Eper Paarden4daagse 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:00

Ik mag ook weer meedoen! Super leuk *\o/*

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:15

Ik lees het net op Facebook.. iedereen zit erbij.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 20:57

Otti1977 schreef:

Ik was er al vanuit gegaan haha. Dus was er ook totaal niet mee bezig :=

KvH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 07:22

Yeey, dit jaar voor het eerst deelnemen! Samen met m'n stalgenoot. Vervoer en accomodatie is al meteen geregeld!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 00:09

Nou, ik ben super blij dat ik ben ingeloot. Alleen nu is mijn vervoer afgezegd. Dus nu moet ik daar toch achteraan. En dat ging niet zo lekker zeg maar. Ben gelijk helemaal mijn zin kwijt voor Epe.

Toch wel door gaan, en vervoer nog rond krijgen (heb nog maar 1 optie en die ga ik morgen bespreken) of afmelden en zelf die week lekkere ritten maken. Pony staat tenslotte op een prachtige plek waar vanuit ik meerdere 20 km ritten kan maken. Zelfs langs restaurants (waar we welkom zijn met paarden) of prachtige picknick plekken

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:13

Waar moet je vandaan komen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:57

manzano schreef:
Otti1977 schreef:

Ik was er al vanuit gegaan haha. Dus was er ook totaal niet mee bezig :=

Ik had begrepen dat ze vorig jaar lang niet aan de 500 deelnemers zaten, (rond 300heb ik begrepen) dus dan hoeft er niet geloot te worden. Hoeveel opgave ze dit jaar hebben weet ik niet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:52

Otti1977 schreef:
Waar moet je vandaan komen?

Ermelo

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:57

Hoe zou het toch komen dat er ook dit jaar weer niet geloot hoeft te worden.
Wel leuk natuurlijk voor iedereen dat je mee kunt doen als je je ingeschreven hebt, maar voor de organisatie is dit natuurlijk niet goed, zoveel minder deelnemers.

Vond het altijd wel leuk dat je op 2 januari je wekker moest zetten voor de inschrijving, had al een bepaalde spanning en dan wachten of je er bij zat :D

Waren er echt vorig jaar "maar" 300 deelnemers? Dan was het zeker bij lange na niet vol.

Waar zou dit toch mee te maken kunnen hebben? Overblijfsel van Corona?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:15

Als ik voor mezelf kan spreken, ik heb teveel rare dingen zien gebeuren. De prijs voor overnachten is flink toegenomen, er zijn volgens mij ook minder plekken beschikbaar en geen geschikte rijmaatjes meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 09:26

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:09

manzano schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7951626/epe-i ... -nederland

Hier staat dat er vorig jaar 475 deelnemers waren.

Ik zit zelf in de organisatie vd vierdaagse in Zorgvlied en 1 van de medebestuursleden had de organisatie van Epe gesproken. Die wist het te vertellen. Dus als het niet zo is ?????. In Zorgvlied hadden we ook aardig minder deelname. Oorzaak?? Vergrijzing bij de menners, de kosten en de wolven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 13:14

Geen idee, dit was op basis van een interview met de organisatie. Misschien wilden ze het ophypen voor de pers ;)

Van mij mag de loting gewoon verdwijnen. Vind het super irritant, vooral ook om dingen te kunnen regelen met werk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 20:51

gr_roos schreef:
Als ik voor mezelf kan spreken, ik heb teveel rare dingen zien gebeuren. De prijs voor overnachten is flink toegenomen, er zijn volgens mij ook minder plekken beschikbaar en geen geschikte rijmaatjes meer.

Eerlijk is eerlijk, na al dit.soort berichten twijfel ik ook of ik wel mee wil doen. Dat helpt ook niet natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:55

Zorgvlied is mijn vaste plek om te rijden, daarom ga ik juist liever naar Epe. Ik oefen namelijk altijd al in het Drents Friese Wold. Epe is eens een andere omgeving en ik vind de Veluwe echt prachtig. :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:01

manzano schreef:
gr_roos schreef:

Eerlijk is eerlijk, na al dit.soort berichten twijfel ik ook of ik wel mee wil doen. Dat helpt ook niet natuurlijk.

Bij een evenement met 500 deelnemers (en paarden) gebeurt natuurlijk wel eens wat. Maar mijn ervaring is dat de hulpbereidheid super groot is onder elkaar. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar waarin is dat niet?

Overnachten kan echt van goedkoop tot duur, het is maar net wat je eigen wensen zijn. En rijmaatjes: dat is natuurlijk aan jezelf. Ik ben in het begin via Bokt aan een overnachtingsplek voor mijn paardje gekomen en daar weer mensen ontmoet om mee te rijden. Bovendien is aanhaken bij mensen onderweg ook nooit lastig. Met zoveel mensen is er altijd wel iemand die op jouw manier rijdt.

Als je er een beetje positief in staat is het gewoon een geweldig evenement. Of het bij je past kun je natuurlijk alleen zelf beoordelen, maar alles kan en er zijn weinig verplichtingen (behalve natuurlijk de starttijden en je houden aan de algemene regels).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 21:09

Overnachten is het probleem niet. Maar zie zo veel berichten over aso gedrag. Na veel gedoe durf ik eindelijk weer buiten te rijden, dus is meer de vraag of ik het dan moet opzoeken of lekker hier moet rijden zonder alle chaos er om heen. Ik woon aan de route, dus voor de omgeving hoef ik het niet te doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:15

Ik doe al jaren mee en echt veel aso gedrag heb ik niet gezien. Geen last van gehad in ieder geval.
Persoonlijk zou ik niet meedoen als ik aan de route zou wonen. Ik ga vooral voor de gezelligheid en even lekker vakantie met de paarden. Als je na het rijden van de routes gewoon weer thuis gaat zitten dan zou ik deze drukte niet per se opzoeken met je paard. Zeker niet als je nu pas weer buiten durft te rijden. Al die paarden en karren zorgt bij veel paarden echt wel voor meer stress. Of je moet echt een coole kikker hebben die zich nergens wat van aantrekt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:22

Ik heb eigenlijk bijna niks van het “aso” gedrag gemerkt afgelopen jaar. Misschien 1 menwagen die ons in galop voorbijging? Maar dat was het.
Wel vond ik het mega druk (logisch) met alle ruiters en menners. Moesten echt even goed ons ritme vinden. Gelukkig zijn onze paarden chill en worden niet onrustig van alles wat ons inhaalde maar kan me voorstellen dat sommige paarden dat wel hebben.

Als ik aan de route zou wonen zou ik het lekker op mijn gemakje gaan rijden :o

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:25

Ik heb aardig wat keer meegereden. Over het algemeen valt aso gedrag wel mee hoor. Ook ik kom uit epe.os voor mij elk jaar een feestje. Ben het helemaal met turtlelito eens.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 21:26

Oh dat scheelt.... Nieuw paard dus geen idee wat hij er op doet. Vorig jaar kwam de route 2x langs huis zelfs. Maar er zitten natuurlijk wel hele stukken in die normaal niet zijn opengesteld voor ruiters. Dat is wel leuk op zich.

Nou ja afmelden kan altijd nog. Eerst maar eens tuig afstoffen en uit winterslaap komen :=

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:53

Dat tuig afstoffen ken ik...hopelijk snel wat beter weer

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:05

manzano schreef:
Overnachten is het probleem niet. Maar zie zo veel berichten over aso gedrag. Na veel gedoe durf ik eindelijk weer buiten te rijden, dus is meer de vraag of ik het dan moet opzoeken of lekker hier moet rijden zonder alle chaos er om heen. Ik woon aan de route, dus voor de omgeving hoef ik het niet te doen.

Als ik in de buurt zou wonen dan zou ik me gewoon inschrijven, maar laatste jaar dat ik meereed waren er ook 2 dames op ons overnachtingsadres waarvan de paarden de massa niet trokken en het gedrag van de mede ruiters. Zij hebben niet meer meegereden vanwege het gedrag van mederuiters.

Dat gedrag kan ik wat aan doen, maar paarden die duidelijk niet zuiver zijn die ritten laten lopen, daar heb ik als diereniefhebber moeite mee en dat stoot mij tegen de borst.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:52

Wij zijn "ingeloot" met ons span (nmprs en shetlander) :)! Slapen bij een vriendin bij Apeldoorn dus elke dag even met trailer heen en weer. Dit is het eerste jaar dat we meedoen.

Afbeelding

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:04

Ik heb weinig gemerkt van aso gedrag, maar ik start dan ook vaak vroeg. Dan rijd je toch minder in de meute.
Mijn advies, probeer het gewoon. Sta er positief in, mensen zijn allemaal vrolijk en iedereen is er voor zijn plezier.
Trekt je paard het niet, ga even van de route of start de volgende dag op een ander tijdstip.