Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:37

is goed
alvast bedankt de rest hoor ik dan wel via pb

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:52

Ik vind het paard qua conditie er helemaal niet slecht uitzien.
En dat ze zo weinig te eten krijgt is haar ook niet aan te zien.
Die plek aan d'r neus kan je een veearts naar laten kijken. maar die zal er verder weinig meer aan kunnen doen.
Gehecht kan het waarschijnlijk niet meer, want na een bepaald aantal uren heeft het geen nut meer om te hechten.
Hij zal je waarschijnlijk het advies geven om het goed schoon te houden en misschien wat antibiotica.

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:57

zoiets dacht ik ook al dat ze zouden gaan zeggen en van binnen zit er al een korst op dus word idd moeilijk
ik probeer er nu zoveel mogelijk heen te gaan om het schoon te maken maar ben al heel de week snot verkouden dus is een vriendin van mij gegaan
voorderest moet ik ff kijken welke vee artsen er in de buurt zijn maar die zullen wel zeggen van ja sorry daar kunne we niets meer aan doen hou het maar schoon

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:56

Als je toch een eigen paard krijgt, kun je niet vragen of je deze kunt kopen van haar. Dan weet je zeker dat ze niet verwaarloosd wordt

Lonan

Re: Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:04

Tja ..........
Ik vind ze er alles behalve verwaarloosd uitzien.
Ze hebben genoeg vet ,en zien er zeker niet somber uit.

Jij zegt ze krijgen bijna niets te eten, lieve schat, ben jij er de hele dag bij?
Vast niet.....dus oordeel niet gelijk zo hard...en zet dat dan helemaal niet op bokt...zoals je merkt zijn er veel mensen die deze pony's kennen. Ik vind het alles behalve netjes. Aangezien deze dame deze paarden al enkele jaren heeft, is ze dol op deze beestjes, net als elke eigenaar op zijn paarden/pony's is.

Ik hoop voor jou dat ze geen internet heeft en niet op bokt leest want anders mag JIJ je wel diep schamen.

Zo wilde niet reageren maar kon het niet laten......

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 23:31

ninja2 schreef:
Als je toch een eigen paard krijgt, kun je niet vragen of je deze kunt kopen van haar. Dan weet je zeker dat ze niet verwaarloosd wordt

Dat waren we eerst ook van plan en me pa heeft dat ook nog een beetje in zijn hoofd maar omdat ik wil proberen naar deurne te gaan zijn ze te klein

leonietje schreef:
Tja ..........
Ik vind ze er alles behalve verwaarloosd uitzien.
Ze hebben genoeg vet ,en zien er zeker niet somber uit.

Jij zegt ze krijgen bijna niets te eten, lieve schat, ben jij er de hele dag bij?
Vast niet.....dus oordeel niet gelijk zo hard...en zet dat dan helemaal niet op bokt...zoals je merkt zijn er veel mensen die deze pony's kennen. Ik vind het alles behalve netjes. Aangezien deze dame deze paarden al enkele jaren heeft, is ze dol op deze beestjes, net als elke eigenaar op zijn paarden/pony's is.

Ik hoop voor jou dat ze geen internet heeft en niet op bokt leest want anders mag JIJ je wel diep schamen.

Zo wilde niet reageren maar kon het niet laten......

tot nu toe heb ik er pas 1 gezien die zie kent buiten mij om
en daarbij spreek ik die vrouw regelmatig en ook zei zegt dat ze er maar 1 keer per dag komt om te voeren
ze heeft geen internet... ze zijn niet zo modern... die mensen hoeven dat allemaal niet dat verteld ze me ook zelf...

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 08:33

ninja2 schreef:

Mijn gedachte......

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:27

Even op voorhand zeggen dat ik niet alle reacties door heb gelezen

Maar als je de foto's had geplaatst en je had gezegd dat het je eigen of verzorgpony was, geen kat had gezegd dat ze er verwaarloosd uitzagen. Eerder goed verzorgd, misschien zelfs een beetje te dik, ze zouden je zelfs advies geven niet te veel eten te geven. Misschien eens de hoeven nakijken, maar verder niets.

Vorig jaar had ik tijdens de winter ook eens topic gestart met mijn toen 18-jarig paard als "zielig ding". Mevrouw was net haar middagdutje in de zon aan het doen, en met zo'n grizzlybeervacht, achterhand in slaapstand en doorgezakte rug die ze van haar eigen heeft, zag dat dat er verschrikkelijk zielig uit. De meeste bokkers hadden wel door dat die nep was, maar sommige vonden het evengoed toch maar een zielig ding Terwijl als ik twee dagen later foto's trek van hetzelfde wakker paard dat in de sneeuw aan het spelen is iedereen het er over eens is hoe goed het dier wel niet verzorgd is. Maw een foto geeft niet altijd de werkelijkheid neer

Misschien heeft die vrouw gezegd dat het paard niet veel eten krijgt, maar zoals het nu uitziet zou ik me daar niet druk ommaken. Het paard heeft reserve genoeg. Daarbij is teveel ook nooit goed, een paard met overgewicht kan serieuze klachten krijgen. Ik zal me pas gaan moeien als het daadwerkelijk nodig is. Als het paard echt zienderogen is afgevallen en je begint de ribben te zien, dan kan je zeggen dat het te mager begint te worden en dat het dringend bijgevoerd moet worden. Maar zoals hij nu kijkt kan je niet zeggen dat hij extra eten nodig heeft.

De hoeven zien er nog niet vreselijk uit, maar zouden wel eens bekapt mogen worden(voor zover ik kan zien op de foto). Ik zou daar niet eerst hulp van buitenaf bijhalen, maar eerst eens vragen aan de vrouw zelf. Als je haar nog eens ziet kan je misschien een gesprek aanknopen en na een poosje zeggen "Zeg, ik was je haflinger daarnet een beetje aan het aaien, en het viel me op dat zijn hoeven tamelijk lang zijn. Volgens mij heeft hij dringend een hoefsmid nodig om zijn hoeven wat korter te kappen, anders krijgt hij pijn en moeite met lopen"
Pas als de vrouw weigert en het paard begint echt last te krijgen van zijn te lange hoeven, zal ik iemand inschakelen. Volgens mij hoort verwaarlozen van hoeven trouwens onder dierenverwaarlozing.

En over dat wondje, ook geen zorgen over maken. Mijn twee paarden staan regelmatig onder de wondjes, vooral de oudste(laagste in de rang). Een jaar of twee geleden trof ik haar zelfs aan met een kanjer van een schaafwond recht op haar voorhoofd. Ik weet nog altijd niet van wat, heb alles afgezocht maar niets gevonden. Dus die neus kan ze overal tegen aan gestoten hebben

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:04

xKatleentjex schreef:
Even op voorhand zeggen dat ik niet alle reacties door heb gelezen

De hoeven zien er nog niet vreselijk uit, maar zouden wel eens bekapt mogen worden(voor zover ik kan zien op de foto). Ik zou daar niet eerst hulp van buitenaf bijhalen, maar eerst eens vragen aan de vrouw zelf. Als je haar nog eens ziet kan je misschien een gesprek aanknopen en na een poosje zeggen "Zeg, ik was je haflinger daarnet een beetje aan het aaien, en het viel me op dat zijn hoeven tamelijk lang zijn. Volgens mij heeft hij dringend een hoefsmid nodig om zijn hoeven wat korter te kappen, anders krijgt hij pijn en moeite met lopen"
Pas als de vrouw weigert en het paard begint echt last te krijgen van zijn te lange hoeven, zal ik iemand inschakelen. Volgens mij hoort verwaarlozen van hoeven trouwens onder dierenverwaarlozing.

die vrouw wil zelf ook graag de hoefsmid laten komen maar heeft er nog geen geld voor..... ze wilde eerst ook ijzers eronder maar heeft nu besloten dat ze dat niet meer wil en alleen laten bekappen

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:04

Beetje jammer dat er voor zoiets de db al wordt gebelt.

Zie hier niks erg's aan, de hoeven mogen wel bekapt worden maar ze ziet er verder goed uit.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:28

Inderdaad.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:26

ik lees dit nu in 1 keer enne k vind ze er niet slegt uit zien idd eerder tedik en die hoefe vallen ook mee vind ik ze mogen idd wel is bekapt maar het is niet rampzalig en als je vind dat deze verwaarloost worden wat doe ik dan wel niet mijn shet en 2 veulens staan op een schraal land en krijgen verder alleen hooiverder vraagen wij ook om oud brood bij de bakker en dat krijgen en dat voeren wij dan aan de paardjes en we hebben ook stallen maar we zetten ze gewoon 24uur buiten ze hebbben een schuilstal dat hebben jouwen dan misshien niet maar onder die bomen kunne ze schuilen en bij ons land is het ook voor de helft modder maar slegt hebben ze het niet en als het egt heel koud is zetten we ze binnen en krijgen ze ook brok
misschien moet je gewoon is met die vrouw praaten (desnoods neem je je vader mee) over hoe jij de situatie vind en moet je haar niet gelijk zwart maaken misschien kunne julie dan samen een op lossing vinden

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:52

at T@nj@ en Cassidy:
ik vind dat jullie een beetje overdreven reageren
k zou ok overbezorgd zijn. kan me dingen ok heel erg aantrekken
daar kunnen mensen ok niets aan doen dat ze zo zijn!!
en over penny gesproken vind k het al helemaal een domme reactie.
k vind pennymeisjes gewoon een domme verzinsel.
iedereen moet het een keer leren. iemand die net begint is dan meteen
een pennymeisje!!k moet ook nog zat dingen leren. ben k dan ok een
pennymeisje??

at ocean_polly:
k zou alleen nog maar reageren op mensen die j een tip willen geven
tip van mij: volg de tip op van dat j die mevrouw idd haar gang moet laten
gaan. hoe moeilijk ze het dan ook vind, er zal dan wel een keer een
moment komen dat ze of de pony's moet verkopen als ze geen geld heeft.
het zijn dan wel pony's die met weinig voer rond kunnen komen maar er
zijn gewoon kosten die elke maand ofzo terug komen.
hou ze gewoon in d gaten en als het idd te erg wordt dan kun j nog iemand inschakelen.
over het wondje. paarden toveren wondje gewoon af en toe ergens vandaag
ofzo. het is niet altijd te achterhalen waar het vandaan komt.
hou het nu nog ff bij en laat ze dan verder met rust.
ga lekker met j eigen paardje bezig zijn. er is niets fijner als een eigen
paardje waar j zelf alles over te vertellen hebt.
veel succes met alles!!

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:28

lindavd schreef:
at ocean_polly:
k zou alleen nog maar reageren op mensen die j een tip willen geven
tip van mij: volg de tip op van dat j die mevrouw idd haar gang moet laten
gaan. hoe moeilijk ze het dan ook vind, er zal dan wel een keer een
moment komen dat ze of de pony's moet verkopen als ze geen geld heeft.
het zijn dan wel pony's die met weinig voer rond kunnen komen maar er
zijn gewoon kosten die elke maand ofzo terug komen.
hou ze gewoon in d gaten en als het idd te erg wordt dan kun j nog iemand inschakelen.
over het wondje. paarden toveren wondje gewoon af en toe ergens vandaag
ofzo. het is niet altijd te achterhalen waar het vandaan komt.
hou het nu nog ff bij en laat ze dan verder met rust.
ga lekker met j eigen paardje bezig zijn. er is niets fijner als een eigen
paardje waar j zelf alles over te vertellen hebt.
veel succes met alles!!

bedant...
ik heb ook besloten eht voor de rest niet te doen
dat komt door iets wat ik van het weekend weer hoorde wat ik niet helelmaal begreep maar nu inmiddel swel
jij ook veel suc6