KWPN Select Sale 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

Re: KWPN Select Sale 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:40

Hoe de paarden bewegen daar kunnen we wel naar kijken, maar bouw enzo. Hallo, deze paarden zijn 2,5 jaar. Die paarden groeien allemaal nog minstens anderhalf jaar. Dan krijgen ze body en massa en zijn ze mooi in model.
Ik zou mijn paard niet graag al showen op d'r 2,5 jarige leeftijd. Ik vind het met het derde jaar soms al vroeg.....

sms

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:06

Sammie schreef:
Hmm ik weet dan toch wel wat ik liever zie.

Afbeelding

Zie zijn achterbeen eens je kunt nu het verschil zien die van de redford doet hij onder zijn buik en de sir s niet het lijkt zo omdat hij sabelbenig is en de redford niet en wat betreft de voorbeen als ze de redford ook gaan trainen met zwaare schoenen aan dan trekt hij de voorbenen ook wel omhoog kijk naar de training van de tuigpaarden.
en na mijn ervaring weet ik dat een paard moet gaan zitten.
Maar we praten over een paar jaar wel weer dan kunnen we zien wie wat er van over is.
Ik!! zie liever de Redford dan de sir s al vind ik wel dat hij wat losser in de schouder mog wezen.
Groetjes

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:30

Sjappie schreef:
Mijn top 3

1. Wedding --> Rhodium x Zirkoon
2. Wodan --> Riverman x Troublemaker
3. Welcome Sir --> Sir Sinclair x Fruhling

Wat vinden jullie?

Ik heb een top 5, maar daar staan deze 3 ook zeker in .

1. Riverman x Troublemaker
2. Osmium x Balzflug
3. Rhodium x Zirkoon (galop ++)
4. Sir Sinclair x Fruhling
5. Rhodium x Jetset

Overigens viel het gros me wel tegen . Geen 1 dier gezien waarbij ik van alle 3 de gangen heel enthousiast was. Of de draf goed, of de galop.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:04

Ze zijn 2,5 ,ik vind nog steeds niet dat je ze dan volledig kunt beoordelen,de paarden moeten nog helemaal uitgroeien,dan kan er nog wel degelijk wat in de bouw veranderen,en daarmee ook wat in de beweging.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:55

Sammie schreef:

Afbeelding

Verkrachting van een foto sammie Afbeelding

Is deze beter voor je vergelijkingsmateriaal?
Afbeelding

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:48

sms schreef:
Sammie schreef:

Afbeelding

Zie zijn achterbeen eens je kunt nu het verschil zien die van de redford doet hij onder zijn buik en de sir s niet het lijkt zo omdat hij sabelbenig is en de redford niet en wat betreft de voorbeen als ze de redford ook gaan trainen met zwaare schoenen aan dan trekt hij de voorbenen ook wel omhoog kijk naar de training van de tuigpaarden.
en na mijn ervaring weet ik dat een paard moet gaan zitten.
Maar we praten over een paar jaar wel weer dan kunnen we zien wie wat er van over is.
Ik!! zie liever de Redford dan de sir s al vind ik wel dat hij wat losser in de schouder mog wezen.
Groetjes

Het is sowieso geen eerlijke vergelijking omdat de hoek waarin beide foto's genomen zijn, verschillen. Bij die Sir Sinclair is hij van rechtsvoor genomen, en bij Vlekkie evenredig aan de zijkant. Hierdoor komt de beenzetting ook anders uit.

Bovendien is het maar afwachten wat er sowieso van al die paarden gaat worden. Ze zijn nog maar 3. Bewegingtoppers hoeven het nog niet goed te doen in de sport/fokkerij, en andersom. Eerst maar kijken hoe ze sowieso uitgroeien.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:29

Volgens mij blijft die beenzetting precies hetzelfde of hij nu van tevoren is genomen of schuin opzij. Enige wat je moeilijker kunt beoordelen is de ruimte ertussen, maar dat blijft onevenredig verdeeld bij Welcome S.

@ ruby moest even snel snel

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:01

Wat is in hemelsnaam een bewegings topper? Garandeert die winst punten bij de dressuur ofzo? Is dat waar het bij dressuur om draait, om spektakel? En hoe functioneel is dat dan?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:10

Tegenwoordig Himyar, blijkbaar wel. Als de beestjes hun voorbeentjes achter hun oortjes kunnen steken zijn het gegarandeerde bewegings toppers. Dat de achterhand erachter aan zwabbert deert niet

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:00

Het is je vergeven sammie, ondanks jullie "kritiek" hoop ik toch wel dat Wild Dancer verder komt...we kunnen voor de bontenfokkerij wel weer iets nieuws gebruiken....

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:43

In z'n algemeen vindt ik het slappe dwijlen, kan haast ook niet ander gezien de leeftijd.
Wilco D is uit een volle zus van mijn merrie, zal me benieuwen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:16

Woods (Obelisk x Ferro)
Absoluut mooi dier, nette stap, galop en draf niet erg bijzonder, wat weinig uit de schouder.

Walzer (San Remo x Balzflug)
Niet enorm aansprekend, matige stap, aparte draf, wel wat slap achter, ook in galop.

Wilco D (Flemmingh x Metall)
Simpel model, stap matig, fijne draf met veel souplesse, grote redelijke galop.

Windsor (Rousseau x Goodtimes)
Goed gebouwd paard, redelijke stap, draf niet apart, galop wel fijn

Wedding (Rhodium x Zirkoon)
Prachtig paard, redelijke stap, draaft met achterbeen achter de massa richting zn staart, galop vrij goed maar weinig bergop.

Watteau (Jazz x Houston)
Leuk model, stap matig, draf niets aparts aan, galop wel netjes

Welcome Sir (Sir Sinclair x Fruhling)
Nog vrij ielig, erg fijne stap, hakkentrekker maar in vergelijking met de anderen zeker geen slechte draf, galop vlak.

Walther (Rousseau x Havidoff)
Aansprekend type, wel iets week in de rug, stap vrij slecht, dravend graaft ie zichzelf bijna in, galop met achterbeen achter de massa.

Wittelsbach D (Rhodium x Jetset-D)
Leuk model, stap matig tot redelijk (zitten bloembakken voor), draf en galop fijn en lijkt bewerkbaar.

Wild Dancer (Redford x Rossini)
Vrij kort vooreind, goede stap, draf niet heel bijzonder, wel goed achterbeen, ook goed achterbeen in galop.

Wild Risk (Osmium x Balzflug)
Langelijnd paard, stap matig, draf lijkt ook niet erg goed, galop fijn

Wodan (Riverman x Troublemaker)
Gaaf plaatje, wat een houding, redelijke stap, fijne afdruk en galop, dravend iets traag en weinig onder de massa plaatsend achterbeen, galop eveneens weinig achterbeen onder de massa.

Kortom: Ik heb geen uitgesproken favorieten.

Wittelsbach D lijkt me wel een fijn dier en ik vind Wild Dancer leuk(absoluut geen fan van bonte paarden, dus dat buiten beschouwing gelaten) om zijn stap en achterbeen. Van Wodan weet ik niet zo goed wat ik moet denken. Wel een plaatje met fijne zelfhouding.

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:08

Wat vind je dan van Wise Guy van de Wijdewormer???
Ik ben het eigenlijk wel met je eens wat de rest betreft . De Rhodium X Zirkoon is mijn favoriet!

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:55

Ohja, die heb ik wel bekeken, maar ben vergeten op te schrijven wat ik er van vond .
Dat de Rhodium X Zirkoon je favoriet is kan ik me wel voorstellen, maar dat achterbeen twijfel ik een beetje over. Ach, wie weet is dat weer anders over 2 jaar, ze zijn nog zo jong...

Wise Guy van de Wijdewormer (Sir Sinclair x Havidoff)
Langelijnd paard, nette stap, draf nog een beetje slap achter en zet het achterbeen soms niet goed onder, maar echt verkeerd lijkt het niet, galop netjes, in het geheel (nog) niet zo bergop, maar lijkt me fijn te bewerken en een leuk beeld.

BBGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:00

Sorry allemaal maar Welcome Sir staat bij mij op nummer 1! Geweldig bewegen! Ieder zijn smaak!

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:14

heb de sir sinclair fruhling ook gezien in ermelo, ik vind het een apart paard, met zeer goede beweging. Die veel beter loopt dan die foto doet vermoeden.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:06

RUBYWHITE schreef:
we kunnen voor de bontenfokkerij wel weer iets nieuws gebruiken....

Doet er nog 1 mee, alleen die is vm samber

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:53

ik heb de sir sinclair op dvd gezien en dat paard was ook het enigste wat me echt aansprak,paard dat veel aanleg voor de sport heeft(en ja ieder paard kan de sport in,maar om de hogere oefeningen)

sms

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:58

Kijk nu eens naar de afgelopen jaren vinden jullie dat er nu echt goede hengsten hebben aangekeurd er zal een paar tussen zitten die een van mijn merrie`s kan verbeteren het zullen wel mooie en goed bewegende hengsten zijn maar de kracht onbreekt eraan een voorbeeld tuschinsky krack c x pion hij is vast en zeker lid van de roei vereniging als hij over de ac lijn rijdt dan dan kun als je aan de kant staat dan hem de poot geven.
wat een van de betere hengsten zijn is Oscar (wolfgang x nabuur) en Tolando (krack c x rubinstein).

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:02

De bonte redford vind ik goed, al houd ik niet van bont.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:26

sms schreef:
en goed bewegende hengsten zijn maar de kracht onbreekt eraan een voorbeeld tuschinsky krack c x pion hij is vast en zeker lid van de roei vereniging als hij over de ac lijn rijdt dan dan kun als je aan de kant staat dan hem de poot geven..

Nou nou nou nou...valt best wel mee...

Enne misschien kan je wat leestekens gebruiken in je teksten, puntjes ofzo en hoofdletters???

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:36

Suzanne F. schreef:
sms schreef:
en goed bewegende hengsten zijn maar de kracht onbreekt eraan een voorbeeld tuschinsky krack c x pion hij is vast en zeker lid van de roei vereniging als hij over de ac lijn rijdt dan dan kun als je aan de kant staat dan hem de poot geven..

Enne misschien kan je wat leestekens gebruiken in je teksten, puntjes ofzo en hoofdletters???

Dat SMS - taaltje ...

Ben overigens wel benieuwd naar de hengsten in het echt!

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:16

Wedding (Rhodium x Zirkoon)
Prachtig paard, redelijke stap, draaft met achterbeen achter de massa richting zn staart, galop vrij goed maar weinig bergop.

Sorry maar dit is echt een slecht onderbouwde mening! Op de veiling loopt geen paard dat beter gallopeerd dan de Rhodium. Tot nu toe heb ik dit topic een beetje gevolgt maar twijfel aan het niveau van de mensen die kritiek geven.
Bedoel echt niet iedereen en ben het ook lang niet altijd eens met het KWPN, maar er worden hier dingen over hengsten gezegt die gewoon weg niet waar zijn.

Als iedereen de hengsten nu in het echt een paar keer hebben gezien en dan hun mening geven dat is iets anders. Maar kwalijke dingen over deze jonge beesten geven die je op een video film ziet vindt ik een beetje sneu.

smilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:41

Suzanne F. schreef:
sms schreef:

Ik zal het nooit weer doen hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:24

En schaduwaccounts mogen ook niet...