Mijn nieuwe bonte edkinghill paardje is gedekt !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Re: Mijn nieuwe bonte edkinghill paardje is gedekt !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:18

Cayusejuhh schreef:
Ienemienie schreef:
Ik kan je helaas niet veroordelen hoor want ik heb 3 jaar geleden ook heel bokt ongeveer over mij heen gehad omdat ik mijn tinkermerrie liet dekken door een kwpn-er. Ik heb haar laten dekken door Kingston. Er is toen een schimmel uit gekomen. Heel chique veulen. Iets forser als kwpn-er maar ook geen tinker. Kon mijn merrie toen drachtig heel goed verkopen maar ik wilde het veulen als rijpaard gaan gebruiken.

Dus ja dat jij deze keuze maakt, vind ik niet zo gek eigenlijk. Mooie merrie hoor, ik heb ook een Ed King Hill.

Volgens mij ken ik jou van tinkervereniging klopt dat???

jij had later toch een anda gekocht?? ik zie die naam en komt mij zo bekend voor.

thnx voor het compliment. Knipoog

Trea.. Morgen "MAG" Gert haar komen bekapppen.. hele eer he?? wahahahhahahaha ( grapje)

Ja idd ik zat ook daarbij maar ja nadat ik een anda had hoorde ik er niet meer bij natuurlijk.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:41

Dat wordt vast een mooi veulen. Misschien kan zo'n kruising wel niet heel hoog komen in de sport (hoewel, je weet nooit....) maar de meeste mensen kopen toch een paard om recreatief mee te rijden?

Vraagje: Waarom hebben jullie geen spantouw gebruikt bij het dekken? Is het zo niet gevaarlijk voor The Offspring? Tong uitsteken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 13:43

Vasthi schreef:
Dat wordt vast een mooi veulen. Misschien kan zo'n kruising wel niet heel hoog komen in de sport (hoewel, je weet nooit....) maar de meeste mensen kopen toch een paard om recreatief mee te rijden?

Vraagje: Waarom hebben jullie geen spantouw gebruikt bij het dekken? Is het zo niet gevaarlijk voor The Offspring? Tong uitsteken

Omdat ze heel goed hengstig was.. als ze met schouwen al begint te trappen dan doen we ze wel kluisteren.

Maar als de merrie niet slaat dan doen we het zo..
Als een merrie echt GOED hengstig is dan slaan ze niet. het slaan gebeurt altijd door dat de merrie niet goed hengstig is.

WIj dekken eigelijk meestal zonder kluister.
Wij dekken aan de hand. maar sommige mensen doen wilddekken en dan zijn ze ook niet beschermt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:14

dubbele reactie verwijderd

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:19

Lielle schreef:
dubbele reactie verwijderd

Jij bent snel Knipoog ik had het nog geneens gezien hihihihi

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:50

mooie meerrie heb een ruin van samber lijkt er ook wle op moet ik zeggen hetzelfde koppie.
tja over het dekkenik neem aan dat jezelf weet waar je mee bezig bent.
ik heb mijn, ze zeggen halve tinker,bonte merrie van 1,45 m laten dekken door een fries van 1.55.
is dit jaa reen super mooi donkerbruin hengstveulen uitgekomen met een hel erg apart blesje.
dit veulen heeft en krijgt geen papier maar daarom houden wij niet minder van hem en als ik ooit nog de kans krijg laat ik mijn merrie dekken door een paint dat is mijn droom.
ik wil alleen maar zeggendat als je zelf wet dat het goed zit dat het dan ook moet kunnen doen.
wil wel fotos zien van de baby hoor!!!! hahaha
gr gemma

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:53

Luna1 ... heb je een foto van je hengsteveulentje? Ben echt benieuwd naar 'm Ja

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:57

Ik wil dat veulentje wel Lachen Volgens mij wordt het echt een hele gave kruising. En trouwens, kwpn en nrps zijn net zozeer kruisingen als tinkers, dus waar maken we ons druk om. Een paard is leuk of een paard is niet leuk, en ik ken genoeg paarden die geweldige afstammingen hebben en minder lopen dan menig papierloos beestje. Ik ken trouwens een kruising tussen een Welsh/ appaloosa en een shire (vraag me niet naar de technische details Knipoog , en dat is me toch een leuk ding!

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:13

hihi idd:d ben zeer benieuwd naar de uitslag.. laat ons wel de foto zien he Vingers aflikken

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:32

Wat een leuke aftekening op haar koppie, maaruh Wow! wel groot --> maar dat wilde je geloof ik ook, tóch?!

Verder wel handig om effe je eigen hengst te laten "oefenen" Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 22:15

hihi hij magt al jaren oefenen. Maar begin van het nieuwe dekseizoen moet het weer beetej opgang worden gebracht he Knipoog

hihi jaaaaaaaaaaaaa volgens jaar begin maart foto's van het veulen Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:25

Ik ben ook zo'n gestoorde gek die zo'n kruising zou bewerkstelligen Haha! Maar wel doordacht!

The Offspring fokt overigens wel groot, maar niet direct grof... Voor zover ik weet dan. En hijzelf groeide ook pas laat de breedtie in! Dus ik zie geen lichamelijke problemen voor de merrie en het veulen.

Stamboek en sport vind ik nu niet terzake, niet alles draait om prestatie...

mcrielaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:14

snowdon schreef:
Ik ben ook zo'n gestoorde gek die zo'n kruising zou bewerkstelligen Haha! Maar wel doordacht!

The Offspring fokt overigens wel groot, maar niet direct grof... Voor zover ik weet dan. En hijzelf groeide ook pas laat de breedtie in! Dus ik zie geen lichamelijke problemen voor de merrie en het veulen.

Stamboek en sport vind ik nu niet terzake, niet alles draait om prestatie...

Precies!! Papier vind ik eigenlijk gewoon onbelangrijk, en waarom zou je met zo'n kruising niet de sport inkunnen?? De springsport, daar zal je idd niet erg hoog komen. Maar Dressuur kan makkelijk met zo'n paardje! Ja

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 06:47

Citaat:
Ik ben niet kwaad.. en als je goed kijkt staan er smiley's bij om het accent een ander toontje te geven.. kijk als ik nu achter heb staan.. of is wel wat anders niet??

je kan getypte woorden anders opvatte om dat je de toon niet hoort hoe het is gezegd. vandaar die smiley's.

sorry van de late reactie hierop...
ik begreep de intonatie idd niet geheel...
maar nu is t allemaal duidelijk... gelukkig ...