Zoals we allemaal weten is de hoogte van je hand bepalend voor de hals van je paard. Je handen iets omhoog en meer gesloten betekent dus dat je meer naar de oprichting rijdt en je handen lager bij een langere en lagere hals. Daarbij is de breedte van een persoon ook zeer bepalend van hoe ver de handen uit elkaar zitten. Ook breng ik heel vaak 2 handen naar voren om weer lager in te stellen. Dan moet haar hals er dus tussen vallen. Ook een paard wat meer hulp en begeleiding nodig heeft wordt hierdoor wat geholpen.
Zoals je op foto's en beeld ziet is ze vrijwel altijd laag ingesteld waardoor haar schoft tussen mijn handen komt. Ik kan mijn handen zeker hoger houden en sluiten maar met een goede meegaand hand in deze positie is dat bijna onmogelijk omdat ik dan niet alleen van voren naar achteren mee moet gaan maar ook van breed naar smal dit brengt namelijk meer onrust bij een paard dan je handen daar op een ontspannen manier houden.
Hier een paar voorbeelden waar je ziet dat een gemoedelijke verbindingen in alle standen een ander effect heeft. Indien je je handen laag vast zet krijg je een ander effect maar hoop dat je het verschil tussen het vastzetten en meegaan wel begrijpt

Ik ben in ieder geval blij dat de jury het begreep en er een dikke shout out voor gaaf. Hoog en gedragen komt namelijk wel als zij wat sterker is.
Ik streef vooral naar een fijne verbinding van mond naar hand. Mijn paarden willen mijn hand volgen en zijn allemaal altijd heel licht geweest op de voorkant. Als ik ze naar voren breng verlengen ze en als ik ze terug plaats komen ze zonder fratsen weer terug omhoog zo der druk
[ [url=m/uCVSbc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B4lXOx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XsAwKI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4mbmTz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PlDuW0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dmdHrm.jpg]Afbeelding[/url] ]