Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
IlsjePilsje schreef:14 of geen 14, het is niet de manier om VD te beoefenen met een paard.
Tip: koop een goed boek over VD, laat pony eerst met rust, lees boek goed door en ga daarna met pony aan de slag.
Zoek desnoods een deskundige om je te helpen, want zoals je het zelf doet is niet de juiste manier.
@manda: ik denk niet dat mensen elkaar aansteken. Ik heb nog nooit gereageerd op de topic van TS, maar heb er wel een paar gelezen. En al bij het eerste bericht van TS zelf had ik mijn mening al klaar. Een mening die dan duidelijk verwoord werd door andere reacties, waardoor ik maar geen bericht achterliet.
Mijn verzorgsters zijn ook 14 en 15, maar halen het niet in hun hoofd om mijn paarden zo dingen aan te leren. Dus met leeftijd heeft dit niets te maken.
Zoals Oscar al aangaf moet TS ook eens zelf kritisch kijken naar haar eigen handelen.
ChingYi schreef:thor9: hahaha grappig....dat heb ik echt nog noooit gezien, maar dat is niet echt wat ik wil....en dat lijkt me ook niet zo'n uhmmm geweldig idee....maar et lijkt me wel erg grappig om te zienhaha