Avalanche schreef:Hahahaha ga ik zeker doen. Zondag gaan we weer dubbel longeren, als je dat leuk vindt ga ik dat ook even filmen
Enn...is het gelukt?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Carbon longeerzweep kan ook goed helpen, is lekker lichtgewicht. Dubbele longe knip ik hier door midden..ben er ooit een keer in vast komen te zitten in een lus met m'n voet terwijl het paard er vandoor ging. Dat was niet grappig..sindsdien gaat veiligheid voor alles, lussen vermijden dus.
oji schreef:Je hebt lichtgewicht carbon longeer zwepen van Lammert Haanstra.
https://www.ej.nl/longeerzweep-lammert- ... orId=10041
Maddy_Paola schreef:Ik krijg ook altijd last van mn handen met longeren, longeerzweep op overgang handvat naar 'steel' vasthouden helpt al veel. Er zijn ook wel lichtere longeerzwepen uit 1 stuk, misschien nog een idee om naar grotere ruitersportzaak te gaan en gewoon te gaan voelen welke fijn in de hand ligt. Voor dubbele lijnen gebruik ik overigens gewoon enkele longes, 2 verschillende kleuren maar dat is juist wel makkelijk als je in de knoop zit, dan kan je sturen door naar het kleurtje te kijken voor welke je moet hebben
pantarhei schreef:Je hebt ook langere menswetenschap met goede balans en ja weer een rib uit je lijf
Maflinger_S schreef:Een grote lus op de grond is trouwens ook niet handig als je ook met balkjes werkt. Volgens mijn instructeur is de kans heeeeel klein dat de lus achter een balkje blijft hangen. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar had gekregen maar mijn lus bleef in 1 les 3x achter een balkje hangen dus nee, voor mij geen lus op de grond meer. Ik hou de lijnen wel netjes vast.
manubres schreef:Ja, Elisa2 dat heb ik ook gedaan...vreselijk gevaarlijk die lus. Maar ik zie op video's vaker dat professionals de uiteinden over de grond laten slepen, dat vind ik zelf ook eng.