Shetlandveulen in de tuin :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:56

er weg halen, in een opfok zetten en na 2 jaar terug geven.. of een klacht bij de politie indienen dat je er geen behoefte aan hebt.. je hebt zelf een pony? dat weet je ook wat ie in een dagje allemaal uitschijt en piest
het beestje is net bij mama weg.. moet alles nog leren en niemand anders dan een andere pony kan het hem of haar leren..

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:02

Ik vind het echt schandalig dat ze dat beesie daar laten opgroeien.
Vroeger hadden onze achterburen twee grote paarden.
In een tuintje van ong. 7 are...
De dierenbescherming is die paarden daar gewoon komen weghalen.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 20:34

Maar ik heb dieren bescherming op mijn dak gehad wegens flauwekul voor mijn paard, kennelijk nemen ze mij niet meer serieus, ook omdat ik ze straalhard de deur gewezen heb

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:06

ten eerste vind ik het schandalig dat mensen dat beestje houden op zo'n klein stukje,
ten tweede,
moet een veulen daar in zn eentje opgroeien?????
waar gaat de wereld heen.....

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:09

Als de DB je laat zitten, bel de woningbouwvereniging of gemeente. Binnen de bebouwde kom mag je (bijna) nergens meer een shetlander houden. Een shet viel vroeger onder huisdieren, maar tegenwoordig onder kleinvee en dus is er een vergunning voor nodig. Dat laatste zal de gemeente niet geven, als het om een woning in een woonwijk waarvan de tuin geen agrarische grond is.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 00:49

Sjonge jonge... Deze droom had ik ook toen ik 6 was: een pony in de tuin (en die was een aantal keren groter dan deze). Maar dat er ook nog ouders zijn die dat gewoon doen, oh jee...

Wat je kan doen? De politie bellen en de gemeente, duurt vast niet lang voordat het dier er dan wegmoet. Hopelijk verkopen ze hem dan als hij wegmoet en komt hij niet in een kaal landje ergens achteraf te staan.

Wat krijgt dat beestje eigenlijk te eten? Enige idee? Misschien een idee om ze inderdaad aan te raden om even een zakje veulenbrok te halen. Maar als de smit komt zal hij er ook wel wat van zeggen en hopelijk ook actie ondernemen...

Sjemig, wat een lui zeg...
Succes ermee en ik ben benieuwd wat de stappen zullen zijn!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 00:50

Oh, mag ik nog 1 ding vragen? Je eerste bericht vind ik een beetje apart. Het lijkt namelijk meer of je het wel grappig vindt en dat je de noodzaak van de situatie pas wat later inzag. Klopt dat of zit ik ernaast? Want afgezien van de laatste zin lijkt het op een leuke mededeling...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 00:58

Scheve mond

Sorry, meer weet ik niet te zeggen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:08

Cassidy schreef:
Het is een heel schattig veulen.
Maar zoiets hoort op het land met leeftijdsgenootjes, en niet in een achtertuin.
Ik voorzie hier weer een probleemgeval...deze gaat niet erg lang blijven, geef ze maximaal een jaar. En daarna: weer een kandidaat voor de slager, omdat hij niet te hanteren is...

hoeft niet. In Lelystad had ook iemand twee shetjes bij haar huis. Gewoon in een wijk. MOet ik wel bij zeggen dat ze ze iedere ochtend naar een grote wei wandelde waar ook andere diertjes en soortgenootjes dachten. En dat deed ze door wind en weer Haha!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 07:30

Carlaa schreef:
Oh, mag ik nog 1 ding vragen? Je eerste bericht vind ik een beetje apart. Het lijkt namelijk meer of je het wel grappig vindt en dat je de noodzaak van de situatie pas wat later inzag. Klopt dat of zit ik ernaast? Want afgezien van de laatste zin lijkt het op een leuke mededeling...

Omdat het zo een leuk veulen is heb ik de foto's geplaatst, en ik dacht werkelijk dat ze een grap maakten, tot dat bleek dat ze haar echt in de tuin houden. Toen vond ik het iets minder grappig. Waar het veulentje wegkomt staat ook nog een shethengstje. Ong, even oud, en daar hebben ze ook belang bij. En 2 van die dieren in zo een tuin, nee dat gaat werkelijk niet.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:27

Heel bijzonder verhaal. Moeilijk ook omdat het je buren zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je geen bonje wilt in je wijkkie.
Toch stoer dat je aktie onderneemt. Hou ons op de hoogte!!

Voor de rest heeft iedereen al gezegt wat ik ook gezegt zou hebben.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:25

Komen ze vanzelf achter als het winter word en de hele tuin 1 omgeploegde bagger-en-mest zooi is waar je je zonder lieslaarzen niet in kan wagen... Wedden dat het dan zo leuk niet meer is?

Nog een tip: Neem je buren eens een paar keer mee als je je eigen paard gaat verzorgen. Leg uit wat je doet en waarom. Misschien helpt het als ze een beetje een idee krijgen van wat een paard allemaal nodig heeft en dat een shetlander ook heus een paard is met dezelfde behoeften.

Daarnaast, peper er *alsjeblieft* goed in dat dit een VEULEN is waar ze *niet* op mogen zitten tot het 3 is! Want ik zie dat helemaal gebeuren dat er volgende maand ongeduldige kindjes opzitten. Vertel er maar wat horrorverhalen bij over ponies die afgemaakt moesten worden omdat ze veeeeel te jong belast zijn, ruggegraat, benen en gewrichten zijn op geen enkele manier bestand tegen een ruitertje, hoe klein en licht ook.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 25-08-04 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 09:42

De woningstichting gaat NU kijken....

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:42

Dit is echt té erg..
Bel gewoon alle instanties die je kan bedenken! Dit veulentje moet daar echt heel snel weg, om alle eerder genoemde redenen.

Om te huilen dit.. Dat die mensen bestaan geloof je toch zeker niet?! Verdrietig

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:43

sjokkemeule schreef:
De woningstichting gaat NU kijken....

Ik ben benieuwd.. Laat even weten wat er gaat gebeuren!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 09:44

Loesjuh schreef:
Ik ben benieuwd.. Laat even weten wat er gaat gebeuren!

Dat doe ik ik ga nu bij de overbuurman koffiedrinken, kan ik alles zo zien Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:46

Fasel schreef:
hoeft niet. In Lelystad had ook iemand twee shetjes bij haar huis. Gewoon in een wijk. MOet ik wel bij zeggen dat ze ze iedere ochtend naar een grote wei wandelde waar ook andere diertjes en soortgenootjes dachten. En dat deed ze door wind en weer Haha!

Maar dat zijn er twee, en dat zullen waarschijnlijk volwassen dieren geweest zijn, en geen pas gespeend veulen van vier maanden oud die daar in zijn uppie moet staan en alles nog moet leren. Makes all the difference!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:02

wtf maakt het nou uit of het een veulen is of een volwassen shet... een paard is een paard... toch Verward

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:09

Cassidy schreef:
Maar dat zijn er twee, en dat zullen waarschijnlijk volwassen dieren geweest zijn, en geen pas gespeend veulen van vier maanden oud die daar in zijn uppie moet staan en alles nog moet leren. Makes all the difference!

Ja dat is waar. Heb je gelijk in. Twee volwassen beestjes en bovendien niet door een kind maar gewoon een volwassenen gehouden. Toch meer verantwoordelijkheidsgevoel. Volgens mij is ze ook eerst gaan rondvragen of er weide zou zijn voor ze de stap nam.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:10

ik denk dat het voor de gemeente niet uit maakt of je nou een shet of een volwassen paardje in je tuin hebt staan...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:17

En ik wilde nog wel een kwpner in mn tuintje laten zetten..

Doet me denken aan een penny verhaal, van een meisje dat perse een paard wilde hebben, een veulen kocht en er gelijk op ging rijden

en verder commentaar: Lips are sealed

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:30

sjokkemeule schreef:
Dat doe ik ik ga nu bij de overbuurman koffiedrinken, kan ik alles zo zien Lachen

Heb je de koffie al op??? Door drinken!!!! Ik ben erg nieuwsgierig!!!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:37

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, de gemiddelde woningbouwvereniging zal het toch niet zo leuk vinden lijkt mij...

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 10:48

Nou, wat ik van het verhaal heb begrepen is dat ze een week de tijd krijgen om een normale wei/stal te zoeken of te verkopen, anders wordt ie in beslaggenomen, want in de huurvoorwaarden staat dat vee, pluimvee, e.d. NIET toegestaan zijn bij deze woningcoorporatie.

Maar verder op (koophuis) hebben ze zo een hangbuikzwijntje, dat schijnt wel te mogen....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:49

Maar hangbuikzwijntjes worden toch ook vaak binnen gehouden? dan is het echt een huisdier, soort van hond maar dan anders Knipoog
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..