Moord in de paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:19

pmarena schreef:
Nou leuk hoor, een dier vermoord zien worden. Dolle pret.

Of je trekt het niet zo uit zijn verband, ook een optie.

Anoniem

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:29

Natuurlijk is het zielig voor de kip, maar jeetje, de situatie is toch gewoon stiekem wel een beetje om te lachen. Als ze het hadden kunnen voorkomen hadden ze het vast gedaan, maar dit ging zo snel! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:35

Relaxed schreef:
Natuurlijk is het zielig voor de kip, maar jeetje, de situatie is toch gewoon stiekem wel een beetje om te lachen. Als ze het hadden kunnen voorkomen hadden ze het vast gedaan, maar dit ging zo snel! :')

Nou dat. Voor dat kuikentje vind ik het ook zielig. Dat verwacht je niet. Maar als dat paard er dan zo droog op staat te smakken moet ik lachen om hoe raar dat is.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:42

Relaxed schreef:

Maar niet te snel om te filmen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:48

Sclimpre schreef:
Relaxed schreef:

Maar niet te snel om te filmen :(

Als ze expres paard vermoord kip wilden filmen hebben ze wel heel goede glazen bollen he?
Ze stonden toevallig al te filmen toen paardjelief dat deed.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:53

Wat is er dan mis met stoppen met filmen en ingrijpen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:58

Sclimpre schreef:

Het filmpje stopt toch ook vrij vlot nadat de filmster, hoorbaar geschrokken, beseft wat er is gebeurd?
En dan nog....Wat moet ze doen? Kip reanimeren gaat hem niet meer worden.
Paard straffen? Voor wat?

*edit: als ik zoiets per stom toeval zou filmen zou ik ook eerst een WTF did I just see reactie hebben en dan telefoon wegleggen om te zien wat er evt nog van kip over is. Ik zou er ook niet om kunnen lachen dat de kip dood is, wel om hoe bizar de situatie is.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:07

Een vogel (volgens mij een spreeuw of merel) in de paddock... helemaal uit elkaar geplukt. Was bijna niets van overgebleven.

Een (klein formaat) hond die de wei inrende - die overleefde het puur omdat meneer op het beest afrende, het greep en het de wei uitgooide. Denk dat als het hek van de wei verder weg had gestaan er misschien wel iets ergers was gebeurd. Nu was de hond alleen danig onder de indruk, evenals de eigenaresse.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:11

Sclimpre schreef:

Stél dat je op tijd zou kunnen reageren, wat ik betwijfel maar stél, zou ik het vrij dom vinden om je lijfelijk er tussen te gooien en dat is, tenzij je toevallig ook een longeerzweep vast hebt, zo ongeveer het enige dat je kan doen. Want aan luisteren naar ‘nee’ was deze voorbij zodra ze door hadden wat er gebeurde.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:17

Wat zijn sommige paarden moordlustig zeg :wow:

Ik heb een keer een platte duif en wat platte muizen gevonden. Paardlief is er denk ik op gaan staan in de stal, ze lagen achterin onder het stro. Gok dat dat per ongeluk is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:36

Sclimpre schreef:

Hoe dan :')

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:41

Gelukkig is mijn pony helemaal niet zo! Die is zo lief! <3 Op haar stal van heel wat jaren terug gingen zelfs eenden broedden in haar box en ook al pikten die in haar hoeven, ze bleef lief. Snachts gingen alle kippen daar ook op stok. Zat zij tussen de kippen snachts _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:46

Ik had ooit vroeger een schaapmakke pony, in het rijden niet vooruit te branden en eigenlijk altijd liever lui dan moe.. Om die reden had mijn vader bedacht dat ze wel bij de schapen in kon lopen..
Nou, ze ging er met dr oren plat in de nek en dr tanden ontbloot achteraan :') Gelukkig had mijn vader er een draadje in gespannen waar ze onderdoor konden en de pony niet. Anders weet ik echt niet hoe het was afgelopen, want ze had hoe dan ook hard uitgehaald :n Ineens kon ze wel hard lopen zeg maar :')

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:27

Hier waren 3 zwaluwtjes uit het nest gevallen op de grond in de stal en daarna per ongeluk geplet |( … Dat was precies met die 40 graden week waardoor de paarden veel in stal te vinden waren ipv in de wei.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:39

Is het niet gewoon zo dat deze paarden hun territorium verdedigen?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 16:44

Movement schreef:

Dat zou wel kunnen, maar hoeft niet eens. Uit nieuwsgierigheid een duwtje met de neus geven kunnen de meeste kleine dieren ook niet tegen. Een waarschuwend achterbeen ook niet.

Paarden zijn gewoon groot en sterk, niet kleinzerig en niet zachtzinnig in de omgang met elkaar.

Wat me opvalt is dat het voor sommigen heel logisch en acceptabel is dat dit soort dingen kunnen gebeuren, terwijl anderen daar zeer geschokt over zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:47

Movement schreef:

Ik denk wel dat het zoiets is. De killerpony van ons is ook de baas van de twee. Overigens heb ik een buurpony ook wel eens een hond zien aanvallen die bij het hooi kwam dat op de wei lag. Dat was puur voernijd, denk ik.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:08

Ik ken hier ook paarden die met lammetjes gegooid en gevoetbald hebben. Hebben een paar het ook niet overleefd geloof ik...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:15

Ik vind het wel grappig hoe mensen doorgaans lijken te denken dat paarden altijd zo knuffeligben schattig zijn.
Met schattig en knuffelig leef je niet lang in de natuur ;)

Als er in een natuurfilpje een paard korte metten maakt met een krokodil vind men dat doorgaans cool, maar owee als ze oefenen op iets wat knuffelbaar is :P

Ook ik ben inderdaad getuige geweest van schapenbowling, dode kippen, platte ratten en hondbal.

Eieren en jonge vogels eten is ook niet perse tegen natuurlijk. Dat is een makkelijk verteerbare eiwit hap.

Kan zich nog iemand die tragedie in Australie nog voor de geest halen waar een kers verse moeder haar paard dat ze al jaren had aan haar baby liet snuffelen?
Paard greep de baby en slieg hem dood tegen de grond. Die beschermde keurig zijn baasje tegen die nieuwe „parasiet“ :\

Bij mijn paard spande het er een beetje om of ze alpaca smijten ging doen, maar de alpaca spuugde toch net wat sneller.

Dat iemand z‘n paard er om zou verkopen vind ik struisvogelgedrag

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:24

Bij die van mij is het inderdaad territorium beschermen. Buiten zijn wei of paddock negeert hij in principe alle dieren of waarschuwt ze eerst }>

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:25

Sizzle schreef:
Ik vind het wel grappig hoe mensen doorgaans lijken te denken dat paarden altijd zo knuffeligben schattig zijn.
Met schattig en knuffelig leef je niet lang in de natuur ;)

Als er in een natuurfilpje een paard korte metten maakt met een krokodil vind men dat doorgaans cool, maar owee als ze oefenen op iets wat knuffelbaar is :P

Ook ik ben inderdaad getuige geweest van schapenbowling, dode kippen, platte ratten en hondbal.

Eieren en jonge vogels eten is ook niet perse tegen natuurlijk. Dat is een makkelijk verteerbare eiwit hap.

Kan zich nog iemand die tragedie in Australie nog voor de geest halen waar een kers verse moeder haar paard dat ze al jaren had aan haar baby liet snuffelen?
Paard greep de baby en slieg hem dood tegen de grond. Die beschermde keurig zijn baasje tegen die nieuwe „parasiet“ :

Bij mijn paard spande het er een beetje om of ze alpaca smijten ging doen, maar de alpaca spuugde toch net wat sneller.

Dat iemand z‘n paard er om zou verkopen vind ik struisvogelgedrag

Er zijn toch ook mensen die geen wever of geen luchtzuiger willen?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:26

Oh jee := Mijn Haflinger is bij zijn vorige eigenaresse op een kip gaan staan vertelde ze. Die kip kan het ook niet navertellen :7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:28

Schlimpre, niet ieder paard gaat zuigen of weven, dat is immers aangeleerd gedrag. Iedere brave sul kan na 30 jaar toch ineens besluiten een mus te pletten.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 18:32

Westhof schreef:
Oh jee := Mijn Haflinger is bij zijn vorige eigenaresse op een kip gaan staan vertelde ze. Die kip kan het ook niet navertellen :7

En toen dacht je; dat is een killer, die wil ik :D .

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:38

Sizzle schreef:
Schlimpre, niet ieder paard gaat zuigen of weven, dat is immers aangeleerd gedrag. Iedere brave sul kan na 30 jaar toch ineens besluiten een mus te pletten.

Iedere brave sul kan een ongelukje hebben, en dat zal niemand hem kwalijk nemen. Maar als het gericht is, is het atypisch gedrag voor een paard en waarschijnlijk ook voortkomend uit frustratie of aangeleerd gedrag. Waarom zou je net dat paard in huis, euh stal, halen?
En nee, ik heb geen principiële bezwaren tegen een luchtzuiger :)