:33

Ik zou ze idd weleens willen zien onder een andere ruiter. Ik moet zeggen dat ik Lingh op de zaterdag iets beter uit de verf vond komen(niet veel) dan vrijdag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:51

CGJ12 schreef:
Ik ben niet zo goed met jaartallen.....

Nee tellen kon je nooit zo goed

(edit: o damn, sorry CGJ, ik dacht even dat ik Wouter aan het quoten was )

Ik was er niet bij in Den Bosch maar van de foto's die er hier op de site stonden werd ik beslist niet koud of warm Maar ik heb Lingh het afgelopen jaar niet 1 keer echt fijn gezien.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:06

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:10

Zep schreef:
Nee tellen kon je nooit zo goed

(edit: o damn, sorry CGJ, ik dacht even dat ik Wouter aan het quoten was )

Het zit je wel hoog met Wouter hè?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:14

Klopt CGJ, als je me belazert kan ik daar nog verdomd lang kwaad om blijven.