Paard alleen in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:13

voor de betweters hier die beweren dat mijn paard alleen staat: heb al 4 jaar geen paard meer wegens gezondheidsreden van mij.

maar heb in mijn leven best wat ongelukken meegemaakt met paarden door paarden mutsies die het beter wisten, 2 jarige aan hek vast binden (zonder toestemming) omdat ie in de wegliep met het poetsen van de andere dieren in die wei, met gewone knoop, want ze wist wel hoe het moest, want ze had zelf ook een pony (van 25jr oud een die ene poot net voor andere kreeg en als ie al vlieg doodsloeg dan was dat een agressieve daad), paardje schrikt had nog nooit echt vast gestaan, gaat hangen, touw kon niet los door die knoop, trekt hele hek mee met de zijpalen eraan, beide voorbenen verbrijzeld.. Was een met behoorlijk papier en super afstammeling dus een hele grote kostenpost, plus vreselijk verdriet van de eigenaren (kennissen van mij). En dat is nog maar 1 verhaal. Fijn he als ze het beter weten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:07

speurneusc schreef:
voor de betweters hier die beweren dat mijn paard alleen staat: heb al 4 jaar geen paard meer wegens gezondheidsreden van mij.

maar heb in mijn leven best wat ongelukken meegemaakt met paarden door paarden mutsies die het beter wisten, 2 jarige aan hek vast binden (zonder toestemming) omdat ie in de wegliep met het poetsen van de andere dieren in die wei, met gewone knoop, want ze wist wel hoe het moest, want ze had zelf ook een pony (van 25jr oud een die ene poot net voor andere kreeg en als ie al vlieg doodsloeg dan was dat een agressieve daad), paardje schrikt had nog nooit echt vast gestaan, gaat hangen, touw kon niet los door die knoop, trekt hele hek mee met de zijpalen eraan, beide voorbenen verbrijzeld.. Was een met behoorlijk papier en super afstammeling dus een hele grote kostenpost, plus vreselijk verdriet van de eigenaren (kennissen van mij). En dat is nog maar 1 verhaal. Fijn he als ze het beter weten.

Jij hebt het over een heel ander onderwerp.

Kabayo

Re: Paard alleen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:08

Ja niemand heeft het over ongevraagd op iemands terrein komen en iets uit te gaan vinden met je paard

We hebben het over een pony die alleen staat en duidelijk neurotisch heen en weer aan het slenteren is.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:16

speurneusc schreef:

Wat dit met een zorgen om een kuddedier wat alleen staat te maken heeft is mij een raadsel.

Zelf zou ik een pony alleen een week of 3 aankijken voor ik een eigenaar probeer te vragen waarom het dier alleen staat. Anonieme meldingen zou ik niet snel doen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:59

speurneusc schreef:

Dat heeft echt totaal niks met dit verhaal te maken!
T is vreselijk dat dat gebeurd is, maar ts doet niks met de pony.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:04

Het is gemeld bij de dierenbescherming en ze heeft een briefje in de bus gegooid.
De eigenaar weet er nu van. Dan lijkt het mij wel klaar nu.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:45

ongevraagde bemoeienis kan dit soort dingen veroorzaken, dus afblijven en niet mee bemoeien

koop zelf maar een paard om je mee te bemoeien en niet die van een ander

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:02

speurneusc schreef:
ongevraagde bemoeienis kan dit soort dingen veroorzaken, dus afblijven en niet mee bemoeien

Dat is in dit topic BS van de bovenste plank.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:02

speurneusc schreef:

Vooral je ogen sluiten voor dierenmishandeling

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:43

Kabayo schreef:
speurneusc schreef:

Vooral je ogen sluiten voor dierenmishandeling

Ongeacht dierenmishandeling of niet - zelf afblijven is idd wel altijd de boodschap anders :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:47

Afblijven en bemoeienis noem ik twee verschillende dingen

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:59

speurneusc schreef:

Dus mag een dier in z'n uppie z'n leven slijten, als kuddedier. +:)+

En om dan verder te gaan, laten we dan ook nergens meer dieren redden die mishandeld of verwaarloosd worden, want alleen met je eigen zaken bemoeien.
En om dan nog verder te gaan, laten we ook weg kijken voor kinderen die mishandeld of misbruikt worden, want niet mee bemoeien.

Heeft ook totaal niks met het topic te maken..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:15

Ik kan het nog bedrijpen als je 1x keer puur informatief heen gaat maar dan is het ook wel klaar.

Als zo iemand bij mij langs had gekomen was ik niet meer vriendelijk gebleven.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:34

Nu vind ik dat een wild vreemde mijn paard vast knopen aan het hek, wel heel ander soort koek. Als aanbellen en vertellen dat het zielig voor mijn pony zou zijn dat die alleen staat. :=

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 00:43

speurneusc schreef:

Je argumentatie maakt zo geen sense :') en je kaapt wat mij betreft het topic een beetje door te reageren vanuit je eigen frustraties.

Fijn dat je wat verder bent gekomen met de reacties van het topic @ts :) naast dat je op een gegeven moment niet veel meer opties hebt om iets te doen kan zo’n topic ook even een manier zijn om je ei erover kwijt te kunnen. En wanneer de situatie niet verandert kun je je er vervolgens misschien ook makkelijker bij neerleggen vanuit het feit dat je er verder geen controle over hebt en gedaan hebt wat je kunt namelijk geprobeerd de eigenaar er iig op te attenderen (vanuit de gok en de kans (die wat mij betreft over het algemeen redelijk groot is) dat het hier niet gaat om een heel specifiek geval waarbij de eigenaar dit bewust heeft gedaan)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 02:33

Mariposa11 schreef:
speurneusc schreef:

Dus mag een dier in z'n uppie z'n leven slijten, als kuddedier. +:)+

En om dan verder te gaan, laten we dan ook nergens meer dieren redden die mishandeld of verwaarloosd worden, want alleen met je eigen zaken bemoeien.
En om dan nog verder te gaan, laten we ook weg kijken voor kinderen die mishandeld of misbruikt worden, want niet mee bemoeien.

Heeft ook totaal niks met het topic te maken..

Dat heeft er idd niets mee te maken.
Wat jij aanhaalt zijn dingen die allen strafbaar zijn. Tuurlijk moet je daar mee verder blijven gaan.
Maar alleen staan is dat niet. Er is geen enkele wet die zegt dat dat niet mag. En absoluut vind jij dat een paard niet alleen mag gehouden worden. En zelf vind ik dat het best in een wet opgenomen mag worden. Maar nu mag het gewoon. Dus het moet bij eenmalig informatief blijven en niet eindigen in een soort stalking of reddingsoperatie.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:01

Maar dat een paard zielig is alleen, dat is vooral de schuld van de wet, want zolang die niet verandert, kan en mag je er niets aan doen, hoe zielig ook.

Dus alvoor een eigenaar te stalken, stalk de overheid, enkel die kunnen dit veranderen.

Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 20:37

Ik ben het ermee eens dat ik achteraf gezien misschien beter gewoon zelf had kunnen aanbellen.
De reden dat ik dat niet gedaan heb is eigelijk lafheid: het is een klein dorp en het kan vervelend worden zoiets. Dat ik dat niet voor de pony over heb is best slecht.
Maar natuurlijk heb ik nergens mensen bij naam/adres genoemd.
Ik heb vooral geïnformeerd. Dus dat stalken en bemoeien, daar kan ik niet zoveel mee.
Altijd maar wegkijken en denken: zijn mijn zaken niet, komt de samenleving niet ten goede.
Wat ik precies wel of niet nog ga doen weet ik niet. Had helemaal niet in de gaten dat Shetlanders als grasmaaiers worden ingezet. Ik weet namelijk niet zoveel van paarden specifiek, alleen wel dat het kuddedieren zijn en gezelschap nodig hebben. En dat dit beest heen en weer en heen en weer loopt langs zijn zelf uitgesleten paadje. Dat gedrag ken ik namelijk wel en komt niet voort uit een gelukkige state of mind.
Maar goed, ik denk dat in dit topic alles wel gezegd is. Voor mij waardevolle dingen ook.
Dank daarvoor.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:02

Mijn paarden staan samen, maar lopen ook altijd hetzelfde paadje. Terwijl ze ook andere routes kunnen pakken. Dat zegt echt helemaal niks.

Pony alleen ben ik ook niet altijd voorstander van, maar sommige kunnen gewoon niet meer gekoppeld worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:26

Salland er zullen altijd mensen zijn die reageren in dit soort topics die het beter weten, maar of ze net als jij zullen handelen? Iedereen is anders, je hebt wel gelijk dat met wegkijken de wereld er niet leuker/beter op zal worden.