Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Ik lees sinds je koliekgedoe mee. Sterkte voor Kari hoor! Je zou nog even kunnen vragen of ze een test op MRSA willen doen. Lou ( mijn vorige paard) is daar in 2008 geopereerd aan zandkoliek ( is dus wel al jaren geleden) en die bleek MRSA te hebben. Zij kreeg ook pusplekken. Bij Lou heeft het daardoor te lang geduurd voordat de peesplaat inwendig geheeld was. Ik heb haar daarna nog vijf jaar gehad, maar ze is nooit meer zo fit en goed geworden als ze voor de zandkoliek was. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar wel even iets om na te vragen denk ik.
MRSA is een ziekenhuisbacterie die ook bij mensen voorkomt, die ervoor zorgt dat antibiotica niet goed aanslaat.
Jet schreef:Jouw verhaal na jouw antwoord op mijn berichtje is wel herkenbaar hoor, alleen had Lou over het hele litteken een verdikking. Ze was al mee naar "huis" toen de MRSA geconstateerd was. Als ze een swab hebben afgenomen zal daar vast ook op MRSA getest worden, bij Lou ging dat ook via een swab, die moest toentertijd nog naar Utrecht opgestuurd worden. Voor Wolvega was het de eerste keer dat ze ermee te maken kregen.
Lou had ook nog weer later een breuk gekregen, waaraan ze opnieuw geopereerd is ( ook in Wolvega).
Ik wil je heel veel sterkte wensen met je lieveling, het komt vast wel goed nu, maar het is nog even afwachten hoe goed hij herstelt hiervan.
Lou heeft nooit meer koliek gehad hierna, dat was wel super! In het land was ze ook gewoon de oude, totdat ze toch problemen in het bewegingsapparaat ging krijgen, licht kreupel door een onregelmatige belijning van de onderkant van het hoefbeen, later de ene peesblessure na de andere, waarvan de laatste niet meer herstelde. Dit allemaal omdat ze toch haar buikspieren neit meer goed kon gebruiken door de slechte genezing van de peesplaat.
Gimme_Joy schreef:Hoi, wat een verhaal zegmijn 1,5 jarige merrie heeft 3 jaar geleden ook een flinke verstoppingskoliek gehad, met operatie en 10 dagen kliniek tot gevolg. Ik weet zo goed hoe je je voelt
.
Ik heb respect hoe je de moed erin houdt en hoe je de zaken tegen elkaar afweegd, alles uit liefde voor je maatje!![]()
Heeft de arts het al weleens over darmverklevingen gehad? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar dat was bij Joy toen wel een risico omdat ze nog zo jong was. Darmen verkleven snel bij jonge paarden na een koliekoperatie. Het hoeft niet te gebeuren, maar kan wel. Tot een jaar na de operatie zelfs. Ik wil je uiteraard niet bang maken, maar misschien zou dat dat oncomfortabele gevoel teweeg brengen...
Mocht je ons verhaal willen lezen, in mijn profiel staat het topic dat ik toen aangemaakt heb.
Sterkte hoor! Ik duim zeker dat hij er weer helemaal bovenop komt!
quintusgl schreef:Hoe gaat t met Kari?
Monique1963 schreef:Dat vroeg ik me ook af, hoe gaat het met Kari, geen nieuws is goed nieuws?
Tancreda4 schreef:Ik hoop het!! Hoop dat alles oké is en hij snel wwwr mee naar huis mag...