Monster gaat los!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Monster gaat los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 00:15

't Is ook niet goed of het deugt niet geloof ik :')

Volgens mij ga ik op genoeg posts in hoor. En ik heb iedereen bedankt voor de feedback, en verder via pb ook fijne tips gehad :)
Voor mezelf is het op zich wel prettig om 1 lijn te volgen, en niet meerdere dingen tegelijk te gaan doen, ik neem mee waar ik denk wat ik wat mee kan, maar ik kan niet overal wat mee. Volgens mij is dat volkomen redelijk.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:26

Ach laat ze lekker Avalanche, iedereen moet tegenwoordig wat vinden en ik vind dat je prima reageert op de gegeven feedback en vragen.

Je kunt het nooit voor iedereen goed doen en al helemaal niet op Bokt.
Mooie foto's van een blij paard. :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 00:28

Thanks <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:56

Hij ziet er inderdaad blij uit - ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen! Mooie kop zit erop! :D

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:33

Ik zie TS vooral voorbij komen in andere topics, altijd met een scherpe mening en vaak ook wat te zeggen over iemand anders rijkunsten. Dan valt het me toch behoorlijk tegen als ik zie hoe dit paard er onbespierd als wat bij staat. Moet wel zeggen dat ik nu een beetje denk “are you one to talk?” Had dan juist ergens verwacht een paard te zien dat er fantastisch uitziet, omdat uit je posts wel kundigheid lijkt te veronderstellen. Er zit wel ‘n hele mooie kop op. Aansprekend paard hoor!

Wat voer je hem nu TS? Ik heb er zelf ook zo een staan, heel atletisch en is gewicht 10x sneller kwijt dan het eraan zit. Die heeft vorig jaar ook boxrust gehad (6 mnd) en zag er toen ook volledig uitgekleed uit. Die hebben we toen met goed voeren en rustige training binnen 2,5 mnd weer helemaal goed gekregen. Ik begrijp je struggle heel goed!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 13:35

Thanks. Ik voer nu Fibrebeet, 2kg brok en 2kg muesli op een dag. Voorlopig lijkt hij het hier goed op te doen en komt er steeds wat gewicht bij.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:47

Je zit 2 keer per week 30 minuten erop en longeert nog een paar keer, en je hebt het over starten in de zomer, maar je traint niet serieus >;) ?
Maar goed, los daarvan, zelfs een jong paard dat zo uit de opfok komt heeft door de boot genomen al meer bespiering op de bovenlijn dan dit paard nu. Heb je je hooi laten testen op eiwitten? Misschien komt hij dat wel tekort. Brok en muesli zijn vaak redelijk laag in eiwit, iets van sojaschroot of luzerne kan dan helpen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 13:52

Oh ik zit er geen 2x 30 minuten op. Met toestemming van de fysio hooguit 10 minuten per keer. Dus minder dan je denkt hoor :) en 2 tot 3x per week aan de longe. Maar alles in overleg met de fysio.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:56

Avalanche schreef:
Paarden met veel bloed. Hij is zo afgevallen en nu eindelijk lijkt het erop dat hij stabiel op gewicht is. Kwam ook mooi door de vacht, begint wat spier aan te zetten (dat lukt toch niet met ondergewicht), dus ik ben al met al eigenlijk best blij.

Ik denk ook dat er op de vorige foto's de kuilen minder goed te zien waren, maar ik rijd 2x in de week een halfuurtje of zo, en verder werk ik nog steeds veel aan de longe. Maar die beginnen nu op te vullen eigenlijk :)

Ah, ik ging uit van deze uitspraak :) .

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 13:59

Ja, ik was niet echt duidelijk :o

Joh, het is een struggle, ik had het er vanmorgen met iemand over, die loopt ook al anderhalf jaar met een paard te kloten....... het is een struggle.

Het was ook mijn intentie om er gewoon een paar leuke foto's in te gooien. Ik zal het over een maand of zo wel weer doen, kan je ook veranderingen zien :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:47

Een struggle idd, niet elk paard houd je gemakkelijk op gewicht of krijg je snel weer zoals die voorheen was.
Ik herken dat ook heel goed met mijn draver. Veel zoeken naar welk voer wel goed werkt. Ik voer ook voer wat hoger in eiwitten zit.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:58

Ik zou heel graag meer foto's zien op latere momenten, want wàt een prachtig paard :j <3

Klinkt als een goed voerbeleid +:)+ (mits het een complete brok en muesli is, maar daar twijfel ik niet aan :) ) Het heeft inderdaad tijd nodig (ik weet niet hoelang je dit voerbeleid al aanhoudt) zeker voor de bovenlijn, die trekt vaak pas op het laatst bij als ze zoveel gewicht zijn verloren. En een paar maanden lekker op het gras wil ook weleens wonderen doen :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 15:13

Wat dat betreft gaan we het goede seizoen in :)

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:47

Zo is het *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:49

Ik vind 'm echt vet tof, is toch gewoon echt een black beauty met dat kolletje!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:57

Ik vind hem er echt al beter uit zien dan vorig jaar. Zo lekker de wei op en dan zie je ze gewoon groeien. Ben benieuwd naar straks rijfoto's.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 15:58

Thanks iedereen, komt goed :+:

Het is ook gewoon work in progress, en ik wil de vooruitgang ook gewoon laten zien <3

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:59

Super leuk! *D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:28

Jemig mensen wat een gezeur.
Dat iemand een volgtopic plaatst, betekend niet dat ze ineens allerlei verplichtingen of verantwoording moet afleggen over de updates of een frequentie daarvan. Wat een arrogantie bij sommige dat ze daarover beginnen.

Verder is het een mooi paard, t mag iets meer paard zijn (in kilo's dan), maar verder toont het niet ongelukkig.
Petje af TS, volgens mij is het niet altijd de makkelijkste

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 18:11

Is het ook niet :) wel een hele eerlijke, en heel trouw. Maar erg eenkennig ook wel hoor.

Ik plaats over een tijdje weer gewoon een topic, komt heus goed. Dank voor je lieve woorden <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:31

Black Beauty <3.

t Is er eentje met een eigen mening, dat zie je :D. Blij paard, fijn om te zien.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 19:02

Thanks, lief :+:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:08

Ik vind het een prachtig paard <3 Met de bespiering komt het vast wel goed, daar twijfel ik niet aan. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 20:16

Oh jawel. Ik volg nu heel braaf de adviezen van de fysio tot op de letter op, en dan hoop ik dat er niet weer een terugval komt :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:38

Ik vind het ook echt een black beauty :)
Die laatste foto die blik in z'n ogen zegt al veel :')