Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:15

nevica schreef:
manubres schreef:
Zeer zeker een gemiste kans om Marlies thuis te laten, ze is niet eens eerste reserve...bizar!!
Ik ben het zeker eens met de keuze van Dinja en Emmelie, maar vind dat Marlies minstens eerste reserve had moeten zijn. De bondscoach had het erover dat de sport een ander beeld wil zien...dan was Marlies toch de beste keuze geweest. Het is sowieso bizar dat je een paar maanden voor de OS een paard van stal kan trekken, een paar wedstrijdjes rijdt en naar OS kan...dat is niet OS waardig vind ik. Het zou om meer moeten gaan dan een paar procenten meer of minder.

Het gaat om centen, niet om procenten. :))

Juist wel, in procenten scoorde HP gewoon hoger, je neemt de ruiters mee met de beste papieren voor internationaal en dat heeft hij gedaan.

nevica

Re: Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:16

Hij is net dit jaar terug gekomen dus als je het over percentages hebt dan slaat het nergens op om die paar uitslagen te vergelijken met alles van de dames.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:18

nevica schreef:
Hij is net dit jaar terug gekomen dus als je het over percentages hebt dan slaat het nergens op om die paar uitslagen te vergelijken met alles van de dames.

Het gaat om de observatie wedstrijden... verder terug dan dat kijk je niet want dat is het niveau op het moment. Zo werkt het gewoon, bij de observaties voor de OS. Dus het slaat wel ergens op.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 25-06-24 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:18

nevica schreef:

HP is steeds gewoon gestart, toch? Edward niet, idd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:20

c_alsemgeest schreef:
nevica schreef:

Het gaat om de observatie wedstrijden... verder terug dan dat kijk je niet want dat is het niveau op het moment.

Ik vind het wel een beetje flauw op deze manier. Je zal maar net pech hebben of niet zo fit zijn op één van de wedstrijden, dan ben je klaar. Terwijl je misschien wel echt een heel sterk seizoen hebt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:24

_San87_ schreef:
Ik vind het wel een beetje flauw op deze manier. Je zal maar net pech hebben of niet zo fit zijn op één van de wedstrijden, dan ben je klaar. Terwijl je misschien wel echt een heel sterk seizoen hebt.

Ja dat is topsport, en dat is inderdaad voor het gevoel niet altijd fair, maar ik vind persoonlijk dat het juist deze keer heel eerlijk is verlopen, had marlies er boven gezeten had zij gewoon mee gegaan.

Want anders heb je nu op het meet moment niet de beste/fitste combi, zoals jij aan geeft, terwijl dat er voor wel was. Maar er is niemand die kan beloven dat de combi dan voor de OS het wel weer op de rit heeft.
HP is steeds sterkere proeven neer gaan zetten, dus uiteindelijk er boven gekomen. Dus de beste kans in je team.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 17:36

Vind het ook belachelijk eerlijk gezegd, over HP waren er bij het NK ook enorme jury verschillen omdat paard de hele proef met zijn mond open liep en paar keer de tong er uit.

Marlies reedt in Rotterdam denk ik minder sterk dan normaal maar heeft al wel bewezen over een langere tijd op internationale wedstrijden goed te kunnen scoren. En als je een ander beeld wilt uitstralen moet je die Op druk rijdt ruiters gewoon thuis laten.

Maar goed, ik ben geen fan van de manier van omgaan en rijden van de Glockjes. Dat is denk ik wel duidelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:44

c_alsemgeest schreef:
_San87_ schreef:

Ja dat is topsport, en dat is inderdaad voor het gevoel niet altijd fair, maar ik vind persoonlijk dat het juist deze keer heel eerlijk is verlopen, had marlies er boven gezeten had zij gewoon mee gegaan.

Want anders heb je nu op het meet moment niet de beste/fitste combi, zoals jij aan geeft, terwijl dat er voor wel was. Maar er is niemand die kan beloven dat de combi dan voor de OS het wel weer op de rit heeft.
HP is steeds sterkere proeven neer gaan zetten, dus uiteindelijk er boven gekomen. Dus de beste kans in je team.

Ik vind het niet helemaal eerlijk. Je weet nooit 100% zeker dat je de beste/fitste combi hebt. Zeker niet wanneer je maar 2 meetmomenten hebt op concoursen die qua entourage en gevraagde niet in de buurt komen van een EK/WK, laat staan een OS.

Dan zou ik liever zien dat ze de resultaten op vergelijkbare concoursen ook mee gaan nemen in de besluitvorming.

En persoonlijk vind ik HP en Toto geen sterkere proeven neer gaan zetten, en Edward, die nog maar een paar keer gestart is met een paard die nog nooit op een groter concours heeft gelopen, als eerste reserve is gewoon een domme gok, imo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:59

Qua entourage misschien niet helemaal , qua druk wel. Ze weten waar ze voor rijden.
En of je het er wel en niet mee eens bent, of je de manier van rijden nou wel of niet beter vindt, er is gewoon beter gescoord op de momenten dat het er toe doet voor de OS.

Ben zelf vooral blij dat ik die keuze niet hoef te maken :')
Ik zou misschien zelf ook eerder de fijnste laten doorgaan ipv de beste. Maar het is imo geen dom besluit, gewoon een heel duidelijk besluit aan de hand van de uitslagen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 18:57

Ik begrijp het qua selectie wedstrijden ook wel, puur naar de scores gekeken.

Of twee observatie wedstrijden voor de OS dan een goede vorm van selecteren zijn daar kun je wel over discussiëren. Ik zou liever zien dat dit uitgesmeerd over een langere periode en meerdere wedstrijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:12

Elisa2 schreef:
Ik begrijp het qua selectie wedstrijden ook wel, puur naar de scores gekeken.

Of twee observatie wedstrijden voor de OS dan een goede vorm van selecteren zijn daar kun je wel over discussiëren. Ik zou liever zien dat dit uitgesmeerd over een langere periode en meerdere wedstrijden.

Of het veld waarbinnen de combinaties beoordeeld zijn...

Ik begrijp dat men de gestelde weg volgt. Dat schept iig duidelijkheid voor de combinaties. Of het de Nederlandse dressuursport vooruit helpt is een tweede...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:42

Ik begrijp de gestelde weg ook maar hoe logisch het is? Wat mij betreft niet. Dus nee ik snap het nog steeds niet. Dat Dinja en Emmelie mee mogen is fantastisch en niet meer dan logisch, die gaan ook een prachtig beeld neerzetten voor NL. <3

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:17

_San87_ schreef:
Ik vind het niet helemaal eerlijk. Je weet nooit 100% zeker dat je de beste/fitste combi hebt. Zeker niet wanneer je maar 2 meetmomenten hebt op concoursen die qua entourage en gevraagde niet in de buurt komen van een EK/WK, laat staan een OS.

Dan zou ik liever zien dat ze de resultaten op vergelijkbare concoursen ook mee gaan nemen in de besluitvorming.

En persoonlijk vind ik HP en Toto geen sterkere proeven neer gaan zetten, en Edward, die nog maar een paar keer gestart is met een paard die nog nooit op een groter concours heeft gelopen, als eerste reserve is gewoon een domme gok, imo.

Maar dat laatste is niet helemaal waar, Total is in Tokyo ook aan de start gekomen :+
Hij heeft een lange tijd op stal gestaan ja dat wel.

HP ook altijd gewoon doorgestart, alleen Dreamboy met pensioen (was ook echt wel zijn tijd) en ik vind hem steeds beter rijden nu met Toto. Stoorde me in Tolbert echt enorm aan de open mond maar ik vind de aanleuning echt wel verbeterd.

Tuurlijk had ik Marlies liever als reserve gezien maar helaas tijdens de laatste observatie heeft ze zich niet kunnen herpakken helaas. Zeker met al 5 van de 7 OS juryleden was Rotterdam gewoon een zeer belangrijke wedstrijd. Denk dat deze de doorslag heeft gegeven.

Heel blij om Dinja en Emmelie te zien, maar daar kon die ook echt niet omheen.

Ik hoop op mooie sport in Parijs *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:26

Ik vergeet Tokio altijd _O-. Zo'n net-niet-OS, of zo.

Neemt niet weg dat dat paard totaal geen ritme heeft. Dat zie je ook. Ik snap ook oprecht niet waarom Gal ervoor gekozen heeft pas zo laat weer te starten. Maar goed, het levert hem wel de reserveplaats op.

Dat HP steeds gestart is weet ik, dat noemde ik een paar posts terug nog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:29

_San87_ schreef:

Neemt niet weg dat dat paard totaal geen ritme heeft. Dat zie je ook. Ik snap ook oprecht niet waarom Gal ervoor gekozen heeft pas zo laat weer te starten. Maar goed, het levert hem wel de reserveplaats op.

Wanneer loopt het contract met Glock ten einde?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:32

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Wanneer loopt het contract met Glock ten einde?

Die is vorig jaar geloof ik voor 5 jaar verlengd. Of t jaar daarvoor. Weet niet precies. Iig rond de tijd dat Glock overleed.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:45

Kunnen ze niet onderdeel van de criteria maken dat je het afgelopen jaar minimaal x wedstrijden (eender welke of specifieke) gestart moet zijn om überhaupt in aanmerking te komen? Het resultaat daarvan telt dan niet, maar je moet wel gestart zijn want anders mag je niet mee. Dan voorkom je ook die grap die Gal heeft uitgehaald, want daar vind ik inderdaad ook wat van :=

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:51

_San87_ schreef:

De rest was meer algemeen bedoeld maar snap dat dat niet heel duidelijk was :+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:43

Glock heeft gegokt en gewonnen...tenminste de ruiters, de paarden niet...maar dat is mijn mening.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:49

Ja verbaas me er ook wel over hoe iedereen seizoen 2021 en Total US op de OS vergeten is ofzo. Niet echt progressie gemaakt. :+

Afbeelding

Ik had trouwens Marlies meegenomen maar goed, wie ben ik.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:08

Ik vind echt dat het zo unfair is tegenover Gal hoe er telkens wordt gepraat. Ik vraag me dan ook oprecht af of mensen alle proeven van de laatste tijd (en het zijn er niet zo veel hè) goed bekeken hebben en zij geen verbetering zien tegenover voorgaande jaren? Echt helemaal niets?

Dat hij überhaupt de ring nog in is gegaan. Ik had het nooit gedaan in zijn positie. Alles wordt bij hem gigantisch uitvergroot. Als hij op dezelfde manier als een Charlotte Dujardin zijn hand omhoog zet in een pirouette omdat hij duidelijk aan voelt dat de oefening anders mislukt omdat het paard extreem gaat zitten (en ik durf te wedden dat niemand hier dat gevoel ooit gehad heeft als Total Us geeft) dan is alles klaar. De hele proef is poedersuiker en klote en het is een vreselijke ruiter. Dag in dag uit wordt dit besproken op de socials en in reallife. Dan ga je de ring in en weet je dat iedereen naar jou kijkt. Niet naar die voor jou, niet naar die na jou: maar vooral naar JOU. Want over jou wordt continue gepraat. De berichten die ik voorbij heb zien komen nadat hij überhaupt voor de eerste keer had ingeschreven. Bij Hermes zijn rentree niet gezien hoor, van die proportie…

Wie weet heeft het daarom even geduurd voor hij het lef had of zin genoeg had om de ring in te gaan? Als je daarna, wat je ook doet, toch een hoop stront over je heen krijgt. Het is een mens hè.

Vergeet vooral ook niet dat de jury’s dit ook wel weten. Op sommige onderdelen wordt hij heel zuinig gepunt. Die score gaat nooit naar 90% bij hem; óók door al het commentaar eromheen (naast dat ze nu nog niet op dat niveau zitten). Er worden geen bizar hoge cijfers gegeven want iedereen heeft dit verhaal in zijn achterhoofd.

Ik heb alle proeven van het CHIO rotterdam bekeken en er kan gewoon niet gesteld worden dat Gal de meest onvriendelijke rijder was van alle proeven die voorbij kwamen. Ik heb echt paarden met veel meer taktproblemen, onregelmatigheden, grote storingen etc. gezien die veel vaker op wedstrijd gaan. Ook met onbegrijpelijke resultaten.
De spanning is ook iets wat normaal is hoor, kijk even op de gemiddelde B-Z wedstrijd om de hoek. Daar zie je het nog 200x vaker voorbij komen. En elke week weer.

Ik vind dat er veel veranderd is in zijn rijden en hij Total heel respectvol voor heeft gesteld.

Ondanks dat ik absoluut fan ben van Marlies, er waren twee selectie wedstrijden en Total en Edward hebben dáár beter gescoord. Als jij nu alle drie de wedstrijden verliest met voetbal was je ook niet door geweest, al had je het het hele jaar heel goed gedaan (of het nu door de scheidsrechter komt of niet). Marlies heeft zelf ook een hele mooie reactie daarover gedeeld. Een groot deel van de juryleden van Parijs zat daar. Het is een strategische keuze. Die -helaas voor Marlies, en ik had het haar ook echt gegund!- wel te begrijpen is.

Dinja heeft geweldige proeven neergezet en ik vind Emmelie zoals ik al vaker heb aangehaald wederom ondergewaardeerd. Die verdient imo ook gewoon een dikke 85%, als het niet meer is. Maar dat gezeik over alleen Gal. Alsof hij echt continue alleen maar dingen neer zet die niet door de beugel kunnen. Hij heeft óók hele nette proeven neergezet en het paard is enorm, bijzonder kwaliteitsvol. So be it.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:20

Het selectieproces zou nog wel een keer bekeken kunnen worden. Meer wedstrijden vlak achter elkaar lijkt me dan niet weer zo’n goed idee en resultaten van een jaar terug hebben ook niet zo veel nut. Maar wellicht wel uit te breiden naar drie selecties waaronder een in maart bijvoorbeeld. Dan heb je wel een wegstreepresultaat, langere aanloop en een extra beoordeling.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 00:19

X2305 schreef:
Ik vind echt dat het zo unfair is tegenover Gal hoe er telkens wordt gepraat. Ik vraag me dan ook oprecht af of mensen alle proeven van de laatste tijd (en het zijn er niet zo veel hè) goed bekeken hebben en zij geen verbetering zien tegenover voorgaande jaren? Echt helemaal niets?

Dat hij überhaupt de ring nog in is gegaan. Ik had het nooit gedaan in zijn positie. Alles wordt bij hem gigantisch uitvergroot. Als hij op dezelfde manier als een Charlotte Dujardin zijn hand omhoog zet in een pirouette omdat hij duidelijk aan voelt dat de oefening anders mislukt omdat het paard extreem gaat zitten (en ik durf te wedden dat niemand hier dat gevoel ooit gehad heeft als Total Us geeft) dan is alles klaar. De hele proef is poedersuiker en klote en het is een vreselijke ruiter. Dag in dag uit wordt dit besproken op de socials en in reallife. Dan ga je de ring in en weet je dat iedereen naar jou kijkt. Niet naar die voor jou, niet naar die na jou: maar vooral naar JOU. Want over jou wordt continue gepraat. De berichten die ik voorbij heb zien komen nadat hij überhaupt voor de eerste keer had ingeschreven. Bij Hermes zijn rentree niet gezien hoor, van die proportie…

Wie weet heeft het daarom even geduurd voor hij het lef had of zin genoeg had om de ring in te gaan? Als je daarna, wat je ook doet, toch een hoop stront over je heen krijgt. Het is een mens hè.

Vergeet vooral ook niet dat de jury’s dit ook wel weten. Op sommige onderdelen wordt hij heel zuinig gepunt. Die score gaat nooit naar 90% bij hem; óók door al het commentaar eromheen (naast dat ze nu nog niet op dat niveau zitten). Er worden geen bizar hoge cijfers gegeven want iedereen heeft dit verhaal in zijn achterhoofd.

Ik heb alle proeven van het CHIO rotterdam bekeken en er kan gewoon niet gesteld worden dat Gal de meest onvriendelijke rijder was van alle proeven die voorbij kwamen. Ik heb echt paarden met veel meer taktproblemen, onregelmatigheden, grote storingen etc. gezien die veel vaker op wedstrijd gaan. Ook met onbegrijpelijke resultaten.
De spanning is ook iets wat normaal is hoor, kijk even op de gemiddelde B-Z wedstrijd om de hoek. Daar zie je het nog 200x vaker voorbij komen. En elke week weer.

Ik vind dat er veel veranderd is in zijn rijden en hij Total heel respectvol voor heeft gesteld.

Ondanks dat ik absoluut fan ben van Marlies, er waren twee selectie wedstrijden en Total en Edward hebben dáár beter gescoord. Als jij nu alle drie de wedstrijden verliest met voetbal was je ook niet door geweest, al had je het het hele jaar heel goed gedaan (of het nu door de scheidsrechter komt of niet). Marlies heeft zelf ook een hele mooie reactie daarover gedeeld. Een groot deel van de juryleden van Parijs zat daar. Het is een strategische keuze. Die -helaas voor Marlies, en ik had het haar ook echt gegund!- wel te begrijpen is.

Dinja heeft geweldige proeven neergezet en ik vind Emmelie zoals ik al vaker heb aangehaald wederom ondergewaardeerd. Die verdient imo ook gewoon een dikke 85%, als het niet meer is. Maar dat gezeik over alleen Gal. Alsof hij echt continue alleen maar dingen neer zet die niet door de beugel kunnen. Hij heeft óók hele nette proeven neergezet en het paard is enorm, bijzonder kwaliteitsvol. So be it.

Nou je hoeft echt geen mededelijden te hebben hoor, het is gewoon zijn werk.

Ja Emmelie reed top, eens.

Plek 3 is gewoon lastig. Maar Marlies rijdt eerlijker.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 01:26

Swah schreef:
Nou je hoeft echt geen mededelijden te hebben hoor, het is gewoon zijn werk.

Ja super leuk werk, dag en nacht afgezeken worden door mensen die geen deuk in een pakje boter kunnen rijden maar wel heel goed denken te weten wat anderen fout doen en dat ook overal moeten ventileren. Ik vind het nogal wat. Je werk moet ook leuk zijn toch?
En ja dat geldt ook voor de paarden uiteraard

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 08:59

Ik heb Edward zien rijden op het NK en nee, hij ging niet heel respectvol met zijn paard om. Toen ze een communicatie fout hadden greep hij echt grof en paardonvriendelijk in. Zo was wel een beetje te zien hoe hij ermee om gaat.

Ik ben niet van het afzeiken, heb Edward vroeger in de tijd van Lingh dagelijks zien rijden over een langere periode en zag toen toch een ruiter met andere manieren die vriendelijker reed dan hij nu doet. Ik vind het een toffe vent en echt heel erg aardig maar imo doet hij dit toch echt zelf. Hij kan zoveel beter, hij heeft veel meer gevoel maar dan moet ie wel echt ophouden met zoveel met de hand te rijden en terug te werken. En ik geloof echt wel dat Total niet simpel is, maar dit zie je helaas wel op meerdere paarden. Ik denk nog steeds dat hij beter een andere trainer kan zoeken.

Oja, ik vind Total fantastisch en natuurlijk zitten er ook mooie stukken in zijn proeven maar imo schort het aan de basis. Zou dat paard zo graag meer van achter naar voren naar de hand toe willen zien in ontspanning.