Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan13 schreef:10-15 Shetlanders per hok?
Dat is wel erg veel. Maar goed misschien dat ik ze niet zie.
Heb 2 jaar geleden wel bij een koppeltje gestaan - groepje van 4 - hadden genoeg ruimte,water en hooi .
Volwassen merrie was toen 900,- want ze kende ook kunstjes![]()
Het kunstje was steigeren vertelde de man. Zou een circus pony zijn geweest.
Evamarie schreef:Een shetlander koop je ook niet zomaar. Ze moeten goed gezond zijn en correct op de benen staan wil je er een leuke pony van kunnen maken onder zadel of voor de kar. Wat ik op de markt heb gezien is echt prut. Een goede shetlandpony kun je beter bij de fokker vandaan halen of een vertrouwd adres. Daar zijn wij zelf het hele land voor door geweest en wij hebben een prachtige shetlandpony. Drie kleur met lange manen. Superbraaf. Reken maar dat je minimaal 1200 euro kwijt bent voor een goed beleerde pony. Veel mensen hopen voor een paar honderd euro een leuke shetlandpony te vinden die niet veel later in de handel verdwijnt omdat die niet lekker loopt, bevangen raakt of moeilijk gedrag heeft.
Samantha89 schreef:Even een vraagje, ik ga voor een veulen kijken. Stel ik vind er 1, zet ik het veulen dan vast in de trailer of juist liever niet? En wel of geen stro?(er ligt een rubberen gietvloer in) En de stangen in de trailer gewoon in de beugels vast zetten? Of juist niet bij los vervoeren van het veulen? Ik heb nog nooit een veulen zelf vervoerd, wel gewoon mijn eigen paard. Ik heb een ruime anderhalf paards trailer, atec starline.