Gefeliciteerd! Je eerste mijlpaal (winstpunt) is binnen. Ik vind je vergelijking met een spel waarbij je steeds een level stijgt ook mooi, dat is voor veel mensen ook de drive om ook met paardrijden te blijven verbeteren.
Overigens moet je jezelf als manege ruiter ook niet proberen te vergelijken met mensen die een eigen paard hebben. Paardrijden leer je namelijk vooral door kilometers te maken.
Als jij elke week een half uur les hebt, dan rijd je zo'n 26 uur per jaar. Iemand met een eigen paard rijd vaak zomaar 5 uur of meer in de week. Dat is dus 260 uur of zelfs meer per jaar. Om hetzelfde aantal rijuren te maken ben jij al 10 jaar verder!
Als je weer terug rekende rij en bedenkt dat jouw rijniveau qua uren te vergelijken is met ongeveer 1 jaar rijden op een eigen paard, dan mag je toch best trots zijn op het resultaat.
Gefeliciteerd met je winstpunt!! En begrijp ik nu goed dat dit je eerste officiële start ooit was? Want in dat geval vooral trots zijn op jezelf: direct al een winspunt rijden is namelijk helemaal niet zo vanzelfsprekend. Goed gedaan dus!!
Bij mij gaat het helaas iets minder, de angst is weer teruggekomen nu ik mijn paard verkocht heb, een onbeleerde in de plaats kocht, en dus nu wat meer paarden van anderen rijd. Als ik wil galopperen en het paard slaat bijvoorbeeld met zijn hoofd schiet ik weer in paniek. Daarom ben ik nu met EMDR therapie begonnen om te kijken of we hier wat aan kunnen doen.