Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VWestra

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:07

Erg knap hoe je alles aanpakt. Heel veel sterkte!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:48

Heb je al iets gehoord?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:39

Vermoed dat amerika niet zo snel gaat zijn. :(:)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 17:24

Vanmiddag om half 4 uitslag gekregen.
Er is geen hersentumor gevonden maar wel meerdere andere dingen. Dingen die simpel klinken maar uiteindelijk alles bij elkaar eigenlijk niet meer haalbaar is en oneerlijk.

Als eerst hebben ze achterin 2 gebroken kiezen gevonden, dit had mijn tandarts 3 weken geleden al gezien maar netjes proberen rond te vijlen. Helaas zijn de wortelen aan het irriteren dus die MOETEN eruit. Omdat ze helemaal achterin zitten zal dit waarschijnlijk een liggende operatie worden. Dit gaat haar veel pijn en stress opleveren en met het takelen naar operatie tafel en opstaan na narcose sloopt ze gewoon weer haar rug vanwege de kissingspines.

Vervolgens heeft ze een voorhoofdsholte ontsteking, deze valt te behandelen met antibiotica dus oké.

Dan hebben ze nog een kaak bot verandering gezien wat meerdere paarden weleens hebben en hier niet perse last van hoef te hebben.

Als laatste heeft ze bot(ver)groei (ing) bij de aanhechting van haar hals naar nek. Dit kan dus ook mega pijnlijk zijn. Dit kunnen we inspuiten maar dan nog is er geen zekerheid en blijft het groeien.

Al met al blijf ik dus bezig en gaat dit echt duizende euro’s kosten, en wat heb ik dan straks? Een weidepaard. Ik denk dat Mirre gek wordt als ik haar nu eerst al deze pijn en ellende doorsleep om vervolgens op de wei te zetten waar ze dus lichamelijk slecht van gaat worden. (Rug en nek)

Het stopt gewoon niet, ene na het andere er is gewoon iets niet goed waardoor krijgt ze al deze rare dingen?

Om mijn keuze ‘makkelijker’ te maken had het ‘makkelijker’ geweest als het een hersentumor was geweest of alleen een kleine ontsteking dat was simpel op te lossen dan.

Mocht ik dit allemaal willen doen wordt dit zeker 2/3 maanden revalideren en dan heb ik een weidepaard. Ik wil haar deze pijn niet aan doen.

Waarschijnlijk is er maar 1 eerlijke keuze, en dat is haar laten gaan. |(

(Let aub op mits je een andere mening hebt dan ik, dit is al pijnlijk en moeilijk genoeg!)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:30

Sterkte meissie. Alleen jij weet wat het beste is. En ik weet dat jij noooooit of te nimmer oneerlijk zal zijn naar haar. :)ddd :*

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:33

Als ik het verhaal zo lees lijkt het mij ook het meest humaan haar te laten gaan. Hoe moeilijk het ook is.
Je hebt alles gedaan wat je kon! Sterkte ermee Y;(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:33

Jeetje wat een zware uitslag voor jou TS.
Ik denk dat niemand het lef heeft om te zeggen dat de moeilijkste keuze niet de juiste is. Je had gehoopt haar nog even een pijnvrij pensioen op de wei te kunnen geven, maar het lijkt niet zo te mogen zijn. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen de komende tijd.

Jij en Mirre hebben nog een paar gestolen jaren samen gehad, wat er nu komen gaat zal veel pijn doen, maar uiteindelijk zakt de pijn wat af en kun je hopelijk met trots terug kijken op de tijd die jullie samen nog gehad hebben.

Veel sterkte gewenst en een virtuele knuffel!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:37

Jeetje wat vreselijk.. ook heftig dat er niet maar één maar gewoon meerdere dingen aan de hand zijn. Wat bizar eigenlijk dat het uiteindelijk altijd mis is bij Mirre, alsof het leven haar gewoon niet wordt gegunt.. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd, ik hoop dat je tot een juiste beslissing kan komen. :(:)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:44

Poeh wat heftig! Ik denk dat je gelijk hebt en het goed is geweest zo. Het stapelt zich zo op en de kans dat ze nog een paardwaardig bestaan kan hebben is zo klein.. Je hebt zo onwijs hard voor haar gevochten, maar het mag gewoon niet zo zijn om wat voor reden dan ook. Wat verschrikkelijk oneerlijk dit. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:53

Wat ontzettend heftig...
Heel veel sterkte, moeilijke keuze maar ik denk de juiste. Je hebt je best gedaan!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:54

Heel veel sterkte. Als ik je zo hoor, heb je de juiste keuze gemaakt. Als baas moeten we onze dieren voor erger leed behoeden, hoe zwaar ook :(

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:09

Jeetje dit paard heeft ook altijd pech, wat heeft ze niet.

De enige die een juiste keuze kan maken ben jij. Niemand anders kan deze keuze maken.

Heel veel sterkte

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:43

Poeh... Wat een uitslag...
Je hebt zo gevochten voor en met Mirre, het laatste wat je voor haar kunt doen is haar laten gaan en haar haar rust geven ookal is dat eigenlijk het laatste wat je wil doen....
Het eeuwige gevecht tussen verstand en hart, dat is zo moeilijk! Maar nogmaals, je hebt je best gedaan en niemand kan of mag jouw keuze hierin in twijfel trekken.

Enorm veel sterkte en een dikke knuffel voor jouw mooie Mirre.
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 01-06-18 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:44

Nee.. Lieve Mirre! Heel veel sterkte voor iedereen! Geen makkelijke keuze, maar wel het eerlijkst tegenover Mirre.

Heel veel sterkte!!

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:02

heel veel sterkte

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:35

Jeetje, wat erg! Veel sterkte komende tijd

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:48

Jeeeeeetje wat een vreselijk bericht zeg, ik vreesde al een beetje voor de ergste beslissing met de symptomen die jr vertelde, maar toch altijd heftig als het toch echt de beste keuze lijkt he.. Gadver wat een naar nieuws, heel veel sterkte met je beslissing en het verwerken van alles...... :*

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:53

heel veel sterkte, soms is houden van je dier, ook het loslaten.

hoe pijnlijk het voor jouw als eigenaar ook is.

alvast een dikke knuffel van mij :(:)

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:58

Ach , wat een vreselijke uitslag en een ontzettende zware keuze sta je voor zeg ..
Heb je topics doorgelezen en er is niemand die kan zeggen dat je niet gevochten heb voor je paard .,
Je bent een fantastische eigenaar geweest en heb je paard een gouden huis gegeven en alle kansen ..

Heb diep respect voor je en wens je alle sterkte .. geniet nog van elkaar Y;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:03

Heel naar, maar soms is houden van laten gaan :(:)

Sterkte de komende tijd. Ik zag haar jaren terug voor het eerst op boot en ze is me altijd bij gebleven. Het is een bijzonder paard Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:23

Je bent altijd heel realistisch geweest wat betreft Mirre, dus ik denk dat je dat nu ook weer zult doen. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik ben meestal vrij 'koud' als het gaat om verhalen op bokt, maar Mirre en jij hebben me echt geraakt. De vechtlust, jullie klik, wat je altijd voor haar over had, haar mooie zilveren staart. Ik vind jullie een bijzonder stel :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:40

Lieve TS, je bent een geweldig mens met een enorm groot hart voor Mirre. Heel veel kracht en sterkte toegewenst voor de keuze die je moet maken.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 21:22

Jeetje... wat een hoop geweldige en lieve reacties.. sprakeloos!
Fijn dat jullie achter mijn keuze staan dat doet me goed, want toch zoek je overal een soort ‘bevestiging’ .

Ik hoop aankomend weekend of deze week nog een afscheidshoot met haar te kunnen doen op het strand.
Maandag of dinsdag zal ik echt de knoop door moeten hakken wat en wanneer, dit weekend maar eens verwerken en vooral praten erover.

Kan het gewoon niet geloven, Mirre komt altijd overal bovenop het kan gewoon niet zo zijn van niet maar helaas. Zoals een vriendin van mij zei ze kan beter vliegend gaan dan kruipend

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:43

Och, wat triestig! Het houdt niet op en hoe ver moet je gaan? Nee meid, voel je absoluut niet schuldig. Welke keuze jij ook maakt , maak jij uit liefde voor Mirre.
Ik wens je veel sterkte! :(:)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:04

Ik stond 2 jaar geleden voor dezelfde keuze als jij, bij Utrecht. Operatie zou na de CT scan 11.000 euro kosten en weinig kans op herstel. Ik heb voor mezelf als laatste optie het dossier naar Equitom gestuurd. Mn topic hierover kun je doornemen indien je dit wilt. Omdat Equitom veel verder geavanceerd is en veel meer kennis en kunde in huis hebben, heb ik uiteindelijk voor net aan een derde van dat eerste geschatte bedrag 2 operaties daar laten uitvoeren en mn paard daar een maand laten revalideren. Ik zeg absoluut niet dat je dat ook moet doen. Ik wou je alleen mn ervaring meegeven omdat je er wellicht iets mee kan. Zo niet dan is dat ook logisch. Toen ik zelf in die positie stond wilde ik ook alles gecheckt hebben voor ik mn keuze maakte. Heel veel sterkte met alles. Ik vind het heel sneu voor jullie.