Het nieuwe paardje, van kilian op bokt inde AUTO !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:51

tobilover schreef:
En als jullie bokkers het allemaal zo goed weten waarom hebben jullie het veulen dan niet genomen?!

Je kunt niet alle paarden redden.
En verkoop van een veulen zonder papieren is voor de hersenloze fokker een bevestiging dat hij door moet gaan met het fokken van die diertjes...en dat ondersteun ik niet.
Een fokker moet weten dat hij een leven de wereld in zet en moet kunnen inschatten of er een markt voor is. Zo niet moet hij niet fokken. Er belanden te veel gezonde veulens bij de slager (waarbij ik me afvraag of deze lichting echt naar de slager gaat...Lips are sealed)

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:51

Trek een conclusie en sluit het topic hier kan heel bokt wel over door blijven zeuren,oke het is gevaarlijk dat ben ik ook met Cassidy eens en ja ze hadden een trailer kunnen huren maar het is gebeurt,ze kan het niet meer veranderen.En ze weet nu dat het dom geweest is en dat ze het niet meer moet doen je moet toch ook ergens van leren Lachen
Laten we on topic blijven en het is een schatje gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt en daar gaat het om.Laten we hopen op een goede toekomst voor de kleine Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:52

Cassidy schreef:
Je kunt niet alle paarden redden.
En verkoop van een veulen zonder papieren is voor de hersenloze fokker een bevestiging dat hij door moet gaan met het fokken van die diertjes...en dat ondersteun ik niet.
Een fokker moet weten dat hij een leven de wereld in zet en moet kunnen inschatten of er een markt voor is. Zo niet moet hij niet fokken. Er belanden te veel gezonde veulens bij de slager (waarbij ik me afvraag of deze lichting echt naar de slager gaat...Lips are sealed)

Dat is waar,er gaan veel veulens weg,maar als er dan iemand is die er een plekje voor heeft is het toch ook goed

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:56

vind ik ook tobi...

en uh cassidy...
zoals ik zonet ook al zei:
laat het hierbij zitten
nu weet ze echt wel dat het fout was hoor Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:58

Daar heb ik het toch ook niet over? Super dat ze dat paardje heeft gekocht, maar de manier van transporteren keur ik niet goed. En de situatie was nu ook niet zo kritisch dat hij daar meteen vandaan moest. Bovendien hoort een veulen bij paardjes van gelijke leeftijd te komen staan. En zelfs dat is nog geen garantie dat de opfok goed gaat (we hebben een shet op stal staan, die met anderhalf bij een shetfokker vandaan kwam, en waar zelfs de DA van schrok: wandelend geraamte onder een dikke wintervacht, je kon zo zijn ruggegraat en zijn heupbeenderen pakken. onder de schimmel en onder de luis, dat paard heeft iig geluk gehad)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:00

tobilover schreef:
Trek een conclusie en sluit het topic hier kan heel bokt wel over door blijven zeuren,oke het is gevaarlijk dat ben ik ook met Cassidy eens en ja ze hadden een trailer kunnen huren maar het is gebeurt,ze kan het niet meer veranderen.En ze weet nu dat het dom geweest is en dat ze het niet meer moet doen je moet toch ook ergens van leren LachenLaten we on topic blijven en het is een schatje gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt en daar gaat het om.Laten we hopen op een goede toekomst voor de kleine Lachen

Die indruk krijg ik helaas niet Het enige wat je krijgt als je zegt dat het echt niet kan is een grote bek dat het wel kan, en dan nog andere mensen uitschelden ook Scheve mond
Ik denk dat ze er hooguit van geleerd heeft om van dit soort ongein geen foto's meer op bokt te zetten....

Net als Cassidy heb ik er zwaar mijn twijfels over of dit veulen naar de slacht was gegaan.
Bovendien, als mensen dit soort veulentjes maar blijven 'redden' als de verkoper er een zielig verhaal bij verteld, krijg alleen maar meer van die kansloze papierloze veulentjes, waarvan er dus uiteindelijk ook steeds meer naar de slacht gaan.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:03

Cloverdale schreef:
vind ik ook tobi...

en uh cassidy...
zoals ik zonet ook al zei:
laat het hierbij zitten
nu weet ze echt wel dat het fout was hoor Lachen

cassidy... lees er nou niet steeds overheen...
je hebt gelijk maar hou dan op...
denk jij dat het leuk is dat je topic word verziekt
omdat er een paar tussen zitten die hun mening wel 20x duidenlijk moeten maken Scheve mond

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:03

Je ziet best vaak veulens die alleen staan met moeder,of ander weide maatje.......
oke uitschelden hadden ze niet mogen doen komt omdat ze weten dat ze fout zitten maar nu kunnen ze het toch niet meer terug draaien en wij kunnen er wel over blijven praten maar toch komen we allemaal tot hetzelfde het is en was gewoon slecht om een veulen in een auto te transporteren

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:05

Het is gebeurd , ze weet nu echt wel dat het niet kan ! Waarom moet er zo lang over doorgezaagd worden ?

Kilian , heel veel plezier met je veulen ! En zo te zien heeft ie het prima naar z'n zin met die grote reus Knipoog

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:05

standpunt duidenlijk >;)
waarom gaat iedereen er dan over door?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:07

tobilover schreef:
Je ziet best vaak veulens die alleen staan met moeder,of ander weide maatje.......

Dat is het probleem ook niet. Hoewel een veulen met een weidemaatje of met moeder kan, is het verschil in maat iig niet meer dan een meter.
Ik kan me nog de reactie van de DA herinneren dat hij bij ons op stal kwam nadat hij ergens ander een hele mooie jaarlinghengst had moeten inslapen omdat die van een ander volwassen paard een trap had gehad en zijn been had gebroken. Ik heb hem zelden zo kwaad gezien.
Bij ons op stal wordt aan veulenopfok gedaan, en gaat het er onderling soms al ruig aan toe. Wil er nieteens bij nadenken wat er gebeurd als een paard van 1.70m uithaalt naar een shet van 55 cm...Lips are sealed

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:08

wat een poepieee ik wil ook een shetje *LOL* maar moet nog ff voor stalling kijken. en toppie dat je hem van de slacht hebt gered OK dan! dat zouden meer mensen moeten doen inplaats van ze er naartoe brengen...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:09

Misschien dat we erover door blijven gaan, omdat niemand écht luistert of dat niemand écht het probleem hiervan inziet?

Nee, ik ben geen kinderachtige meeloper, ik ben een zelfstandig iemand, die prima haar eigen mening kan uitten. Ook ik ben het totáál niet eens met de manier van transport, dat had je makkelijk anders kunnen doen. Ook al is het nu goed gegaan, daar heb je echt veel geluk mee gehad, maar zelf doe je net alsof je niets fout hebt gedaan en dat heb je dus wel!
Ik vind eigenlijk ook dat het veulen nog te jong is, maar dat is niet alleen de schuld van jou, maar ook van de vorige eigenaar vind ik. Die verkoopt zijn veulen immers...

Maar goed, no hard feelings. Veel geluk met je veulentje nog!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:11

dan trap die erover heen cassidy...
mijn shet staat tussen grote E pony's enzo...
en zei heeft vrijwel nooit wondjes omdat ze over haar heen trappen...
staat ze bij een kleinem B pony in de wei
die trap haar wel geheel de benen stuk bij wijze van spreken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:14

Stalgenootje van mij wist te vertellen dat op de vorige stal een shet was doodgetrapt door een Quarter...was een shet, laat geruind en mooi kleurtje zwart. Hij probeerde een hengstige merrie te "versieren".

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:15

Cloverdale schreef:
dan trap die erover heen cassidy...
mijn shet staat tussen grote E pony's enzo...
en zei heeft vrijwel nooit wondjes omdat ze over haar heen trappen...
staat ze bij een kleinem B pony in de wei
die trap haar wel geheel de benen stuk bij wijze van spreken...

Jij hebt een volwassen pony, die weet hoe het werkt in een kudde/groep, een veulen van 3,5 maand oud moet dat soort dingen nog leren. Een veulen kan onbedoeld iets doen wat een ander paard niet pikt, en hem dus een lel verkoopt, compleet normale paardentaal, maar een paard houdt geen rekening met de grootte van een ander paard of veulen in dit geval.
Normaal heeft zo'n veulen nog een moeder bij zich die hem dat soort dingen leert.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:17

oke supertje...
daar had ik even niet over nagedacht Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:18

Cloverdale, denk je nu echt dat een groot paard over een shet heen trapt? Een paard dat gericht trapt kan zowel laag als hoog trappen... Voor-, zij- en achterwaarts...

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:19

Pervinco schreef:
Cloverdale, denk je nu echt dat een groot paard over een shet heen trapt? Een paard dat gericht trapt kan zowel laag als hoog trappen... Voor-, zij- en achterwaarts...

ik weet het zeker...
ik kijk toevallig ook wel eens in de wei >;)
en dan zie je dat...

en dat is niet 1x dat ik het heb gezien maar wel meerdere malen... Rolleyes

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:22

Mijn shetlanders staan ook tussen de paarden hoor!! En mijn shet was en half jaar toen ze al bij grote paarden stond!! Als je paard een beetje normaal sociaal is zullen ze niet zo snel slaan hoor!!
dus dat dat niet goed is is dus gewoon gezeik en het is ook net wat je zelf wilt of wat je al hebt voor paarden!!....
Het transport tja...
Niet de geweldigste oplossing maar het is toch goed gegaan en er zaten volgens mij genoeg mensen bij om het goed te laten gaan dus waarom daar over door blijven gaan dan??
En het is wel een schatje zeg hee!!! Veel plezier ermee maar volgens mij komt dat wel goed of niet?? 3,5 maand kan volgens mij ook best....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:25

Als een paard trapt, dan doet hij dat pas als hij al een heel scala aan waarschuwingen heeft doorlopen. Van kwaad kijken tot bijten, tot op hem aflopen en proberen weg te jagen. Op het moment dat daar geen reactie op komt, gaat een paard trappen, en weliswaar gericht, en met de bedoeling om het andere paard te raken. Zoveel geluk kan een ander paard niet hebben dat het er altijd overheen gaat.
Paarden die doodgetrapt worden zijn sterfgevallen die zo ontzettend onnodig zijn....

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:28

dat zal best cassidy...
maar mijn shet is echt een bitch en word vaak weg gejaagd en dan gaan ze trappen...
en echt waar ze trappen er over heen Rolleyes

je kan blijven volhouden dat dit onzin is maar ik blijf ook volhouden dus dan is dit een zinloze discussie Rolleyes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:30

En ik blijf volhouden dat je ontzettend geluk hebt gehad. Als het misgaat, en dan vooral met een veulen, gaat het goed mis. Vier van de tien veulens redden het derde jaar niet...om verschillende redenen. Het enige wat je er aan kunt doen is het risico beperken. Op allerlei gebieden, van transport tot opfok.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:31

ik vind de transport ook niet goed met auto...
maar wat ik duidenlijk wou maken is dat als zoiets al 20x gezegt is ze wel na kunnen gaan dat het fout is wat ze hebben gedaan...

maar dat van ons blijft dus een eindeloze discussie dus ik hou er mee op heb er namenlijk niet echt veel zin meer in Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:33

dat het veulen te jong bij zn moeder is weggehaald ben ik het wel mee eens.

Wel een onwijs leuk beestje zeg, wat een koppie !! Haha!
wel grappig ontdekt van die auto, maar heb je nu eigenlijk de achterbank eruit gehaald of platgelegd of is het gewoon een grote kofferbak??

in ieder geval gefeliciteerd met de aanwinst!!!