alvast bedankt de rest hoor ik dan wel via pb
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ninja2 schreef:Als je toch een eigen paard krijgt, kun je niet vragen of je deze kunt kopen van haar. Dan weet je zeker dat ze niet verwaarloosd wordt
leonietje schreef:Tja ..........
Ik vind ze er alles behalve verwaarloosd uitzien.
Ze hebben genoeg vet ,en zien er zeker niet somber uit.
Jij zegt ze krijgen bijna niets te eten, lieve schat, ben jij er de hele dag bij?
Vast niet.....dus oordeel niet gelijk zo hard...en zet dat dan helemaal niet op bokt...zoals je merkt zijn er veel mensen die deze pony's kennen. Ik vind het alles behalve netjes. Aangezien deze dame deze paarden al enkele jaren heeft, is ze dol op deze beestjes, net als elke eigenaar op zijn paarden/pony's is.
Ik hoop voor jou dat ze geen internet heeft en niet op bokt leest want anders mag JIJ je wel diep schamen.
Zo wilde niet reageren maar kon het niet laten......
ninja2 schreef:Als je toch een eigen paard krijgt, kun je niet vragen of je deze kunt kopen van haar. Dan weet je zeker dat ze niet verwaarloosd wordt

Terwijl als ik twee dagen later foto's trek van hetzelfde wakker paard dat in de sneeuw aan het spelen is iedereen het er over eens is hoe goed het dier wel niet verzorgd is. Maw een foto geeft niet altijd de werkelijkheid neer 
xKatleentjex schreef:Even op voorhand zeggen dat ik niet alle reacties door heb gelezen
De hoeven zien er nog niet vreselijk uit, maar zouden wel eens bekapt mogen worden(voor zover ik kan zien op de foto). Ik zou daar niet eerst hulp van buitenaf bijhalen, maar eerst eens vragen aan de vrouw zelf. Als je haar nog eens ziet kan je misschien een gesprek aanknopen en na een poosje zeggen "Zeg, ik was je haflinger daarnet een beetje aan het aaien, en het viel me op dat zijn hoeven tamelijk lang zijn. Volgens mij heeft hij dringend een hoefsmid nodig om zijn hoeven wat korter te kappen, anders krijgt hij pijn en moeite met lopen"
Pas als de vrouw weigert en het paard begint echt last te krijgen van zijn te lange hoeven, zal ik iemand inschakelen. Volgens mij hoort verwaarlozen van hoeven trouwens onder dierenverwaarlozing.
lindavd schreef:at ocean_polly:
k zou alleen nog maar reageren op mensen die j een tip willen geven
tip van mij: volg de tip op van dat j die mevrouw idd haar gang moet laten
gaan. hoe moeilijk ze het dan ook vind, er zal dan wel een keer een
moment komen dat ze of de pony's moet verkopen als ze geen geld heeft.
het zijn dan wel pony's die met weinig voer rond kunnen komen maar er
zijn gewoon kosten die elke maand ofzo terug komen.
hou ze gewoon in d gaten en als het idd te erg wordt dan kun j nog iemand inschakelen.
over het wondje. paarden toveren wondje gewoon af en toe ergens vandaag
ofzo. het is niet altijd te achterhalen waar het vandaan komt.
hou het nu nog ff bij en laat ze dan verder met rust.
ga lekker met j eigen paardje bezig zijn. er is niets fijner als een eigen
paardje waar j zelf alles over te vertellen hebt.
veel succes met alles!!